21 Haziran 2014 Cumartesi

MUSTAFA KUTLU - UZUN HİKAYE (ÖZET)



ÖZET:

     Yazarımızın babası Ali, annesi Münire. Aynı mahallede oturuyorlar. Ali, Münire'yi ister. Ailesi kızı vermeyince kaçarlar. Bunun üzerine kızın ailesi peşlerine düşer. Onları buldukları yerde öldüreceklerdir. Bu yüzden ali ve Münire bir yerde uzun süre kalamazlar, göçebe hayatı yaşarlar. Bu sırada yazar doğar.

     Münire ikinci çocuğunu doğururken ölür. Bebek de yaşamaz. bunun üzerine bulundukları yerden gene taşınırlar.

    Taşındıkları yerde ali, yerel bir gazetede çalışmaya, gazetede yazılar yazmaya başlar. Ama kalemi keskin olduğu için yüksek makamdakileri bile acımasızca eleştirir. Bu duruma bozulan kişiler de onu hapse attırırlar.

    Babası hapisteyken kendilerinin olan kitapçıda vakit geçiren yazarımız bir gün Feride ile tanışır. Feride ile evlenmek ister ama babasının hapiste olmasını bahane ederek kızı vermezler. Yazar kızı kaçırmak ister. Kız da onu sevmektedir ama ailesinin onuru için kaçmayı reddeder. Bunun üzerine yazar artık orada kalamayacağına karar verir. Hapiste babasıyla vedalaşır. Babası ona yanından hiç ayırmadığı daktilosunu verir.

     Yazar eşyaları ve babasının verdiği daktilo ile beraber bir trene biner. Amacı İstanbul'a gitmektir ama birden adını bile bilmediği bir istasyonda iner ve daktilosuna hayatını yazmaya başlar.

4 yorum:

  1. okumuş ve filmini izlemiştim , çok sevmiştim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAP EYLEMİ, ben de üniversite yıllarımda okumuş, böyle sade bir özet çıkarmıştım ama bu sene okuma şenliği için tekrar okudum. Daha detaylı bir özet çıkardım. Filmini de öğrencilerle beraber izledik. Güzel bir eserdi. Mustafa Kutlu'nun naif tarzını seviyorum.

      Sil
  2. Başka bir özet daha mı çıkarttın? Onu merak ettim doğrusu Şule, okumak isterim. Uzun hikayeyi ilk defa işittim, hatta filmi olduğunu da bilmiyordum. Hafta sonu film maratonu yaptığım an ona da bakarım, haberdar olduğum iyi oldu. Kitabını okusam sevebileceğimden şüpheliyim: Şu yönden şüpheliyim; içerisinde fazla dram, romantizm namına verilen uçuk kararlar -açık konuşmam gerekirse, 'kız kaçırmak' gözümde böyledir- beni fazlasıyla içine çekmese de, seyrederken eski bir Türk filmi tadını alacağımı hissettiğimden izlemeyi planlıyorum. ^^
    Yine de ne yalan diyeyim, kitabın kapağı çok hoşuma gitti. O kara tren sıcak bir izlenim bıraktı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. River, evet Riv başka bir özet daha çıkardım. Kitapla ilgili bir yarışma yapılacağı için bu özet yetersiz kalırdı. O özeti de önümüzdeki günlerde bloga yazacağım.

      Filminde Kenan İmirzalıoğlu ile Tuğçe Kazaz oynuyor ve dediğin gibi eski Türk filmi havası var. Bence güzeldi. Kitabın bu kapağını unutmuşum. Yeni basımında film oyuncuları var :-(

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...