6 Ekim 2016 Perşembe

GÜZ OKUMA ŞENLİĞİ 2016 OKUMA LİSTEM

GÜZ OKUMA ŞENLİĞİ



Sevgili Gül, güz okuma şenliğinin kategorilerini yayınladı. Şenliğin kategorilerine ve kurallarına buradan ulaşabilirsiniz.

Yazın sıcakta kitap okumayı sevmediğimden yaz okuma şenliğinde istediğim kadar okuyamamıştım ama güz şenliğinden ümitliyim. Üç ayda listemi tamamlamaya çalışacağım.

GÜZ OKUMA ŞENLİĞİ 2016 OKUMA LİSTEM

Listemdeki kitapları kütüphanemdeki kitaplardan seçtim. Dört kategori hariç hepsini doldurdum. Kitaplığımdaki ilk rafa seçtiğim kitapları doldurdum. Şenlik için seçtiğim kitaplara gelirsek;

1.Kategori (10 puan): İsminde güz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların yazın geçtiği bir kitap.

2. Kategori (10 puan): Hem blogger hem yazar olan yazarlardan bir kitap. 

3. Kategori (10 puan): Kitaptaki karakterlerden en az birinin aşağıya yazacağım tür gruplarından herhangi birinin içinde olması.
Türler: Cadı, Vampir, Zombi, Peri
P.L. TRAVERS – MARY POPPINS (Peri)

4. Kategori (10 puan): İnstagram, facebook gibi sosyal medya üzerinden oluşturulan ortak okuma gruplarının şenlik süresince okuduğu bir kitap.
AGATHA CHRISTIE – ON KÜÇÜK ZENCİ (15 Ekim’de Kitap Ağacı Adana grubuyla okuyacağız.)

5. Kategori (10 puan): Goodreads puanlamasında en az 4.00 puan alan ve minimum 50000 kişinin oy verdiği bir kitap.
MARKUS ZUSAK – KİTAP HIRSIZI

6. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.
KÜÇÜK İSKENDER – HASTA HAYAT DEPOLARI

7. Kategori (10 puan): İsminde bir organ bulunan bir kitap.
JACK LONDON – BEYAZ DİŞ

8. Kategori (10 puan): Ülkemizde basılı en az 10 kitabı olan yazardan bir kitap.
STEFAN ZWEIG – BİLİNMEYEN BİR KADININ MEKTUBU

9. Kategori (10 puan): 100 Temel Eser listesinden bir kitap.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK – NUTUK

10. Kategori (10 puan): Kategorilerden bağımsız canınızın istediği bir kitap.
YUSUF ATILGAN – AYLAK ADAM

11. Kategori (10 puan): Kapağında bir veya daha fazla insan yüzü bulunan bir kitap.
FALİH RIFKI ATAY – ATATÜRK NE İDİ?

12. Kategori (10 puan): Güz Şenliği Öğretmenler Günü’nü kapsayacağı için öğretmenlik yapan  ya da yapmış bir yazardan bir kitap.
NAZAN BEKİROĞLU – MİMOZA SÜRGÜNÜ

13. Kategori (10 puan): En az 10 farklı yazardan birer eser barındıran bir öykü, masal, şiir kitabı.
TDK – GÜZEL YAZILAR DENEMELER

14. Kategori (10 puan): İsmi hava durumunu çağrıştıran bir kelime barındıran bir kitap.
İlla yağmur gibi bir kelime olmak değil, yağmak fiili olsa da olur. Yalnız mevsimsel ifade olmaz. (Kış Masalı gibi isimler kabulüm değil)
Misal Sis, Kış Güneşi, Mucizeler Yağarken vs.

15. Kategori (10 puan): İsminde bağlaç olan bir kitap.
REŞAT NURİ GÜNTEKİN - LEYLA İLE MECNUN

16. Kategori (10 puan): 200 sayfadan kısa bir kitap.
ORHAN VELİ KANIK – YALNIZ SENİ ARIYORUM

17. Kategori ( Her kitap 10 puan iki kitap okunursa ekstra 20 puan toplamda 40 puan): Öncelikle Nobel Ödülü almış bir yazar seçiyorsunuz.  Yazarın Nobel Ödülü aldığı tarihe bakıyorsunuz.
a) Nobel Ödülü almadan yazdığı bir kitap.
b) Nobel Ödülü aldıktan sonra yazdığı bir kitap.
Şeklinde iki kitabını okuyorsunuz. Tarihleri puanlama zamanı bana iletmeyi unutmayın.


18. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
YABANCI KADIN: JULIE GARWOOD – GELİN
YABANCI ERKEK: WLADIMIR BARTOL – FEDAİLERİN KALESİ ALAMUT
TÜRK KADIN: ASUDE – PABUCUMUN AJANI
TÜRK ERKEK: AHMED ARİF – LEYLİM LEYLİM

19. Kategori (Her kitap 10 puan dört kitap okunursa ekstra 30 puan toplamda 70 puan): Baş harfleri alfabeye göre sıralanan 4 kitap.

*JEAN CHRISTOPHE GRANGE – KOLONİ
*İPEK ONGUN – LÜTFEN BENİ ANLA
*FALİH RIFKI ATAY – MUSTAFA KEMAL’İN MÜTAREKE DEFTERİ
*NAZAN BEKİROĞLU – NAR AĞACI

20. Kategori (Her  bir kitap 10 puan tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan toplamda 80 puan) Aşağıya ekleyeceğim ülkelerde doğmuş yazarlardan bir kitap. (Ben seçeneğiniz bol olsun diye sekiz ülke ekledim siz dört tanesini seçeceksiniz.)
Ülkeler: Endonezya, Çin, İngiltere, Rusya, Kanada, Almanya, İrlanda, İtalya.
İNGİLTERE: VIRGINIA WOOLF – KENDİNE AİT BİR ODA
İRLANDA: CECELIA AHERN – NOT: SENİ SEVİYORUM
RUSYA: GORKİ – EKMEĞİMİ KAZANIRKEN
İTALYA: ELENA FERRANTE – BENİM OLAĞANÜSTÜ AKILLI ARKADAŞIM

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap.
“Kitaplığımdan okunmayı bekleyen dört kitap”
*STEFAN ZWEIG – OLAĞANÜSTÜ BİR GECE
*AMIN MAALOUF – SEMERKANT
*AHMET AYDIN – TAŞ DEVRİ DİYETİ
*OSMAN MÜFTÜOĞLU – YAŞASIN HAYAT

Güz okuma şenliği için toplam 28 kitap seçmişim. Üç ay içinde bu kitapları okuyabileceğimi düşünüyorum çünkü bu sene istediğim kadar kitap okuyamadığımdan yılın kalan üç ayında okuma hızımı arttıracağım.

İşte kitap kulem:
GÜZ OKUMA ŞENLİĞİ 2016

Bu kitaplar arasında okuyup çok beğendiğiniz varsa lütfen yazın. Öncelikli olarak onları okumak isterim.


Hepimize keyifli okumalar...

18 yorum:

  1. Okuduktan sonra öneri yazısı da yazarsan sevinirim. Bayılıyorum senin bu okuma hırsına :) Önerilerini bekliyorum. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi' blog, güzel yorumun için teşekkürler. Okuduğum kitapların yorumunu bloguma yazarım mutlaka. Benden de sevgiler :-)

      Sil
  2. Seçimlerin harika olmuş Şule <3
    Her birini aynı anda okumak istedim şu anda. Kitap okuma iştahımın kabarmasına çok ihtiyacım vardır bu aralar. Bu misyonu benim adıma fazlasıyla gerçekleştiren bir yayın olmuş :)
    TDK' nın kitabını öncelikle okurdum sanırım. Kısa kısa seçkiler benim gibi perhizden çıkmış bir okur için iyi bir başlangıç olurdu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Yanı, kitapları böyle görünce benim de hepsini birden okuyasım geliyor. önemli olan bu hevesi koruyabilmek :-) senin kitap yorumlarını özlediğimi söylemeliyim. seni motive edebildiysem ne mutlu bana.

      önerin için teşekkürler Kahve'm. O kitabı okulda okurum sanırım. Böyle kısa yazılardan oluşan kitaplar okulda iyi oluyor.

      Sil
  3. Hasan Sabbah'ı tanımak için Semerkant, Alamut'tan önce okunmalı.Ne yazık ki ben okuduktan sonra öğrendim.Ama her ikiside mükemmel.
    Nar Ağacı'nı ödünç almıştım çok hızlı okudum tekrar okumayı düşünüyorum.
    Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu hayranlık ve hayretler içinde bir çırpıda bitecek kitaplardan.
    Kitap Hırsızını doğrusu çok beğendiğimi söyleyemem zorla bitirmiştim.Benim tavsiyelerim bu kadar :)
    Keyifli okumalar dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cangz, Semerkant- Alamut sırasını biliyorum. bu kitaplar uzun zamandır bende olduğu için arkadaşlarım yorum yapmıştı öğrenmiştim. ikisi de beğenilen kitaplar.

      Ben Nar Ağacı'na biraz ön yargılıyım nedense. elim o kitaba hiç gitmiyor ama okuyan herkes de çok sevdiğini söylüyor.

      Stefan Zweig'in kitaplarını seveceğime eminim zaten. Kitap Hırsızı'nın da seveni çok ama demek ki sana hitap etmemiş. Bakalım ben sevecek miyim?

      Değerli fikirlerin için çok teşekkürler :-)

      Sil
  4. Çok güzel bir etkinlik.. Keşke bu etkinliğe katılabilmek için imkanım olabilseydi..

    Umarım tamamlayabilirsiniz <3 sonuçları da bizimle paylaşın ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Gökmen, paylaşacağım. Güzel dileklerin için teşekkürler Fatma'cım :-)

      Sil
  5. Okuduğum kitap türü çok değişti bu aralar :D o yüzden katılamıyorum. Ki zaten bir yada bir buçuk ay sonra muhtemelen bir süre kitap okumaya zaman bulamayacağım ;) Ama no kid'i listeye eklememişsin? Onu çok merak ettim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nail Art in Wonderland, bak onu unuttum ben. Gerçi şenlikten önce okumaya başladım diye bu listeye yazamazdım ama okuyorum onu. Yorumunu da yapacağım merak etme :-)

      Sil
  6. Gül yine güzel kategorilerle bir şenlik oluşturmuş. İnşallah geçen şenlikteki sıkıntıları yaşamazsın :) Pabucumun Ajanı kitabı konusunda bol şans, bir tarafa atmamak için kendimi çok zor tutmuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi, teşekkürler :-) aslında o kitabı çok merak ediyordum ama senin zehir zemberek yorumunu okuyunca hevesim kırıldı. yine de okuyup görmek istiyorum.

      Sil
  7. Gerçekten ne güzel bir etkinlik :) Şimdiden keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  8. Geçen şenliğe katılmadım, hem de yaz olmasına rağmen :D Ama kategorileri beğenmemiştim. Şimdi de güzel kategoriler var, hatta defterime yazdım hepsini aklıma geldikçe kitap eklerim diye. Kısacası büyük bir hevesle katılmayı düşünüyordum ama sonra yine iştahım kaçtı resmen :D Listeye o kadar kafayı takıyorum ki o uğraştığım sürede otursam kitap okusam bir novella bitiririm yani. Neyse bakalım, çok da şey yapmamak lazım :D İyi okumalar ablacım ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker, teşekkürler canım. Sen şenliğe katıl ya. Sen olursan daha güzel olur. listeyi çok da kafana takma. ben bir liste belirliyorum ama o liste sonradan çok değişiyor. mesela yaz okuma şenliğinde baştan belirlediğim listeden sadece 7 kitabı okumuşum, diğer kitaplar hep değişmiş. canının istediği kitabı oku, sonra listeye yerleştirirsin :-(

      Sil
  9. Benim Olağanüstü Akıllı Arkadaşım'ı ben çok beğenmiştim.

    https://populer-edebiyat.blogspot.com.tr/2016/08/benim-olaganustu-akilli-arkadasim-elena.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayalperest.im, bu seriyi seven çok ama beğenmeyenler de var. Ben de merak ediyorum. Şimdi yorumunuzu okuyacağım.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...