5 Ocak 2017 Perşembe

KIŞ OKUMA ŞENLİĞİ 2017 OKUMA LİSTEM

sule uzundere blog okuma şenliği


Müjdemi isterim, okuma şenliği devam ediyor J Sevgili Nilgün Komar okuma şenliğini sürdürme görevini almış. Buradan kendisine çok teşekkür ederim. Ben de hemen okuma listemi hazırladım. Şenlik bugün başladığı için siz de katılabilirsiniz, geç kalmadınız.

Güz okuma şenliği için hazırladığım listeden üç ayın sonunda sadece dört kitap okuduğum için liste yapmak biraz gereksiz gibi geliyor ama hem kitap seçmek isteyenlere bir fikir versin diye hem de elimde olan kitapları görmek için listemi hazırladım. Bu hafta kitap fuarının olduğu, şubatta da katıldığım kitap gününün bende olduğu düşünülürse bu listenin değişmemesi mümkün değil J

1.Kategori(10 puan): İsminde kış mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların kışın geçtiği bir kitap.
MARKUS ZUSAK – KİTAP HIRSIZI

2.Kategori(10 puan): Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.
AYFER TUNÇ – BİR MANİNİZ YOKSA ANNEMLER SİZE GELECEK

3.Kategori(10 puan): İsminde bir şehir adı olan bir kitap.
AMIN MAALOUF - SEMERKANT

4.Kategori(10 puan): İsminde ya da konusunda örgü ve motif olan bir kitap.


5.Kategori(10 puan): Beyazperdeye aktarılmış bir kitap.
LOUIS DE BERNIERES – YÜZBAŞI CORELLİ’NİN MANDOLİNİ

6.Kategori(10 puan): Bir şiir kitabı
KÜÇÜK İSKENDER – HASTA HAYAT DEPOLARI

7.Kategori(10 puan): İsminde bir hayvan ismi olan bir kitap.
CAHİT ZARİFOĞLU - SERÇEKUŞ

8.Kategori(10 puan): Hediye gelen bir kitap
WLADIMIR BARTOL – FEDAİLERİN KALESİ ALAMUT (Eşimin hediyesi)

9.Kategori(10 puan): 100 Temel Eser listesinden bir kitap.
JACK LONDON – BEYAZ DİŞ

10.Kategori(10 puan): Kategorilerden bağımsız canınızın istediği bir kitap.
DUYGU ASENA – AYNADA AŞK VARDI

11.Kategori(10 puan): Klasik Eserlerden bir kitap.
VIRGINIA WOOLF – KENDİNE AİT BİR ODA

12.Kategori(10 puan): Korku/Gerilim türünde bir kitap.
JEAN CHRISTOPHE  GRANGE – SİYAH KAN (Gerilim türünde bir kitap)

13.Kategori(10 puan): En Sevdiğiniz yayınevinden bir kitap.
JEAN CHRISTOPHE  GRANGE – KOLONİ

14.Kategori(10 puan/her ikisini okuyana ekstra 20 puan): Kardeş, anne-baba/oğul-kız iki yazardan birer kitap


15.Kategori(10 puan): 200 sayfadan kısa bir kitap.
STEFAN ZWEIG – OLAĞANÜSTÜ BİR GECE

16.Kategori(10 puan/her ikisini okuyana ekstra 20 puan): Nobel Ödülü almış bir yazardan Nobel Ödülü almadan yazdığı bir kitap ve Nobel Ödülü aldıktan sonra yazdığı bir kitap.
ORHAN PAMUK – BENİM ADIM KIRMIZI

17.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 40 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. [Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı]
YABANCI KADIN: SABRINA JEFFRIES – AŞK HIRSIZI
YABANCI ERKEK: GRİGORİY PETROV – BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİNDE
TÜRK KADIN: ASUDE – PABUCUMUN AJANI
TÜRK ERKEK: SELÇUK SALİH CAYDI – DAHA NEREYE KADAR?

18.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 40 puan): Baş harfleri alfabeye göre sıralanan 4 kitap.
AĞRI DAĞI EFSANESİ – YAŞAR KEMAL
BİLİNMEYEN BİR KADININ MEKTUBU – STEFAN ZWEIG
CENGİZ HAN’A KÜSEN BULUT – CENGİZ AYTMATOV
ÇATIDAKİ PENCERE – JOSE SARAMAGO -

19.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 40 puan): Aşağıdaki ülkelerde doğmuş yazarlardan birer kitap. [Çin, Amerika, Japonya, Almanya.]
Çin:
Amerika: SANDRA BROWN – YARINLAR İÇİN
Japonya: HARUKİ MURAKAMİ – KADINSIZ ERKEKLER
Almanya: ERICH KASTNER – UÇAN SINIF

20.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 30 puan): Türk yazardan bir üçleme veya aynı seriye ait üç kitap.
ŞEVKET SÜREYYA AYDEMİR – TEK ADAM 1
ŞEVKET SÜREYYA AYDEMİR – TEK ADAM 2
ŞEVKET SÜREYYA AYDEMİR – TEK ADAM 3


Evet, benim kış okuma şenliği için üç ayda okumak için seçtiğim kitaplar bunlar. Aralarında okuduklarınız varsa yorumuzu yazın lütfen. Bu sene daha değerli, daha güzel kitaplar okumak istiyorum. Beğendiklerinize öncelik tanımaya çalışacağım.
sule uzundere blog okuma şenliği
Şenlik kitapları kitaplığımın en üst rafına yerleştirildi :-) 

38 yorum:

  1. asude pabucumun ajanı kitabını seveceksiniz ben çok gülerek eğlenerek okudum. Diğer kitaplardan olmayan kitaplar varsa listemde hemen alıyorum. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı, Asude'yi daha önce hiç okumadım ama yazarın seveni çok olduğu için merak ediyorum. Umarım severim. Benden de sevgiler :-)

      Sil
  2. Bir etkinliğe ben de katılacağım inşallah :)))
    Güzel kitaplar, keyifle oku ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oytunla Hayat, öyle mi? O zaman listeni merakla bekliyorum. İkimize de keyifli okumalar :-)

      Sil
  3. Listeye dökünce neden bana zormuş gibi geliyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük Mucizelerim, tercih meselesi. Bazı insanlar önceden belirlenmiş kitapları okumak istemez. Ben de liste yapıyorum ama şenliğin sonunda belirlediğim kitaplarla okuduğum kitaplar birbirini tutmuyor. Canımın istediğini okuyorum, sonra kategoriye uyduruyorum :-)

      Sil
  4. çok güzel bir etkniliğe benziyor adını ilk kez duyduğum kitaplar ve uzun süredir okumak istediğim kitaplar olan bir şenlik :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kizkardeseler Arasinda, ben de çok zevk alarak katılıyorum. Kategorilere göre okumak ayrı bir zevk :-)

      Sil
  5. Şu vakte kadar olan şenliklere katılamamıştım. Doğrusu bu yıl kitap okuma şenliklerine katılmak istiyorum ve bunun içinde çabalayacağım. Listen harika Şule, aralarında okumak isteyip merak ettiğim kitaplar da var. Ama galiba onları almak için senin yorumlarını bekleyeceğim. Koloni'yi evvelden okumuştum, Jean Christophe'ın şu vakte kadar üç kitabını okuma fırsatım oldu, koloni, sisle gelen yolcu ve ölü ruhlar ormanı. Koloni konusuyla ilginç ve akıcı bir kitaptı. Beni germese de iki günde elimde bitmişti kitap. Siyah kanı oldukça merak ediyordum ama büyük ihtimal, şayet kitap yorumunu eklersen o vakit okurum.
    Keyifli okumalar dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. River, Jean Christophe'ın seveni çok ama ben yazarı hiç okumadım. Çok merak ediyorum. Umarım severim. Tabii kitapları okudukça blogumda yazacağım :-)

      Eğer katılırsan mutlaka listeni yaz. Merakla okuyorum :-)

      Sil
  6. Şenliğe ilk senesinde bir hevesle katılıp bırakmıştım bu seferkine ben de katılmak istiyorum hadi bakalım. :D Paylaştığın için çok teşekkürler ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyülü Ayraç, rica ederim. Çok sevindim senin de katılmana. Ben iki senedir severek katılıyorum. Listeni bekliyor olacağım :-)

      Sil
  7. Vav süper liste olmuş. :) Bu etkinliğe bende mi katılsam ne. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esma Tezgi, çok güzel olur. Senin listeni merakla okurdum :-)

      Sil
  8. Bu etkinliğe katılmayı her zaman çok istemiştim ama bu kadar sıkı okuyamıyorum maalesef.. Belki ileride bir gün katılabilirim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Gökmen, umarım. O zaman sana keyifle eşlik ederim :-)

      Sil
  9. Bende mi listemi oluştursam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beauty beybi, ne güzel olur. Sen de gelsene, o zaman daha keyifli olur :-)

      Sil
  10. Merhabalar :) Listeniz çok güzel. Bir şey soracağım, ilk kategori için Kitap Hırsızı'nı seçmişsiniz ama o kitap neden kış mevsimiyle alakalı? Ben de okumak istiyorum bunu, ilk kategori için uygunluğuna göre kendim de yerleştireceğim. Şimdiden iyi okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. guzyagmuru, merhaba. Kitap Hırsızı'nı henüz okumadım ama bir blogun kış temalı kitaplar listesinde görmüştüm. Başka bir blogun kışın okunması gereken kitaplar listesinde de gördüm. Ben de demek ki kışla ilgili diye birinci kategoriye koydum :-) okuduktan sonra uygun olmadığını görürsem başka bir kategoriye yazarım.

      Sil
  11. Güzel kitaplar seçmişsin. Bazılarını daha önce okumuştum.
    Yüzbaşı Corelli'nin Mandolini harika bir kitap. Özellikle babanın kızına gerçek aşkı anlattığı bir bölüm var ki hiç unutamam.
    Siyah Kan ise Grange kitapları arasında favorim.
    Keyifli okumalar dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler. İki kitabı da merak ediyordum. Senin beğenmene sevindim :-)

      Sil
  12. Tek Adam serisi bende de var, umarım bu yıl okurum :D Şenliğe katılmayı düşündüm ama sonra liste hazırlamaya, kitap uydurmaya üşendim :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak, ben de bütün üşengeçliğime rağmen liste hazırlamaya üşenmem :-) Tek Adam birkaç yıldır kitaplığımda bekliyor. Umarım bu yıl okurum.

      Sil
  13. ooo çok güzel kitaplar , keyifli okumalar olsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAP EYLEMİ, çok teşekkürler :-)

      Sil
  14. Vay vay vay, keyifli bol okumalar ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi, teşekkürler :-)

      Sil
  15. Beceremediğim işlerden biri daha :D Sanırım blooger olmak için daha gidilecek çok yolum var benim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur, bloggerlıkla ilgili değil bu. Demek ki sen belli bir listeye göre okumayı sevmiyorsun. Ben listelere bayılırım :-)

      Sil
    2. Liste işini sevmiyorum o an kafama ne eserse onu okuyorum. Liste yapıp uyamayınca hepten canım sıkılıyor soguyorum

      Sil
    3. Cahil Okur, ben de çok uymuyorum ama katılmadan da duramıyorum :-)

      Sil
  16. Dün aniden maraton ve şenliklere katılma hevesi vurdu beni nedense :D Eslem'in Popsugar Reading Challenge'ına katılacak gibiyim, kategoriler çok cafcaflı vallahi :D Kış Şenliği'nin kategorileri pek değişmemiş sanki ya, üzüldüm bu duruma çünkü kategoriler hoşuma gitmeyince katılmak istemiyorum :/ Senin boş bıraktıkların cidden zor, bir de 18 ve 20. kategori bayağı düşündürücü bence. Türk yazarlar pek seri yazmıyor çünkü. Senin yazdığın Tek Adam serisini ise çok merak ettim, sonuçta Ata'mızla ilgili. İlgimi çekti onları listeye ekledim ablacım, umarım en kısa zamanda okuruz ikimiz de. Bol okumalı şenliklerin olsun ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde, aslında bu şenliğin kategorilerin ben de çok sevmedim. Şenliği devralan arkadaş kendi grubuyla yapmak için yazmış. Sonra katılanlar çoğalınca kategorileri değiştirmemiş. Bir dahakine daha farklı ve güzel kategoriler olur umarım.

      Ben de bu aralar maratonlara katılma hevesliyim. Senin klasik okuma maratonun için kitap seçeceğim ama o iş haftaya kaldı.

      Teşekkürler canım :-)

      Sil
  17. Güzel kitaplar seçmişsin keyifle okumanı diliyorum.Bende bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra Bozgan, teşekkürler. En kısa zamanda bloguna uğrayacağım :-)

      Sil
  18. Okuma listenizden hangi kitabı okusam diye kararsız kaldım :) Çünkü hepside birbirinden güzel öncelikle kendine ait bir oda adlı kitabı incelemek isterim. 3 kitap daha baktım onları da okuyacağım. Kitap listenizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Sayenizde yeni kitaplar keşif ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali Mutlu, güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim. Kitapları okudukça yorumlarımı yazacağım. O zaman daha iyi fikir sahibi olabilirsiniz.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...