9 Nisan 2017 Pazar

BAHAR OKUMA ŞENLİĞİ 2017 OKUMA LİSTEM

sule uzundere blog bahar okuma şenliği


Müjdemi isterim. Bahar okuma şenliğinin kategorileri belli oldu. Hemen kitaplığımdan bulabildiklerimi kategorilere yerleştirdim. Boş kalan kategoriler de oldu. Listenin tamamını okumayacağım çünkü hiç tarzım olmayan kategoriler de var ama zaten amaç okuyabildiğimiz kadar okumak. Şenliğin detaylarına sevgili Nilgün’ün blogundan ulaşabilirsiniz.

1.Kategori (10 puan): İsminde bahar mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların baharda geçtiği bir kitap.
CELESTE NG – SANA SÖYLEYEMEDİĞİM HER ŞEY

2.Kategori (10 puan):  Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap.
AFET İNAN – ATATÜRK’TEN MEKTUPLAR

3.Kategori (10 puan):  2017 yılında basılmış bir kitap.

4.Kategori (10 puan): Peygamberimiz Hz.Muhammed'in hayatı ya da onunla ilgili bir kitap.

5.Kategori (10 puan):  Beyazperdeye aktarılmış bir kitap(filmi de izlenecek).
SUZANNE COLLİNS – AÇLIK OYUNLARI

6.Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.

7.Kategori (10 puan):  Çanakkale Zaferi ile ilgili bir kitap.
TURGUT ÖZAKMAN – DİRİLİŞ

8.Kategori (10 puan):  En az 500 sayfa olan bir kitap.
ZÜLFÜ LİVANELİ – SEVDALIM HAYAT (519 sayfa)

9.Kategori (10 puan):  Daha önce okuduğunuz bir kitabın devamı olan bir kitap.
HARPER LEE – TESPİH AĞACININ GÖLGESİNDE

10.Kategori (10 puan): Goodreads'da en az 3 puan almış olan bir kitap.

11.Kategori (10 puan): Dünya ya da Türk Klasiklerinden bir kitap.
TOLSTOY – İNSAN NEYLE YAŞAR?

12.Kategori (10 puan):  Yazarı sanatçı olan bir kitap.
ZÜLFÜ LİVANELİ – ORTA ZEKALILAR CENNETİ

13.Kategori (10 puan): Hz.Mevlana'nın yazdığı ya da onunla ilgili bir kitap.

14.Kategori (10 puan): Kendi doğum yılınızda doğan veya ölen bir yazar tarafından yazılmış bir kitap.

15.Kategori (10 puan):  200 sayfadan kısa bir kitap.
YUSUF ATILGAN – AYLAK ADAM

16.Kategori ( 10 puan):  Adında Aşk kelimesinin geçtiği bir kitap.
STEPHANIE PERKINS – PARİS’TE AŞK

17.Kategori (10ar puan/ekstradan 40 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. [Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı]
Türk Kadın: OYA BAYDAR – YETİM KALACAK KÜÇÜK ŞEYLER
Türk Erkek: AHMET AYDIN – TAŞ DEVRİ DİYETİ
Yabancı Kadın: HARPER LEE – BÜLBÜLÜ ÖLDÜRMEK
Yabancı Erkek: MİHAİL BULGAKOV – GENÇ BİR DOKTORUN ANILARI

18.Kategori (10ar puan/ekstra 40 puan): Baş harfleri alfabeye göre sıralanan 4 kitap.
Dr. JEKYLL İLE BAY HYDE – ROBERT LOUİS STEVENSON
EN ÇOK BENİ SEV – JULİA QUİNN
FÜREYA – AYŞE KULİN
GECE SESLERİ – AYŞE KULİN

19.Kategori (10ar puan/ekstra 30 puan): Kapağındaki baskın rengin Turuncu, Mor ve Pembe olduğu birer kitap.
Turuncu: VİRGİNİA WOOLF – KENDİNE AİT BİR ODA
Mor: SELÇUK SALİH CAYDI – DAHA NEREYE KADAR
Pembe: STEFAN ZWEİG – AMOK KOŞUCUSU

20.Kategori (10ar puan/ekstra 40 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört ya da iki yazardan ikişer kitap.
* SUZANNE COLLİNS – ALAYCI KUŞ
* SUZANNE COLLİNS – ATEŞİ YAKALAMAK
* MAKBULE ATADAN – BÜYÜK KARDEŞİM ATATÜRK
* LOUİS DE BERNİERES – YÜZBAŞI CORELLİ’NİN MANDOLİNİ

sule uzundere blog bahar okuma şenliği

Her şenlikte olduğu gibi şenlik kitaplarını kitaplığımın en üst rafına yerleştirdim. Üç ay boyunca okuyacağım kitapları oradan seçip okuyacağım. Hedef en az 30 kitap okuyabilmek.

Seçtiğim kitaplar arasında okuduklarınız varsa yorumlarınızı duymak isterim. Güzel kitaplara öncelik verebilirim.

Şenliğe katılacak olanlar listenizi yorum olarak yazarsanız okumak ve yorum yapmak isterim. Birazdan Pazar 6’lısı yazımda buluşmak üzere, hoşça kalın. 

22 yorum:

  1. Liste baya kabarıkmıs. Açlık oyunları dısında okudugum yok sectiklerinde. Onunda ilk kitqbı dısında begenmıstım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur, Açlık Oyunları'nı çok merak ediyorum. Sırf kitabını okuyacağım diye filmlerini bile izlemedim. Umarım severim.

      Sil
  2. Listeniz oldukça güzel görünüyor.Böyle etkinlikleri seviyorum.Daha çok okuma şevki veriyor insana.Tolstoy "İnsan ne ile yaşar" kitabını yıllar önce okumuş ve beğenmiştim.Umarım hedefinize ulaşırsınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı, teşekkür ederim. Ben de okuma hızım artsın diye katılıyorum ve işe yarıyor. İnsan Ne İle Yaşar kitabının okuyanı ve seveni çok. Ben de seveceğimi düşünüyorum. Tolstoy'un tarzını seviyorum.

      Sil
  3. Sonunda yerleştirmişsin Açlık oyunları serisini :), umarım seversin :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi, artık okuyayım dedim. Açlık Oyunları'nı çok merak ediyorum. Sırf kitabını okuyacağım diye filmlerini bile izlemedim. Umarım severim.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Saadet Uslu, çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  5. Liste baya hoş :) Keyifli okumalar olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafka Tamura, çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  6. 7. Kategori aynı olmuş :D 12'de senden kopya çektim. Zülfü'den başka kim var bakmaya üşendim :D

    Umarım başarılı bir şenlik olur ikimiz için de 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi, umarım canım. listeni yayınlamışsın. Hemen bakayım da yorum yapayım :-)

      Sil
  7. Çok güzel bir liste olmuş Şule. Keyifle okuyalım inşallah :) Bülbülü öldürmek o kadar güzel bir kitap ki, umarım Tespih ağacının gölgesinde hüsran olmaz:) Alaycı Kuş serisini de okudum ama bayağı bir zaman geçti. Yanlış hatırlamıyorsam son kitap birazcık hayal kırıklığı yaşatmıştı ilk iki kitaba göre :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülay Cansever, teşekkürler canım. inşallah keyifle ve hızlıca okuruz seçtiklerimizi. Bu şenlik için seçtiğim kitapları ben de sevdim. Normalde şenliğin başında seçtiklerimle sonunda okuduklarım birbirinden çok farklı olur ama bu listenin dışına çıkmamayı planlıyorum.

      Sil
  8. Ben yine kategorileri beğenmedim katılacak kadar. Neden bana böyle şenlikler konusunda isteksizlik geldi hiç bilmiyorum ya 😃 Aylak Adam hakkındaki yorumlarini merakla bekliyorum ablacım 😇

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker, aslında benim hayal ettiğim kategoriler de yoktu ama yine de katılmak istedim. Okuma hızımı çok arttırıyor bu şenlik. Sen de başka okuma etkinliklerine katılırsın canım.

      Sil
  9. keyifli okumalar dilerim
    sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Komar, çok teşekkür ederim. Benden de sevgiler :-)

      Sil
  10. Açlık Oyunları'nı bayağı sevmiştim umarım sen de seversin, keyifli okumalar şimdiden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül özdemir, Açlık Oyunları'na bu ay başlayacağım. Seveceğimi düşünüyorum çünkü takip ettiğim bloglardan olumlu yorumlar okudum. Benden de sevgiler :-)

      Sil
  11. Dr jekyl and mr hyde güzel, çabuk okunan bir kitap. Spoiler vermeyeyim şimdi ama bence seversin 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nail Art in Wonderland, o kitabın beğeneni çok. Şimdiye kadar spoiler yemedim, yemeden kitabı okuyabilirim umarım :-)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...