11 Mayıs 2017 Perşembe

WILLIAM SHAKESPEARE – HAMLET

sule uzundere blog kitap yorumları


Bazı kitaplar o kadar özel ki insan ne söylesem ne yazsam diye düşünüyor. Hamlet yüzyıllardır okunan, en çok oynanan, en bilinen tiyatro eserlerinden biri. Şimdi ben bu kitapla ilgili ne yorum yapabilirim ki. Dilim döndüğünce ne kadar beğendiğimi anlatmaya çalışacağım.

Klasikler, boşuna klasik olmuyor. Hamlet’i okurken her sayfasından ayrı zevk aldım. 400 yıl önce yazılan bir kitabın bu kadar güncel olması, 2017’de bile beğeniyle okunması inanılmaz. Bunu da Shakespeare gibi bir yazar başarabilirdi.

Edebi değeri yüksek ama sıkıcı olmayan bir kitap okumak istiyorsanız ve Hamlet’i henüz okumadıysanız mutlaka okuyun. Shakespeare’nin diğer kitaplarını da okumak için sabırsızlanıyorum.

NOT: Bu kitap Klasik Kitap Okuma Maratonu kapsamında okunmuştur.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Kötü işler gömülse de yerin dibine
Çıkar bir gün insanların gözü önüne

2. Kavga etmekten sakın ama ettin mi de
Öylesine et ki korksunlar senden

3. Herkese kulağını ver, sesini verme.
Herkese akıl danış, kendi aklını sakla.
Kesenin elverdiği kadar iyi giyin,
Zengin ama gösterişsiz olsun giydiğin.
Ne borç ver ne de borç al; çünkü borç vermek
Çok kez hem paranı yitirmektir hem dostunu
Borç almaksa tutum gücünü yıpratır.
Her şeyden önce de kendi kendinle doğru ol.
O zaman, gece gündüze varır gibi,
Sen de aldatmaz olursun kimseyi.

4. İnanma istersen yıldızların yandığına,
Güneşin döndüğüne inanma,
Doğrunun ta kendisini yalan bil,
Ama seni sevdiğime inan Ophelia.

5. Deliliğin insana bulduruverdiklerini
Sağlam akıl yumurtlayamaz kolay kolay

6. Melek yüzü, din iman kisvesi takınıp
Şeytanı bile kafese koyabilir insan.

7. Buzlar kadar el değmedik, karlar gibi temiz de olsan çamur atılmaktan kurtulamayacaksın.

8. Tanrı size bir yüz vermiş, siz tutup başka bir yüz yapıyorsunuz kendinize.

9. Büyük sevgide, küçük kuşkular korkuya döner
Küçük korkular büyüdükçe artar büyük sevgiler

10. Yalnız ilkini öldüren varır ikinci kocasına

11. Kendi kendimize verdiğimiz sözü tutmak,
En çabuk unuttuğumuz şeydir, ne yapsak

12. Madem bu dünya bile yok olacak bir gün
Sevginin bitmesine insan neden üzülsün?

13. Düşen büyük adamı en sevdiği unutur,
Yükselen züğürde düşmanları dost olur.

14. En acı söz ninni gibi gelir sersemin kulağına.

15. Bir insana; insan mı denir bütün işi
Yemek ve uyumak olursa dünyada yalnız

16. İnsan ne olduğunu bilir ama ne olacağını bilmez.


27 yorum:

  1. Utanarak yazıyorum ki hiç Shakespeare okumadım. Postunu okuyunca daha çok utandım çünkü alıntıların hepsi bir birinden güzel. İnsan çok tanınan bir kitabı yazarı kendi okuyunca sanıyor ki herkes onu okumuş yani en azından bu ben de öyle oluyor :) yani demem o ki Hamlet hakkında bile yazsan okumamış ve kitabın incelemesini merak eden birçok kişi olabilir :) Teşekkürler postun için.
    Bugün bir yerde okudum Shakespeare eserlerinde 34.534 farklı kelime kullanmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okumasyon, utanmana gerek yok canım. Benim de henüz okumadığım çok iyi yazarlar var. illaki bir gün yollarımız kesişir.

      Bu bilgiyi bilmiyorum. Müthiş bir rakam bu. Üstelik 400 sene öncesinden bahsediyoruz. Demin başka bir yoruma yazdığım gibi insan boşuna Shakespeare olmuyor :-)

      Sil
  2. Daha bugün kütüphanede Shakespeare kitaplarına baktım baktım da vazgeçtim. Alıntıları okudukça pişman oldum. Tiyatro eserlerini okumak zor geliyor ama sanırım bunu Hamletle yenebilirim gibi hissediyorum. Çok teşekkürler yorum için Şule :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esseve rin, Shakespeare'den ilk kitabımı ben de üniversitedeyken kütüphaneden ödünç alarak okumuştum. Tiyatro okumayı çok tercih ettiğim bir tür olmasa da okuduklarımı hep beğeniyorum. Sanırım ön yargılı olmamak lazım. Umarım sen de seversin Hamlet'i :-)

      Sil
  3. 2 ve 6 yı evlatlık ediniyorum.Cok sevdim ya 😁 ahh shakespeare ahhh 😁💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ANNESİ'nin PRENSES'i, boşuna Shakespeare olmamış yazar :-)

      Sil
  4. Benim de en sevdiğim Shakespeare oyunu herhalde, müthiş. Bunu sevdiysen filmi var ama oyundan birebir, tiyatro gibi de zaten oyuncular da efsane; Kenneth Branagh, Kate Winslet falan var. Branagh'ın yönetiminde çok iyi uyarlama. 1996 yapımı, hele Winslet'ın bir sahnesi var off ki ne off :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi, o filmi izlemedim ama 1990 yapımı Mel Gibson'ın oynadığı filmi izledim. İzleyeli on sene oldu, çok sevmediğimi hatırlıyorum. Dediğin filme baktım benim izlediğime göre puanı daha iyi. Kate Winslet'i çok severim. İzlemeye çalışacağım. :-)

      Sil
  5. Shakespeare'den bugüne dek okuduğum her eser çok güzeldi, Hamlet de onlardan biri. Özellikle sonu beni yıkıp geçirmişti.. Beğenmene çok sevindim Şule abla. Okumadıysan Othello ve Macbeth'i de şiddetle öneririm. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker, Macbeth'in tiyatro oyunu ve filmini izledim ama kitabını daha okumadım. Othello hakkında bilgim yok. İkisini de okumayı çok isterim.

      Sil
  6. Hamlet'i ve yazarın bir kaç kitabını daha okumuştum ara ara okunması gereken yazarlardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül özdemir, kesinlikle. Arka arkaya olmaz ama ayda bir okumak isterim.

      Sil
  7. İlkay Özgür, klasik okumada sen benden iyisin. Eminim Hamlet'i de seversin.

    YanıtlaSil
  8. Ben tiyatro okumayı çok seviyorum ama ne yazık ki izleme fırsatım pek olmuyor.Hamlet favori kitaplarımdan. Bi' alıntı da benden gelsin o zaman :-)
    ''Bir insana insan mı denir bütün işi
    Yemek ve uyumak olursa dünyada yalnız?
    Hayvan denir böylesine! Ne iştir bu Tanrım?
    Sen ki sınırsız yaratmışsın düşüncemizi ,
    Sen ki geçmişi geleceği bilirsin,
    Bu aklı küflensin diye vermedin elbet bize,
    Öyleyken, hayvanca bir unutkanlıktan mı,
    Yoksa korkakça bir dürüstlükten mi nedir,
    Fazla ölçüp biçiyorum yapacağım işleri. "

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birkitaphirsizi, Adana'da devlet tiyatrosu ve festivali olduğu için benim izleme şansım oluyor. Bunun için çok memnunum. Güzel alıntı, ben sadece ilk iki dizesini yazmışım ama devamı da iyiymiş :-)

      Sil
  9. ben Shakespear'ın sonelerini okumuştum, ama Hamlet ayrı tabi, Hamlet'i tiyatroda görmüştüm, çok etkileyici bir eser gerçekten, keyifli okumalar Şule'cim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O. ben de yazarın sonelerini okumadım. Hamlet'in filmini izledim ama tiyatrosunu da izlemek isterim. Teşekkürler Eren, hepimize keyifli okumalar olsun :-)

      Sil
  10. teee ne zaman okumuşum , kıskandım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAP EYLEMİ, sen yıllar önce okumuşsun. Ben de seni kıskandım :-)

      Sil
  11. Ben Romeo ile Juliet i okumuştum ingilizce ve türkçesini oradaki edebi sil ve duygunun verilme tarzı beni etkilemişti buda ondan Bike ünlü bir eser be mutlaka okumak istediğim. Şu sıralar romanlara öncelik vermiş olsam da tiyatro okumadan bu seneyi geçirmek istemiyorum ilk okuyacağım eserde bu olacak inşallah. Alıntılar da çok güzel. Güzel yorumlamışsın Şule abla ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümeyye Kip, güzel yorumun için ben teşekkür ederim canım :-)

      Sil
  12. ben de bu baskısını okumuştum yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone, ben de İş Bankası Yayınları'nı tercih ediyorum :-)

      Sil
  13. İş bankasının çevirilerini ben de çok seviyorum :) Klasikler boşuna klasik olmuyor sözüne gerçekten katılıyorum :) Güzel bir yazı olmuş emeğine sağlık ablacım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafka Tamura, yorum için ben teşekkür ederim canım :-)

      Sil
  14. Bir ara Shakespeare'in tüm kitaplarını okumaya niyetlenmiştim -hala okuyamadı-, o zamanlar Hamlet'i okumuştum, bence de çok zevkliydi :)) Doğru hatırlıyorsam, "olmak ya da olmamak işte bütün mesele bu" böyle çevrilmemişti, biraz hayal kırıklığı yaşamıştım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak, evet ben de hepsini okumak istiyorum ama şu an beş kitabını okumuş durumdayım. Artık hepsi ne zamana biter sen hesap et :-)

      O benim de dikkatimi çekti. Ona yakın bir cümle okudum, demek ki "olmak ya da olmamak işte bütün mesele bu" biraz sonra gelecek dedim ama gelmedi. Ben mi dikkat etmedim diye düşünmüştüm, demek ki çeviri farklılığı varmış.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...