17 Haziran 2017 Cumartesi

MAYIS AYINDA OKUDUKLARIM (2017)

sule uzundere blog kitap yorumları
Herkese merhaba. Mayıs ayı 8 kitapla bu sene en az kitap okuduğum ay oldu. Açık öğretim sınavına çalışmam ve okulun e-okul işlerini yapmam gerekince performansım düştü. Neyse ki okuduğum kitapların bazıları çok güzeldi diyerek kendimi teselli ediyorum. Haziranda kitap okumak için bol zamanım olacak. Sayı olarak bu ay telafi edeceğime eminim. Zaten bu ay okudum okudum, temmuz ve ağustos aylarımı film ve dizilerle doldurmayı planlıyorum.

Mayısta neler okuduğuma gelirsek:

sule uzundere blog kitap yorumları

WILLIAM SHAKESPEARE – HAMLET
Bu ay bana en zevk veren kitap Hamlet’ti. Kitabın ayrıntılı yorumunu burada paylaşmıştım. Okumak isteyenler bakabilir. Orada da dediğim gibi klasikler boşuna klasik olmuyor.

sule uzundere blog kitap yorumları

STEFAN ZWEİG – BİR ÇÖKÜŞÜN ÖYKÜSÜ
Zweig alışveriş listesi yazsa okurum diyen biri olarak Bir Çöküşün Öyküsü de beğenerek okuduğum bir kitap oldu. Yazarın kalemini bilenler Zweig’in kitaplarında konunun değil, anlatımın önemli olduğunu bilirler. Yine de konuyu merak edenler için kitabın arka kapak yazısını paylaşıyorum. Kitabı çok güzel özetlemiş: “Bu son derece çarpıcı çöküş öyküsü, XV. Louis döneminde Fransız sarayında epey etkili olmuş aristokrat bir kadının gerçek yaşamına dayanır. Madame de Prie günün birinde gözden düşer ve kral tarafından Normandiya’ya sürülür. İktidar sahibi ve ilgi odağı olduğu hareketli ve eğlenceli Paris günlerinden sonra, ne kadar süreceği belli olmayan, kendisiyle baş başa kalacağı bir sürgün dönemi beklemektedir onu. Ancak iktidar savaşları, entrika ve eğlenceden ibaret boş saray hayatı varoluşuna anlam katan tek şeydir. Hem kendini hem çevresindekileri sürekli kandırma eğilimindeki bu sığ ve kibirli kadın, malikânesinde gösterişli eğlenceler düzenleyerek Paris’teki hayatını yeniden canlandırmaya çalışır. Giderek mantıklı düşünme yetisini bütünüyle yitiren Madame de Prie, yeniden bütün dikkatleri üzerine çekebilmek için inanılmaz bir plan yapar.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Kıskançlığın, kinin, yalanın olmadığı bir yaşam yaşamaya değmezdi.
2. O da kadınların çoğu gibi tümüyle başkalarının ruh halinden beslenirdi. Arzulandığı zaman güzeldi, zeki insanların arasında nüktedandı, gururu okşandığında kibirliydi, sevildiği zaman âşıktı.

SUZANNE COLLINS - AÇLIK OYUNLARI / ATEŞİ YAKALAMAK
Meşhur Açlık Oyunları serisine de geçen ay başladım. Sanırım seriyi okumayan nadir bloggerlardanım. Eşim kitapları almamış olsaydı belki de okumazdım ama şimdi iyi ki okumuşum diyorum. Şimdilik ilk iki kitabını okudum ama ikisi de çok hoşuma gitti. Akıcı ve merak uyandırıcı bir seri. Sayfalar su gibi akıp gidiyor. Ben belki kitabını okurum diye filmlerini de izlemediğimden ne olacak diye merakla okuyorum. Bu ay son kitabını okuyup seriyi bitireceğim. Açlık Oyunları’yla seri kitaplar okumayı ne kadar özlediğimi fark ettim. Dizi izler gibi arka arkaya okumak hoşuma gidiyor. Şurada okumak istediğim serileri listelemiştim. İlk kitap alışverişimde onlara öncelik vereceğim.

sule uzundere blog kitap yorumları

ZÜLFÜ LİVANELİ – ORTA ZEKÂLILAR CENNETİ
İki gün önce Orta Zekâlılar Cenneti’nin ayrıntılı bir yorumunu blogumda paylaştım. Çok sevdiğim kitabın yorumuna buradan ulaşabilirsiniz.

MARKUS ZUSAK – HİÇ
Kitap Hırsızı adlı mükemmel kitabı okuduktan sonra Zusak’ın basılmış dört kitabını da aldım. Hani bir kitaptan çok etkilenirsiniz ve yazarının bütün kitapları okumalıyım diye düşünürsünüz ya Zusak, Kitap Hırsızı’yla bende o etkiyi yaratmıştı. Şu an yazarın bütün kitaplarını okumuş bulunuyorum. Yazarla ilgili gözlemim şu: Kitap yazdıkça daha iyi olmuş, her seferinde daha iyisini yazmış. Yani Kitap Hırsızı > Hiç >Wolfe Brothers serisi. 

Kitap Hırsızı çok güzel bir kitaptı, herkesin okumasını dilerim ama diğer kitaplarını okunmaya gerek yok diye düşünüyorum. Tezime göre yazarın yeni kitabı, eğer yazarsa, çok güzel olacak. Onu da okumak isterim ama şimdilik Kitap Hırsızı dışındaki kitaplarını okumazsanız bir şey kaybetmezsiniz.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Hiç kimse sıradan değildir.
2. Aptalların pek çok arkadaşı olduğunu fark etmiş miydiniz?
3. Ancak günümüzün hastalıklı toplumunda bir insan çok fazla kitap okumakla suçlanabilir.
4. Bazen insanlar çok güzel oluyordu.
Görünüşleriyle değil.
Söyledikleriyle de değil.
Sadece varlıklarıyla.
5. İster inan ister inanma ama senden bu kadar nefret etmek çok fazla sevgi gerektiriyor.
6. Beni sevmek istemiyordu ama beni kaybetmek de istemiyordu.
7. - İstediğim tek bir şey var.
- Nedir o Ritchie?
- İstemek.
sule uzundere blog kitap yorumları

Bu kitapların dışında iki Beyaz Dizi kitabı okudum ama onları yorumlamaya gerek görmüyorum J

Pazartesinden itibaren yeni bir yazı dizisine başlıyorum. Her pazartesi blogumda bir yazı bulacaksınız ve umuyorum ki bu yazı haftaya güzel bir başlangıç yapmanızı sağlayacak. Takipte kalın efendim J


Dediğim gibi yaz tatilimi film ve dizilerle doldurmak istiyorum. Bana önerebileceğiniz, mutlaka izle dediğiniz yapımları yazar mısınız? İzleme listem dolu olsa da yeni önerilere her zaman açığım. Yeni yazılarda görüşmek üzere, şimdilik hoşça kalın. 

32 yorum:

  1. güzel kitaplar hani çok güzel olmasalar da okumak güzel :) bu ara okuyamıyorum elime kitap almam lazım bir an önce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız Kardeşler Arasında, bazı dönemler okuma hızımız düşebiliyor. Benim yaz aylarında düşer mesela. Bu dönemin kısa sürmesini dilerim :-)

      Sil
  2. 8 kitap çok iyi iş güç ev çocuklar olunca sayılar azalıyor ne mutlu sana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma ÜZMEZ, iş, güç, ev var ama çocuk olmadığı için yine iyi okuyabiliyorum :-) Çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Bu arada bir iki zor biten kitaptan sonra çerez niyetine beyaz dizi okumayı bende çok severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma ÜZMEZ, hahahahah niyetimi anlamışsın:-) Baktım okuduğum kitap sayısı az. Hemen Beyaz Dizi okuyarak sayıyı arttırmaya çalıştım :-)

      Sil
  4. Zweig'i bu aralar instagramda ve bloglarda çokça görüyorum. Bir akım gibi oldu, bir dönem de herkes Kafka okuyordu sanki :). Ben bir tek Satranç'ı okudum ama çok sevdim, diğer kitaplarını da okumak istiyorum :). Bu kitap da aklımda olsun :). Bu yazarların toplu fotoları güzel oluyor, İş Bankası klasiklerinin bu serisini de seviyorum zaten :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi, zaten genellikle Zweig'in ilk önce Satranç kitabı okunuyor. Sonra o çok sevilince diğer kitapları okunuyor. Dediğin gibi özellikle İnstagram'da çok popüler Zweig. Hatta bazı okuyucular bunu itici buluyormuş. Sen öyle düşünme. Gerçekten iyi bir yazar. Evet, İş Bankası'nın modern klasikleri de çok güzel. Ben de bazen bazı hesapların sırf fotoğraflarda güzel çıkıyor diye bu kitapları aldığını düşünüyorum :-)

      Sil
  5. Çok güzel kitaplar... Bir ay için sekiz kitap hiç de az bir rakam değil. Bol okumalı güzel günler diliyorum size:)

    YanıtlaSil
  6. Film olarak Gandhi'yi, dizi olarak da Cesur ve Guzel'i önerebilirim. Şu ara gündemimdekiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur, Gandhi benim de izleme listemde. Türk dizilerini televizyondan takip ediyorum. Önerilerin için teşekkürler :-)

      Sil
  7. Ben de tam Stefan Zweig'dan Bir Kadının Yaşamından 24 Saat'i okuyordum, sırada da Hamlet vardı :)
    Açlık Oyunları serisini birkaç sene önce film ilk çıktığında okumuştum, o zaman bana da çok akıcı ve sürükleyici gelmişti. Filmleri beni kitapları kadar sarmadı, son filmini izlemedim bile. Markus Zusak kitapları son zamanlarda sürekli karşıma çıkıyor, merak ettim. Şans vereceğim kendisine sanırım :)

    Ayrıca yeni yazı dizini takipteyim :)
    Öneri olarak izlemediysen mutlaka Black Mirror'ı izlemeni öneriyorum. İyi tatiller ayrıca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem, Markus Zusak'tan mutlaka Kitap Hırsızı'nı oku. O, gerçekten çok güzel bir kitaptı ama diğerlerini okumasan da olur bence.

      Black Mirror'ı Öneri Atölyesi de önermişti. Zaten sık sık duyduğum bir dizi. İzlemek istiyorum ama internet sıkıntım var. Yazın o sorunu halledebilirsem mutlaka izleyeceğim. Önerin için teşekkürler :-)

      Sil
  8. Okuduğun kitapları görünce gözlerimden kalpler çıktı diyebilirim. :) Açlık Oyunları serisini okumana ve beğenmene nasıl sevindim anlatamam. Stefan Zweig ve Livaneli'de çook sevdiğim yazarlardan. Tabii sen benden daha çok kitaplarını okumuşsun, feci imrendiim! Kitap okuma hızına, azmine ve verdiğin emeğe hayran olduğumu daha önce söylemiş miydim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çakma Rapunzel, ne güzel bir yorum bu. Çok teşekkür ederim. Beni çok mutlu ettin. Ben de senin blog dünyasına geri döndüğüne çok sevindiğimi söylemiş miydim :-)

      Sil
    2. Teşekkür ederiim :) Keşke istikrarlı bir insan olmayı başarabilsem de devamlı ilgilenebilsem blogumla. Ama yok olmuyor! :)

      Sil
    3. Çakma Rapunzel, blogla ilgilenmek gerçekten zaman ve emek istiyor. Ben de bazı dönemler blogumla istediğim kadar ilgilenemediğim için seni anlıyorum :-)

      Sil
  9. İlkay Özgür, Hamlet en fazla iki saatte bitirebileceğin bir kitap. Bence en kısa zamanda oku. Kitabı okurken edebi zevk alıyorsun.

    YanıtlaSil
  10. Hem çalışıyorsun, hem okuyorsun bir de açık öğretim sınavına hazırlanıyorsun o.o İmreniyorum gerçekten sana :D Bu arada açık öğretimden ne okuyorsun? Ben de sınıf öğretmenliğinin yanında bir şey daha okusam mı diye düşünüyorum da.

    Zweigler ne kadar güzel duruyorlar öyle. İş Bankası bastıkça basıyor maşallah :D

    Açlık Oyunlarının üzerinden kaç seri okumuşumdur ama yine Açlık Oyunlarının yeri ben de çok ayrıdır. Hatta Katniss en sevdiğim, kendimi en çok özdeşleştirdiğim kadın karakterdir. Bir ara psikopat gibi durup dururken seriden bir kitabı alıp rastgele bir sayfadan okumaya başlıyordum :D Sonraları Açlık Oyunlarındaki kast sistemine benzer sistemleri konu alan seriler çıktı ama bana göre hiçbiri Açlık Oyunlarının verdiği hissiyatı vermedi. Senin de seriyi severek okumana memnnun oldum :)

    Yeni yazı dizisini de merakla bekliyorum. Neyse ki pazartesiye az kaldı :D

    Kore dizisi önerisi olur mu peki? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esseve rin, edebiyat okuyorum ama çok zorlanıyorum. Sanırım ara vereceğim. Geçen yıllarda kolaymış, ben de buna güvenip kayıt yaptırdım, sınavı tamamen değiştirip zorlaştırdılar. Daha da zor olacakmış. Ders çalışmadan geçemeceğini bil :-(

      İş Bankası sevilen yazarı buldu. Adamın her hikayesini ayrı bir kitap olarak basıyorlar. Neyse ki kitapların fiyatları çok yüksek değil.

      Kore dizilerine eylülde başlamayı düşünüyorum. O zaman kesin tavsiyeni isterim :-)

      Sil
  11. Çok güzel kitaplar bitirmişsin. Okuma sevgini hayranlıkla takip ediyorum. Dünyayı bu sevgi kurtaracak. Okumaya ve öğrenmeye olan ilgin ile insanlara örnek olmaya devam etmelisin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerem Esena, güzel yorumun için çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. Açlık oyunlarını okumayanlarda başı çekiyorum sanırım :P Hala alıp okuyamadım. Sanırım bunda ilk filmi izlemiş olmanın etkisi var. Erteledikçe erteliyorum almayı..

    Kitap Hırsızı'nı birkaç ay önce indirimde bulup almıştım ama henüz okumadım. Yorumuna istinaden elimdeki kitabı bitirince ona başlayacağım.. ^^

    Pazartesi yazını merakla beklemedeyim...

    Sevgiyle kal.. ^,^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrar Şeyban , Açlık Oyunları'nı herkes okudu sanıyordum ama okumayanlar da varmış. Ben belki okurum diye hiçbir filmini izlemedim. Şimdi iyi ki izlememişim diyorum.

      Kitap Hırsızı sürükleyici bir kitap. Olaylar kışın gerçekleştiği için yazın okumak ilginç olacaktır.

      Yorumun için teşekkürler. Sevgiler :-)

      Sil
  13. Ben hala okumadım Açlık Oyunları'nı :D Okuyacağımı da sanmıyorum. Pek benlik değil.

    Temmuzda Zweig kitaplarına yoğunlaşmayı planlıyorum. Livaneli de 2018'e artık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi, Açlık Oyunları'nı eşim bekarken alıp evlendiğimizde benim kitaplığıma getirmeseydi ben de okumayabilirdim ama madem elimde var okuyayım dedim. Şu ana kadar pişman olmadım :-)

      Benim de 2018 okuma planlarım şimdiden hazır :-) Benim için 2018 seri kitapların ve klasiklerin yılı olacak.

      Sil
  14. İlkay Özgür, o zaman yorumlarını bekliyorum :-)

    YanıtlaSil
  15. Şule Abla 8 kitap okumuşsunuz az diyorsunuz aylardır bir kitap bile okuyamadım kıskandım valla :)) Markus Zusak hakkındaki yorumunuza kesinlikle katılıyorum. Kitap Hırsızı bana göre de yazarın en güzel ve en yoğun kitabıydı. Hiç ve Kardeşler serisi çok doldurma gibiydi. Hani okuyunca okunuyordu ama bence de çok gerekli değildi ama yine de Markus Zusak'ın üslubunu seviyorum, masal anlatır gibi yazıyor. Dizi olarak yakınlarda "Anne with an E" diye bir dizi izlemiştim ve çok hoşuma gitmişti hem tanıdığımız bir kız Anne :)) İlginizi çekerse izlemenizi öneririm. Saygı ve sevgilerimlee~~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif Kara, diziyi duymamıştım. IMDB'den baktım puanı çok iyi ama Anne'yi tanıyamadım :-( Önerin için teşekkürler. Evin internet sorununu çözersem bütün yaz dizi izleyeceğim :-) Benden de sevgiler.

      Sil
  16. Çöküşün Öyküsü ilgimi çekti bir sonraki Zweig kitabımı ondan yana kullanayım diyorum güzel geçen bir ay olmuş darısı Haziran'nın başına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik Cümleler, inşallah. Bu ay Zweig'den iki kitap daha okudum. Onları daha çok sevdim. Yakıcı Sır ve Amok Koşucusu'nu da öneririm :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...