14 Temmuz 2017 Cuma

YAZ OKUMA ŞENLİĞİ 2017 OKUMA LİSTEM

sule uzundere blog yaz okuma şenliği
Evet, beklenen kategoriler açıklandı. Sevgili Nilgün birkaç gün önce Yaz Okuma Şenliği kategorilerini ve şenliğin kurallarını yazdı. Detayları buradan okuyabilirsiniz. 15 Temmuz’da başlayacak şenlik için ben de listemi hazırladım. Aslında bu şenlikte bütün kategorileri tamamlamak istiyordum ama sanırım yapamayacağım çünkü bazı kategoriler bana hitap etmiyor, bazılarına da uygun kitap elimde yok. Çok da önemli değil çünkü amacımız okuyabildiğimiz kadar okumak.

Listedeki bazı kitaplar size tanıdık gelebilir. Son birkaç şenliktir aynı kitapları yazıp duruyorum. Şenlik süresince bin defa fikir değiştirdiğimden o kitaplar bir türlü okunmuyor ama bu sefer listeme bağlı kalmak için çok özen göstereceğim. Üç ayda önce onları okuyacağım, eğer hepsi biterse farklı kitaplar seçeceğim.

Bakalım Yaz Okuma Şenliği için neler seçmişim (Kitap seçemediğim kategorileri ilerleyen günlerde doldurabilirim) :

1.Kategori (10 puan): İsminde Yaz'a dair bir kelime olan/olayların Yaz ayında geçtiği bir kitap.    

2.Kategori (10 puan):  Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap.    
FALİH RIFKI ATAY – ATATÜRK NE İDİ – POZİTİF YAYINLARI – 174 SAYFA

3.Kategori (10 puan):  Doğduğun ya da yaşadığın şehir ile ilgili bir kitap.    


4.Kategori (10 puan): Peygamberimiz Hz.Muhammed'in hayatı ya da onunla ilgili bir kitap.   

5.Kategori (10 puan):  Beyazperdeye aktarılmış bir kitap(filmi de izlenecek).    
HARPER LEE – BÜLBÜLÜ ÖLDÜRMEK – SEL YAYINCILIK – 357 SAYFA

6.Kategori (10 puan): Bir tarih kitabı.    
FALİH RIFKI ATAY – ATATÜRKÇÜLÜK NEDİR – POZİTİF YAYINLARI – 229 SAYFA

7.Kategori (10 puan):  30 Ağustos Zafer Bayramı ile ilgili bir kitap.    
TURGUT ÖZAKMAN – CUMHURİYET 2.KİTAP – BİLGİ YAYINEVİ – 845 SAYFA

8.Kategori (10 puan):  En az 500 sayfa olan bir kitap.    
NAZAN BEKİROĞLU – NAR AĞACI – TİMAŞ YAYINLARI – 533 SAYFA

9.Kategori (10 puan):  Yayınlanmış en az 5 kitabı olan bir yazarın ilk kitabı.    
JANE AUSTEN – AKIL VE TUTKU – İŞ BANKASI YAYINLARI – 392 SAYFA

10.Kategori (10 puan): Goodreads'da en az 3 puan almış olan bir kitap.    
LOUIS DE BERNIERES – YÜZBAŞI CORELLİ’NİN MANDOLONİ – YAPI KREDİ YAYINLARI – 465 SAYFA

11.Kategori (10 puan): Dünya ya da Türk Klasiklerinden bir kitap.    
REŞAT NURİ GÜNTEKİN – LEYLA İLE MECNUN – İNKILAP YAYINLARI – 271 SAYFA

12.Kategori (10 puan):  Daha önce okuduğunuz tekrar okurum dediğiniz bir kitap.    
Bir kez okuduğum kitapları bir daha okumadığım için bu kategori boş kalacak.

13.Kategori (10 puan): Psikoloji veya Felsefe ile ilgili bir kitap.    

14.Kategori (10 puan): İlk Baskısı doğum yılınızda yapılmış bir kitap.    


15.Kategori (10 puan):  200 sayfadan kısa bir kitap.    
HALİDE EDİB ADIVAR – SON ESERİ – CAN YAYINLARI – 199 SAYFA

16.Kategori ( 10 puan):  İsminde bir organ ismi geçen bir kitap.     JACK LONDON – BEYAZ DİŞ – İLETİŞİM YAYINLARI – 236 SAYFA

17.Kategori (10ar puan/ekstradan 40 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. [Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı]    
TÜRK KADIN: BUKET UZUNER – GELİBOLU – EVEREST YAYINLARI – 323 SAYFA
TÜRK ERKEK: SEZGİN KAYMAZ – BAKELE – APRİL YAYINCILIK – 198 SAYFA
YABANCI KADIN: VIRGINIA WOOLF – KENDİNE AİT BİR ODA – KIRMIZI KEDİ YAYINLARI – 123 SAYFA
YABANCI ERKEK: MİCHAEL ENDE – MOMO – KABALCI YAYINLARI – 303 SAYFA

18.Kategori (10ar puan/ekstra 30 puan): İsminin baş harfleri aynı harf ile başlayan 3 kitap ya da kendi isminizin ilk üç harfi ile başlayan üç kitap.  
*AMIN MAALOUF – SEMERKANT – YAPI KREDİ YAYINLARI – 318 SAYFA
* ZÜLFÜ LİVANELİ – SEVDALIM HAYAT – DOĞAN KİTAP – 519 SAYFA
*JHUMPA LAHİRİ – SAÇINDA GÜN IŞIĞI – DOMİNGO YAYINCLIK – 376 SAYFA

19.Kategori (10ar puan/ekstra 30 puan): Kapağındaki baskın rengin Gri, Yeşil ve Mavi olduğu birer kitap.    
GRİ: AYŞE KULİN – FÜREYA (CEP BOY) – EVEREST YAYINLARI – 510 SAYFA
YEŞİL: ERNEST HEMINGWAY – SİLAHLARA VEDA – BİLGİ YAYINEVİ – 296 SAYFA
MAVİ: JESS WALTER – GÜZEL HARABELER – DOMİNGO YAYINLARI – 358 SAYFA

20.Kategori (10ar puan/ekstra 40 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört ya da iki yazardan ikişer kitap.  
*ADAM FAWER – OZ – APRİL YAYINCILIK – 381 SAYFA
*GEORGE ORWELL – PARİS VE LONDRA’DA BEŞ PARASIZ – CAN YAYINLARI – 244 SAYFA
*İSKENDER PALA – OD – KAPI YAYINLARI – 359 SAYFA
*WLADIMIR BARTOL – FEDAİLERİN KALESİ ALAMUT – KORİDOR YAYINCILIK – 510 SAYFA

Bir klasik olarak seçtiğim kitapları kitaplığımın ilk rafına yerleştirdim bile. Hepsi bir arada olunca kitap seçmesi ve ne kadar okumuşum görmesi kolay oluyor.

Bu kitaplar arasında sizin okuduklarınız var mı? Çok beğendiğiniz, önce bunu okumalısın dediğiniz kitaplar var mı? Varsa lütfen yorumlarda belirtin. Bu sıcak Adana günlerinde kitap okumak zaten zor, bir de kötü kitaba denk gelirsem motivasyonumu kaybederim diye korkuyorum.

Yeni yayınlarda görüşmek üzere J

NOT: Bazı kitaplar Öneri Makinesi’nin Yarıyıl Reading Challenge 2017 listem için de okunacak.
NOT 2: Bazı kitaplar Okuyan Muggle’ın 2017 Klasik Kitap Okuma Maratonu listem için de okunacak.
NOT 3: Bazı kitaplar Esseve Rin’in Bir Jane Austen Maratonu listem için de okunacak.


26 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Nilgün Komar,
      çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  2. Beyaz Diş, Momo ve Od'u okudum listenden ve hepsi çok güzel kitaplardı ablacım, senin de beğeneceğini umuyorum :') Bülbülü Öldürmek benim de okunacaklarım arasında ama yazın hiç okuyamıyorum, çok durgun geçiyor okuma açısından yazım... İyi okumalar, eğlenceli bir şenlik olur umarım :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker, üç kitaptan da beklentim büyük Gözde. daha okumadan seveceğimi düşünüyorum :-)

      Maalesef yazın ben de okuyamıyorum ama hafta sonu yaylaya gideceğiz. Orada biraz okuyabilirim diye umuyorum. Olmadı klimayı açıp, kendimi odaya kapatacağım yoksa gerçekten okunmuyor.

      Sil
  3. En başta kesinlikle bütün kategorilere uydurabileceğim kitaplar bulurum diyordum fakat yine olmadı :D Olsun,dediğin gibi amaç okuyabildiğimiz kadar okumak. Umarım güzel bir şenlik olur 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi, ben çok hevesliydim. Bütün kategorilere kitap bulacağım ve hepsini okuyacağım diye ama elimde her kategoriye uygun kitap yoktu. Zaten bazıları da tarzım değil, o tarz kitaplar okumuyorum. Bu yüzden okuyabildiğim kadar okumayla yetineceğim, arada başka kitaplar da okumayı planlıyorum.

      İkimize de iyi okumalar :-)

      Sil
  4. Sanırım içlerinde bir tek Beyaz Diş'i okumuşum :) İçlerinde merak ettiklerim var güzel liste olmuş bence uyulabilir güzel seçimler keyifli okumalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik Cümleler, sıkılıp başka kitaplar seçmeyeyim diye okumayı çok istediğim kitapları seçtim. Hepsini merak ederek okuyacağım. Çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  5. Sondaki notlardan dikkatimi çekti de bir taşta bir kaç kuş vurmanın hesabındayız :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur, yazının sonuna bir taşla dört kuş vurmak yazacaktım. Aynı şeyi düşünmüşüz :-)

      Sil
    2. Kardeşler ablaların düşüncelerini anlar ki :D

      Sil
  6. Geçenlerde momo'yu ikinci kez okumuştum pek severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naz, Momo'yla ilgili hep olumlu yorumlar okuyorum. Beğeneceğime inancım tam :-)

      Sil
  7. Hevesle bekliyordum yeni temaları bu sefer katılırım diye ama pek cezbetmedi temalar yine :/ Senin liste yine şahane olmuş tabii orası ayrı :D Keyifli okumalar :>

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esseve rin, birkaç kategoriyi ben de sevmedim ama bu şenliklere katılmak benim için bir gelenek haline geldi. 2-3 senedir birini bile kaçırmadım. Sonuç hesaplamak, liste hazırlamak çok hoşuma gidiyor.

      Teşekkürler canım :-)

      Sil
  8. Harika kitaplar Şule'cim, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O.
      çok teşekkür ederi Eren :-)

      Sil
  9. şimdiden keyifli okumalaar dileriz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafka Tamura,
      çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  10. Çok güzel seçimler, Bülbülü Öldürmek, Akıl ve Tutku, Bakele, Gelibolu severek okuduğum kitaplardı :)) Fedailerin Kalesi Alamut'u yıllar önce almıştım ama hala okumadım nedense elim gitmiyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      teşekkür ederim :-) Seçtiğim kitaplarını beğenmene sevindim. Fedailerin Kalesi Alamut'u onlarca farklı kişiden övgülerle duymama rağmen nedense benim de bir türlü elim gitmiyor. Artık bu üç ay içinde okuyacağım ama öncesinde Semerkant'ı okumayı planlıyorum.

      Sil
  11. Keyifli okumalar canım, seçimler çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayel Damlası,
      çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  12. Listenizden Bülbülü Öldürmek, Nar Ağacı, Semerkant, Sevdalım Hayat ve Füreya'yı okudum. Sevdalım Hayat zaten Zülfü eseri olduğundan benim için mükemmeldi. Nar Ağacı ile tanıdığım Nazan Bekiroğlu'nu çok sevmiştim, aynı yazarın Mücella adlı kitabını da beğenerek okudum. Semerkant da çok severek okuduğum bir kitaptı. Füreya'yı duygusuz buldum, Ayşe Kulin tadı vermedi. Geçenlerde bitirdiğim Bülbülü Öldürmek kitabını ise gerçekten sevemedim, zoraki bitirdim.
    Bakalım sizin yorumlarınız nasıl olacak, keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evde yazar,
      Bülbülü Öldürmek hakkında ilk kez olumsuz bir yorum okuyorum. Şimdiye kadar okuduğum bütün yorumlar övgü doluydu. Zevk meselesi :-)

      Ayşe Kulin'in bazı romanlarını çok seviyorum, bazılarını o kadar sevmiyorum. Füreya'yı özellikle merak ediyorum çünkü otobiyografi kitabında yazdığı bütün kitaplarında rahatsız olduğu yönler olduğunu sadece Füreya'dan tamamen memnun olduğunu, hiçbir yerini değiştirmek istemediğini yazmıştı.

      Yorumunuz için teşekkür ederim :-)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...