22 Ekim 2017 Pazar

MAKBULE ATADAN – BÜYÜK KARDEŞİM ATATÜRK

sule uzundere blog kitap yorumları
Büyük Kardeşim Atatürk, Atatürk’ün kardeşi Makbule Atadan’ın 1951-1952 yılları arasında Yeni İstanbul gazetesine verdiği 141 mülakatın kitaplaştırılmış hali. Kitapta anılar Zübeyde Hanım ve Ali Rıza Bey’in evlenmesinden başlıyor, Mustafa Kemal’in 1899’da İstanbul’a Harp Okulu’na gidişiyle bitiyor.

Anıların birçoğu Atatürk’ün siyasi düşünceleriyle ilgiliydi. Ben bu kitaba başlarken Atatürk’ü kardeşinin gözünden görmeyi ummuştum. Bu yüzden daha çok çocukluk anısı okumak isterdim. Atatürk’ün hiç bilmediğimiz yönlerine, abi-kardeş ilişkilerine daha çok yer verilseydi daha sıcak bir kitap olabilirdi diye düşünüyorum.

Kitabın ismini ilk okuduğumda “Büyük Kardeşim” sıfatının Atatürk’ün büyüklüğüne dair söylenmiş olduğunu sandım ama “ağabey” anlamında kullanılmış. Kitapta da sık sık bu ifade yer alıyor.

Kitapta birkaç Atatürk görseli de yer alıyor. Bunlar anlatılan dönemle uyuşmayan görseller. Mesela Atatürk’ün çocukluğundan bahsederken onun savaş yıllarından çekilmiş bir fotoğrafı sayfaya konmuş. Keşke bu fotoğraflar hem daha çok olsaydı hem de anlatılan döneme uygun yerleştirilseydi.

Kitapta birçok yerde yazım hatalarına rastladım. Bu da okurken insanın sinirlerini bozabiliyor. Umarım kitabın bundan sonraki baskılarında bu hataları düzeltirler.

Kitapla ilgili çoğunlukla olumsuz şeyler yazsam da kitabı severek okuduğumu söylemeliyim. Belli aralıklarla Atatürk'le ilgili kitap okumak bana iyi geliyor. Sizlere de Büyük Kardeşim Atatürk'ü tavsiye ediyorum. Atatürk’ün hayatıyla ilgili kitap okumayı sevenler onu bir de kardeşinin ağzından okumalılar.

Son olarak D&R’a bir sitemde bulunmak istiyorum. Güzel indirimler yapıp güzel kitaplar satıyorsunuz ama kitapların üstüne kocaman indirim etiketi yapıştırmazsanız çok seviniriz. Etiketi çıkarmasak kötü görünüyor çıkaralım desek görselde gördüğünüz gibi yarısı çıkıyor yarısı çıkmıyor. Sırf bu yüzden D&R’dan indirimli kitap almak istemiyorum.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. “Zenginliğin çeşitleri olmayabilir ama hiçbir insanın felaketi ötekine benzemez.” Tolstoy

2. Söz, yağ lekesi gibi dağılır. 

20 yorum:

  1. Ben cidden merak ediyorum Atatürk'ü yakından gören birisinin dilinden birinci ağızdan bir şeyi çünkü çom fazla söylenti oluyor boş bilgi oluyor böyle birinci ağızdan bir kaynak olunca hemen okuyayım diyorum. Abi -kardeş ilişkilerini de çok merak ediyorum doğrusu. Güzrl yorum için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümeyye Kip,
      yorumun için ben teşekkür ederim canım :-) Bu tarz kitaplar okumak istiyorsan Falih Rıfkı Atay'ın kitaplarını da okuyabilirsin. O da Atatürk'ün yanında uzun yıllar bulunduğu için birinci ağızdan okumuş olursun.

      Sil
    2. Evet onu da araştırdığım zaman görmüştüm bir eserini çok övüyorlardı önerin iöin teşekkürler ablacığım sağlıcakla kal :)

      Sil
    3. Sümeyye Kip,
      rica ederim canım. Sevgiler :-)

      Sil
  2. Bende merak edenlerdenım. Sımdılık padişahlardan basladım ve sırasıyla hepsının hayat hıkayesını bırıncıagızdan dı lemek muhtesem olacaktr. Ilk yazdıgınızda cok guzel bır kotao herlde dedım ama okudukca saha yakından anlatan bır kitap alırsam daha ıyı olabılır gıbıme geldı. Tesekkur ederız yorum için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeyda nur Dincer Şahin,
      ben teşekkür ederim yorumunuz için.

      Atatürk'ü anlatan bir kitap okumak istiyorsanız bu kitap yetersiz gelecektir çünkü 1899 yılına kadar olan olayları anlatmış. Atatürk'ün hayatını anlatan bir kitap okumak istiyorsanız Şevket Süreyya Aydemir'in Tek Adam adlı üçlemesini alabilirsiniz. Atatürk'ü en detaylı anlatan kitaplardan biriymiş. Bende var ama henüz okumadım.

      Sil
  3. Kitabin kapagina bende sasirdim. Ama icerik olarak güzel olabilir gibi geldi. Severim böyle kitaplari. Tesekkür ederim yorumladigin icin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ANNESİ'nin PRENSES'i,
      güzel bir kitaptı ama dediğin gibi daha güzel olabilirdi. Yorumun için ben teşekkür ederim :-)

      Sil
  4. Birinci ağızdan Atatürk'ün çocukluğunu ve gençliğini okumak güzel olacak. Her ne kadar siyasi düşüncelere ağırlık verilmişse de Makbule Hanım'ın ağzından aile hayatı hakkında bilmediğimiz birçok şeyi öğrenebilirmişiz havası edindim.
    Kitap Yurdu'ndan indirimli kitap alıyorum ama hiç böyle üzerine etiket basılmışına rastlamamıştım. Etiketin çıkmaması kötü olmuş.
    Sevgiler diliyorum :)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. www.filmgundemi.com,
      bu kitabı D&R'ın mağazasından aldım. Bazen %50 hatta daha büyük oranlarda indirim yapıyorlar. Ben de indirimleri görünce dayanamayıp alıyorum ama bu şekilde çıkmaması çok sinir bozucu. Bundan sonra indirimli kitapları sitelerinden alacağım.

      Sil
  5. Daha samimi olduğunu düşünmüştüm ben de kitabın.. Yine de dediğin gibi zaman zaman Atatürk'le ilgili kitaplar okumak iyi geliyor. Belki de bu dönemde ihtiyacımız olan şeylerden...
    Etiketleri ben ıslak mendille ya da asetonla çıkartmayı deniyorum. D&R bu konuda çok kötü :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      etiketi bir şekilde çıkartmayı düşündüm ama kapağa zarar vermekten korktum. Keşke hiç çıkarmaya çalışmasaydım, böyle yarım daha kötü görünüyor. Artık böyle etiketi olan kitapları almayacağım :-(

      Sil
  6. Şule blogunu özlemişim...
    Kendiminkileri bir nedenden ötürü dondurdum şimdilik, giriş çıkışlar kapalı ama arada bir arkadaşları ziyaretimi eksik etmeyeceğim :)
    sevgiler çok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Yanı,
      ben de seni özledim Kahve. Umarım geri dönersin blog dünyasına. Senin yazılarını okumak çok keyifliydi. Sevgiler canım benim :-)

      Sil
  7. Kitabin kapagina bende sasirdim. Ama icerik olarak güzel olabilir gibi geldi. Severim böyle kitaplari. Tesekkür ederim yorumladigin icin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merry Christmas Wishes,
      Güzel yorumun için ben teşekkür ederim :-) İçeriği beklediğim kadar olmasa da yine de güzeldi. Atatürk'ü yakından tanıyan birinden onu dinlemek çok zevkliydi.

      Sil
  8. Kitabin kapagina bende sasirdim. Ama icerik olarak güzel olabilir gibi geldi. Severim böyle kitaplari. Tesekkür ederim yorumladigin icin :)

    Android App Development in Lucknow
    How many steps are in the system development life cycle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Priti Singh,
      ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için :-)

      Sil
  9. Bu harika. Paylaşım için teşekkürler. Ayrıca, profesyonel web sitesi veya logo tasarım hizmetleri arıyorsanız bunu kontrol edin:

    Buy Logo

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...