19 Kasım 2017 Pazar

PAZAR 6’LISI: ÇOCUKLARIN OKUYABİLECEĞİ 6 GÜZEL KİTAP

sule uzundere blog yazıları
Bir pazar klasiği Pazar 6’lısında bu hafta Dünya Çocuk Kitapları Haftası’na özel seçimler yapıyoruz. Ben tercihimi çocukların okuyabileceği güzel 6 kitaptan yana kullandım.

İlk dört tercihim geçen sene ilçemizde yapılan okuma şenliğinde çocukların okuması için seçilen kitaplardan.

ASTRID LINDGREN - ŞAMATALI KÖY
5.sınıflar için seçilen Şamatalı Köy’ü ben de okudum. Kitap 104 sayfa ama boşluklar ve resimler atılınca 50 sayfa kadar kalır. O sayfaların hepsi eğlenceli, insanı gülümseten, mutlu eden olaylarla dolu. Bir köyde 3 ev ve o evlerde yaşayan 6 çocuğun maceraları çocuğunuzun çok hoşuna gidecek. Kitapla ilgili ayrıntılı yorumuma buradan ulaşabilirsiniz.

JOSE MAURO DE VASCONCELOS - ŞEKER PORTAKALI
6.sınıflar için seçilen Şeker Portakalı’nı çocuklar bayılarak okudu. Hatta bazıları ikinci, üçüncü kez okudu J Ben kitabı okuyalı on beş yıl olduğu için detaylarını hatırlamıyorum. O zaman iki devam kitabını da okumamıştım. Bu nedenle bir ara üç kitabı da okumak istiyorum.

ROALD DAHL - CHARLİE’NİN ÇİKOLATA FABRİKASI
Yine 6.sınıflar için seçilen kitaplardan biriydi Charlie’nin Çikolata Fabrikası. Çocuklar kitabını da filmini de çok sevdiler.

ERICH KASTNER - UÇAN SINIF
7.sınıfların yarışma kitaplarından biri Uçan Sınıf’tı. Yatılı bir erkek lisesinde geçen olaylar çocukları çok güldürdü, yer yer hüzünlendirdi. Hababam Sınıfı’nı andıran kitap hem kız hem de erkek çocukları için uygun. Kitapla ilgili ayrıntılı yorumuma buradan ulaşabilirsiniz.

TOLSTOY - İNSAN NEYLE YAŞAR
İnsan Neyle Yaşar’ı bu sene okudum. Kitapta 6 kısa öykü vardı. Hepsi akılda kalıcı, etkileyici ve ders verici nitelikteydi. Eğer ortaokul seviyesinde bir çocuğa kitap almak istiyorsanız İnsan Neyle Yaşar doğru tercih. Kitapla ilgili ayrıntılı yorumuma buradan ulaşabilirsiniz.

J.K. ROWLING - HARRY POTTER
Harry Potter’ın sadece çocuk kitabı olarak görülmesine karşıyım ama bu, serinin çocukların okuyabileceği en güzel kitaplar olduğu gerçeğini değiştirmiyor.  Çocuğunuzun büyülü bir dünyaya adım atmasını ve hayal dünyasının gelişmesini istiyorsanız Harry Potter doğru tercih.  

Daha fazla çocuk kitabı önerisi isteyenler iki sene önce yazdığım “Çocuklar İçin Güzel Kitap Tavsiyesi” yazısını okuyabilirler.


Sizin en sevdiğiniz çocuk kitabı hangisi? Hâlâ çocuk kitabı okuyor musunuz? Çocuklara hangi kitapları önerirsiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. 

17 yorum:

  1. Ben yeğenime Alfred ve Agatha'nın maceralarını almayı düşünüyorum. Ben de okuyacağım, bir blogda tavsiye edilmişti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur,
      umarım siz ve yeğeniniz kitapları severek okursunuz :-)

      Sil
  2. Harry Potter ve Şeker Portakalı okundu :D Harry ile maceraya sıfırdan yeniden başladım. Diğerlerini de merak ediyorum. Çocukken okuyamadım şimdi okuyayım bari :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur,
      çocuk kitabı güzelse her aşta okunuyor. Ben bazılarını geçen sene okudum :-)

      Sil
  3. İnsan ne ile yaşar ve Şeker portakalını çok beğenmiştim. Diğerlerine de göz atacağım. Çocuk kitapları okumanın ayrı bir güzelliği var. Belki çocuk masumiyeti yansıtıldığı içindir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      ikisini ben de beğenmiştim. Çocuk kitabı güzelse her yaşta okunuyor. Ben bazılarını geçen sene okudum :-)

      Sil
  4. Şamatalı Köy ve Uçan Sınıf kitaplarını çocukken okumuştum. Bu iki kitabı şu an gülümseyerek anıyorum. Şeker Portakalı çok eski değil yeni okudum. Ve üçü hakikaten tavsiye edilecek güzellikte kitaplar. Tolstoy'un İnsan Neyle Yaşar kitabını da az önce sepetime attım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film Gündemi,
      o zaman sen güzel çocuk kitapları okuyacak kadar şanslıymışsın. Senin adına sevindim. İnsan Neyle Yaşar'ı da beğeneceğine eminim :-)

      Sil
  5. blogunuzu yenı kesfettım bende beklerım :)

    YanıtlaSil
  6. Şahane bir liste çıkartmışsın yine Şule ♥

    YanıtlaSil
  7. vayy Pazar 6lısı devam ediyor hala en sevdiğim blog klasiği :) İnsan Neyle Yaşar ve Harry Potter'ın bir kısmını okudum ama diğerlerini hala okuyamadım büyük bi eksiklik bence :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap,
      Ooo hoş geldin Poşet :-) Senden uzun zamandır haber alamıyorduk. Umarım bloguna da dönersin, yazılarını özledik :-)

      Sil
  8. İlkay Özgür,
    değil mi? Çocuk kitabı güzelse her aşta okunuyor. Ben bazılarını geçen sene okudum :-)

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel seçimler bunlar :)) Harry Potter okuyarak büyüyen çocuklar, gelecekte daha iyi bireyler oluyorlarmış hem :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      gerçekten mi? Bunu duymamıştım ama inanırım :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...