17 Şubat 2018 Cumartesi

Küçük Bir Mim (Mimlendim #23)

sule uzundere blog


Sevgili Feri Peri ve Kitap Güneşim beni güzel bir mime davet etmiş. İkisine de çok teşekkür ediyorum. Onların cevaplarını isimlerine tıklayarak okuyabilirsiniz.

Soruların bazıları bana göre çok iddialı olsa da elimden geldiğince cevaplamaya çalışacağım.

1-Dünyayı değiştirecek sizce 3 küçük adım nedir?
*İnsanlar kendi işlerine bakmalı
*İnsanlar işlerini iyi yapmalı
*Herkes birbirini olduğu gibi kabul etmeli.

2-Dünyanın daha fazlasına ihtiyacı olduğu şey nedir?
Sevgi ve anlayış

3-Okuduğunuz son kitap?
Christy Brown - Sol Ayağım. Sarıçam Kitap Okuma Şenliği için 6.sınıflara seçilen kitaplardan biriydi Sol Ayağım. Ben de bu bahaneyle okumuş oldum. Kitabın benim ve öğrencilerim tarafından yazılmış ayrıntılı bir yorumunu ve özetini buradan okuyabilirsiniz. 

kingsman altın çember

4-İzlediğiniz son film?
Dün gece izlediğim Kingsman Altın Çember filmi. İlk filme bayılmış, ikinci filmi de sinemada izlemeyi çok istemiştim ama o dönem gidememiştim. İlk filmin gölgesinde kalsa da çok eğlenceli, bir an bile sıkmadan 2,5 saat kendini izleten, aksiyonu bol bir film olmuş. Umarım seri devam eder.

5-Sizin değişmenizi sağlayan bir hatanız?
Eskiden çok tembeldim. Her işimi ama aklınıza gelebilecek her işimi ertelerdim. Her şeyi son anda yapmaya çalıştığım için ya zaman sorunu yaşardım ya da işi baştan savma yapardım. Bu da içime sinmez ve beni rahatsız ederdi. Bütün süreç boyunca gerilmem de cabası. Bu yüzden artık daha düzenli ve planlıyım. Fark ettim ki yapman gerekenleri ertelemeyip hemen yapınca ve işler birikmeyince o kadar zor gelmiyor. Hâlâ istediğim düzeyde olmasam da eskisine oranla çok yol kat ettim.

6-Sözcükleriniz eylemlerinizle eşit midir?
Çoğunlukla ama her zaman değil. Sonuçta konuşmak her zaman yapmaktan daha kolay.

7-Gurur duyduğunuz bir başarınız?
Liseden mezun olduğum sene, ilk senemde dershaneye gitmeden üniversiteyi kazanmıştım. İnsanlar bunu büyük başarı kabul ediyor. Neyse ki üniversiteden sonra KPSS’yi 3.senemde kazandım da dengeyi sağladım
😂

8-Hayattaki öncelikleriniz nelerdir?
Kendim. Hayatta en çok kendimi severim ve önemserim. Bunu bencillik olarak algılamayın. Dünyaya bir kere gelmişken kimseyi kendimin önüne koymak istemem.

9-Kendinizin beğendiğiniz 5 özelliğiniz nelerdir?
*Rahat
*Anlayışlı
*Sanata ve edebiyata meraklı
*Dürüst
*Alçakgönüllü (Gerçi bunu yazarak kendimle çelişiyorum ama beş özellik bulmada çok zorlandım ne yapayım 😆)

10-Geçen haftanın en güzel olayı nedir?
Aklıma özellikle güzel bir olay gelmedi. Küçük küçük güzellikler yaşasam da buraya yazabileceğim bir şey bulamadım.

Sorular zor gibi görünmüştü ama cevaplandırmaya başlayınca zorlanmadım. Bu hafta birçok kişi mimi yaptı, yapmayanlardan bloguma en son yorum yapan on kişiyi mimliyorum. Okuyan herkes davetlidir. Cevaplarınızı yoruma yazın lütfen, okumak isterim.

Yemek Ye mimlendiniz.

Yeni yazılarda görüşmek üzere…



27 yorum:

  1. Güzel bir mim. En son okuduğunuz kitap çok hoş.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      Sol Ayağım'ı ben de sevmiştim.

      Sil
  2. Mim yazını severek okudum! O alçak gönüllü kısmı çok sevdim, alemsin! ^_^
    Sol Ayağım benim çok severek okuduğum bir kitaptı, umarım senle birlikte öğrencilerin de beğenmiştir kitabı. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem AKAY,
      Sol Ayağım'ı ben de öğrencilerim de çok sevdik. Kitapla ilgili bu hafta iki yazı yazmayı planlıyorum.

      Sil
  3. Bu mimi seviyorum. :) Merak içinde okudum. Tembellik konusunda aynıyız :) Bende yeni yeni düzeltiyorum bu durumu. :) Bu arada KPSS'yi 3.senende kazanmışsın ya. Kazanamayanlar ne yapsın. :))) Bence bir başarı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Güneşim,
      o açıdan düşünürsen başarılı sayılırım. Sadece üniversiteyi ilk senemde kazanınca KPSS'de öyle olacak zannettim. Benim için büyük hayal kırıklığı oldu :-(

      Sil
  4. İlk fırsatta yapacağım :)

    Kingsman'in ilkini sevmiştim ama hâlâ ikincisini izlemedim. Sıl Ayağım deyince Daniel Day Lewis gelir aklıma hep. Ne oyuncu ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      Kingsman'in ikinci filmi ilki kadar olmasa da güzeldi. Eğleneceğine eminim. Sol Ayağım'ın filmini kitabını okumadan önce izlemiştim. Gerçekten büyük bir oyuncu Daniel Day Lewis.

      Sil
  5. Mimler güzel, mimler iyi :D Bu ara ben uzagım biraz o kadar baska bir sorun yok :D

    YanıtlaSil
  6. İyi akşamlar canım . bu mimlere bayılıyorum. Etkileşimi sağlıyor süper 👍🏻🙋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayel Damlası,
      ben de bayılıyorum. Yazması ayrı okuması ayrı keyifli :-)

      Sil
  7. Mim için teşekkürler :) Sorular zor görünüyor ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cem kazan,
      bana da ilk etapta zor geldi ama cevaplandırmaya başlayınca kelimeler aklınıza geliyor :-)

      Sil
  8. Birinci sorunun cevapları çok yerinde olmuş. Herkes kendi işine baksa, başka kimseye karışmasa, dedikodusunu yapmasa, kötülemese, küçümsemese ve herkes işini elinden gelenin en iyisi şeklinde iyi yapsa belki birazcık da olsa değişirdi dünya. Hepimizin cevaplarını bu soru için birleştirip dünyayı güzelleştirebilsek nasıl bir masal olurdu, hayallerime bile sığamadı şu an; o kadar güzel olurdu...

    Sanata ve edebiyata merak aynı zamanda bu konularda yetenekli olduğun anlamına da geliyor tabii, bak alçak gönüllülüğün burada işte :)
    Teşekkür ederim mimi yaptığın için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feri Peri,
      cidden alçak gönüllülük yazmayacaktım ama aklıma başka bir şey gelmedi. Demek ki o kadar iyi özelliğim yokmuş dedim :-) Mim için ben teşekkür ederim :-)

      Sil
  9. İlkay Özgür,
    evet Türkçe öğretmeniyim :-)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Şule abla (öğretmenmişsiniz ben daha 19 yaşımdayım ve öğrenciyim. saygı göstergesi olarak abla diyorum. bazıları alınıyor abla deyince ama benimki saygı amaçlı, açıklayım da sorun olmasın) :)
    Çok güzel bir mim olmuş. Fikirlerinizde haklısınız bence. Özellikle en çok kendimizi önemsemek hakkında dedikleriniz mantıklı. Bu arada sizi ben de mimledim :) Sinema ve Ben mimini müsait bir zamanda yapmanızı rica ediyorum. Yani daha önce yapmadıysanız :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. FARKLI DİYARLAR,
      bana abla diyebilirsin canım. Zaten birçok takipçim benden küçük olduğu için abla diyor. Sıkıntı yok :-) Sadece siz yerine sen dersen mutlu olurum. Öyle daha samimi oluyor :-)

      O mimi yapmıştım ben. Buradan okuyabilirsin: https://suleuzundere.blogspot.com.tr/2018/01/sinema-ve-ben.html

      Başka mimlerde davet edersen yapmaya çalışırım. Sevgiler :-)

      Sil
  11. Mimlenmişim :)
    İlk fırsatta yapacağım ama bu hafta beni hoşgör olur mu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oytunla Hayat,
      tabii. Ne zaman uygun olursan o zaman yap. Benim geçen seneden kalma mimlerim duruyor :-(

      Sil
  12. cevaplarına bayıldım Şule'cim, altın çember'e ben de bakayım, çok güzel özelliklerin var, kocaman sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. ben de şu sıralar tembelliğimden kurtulmak istiyorum ama içime işlemiş resmen :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap,
      tembellik çok keyifli ya. Bu yüzden kurtulması zor :-)

      Sil
  14. Güzel bir mim olmuş, herkes kendi işine baksa gerçekten yaşam daha kolay olurdu :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlıhan,
      özellikle ülkemizde bu durum hayal gibi bir şey :-(

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...