12 Ekim 2015 Pazartesi

MADAM BOVARY (ÖZET) – GUSTAVE FLAUBERT



Madam Bovary kitabının özeti

     Charles Bovary, annesi aracılığıyla 40’lı yaşlarda zengin bir dulla evlendirilir ama kadının söylediği kadar zengin olmadığı anlaşılınca kadın kaynanasıyla sorunlar yaşar. Bu sorunlara dayanamaz ve ölür. 

     Bay Bovary doktordur. Evliliği devam ederken Roualt Baba diye birinin ayağı kırılır ve Bay Bovary onu tedavi etmek için sık sık adamın evine gider. Roualt Baba’nın Emma adında bir kızı vardır. Bay Bovary karısı ölünce Emma ile evlenir.

     Bir gün bölgede bulunan Marki onları yemeğe davet eder. Emma orada vikontla dans eder ve ondan çok etkilenir ama aralarında bir şey olmaz ve onu bir daha görmez.

     Emma hayatından çok sıkılır. Hayatında en azından bir değişiklik istemektedir. Bu yüzden kocasını ikna eder ve Yonville kasabasına taşınırlar. Bu arada Emma hamiledir. Bir kızları olur. 

     Emma yeni taşındıkları bu yerde Leon adında bir gençle tanışır. Bu gençle ortak zevkleri vardır ve çok iyi anlaşırlar. Leon kadını içten içe sevmektedir. Bir süre sonra Leon hukuk eğitimini tamamlamak için Paris’e gider. Böylelikle Emma ile bağları kopar.

     Bir gün Mösyö Rodolphe adında bir adam kan aldırmak için doktorun evine gelir. Orada gördüğü Madam Bovary’i çok beğenir ve ona kur yapmaya başlar ama amacı sadece eğlenmektir. Kadına aşık değildir. Emma da bir süre sonra bu kurlara karşılık vermeye başlar ve yıllarca sürecek olan ilişkileri başlamış olur. 

     Emma bir süre sonra artık kocasına ve yaşadığı hayata tahammül edemez olur. Rodolphe’ye Paris’e kaçmayı teklif eder çünkü Paris ona büyülü bir şehir olarak görülmektedir. Rodolphe son ana kadar Emma’ya Paris’e gideceklerini söylerken aslında böyle bir niyeti yoktur. Kaçacakları gün ona, onu sevdiğini, toplum içinde küçük düşürmek istemediğini, bu yüzden Paris’e gidemeyeceğini anlatan uydurma bir mektup yazar. Emma bu mektuptan sonra hastalanır ve aylarca kendine gelemez. Bir ara yaptıklarından çok pişman olup kendini dine adar ama daha sonra bu durumdan da sıkılır.

     Bir gün kocası Emma’yı eğlensin diye Roven’de bir operaya götürür. Orada Leon ile karşılaşırlar. Bir zamanlar sessiz ve içlerinden birbirinden etkilenmiş olan bu iki insan beraber olmaya başlarlar. Emma piyano dersi aldığını bahane ederek Leon’a gider. Bu kaçamaklarda kullanmak için Lheureux adında bir adamdan sürekli borç ister. Senet imzalar. Sonra o senetleri ödeyemez, daha fazla senet imzalar. Kocasının bu borçlardan haberi yoktur. Sonunda borç o kadar büyür ki eve haciz gelecektir. Emma parayı Leon’dan ister. Leon o kadar parayı bulamayacağını söyler. Emma son çare olarak Rodolphe’ye gider ama Rodolphe de ona “Hayır.” der. Artık hayatta kalmak için bir neden göremeyen Emma eczacının çırağı Justin’den arsenik alır ve intihar eder.

     Emma öldükten sonra kocası, Leon ve Rodolphe’nin yazdığı aşk mektuplarını bulur. Bu acıya dayanamaz ve ölür. Emma ve Charles’ın kızlarını da babaannesi öldüğü, dedesi felç geçirdiği için uzak bir akrabaları yanına alır.

14 yorum:

  1. Edebi akımlar dersinin realizm konusunda okutulan vazgeçilmez romanı. Okuman iyi olmuş, soracaklar ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman iyi ki okumuş ve özetini çıkarmışım :-) Ben de zaten bu kitabı üniversitedeyken Batı edebiyatı dersi için okumuştum.

      Sil
  2. gerçekten okunması gereken nıtelıklı bır eser

    YanıtlaSil
  3. evde bir yerlerde vardı bu kitap. bir gün okurum diye ertelemiştim hep, sonra ne oldu o kitap hiç bilmiyorum. aklıma düştü görünce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yapmışım o zaman yazmakla :-) Güzel kitaptı bu, tavsiye ederim.

      Sil
  4. oooo lisede falan okumuştum sanırım , nerdedir acep ki ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel lisede dünya klasiği okumuşsun. Ben lisedeyken İpek Ongun okuyordum :-)

      Sil
    2. öğrenci kitabı sadece okul kütüphanesinde görürse payına yalnızca klasikler düşüyor , o sebepten klasikleri lisede okumam , yoksa İpek Ongun aldılar da biz mi okumadık :D

      Sil
  5. Kitaplıkta beni bekliyo... Hala sıra gelip okuyamadım şu klasiği ya. Bay Bovary açısından baya trajik herhalde :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim canım. Ben severek okumuştum. Eğer kötü çeviri yapmamışlarsa sen de beğenerek okursun bence.

      Sil
  6. Merhaba,
    Ben her zaman klasik edebiyatı okumayı seven birisiyim. Bu aralar Victor Hugo' nun "İdam mahkûmun son günü" nü okuyorum ki o zamanların sosyal sorunları hala mevcut olduğunu gösteriyor ( insanların insafsızlığı ve vurdumduymazlığı mesela). Madam Bovary de listemde. Özetinizi okuyup daha da merak ettim şimdi,teşekkür ederim...

    Blog keşif etkinliğinden geliyorum ve müsaitseniz bana da beklerim...

    www.gamzenindunyasi74.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Madam Bovary'i severek okuyacağınızı düşünüyorum. Tavsiye ederim. Victor Hugo'dan eğer okumadıysanız Nişanlıya Mektuplar kitabını okuyun. Ben o kitaba bayılmıştım.

      Bloguma hoş geldiniz. Ben de hemen blogunuza uğruyorum :-)

      Sil
    2. Tavsiye için teşekkürler, listeme ekledim :)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...