15 Şubat 2018 Perşembe

Can Dündar - Kırmızı Bisiklet Kitap Yorumu

sule uzundere blog
Kitabın önsözünde yazar “Bu kitapta babasından aldıklarını oğluna devretmeye çalışan bir oğlun yazılarını bulacaksınız. Babalar Günü yazıları, babalığa geçiş yazıları, babalıkla hesaplaşma yazıları ve giderek baba yazıları… Kimi gülüp eğlenerek, kimi hüzünle elemlenerek yazılmış yazılar.” diyerek kitabın içeriğini çok güzel özetlemiş. Tam da dediği gibi bir kitap. Yer yer babasıyla olan anılarını, bazen çocuğuyla olan tecrübelerini, bazen de babalığa ilişkin düşüncelerini yazdığı denemelerini okumak çok keyifliydi. Can Dündar kalemi kuvvetli bir yazar. Kendini hızlı okutan kitaplar yazıyor. Kırmızı Bisiklet de iki saatte bitirebileceğiniz bir kitap. Tabii her gün birkaç yazı okumayı da tercih edebilirsiniz.

Başta babalar ve oğullar olmak üzere herkese öneriyorum.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Doğum günündü dün; babalar günü yarın. Babanın oğluydun dün; oğlunun babasısın bugün… Kıymetini bilirsen hayat, nihayetsiz bir düğün.

2. Geçenlerde Deniz Gökçe o güzelim Alis Harikalar Diyarında masalının gerçek hikâyesini yazdı. Meğer kitabın yazarı aslında 19.yüzyılda yaşamış bir İngiliz matematikçisiymiş. Küçük kızlara ilgi duyan bir sapıkmış. Çalıştığı üniversitenin dekanının küçük kızına tutulmuş ve onu üniversitenin gölünde sandal gezilerine çıkararak hikâyeler anlatmaya başlamış. İşte Alis Harikalar Diyarında’ki masalları bu hikâyelerden çıkmış.

İşin sonu daha da korkunç: Alis yaşı ilerleyip genç kız olunca bizim profesörün sapıklığının farkına varmış ve intihar etmiş.

Şimdi çocuklarımıza ballandırarak anlattığımız masal işte böyle bir tarihçeye dayanıyormuş.

3. “Seneye yıl denmesi çok yerinde. Nasıl yılmazsın ki, gelip giderlerken içlerinden bir tanesi sana mutlaka kıyacaktır.” Çetin Altan.

4. Özgürlük, aradığın yerde olmayabilir ama kalkıştığın yolculuk seni özgürleştirebilir.

14 yorum:

  1. Can Dündar'ın yazılarını seviyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Söylediğin gibi kalemi kuvvetli ve kolay okunuyor. İlk fırsatta okuyacağım. :)) Bu arada mimlemiştim seni :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Güneşim,
      mimi gördüm ama vaktim olmadığı için detaylı okuyup yorumlayamadım. Mimlediğin için teşekkürler. Hafta sonu yapmaya çalışacağım :-)

      Sil
  3. eskiden çok okurdum ama bir belgesel ile bitti gözümde , şimdilerde de çok ta ykseklere çıkamadı , ne yazık ki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAP EYLEMİ,
      Mustafa belgeselinden mi bahsediyorsun? Ben gösterime girdiğinde sinemada izlemiştim. O zamanlar çok tepki çekmişti ama ben rahatsız olmadığımı hatırlıyorum. Belki şimdi izlesem hoşuma gitmeyebilir. Kitaplarını seviyorum ama.

      Sil
  4. Okunacaklar yazarlar listemde kendisi ama sıra ne zaman kendisine gelir meçhul :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      o okunacaklar listesi hiç bitmiyor :-(

      Sil
  5. Haziranda dogdugum icin sanirim Yarim Haziran'i ayri severim :) Bu kitabin ismi ve kapagi sicak geldi, buldugum zaman okuyacagim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemen Ç.,
      Yarim Haziran'ı da geçen sene okudum. Blogumda yorumu mevcut. Benim için Sarı Zeybek, Yüzyılın aşkları ve Savaşta Ne Yaptın Baba kitapları özeldir. Okumadıysanız tavsiye ederim.

      Sil
  6. Bu kitap senelerdir bekliyor kitaplıkta :/ Bir an heveslendim okumak için ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oytunla Hayat,
      bence erteleme. Çok kısa sürede okuyabileceğin güzel bir kitap.

      Sil
  7. alıntılar çok ilginç Şule'cim, özellikle seneye yıl denmesin kısmı çok hoşuma gitti:)) sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O.
      o alıntı benim de çok hoşuma gitti. Sevgiler canım :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...