13 Eylül 2021 Pazartesi

R.J. Palacio-Mucize

R.J. Palacio-Mucize

                                            R.J. Palacio, Mucize, Pegasus Yayınları, Çevirmen: Berna Sirman, 334 Sayfa, 7. Baskı, 2018.

Mucize kitabı yayınlandıktan sonra bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde de çok okundu, sevildi, hatta uyarlaması olan filmi de izlendi. Ben bu esere karşı hep mesafeliydim. Yüzünde fiziksel bozuklukla doğan bir çocuğun ilk defa okulla tanışmasını okumak içimden gelmemişti çünkü çok üzücü bir kitap olacağını düşünüyordum. Son iki yıldır, özellikle pandemiden sonra daha yoğun olmak üzere, beni üzen, mutsuz eden, acı veren eserlere karşı mesafeliyim. Takip ettiğim bloglardan birinin kitapla ilgili olumlu yorumlarını okuyunca ve bir arkadaşımda kitabı bulunca okuyayım bari dedim, beklentimi çok düşük tutarak.

Kitap çok güzeldi, çok akıcıydı. Bir gün boyunca farklı bir dünyadaydım. “Elimden bırakamadım” lafını bana uzun zaman sonra söyleten ilk kitap oldu. Dediğim gibi bir günde bitirdim çünkü beni dünyadan kopardı. Başladığım gibi bitirmek istedim.  

Aynı olayı farklı karakterlerin ağzından okuma olayını seviyorum. Bu kitapta da olaylara birçok farklı karakterin gözünden baktık. Bu, empati duygusunu artırıyor. Bir bölümde küfrettiğin bir karakterin iç dünyasını okuyunca ona haksızlık ettiğini anlıyorsun.

Kitabın konusu hüzünlü olsa da üslubu ve içeriği nedeniyle insana umut veren, kendini iyi hissettiren bir kitap olmuş.

Ailenin birbiriyle olan iletişimi, sevgisi ve bağlılığı çok güzeldi. Her insanın hayalindeki gibi bir aileydiler.

Pegasus’a yüksek kitap fiyatlarından dolayı kızıyoruz ama en azından kitapların baskılarını çok güzel ve kaliteli yapıyor. Onun fiyat politikasını taklit eden bazı yayınevlerinde aynı kaliteyi bulamıyoruz ne yazık ki.

Farklı olanı dışlamamayı ve empati yapabilmenin önemini anlamak için çocuklar ve gençler başta olmak üzere herkes bu kitabı okumalı. İyi ki okumuşum. Benim gibi kitaba karşı herhangi bir nedenle ön yargılı olan varsa mutlaka kitabı okusun. Pişman olmayacaksınız.

Kitabın filmi de beğenilmiş (IMDB puanı 8). Ben kitabı biraz unuttuktan sonra filmini izlemek istiyorum.

Siz bu kitabı okudunuz mu? Beğendiniz mi? Okumak ister misiniz? Filmini izlediniz mi? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Haklı olmak ile nazik olmak arasında seçim yapmanız gerektiğinde nazik olmayı seçin.

2. Bu dünyada bugün var, yarın yok olmanız çok garip.

3. Bazen birini incitmek için ille de onu incitmeyi istemek zorunda değilsin.

4. “İşte benim sırrım. Çok basit. İnsan yalnızca kalbiyle görür. Özü, gözler göremez.” Küçük Prens

5. “Bazen kafamın içi hayallerle dolup taştığı için bu kadar büyük olduğunu düşünüyorum.” Bernard Pomerance (Fil Adam)

6. Talih, cesurlardan yanadır.

7. Bazı aileler aşırı korumacı diye tabir edilirken tam tersi anlama gelen bir sözcük olmaması komik. Yeterince korumayan ebeveyni tanımlamak için hangi kelime kullanılır ki? Az korumacı? İhmalkâr? Bencil? Ahmak? Yukarıdakilerin hepsi?

8. Ne kadar büyüdüğümüzü ölçmenin en iyi yolu santimler, parkurda kaç tur koşabildiğimiz, hatta not ortalamamız bile değildir; tabii bunlar da önemlidir şüphesiz. Yine de bunu anlamanın en iyi yolu zamanınızı nasıl değerlendirdiğiniz, günlerinizi nasıl geçirmeyi seçtiğiniz ve bu yıl kimlerin hayatını etkilediğinizdir. Benim için bu, başarının en muhteşem ölçütüdür.

9. “Yüce gönüllülük güçlü olmakta değil, gücün nasıl kullanıldığında yatar. Gücüyle pek çok kalbe güç veren, insanların en yüce gönüllüsüdür.” Henry Ward Beecher

10. “Denginiz olmayan arkadaşlar edinmeyin.” Konfüçyüs

11. “Tüm cevapları bilmektense bazı soruları bilmek daha iyidir.” James Thurber

12. Herkes hayatında bir kez olsun ayakta alkışlanmalı çünkü hepimiz dünyayı dize getirdik.

13. Sakin ol ve devam et!

20 yorum:

  1. Başarının ölçütü olarak insanların hayatını etkilemenin sayılması ile ilgili alıntı çok hoşuma gitti!
    Buna artık dikkat edeceğim kendimde :)

    YanıtlaSil
  2. Merak ettiğim bir kitaptı. Fırsat olursa okumak isterim. Alıntılar güzelmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      çok güzeldi. Umarım sen de seversin.

      Sil
  3. okudum izledim, yani iyi tabi, duygusal, popüler türde yazılmış romanlardan, bir edebiyat değil ama keyifli de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      arada böyle kitaplar da lazım. Hep edebiyat hep edebiyat da olmuyor :-)

      Sil
  4. Bu kitap daha öncede karşıma çıkmıştı. O zaman ben bu kitabı okuyama diye düşünmüştüm. Çok dram gelmişti. Ama şimdi senin tavsiyen üzerine tekrar karşıma çıkınca okuma isteği geldi. Ve mutlaka okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nil,
      ben de çok dram olur diye düşünmüştüm ama hiç öyle çıkmadı. Hatta insana umut veren, mutlu eden bir kitap. Mutlaka okumalısın :-)

      Sil
  5. alıntıları beğendim okurum bir boş vaktımızde

    YanıtlaSil
  6. finale doğru biraz pembe diziye doğru gitse de kitabı sevmiştim. Alıntılar da çok güzel. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix,
      ben bir an bile ilgimi kaybetmeden keyifle okudum. Çok güzeldi :-)

      Sil
  7. Mucize severek okuduğum bir eser, dediğin gibi çocuklar ve gençlere gönül rahatlığıyla tavsiye edilebilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      ben de çok sevdim. Övüldüğü kadar varmış.

      Sil
  8. Kitaplığımda uzun zamandır bekliyor. Okumak için öne alayım inşallah canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      bence seversin canım. Fazla bekletmeden oku derim :-)

      Sil
  9. Merak ettiğim kitaplar arasında. Alıntılar çok güzel, özellikle 1 ve 2. Listeye eklendi. Listeye eklediğim kitapların sayısı her geçen gün fazlalaşıyor:))) Sizlerin sayesinde çok güzel kitaplar öğrenmiş oluyorum:) Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      bloglar bu yüzden iyi ki var. Bu kitabı normalde okumayı düşünmüyordum ama bir blogger beğenince okumaya karar vermiştim. Umarım sen de seversin ve döngü devam eder :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...