Herkese
merhaba. Maalesef son zamanlarda bloga istediğim sıklıkta yazamıyorum. Bu sene
çalıştığım okul değişti ve geçen seneki okuluma göre bu okulda çok daha fazla
çalışıyor ve yoruluyorum. Sadece hafta sonları dinleniyorum ve yapmak
istediklerime vakit ayırabiliyorum. Eğer başarabilirsem bu hafta sonu birkaç
yazı hazırlayıp hafta içi iki güne bir blogda yayınlayacağım. Yoksa hafta içi
yazı yazacak gücü kendimde bulamıyorum.
Yazma
şevkini kazanmak için öncelikle basit bir yazıdan başlayayım dedim. Çok sevdiğim
kitap ve dizi Game Of Thrones’la ilgili bir mim buldum. Kimse beni
mimlememesine rağmen bu mim çok hoşuma gittiği için cevaplandıracağım. Eğer
henüz diziyi izlememiş ya da kitabını okumamışsanız lütfen buradan sonrasını
okumayın çünkü yazımda bol bol spoiler olacak.
Spoiler
uyarımı da yaptıktan sonra gelelim mime ve benim cevaplarıma:
1-
Kitaplarla/ diziyle nasıl tanıştın?
Dizinin
ilk sezonu yayınlandığında başta Ekşi Sözlük olmak üzere internette diziyle
ilgili yazılar gördüm. Bir süre sonra ilgimi çekti çünkü ben tarihi ve
fantastik yapımları severim. Dizinin kitap uyarlaması olduğunu öğrenince de
bütün serinin kitaplarını aldım ve okudum. Dizinin sadece ilk iki sezonunu
izledim ama diğer sezonlarda ne olduğunu da takip ettim.
2- Stark ve
Lannister hanesinden hariç en çok hangi haneyi seviyorsun?
Baratheon
ailesini seviyorum. Üç erkek kardeş üçü de nevi şahsına münhasır tiplerdi.
Özellikle Renly’i çok severdim.
3-
Stark'lardan hala hayatta olanlardan veya ölenlerden en sevdiğin karakter kim?
Robb
Stark. Laf aramızda kendisine aşık olmuş da olabilirim :) Krakterin
güzelliği bir yana Robb’u canlandıran oyuncu Richard Madden’i çok yakışıklı
buluyorum. Maalesef diziden ve kitaptan erken ayrıldı. Bundan sonra oynadığı
diğer projeleri takip edeceğim.
4-
Lannister'lardan en sevdiğin karakter kim?
Ya
ben aslında Lannister’lerin hepsini seviyorum desem (Tabii Joffrey hariç) :) Tamam bu
dizinin kötü karakterleri onlar gibi görünüyor ama dizinin atmosferine bakınca
taht oyununu en doğru onlar oynuyor. O ortamda ayakta kalabilmek için yapmaları
gerekenleri yapıyorlar. Bu yüzden aralarında tercih yapamayacağım.
5- Beğendiğin
başka karakter?
Jon
Snow, Ygritte, Renly Baratheon, Ned Stark, Petyr Baelish , Bran Stark,Gendry
Baratheon. Bayağı karakteri seviyormuşum :)
6-
Beğendiğin kötü karakter?
Cersei
Lannister. Tamam birçok kötülük yaptı ama hırsını ve istediklerini elde etmek
için her şeyi yapabilecek olmasını seviyorum. Sürprizlerle dolu bir karakter.
Bir
de , Petyr Baelish’i seviyorum. Adam pisliğin teki ama her durumdan kurtuluyor.
Bence bu serinin sonunda iyi yerlere gelecek.
7-
Beğenmediğin kötü karakter?
Joffrey’i
oynayan oyuncu onu mükemmel canlandırıyordu. Hatta bence dizinin en iyi
oyunculuklarından birini sergiliyordu. Belki de bu yüzden Joffrey’den hepimiz
nefret ettik. Öldüğünde herkes bir oh çekmiştir.
8- Öldüğüne
üzüldüğün karakter?
Tabii
ki Robb Stark. Onunla ilgili ne hayallerim vardı. Tahta geçecek ve babasının
intikamını alacaktı. Sonra da kardeşleriyle ve karısıyla mutlu mesut
yaşayacaktı ama acımazsız George Martin buna izin vermedi.
9- Öldüğüne
sevindiğin karakter?
Joffrey.
10-
Sahnelerinden sıkıldığın karakter?
Sansa’yı
pek sevmiyorum ve onun sahnelerinde sıkılıyoroum. Bir de Samwell Tarly pek ilgi
çekici bir karakter değil.
11- Seni en
çok şaşırtan değişim/ gelişme?
9.
bölümde Ned Stark'ın ölmesi. Biz başrolün dizinin sonuna kadar yaşamasına
alıştığımız için o bölümde de birisi uzaktan ok atacak, cellatı vuracak, Ned de
kurtulacak diye bekledik ama Game Of Thrones bizim bildiğimiz dizilerden
değildi. 2. Sezonda da Renly’nin ölümüne çok şaşırmıştım. Taht kavgasında en
güçlü adaylardan biriyken adamı on saniyede harcadılar. Bu andan itibaren artık
hiçbir ölüme şaşırmam derken Kızıl Düğün oldu ve hepimiz şoka girdik. Anladım ki
GOT’ta her an her şey olabilir ve bütün karakterler ölebilir.
12- Dizideki
bir karakteri canlandırsaydın hangisi olurdu?
Talisa
olmak isterdim. Robb’la sahnelerim olurdu :)
13-Dizide ki
yerlerin neresinde oturmak isterdin?
Sanırım
kralın şehrinde oturmak isterdim. Dizideki en modern mekan orası görünüyor.
14- Sence en
son tahta kim çıkacak?
Sanırım
Jon Snow ya da Dany çıkacak ama benim gönlüm Gendy’den yana. Tahtı onun hak
ettiğini düşünüyorum.
15- Dizi
hakkında ne düşünüyorsun?
Dizinin
ilk sezonu mükemmeldi çünkü birinci kitabı 10 bölümlük bir sezon olarak
çektiler ama o sezondan sonra yazarın kitapları yazma hızı dizinin çekilme
hızının altında kalınca bu sefer olayları uzatmaya başladılar. Zaten son
sezonda dizi kitaptan ayrıldı ve farklı şekilde ilerliyor. Ben de bu durumdan
rahatsızım. Keşke kitapların bitmesini bekleselerdi de ondan sonra diziye
uyarlamaya başlasalardı. O zaman belki 5-6 sezon sürerdi ama efsane olurdu. Gerçi
şu an da efsane olmuş durumda ama işte kitapları okuduktan sonra diziyi eskisi
kadar beğenmemeye başladım.
Benim
Game Of Thrones’la ilgili fikirlerim bunlardı. Diziyi kimlerin izlediğini
bilmediğim için kimseyi mimlemiyorum. Eğer diziyi izlediyseniz lütfen bu mimi
cevaplandırın. Bana da yorum bırakın ki cevaplarınızı okuyabileyim.
Diziyle
ilgili fikirlerimiz benziyor mu yoksa benden tamamen farklı mı düşünüyorsunuz? Lütfen
cevaplarınızı yazın, konuşalım. Şimdilik hoşça kalın, görüşmek üzere.




