7 Ağustos 2016 Pazar

PAZAR 6’LISI: FİLM OLMASINI İSTEDİĞİM KİTAPLAR

pazar 6'lısı film olmasını istediğim kitaplar

Herkese merhaba. Geçen ay ülkenin malum durumundan dolayı yazmadığımız bu kategoriyi bu ay yazıyoruz. Bilmeyenler için açıklayayım: Pazar 6’lısı etkinliğinde her pazar belli bir kategoride 6 kitap seçiyoruz. Detayları buradan öğrenebilirsiniz. Bu haftanın konusu da film olmasını istediğimiz kitaplar.

Açıkçası bu kategoriyi gördüğümde çok zor diye düşünmüştüm, ne yazabilirim hiç bilmiyordum çünkü günümüzde popüler ve iyi kitapların neredeyse hepsi beyaz perdeye uyarlanıyor. Sonra okuduğum kitapları şöyle bir gözden geçirdiğimde altı kitabı da kolayca tamamladım J İşte, bildiğim kadarıyla, henüz filmi çıkmamış ama çıksa iyi olur dediğim kitaplar. Benden yapımcılara fikir olsun diye paylaşmaya başlıyorum J  

NOT: Bazı kitaplarda ileri gidip oyuncuları bile belirledim. Bu kitapları okuyan arkadaşlar oyuncu seçimlerim için ne düşünüyorsunuz yazarsanız sevinirim.

pazar 6'lısı film olmasını istediğim kitaplar

MURAT MENTEŞ – RUHİ MÜCERRET
Geçen sene okuduğum kitaplar arasında en sevdiğim kitaplardan biriydi Ruhi Mücerret. Detaylı yorumumu buradan okuyabilirsiniz. Kitabı okurken karakterler gözümde tanıdığım ve sevdiğim oyuncular olarak canlandı. Kitapta çok fazla marka ismi geçiyor. Bu yüzden telif haklarından dolayı kitabın film olması zor ama eğer olsaydı bence oyuncu kadrosu şöyle olabilirdi:
Ruhi Mücerret: Şener Şen
Civan Kazanova: Okan Yalabık (Kilo vermesi ve forma girmesi şart)
Serpil Silahlıperi: Begüm Birgören
Nazlı Hilal: Tuba Büyüküstün
Fujer Fuji: Aslı Tandoğan (siyah saçlı haliyle)

AHMET ÜMİT – BEYOĞLU RAPSODİSİ
Uzun yıllar önce okumuştum Beyoğlu Rapsodisi’ni. O zamanlar yazarın Sis ve Gece kitabından uyarlanan film gösterimdeydi. Ben de bu kitap da sinemaya uyarlansa güzel olur diye düşünmüştüm ve oyuncu kadrosunu seçmiştim bile J
Kenan: Kenan Işık
Selim: Çetin Tekindor
Nihat: Altan Erkekli

pazar 6'lısı film olmasını istediğim kitaplar

SANDRA BROWN – KAZA KURŞUNU
Yine geçen sene okuduğum ve çok sevdiğim polisiye kitap. Detaylı yorumumu buradan okuyabilirsiniz. Bu kitabın film değil de 13 bölümlük çok güzel bir dizi olacağını düşünüyorum ve tabii oyuncuları da belirledim J
Duncan: Murat Yıldırım
Elise: Aslı Tandoğan
Yargıç: Mehmet Aslantuğ
Robert: Cem Yılmaz

DAN BROWN – DİJİTAL KALE
Dan Brown birçok eseri sinemaya uyarlanmış bir isim. Bence Dijital Kale de mutlaka film olmalı. Özellikle kitabın sonlarında insan çok heyecanlanıyor. O son bölümü 24 dizisindeki gibi gerçek zamana eşdeğer yaparlarsa filmin etkisi artar diye düşünüyorum.

ADAM FAWER – OLASILIKSIZ
Birçok popüler kitap film olmuşken Olasılıksız’ın bunca yıldır filme çekilmemiş olması şaşırtıcı ama yazarın kitabı Amerika’da Türkiye’deki kadar popüler değilmiş diye okudum. Bu da ilginç geldi bana. Düşünsenize adam memleketinde değil de bambaşka bir ülkede çok popüler. Bence Olasılıksız film olmalı. Özellikle kitabın ortalarındaki o kaçma kovalama sahnelerini beyaz perdede izlemek çok heyecanlı olurdu.

ADAM FAWER – EMPATİ
Normalde Empati’yi bu listeye yazmazdım çünkü kitapta özel düşünce güçleri olan bir grup insan anlatılıyor, bunun filmi yapılamaz diye düşünürüm ama sonuçta filme çekilemez denilen, koku duyusunu anlatan Koku kitabının bile filmi yapıldıysa, ki çok güzel bir filmdir, bence Empati de filme çekilebilir. Eğer iyi bir senarist ve yönetmenin eline düşerse efsane bir film olur ama yanlış ellerde büyük hayal kırıklığına dönüşebilir. Riskli bir proje J

Evet, benim film olmasını istediğim altı kitap bunlar. Sizin “Ya bunun filmi olsa ne güzel olur.” Dediğiniz kitaplar varsa lütfen listenizi yapın. Liste yapabilecek kadar çok değilse yorum olarak yazın. Böylelikle yeni kitaplar keşfedelim.

Haftaya yeni bir konuyla görüşmek üzere, hoşça kalın. 

30 yorum:

  1. Olasılıksız güzel fikir bence de, brown'ın bu kitabını okumadım ama eş zaman fikri hoşuma gitti ve brown'ın diğer kitaplarından tecrübemle hiç de fena olmaz gibi geldi 👍🏻.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi, Brown sanki sinemaya uyarlansın diye kitap yazıyor gibi :-) Dijital Kale çok güzel bir kitap, mutlaka okumalısın. Kitabın sonunda son 20 dk diye bir olay var. Eş zamanlı çekilirse etkisi daha çok olur diye düşünüyorum.

      Sil
  2. Bence de Adam Fawer kitapları film olsun ^^

    YanıtlaSil
  3. Listeden sadece iki kitabı okuduğum için oyuncu seçimleri hakkında bir şey söyleyemeyeceğim :/ Son iki kitabı okudum ve hatta benim listemde de varlar. Bence de Olasılıksız'ın Amerika'da popüler olmaması çok garip. Öyle bir kitap nasıl tutmaz anlamıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker, değil mi? ikisi de çok heyecanlı aksiyon filmleri olurdu bence :-)

      Sil
  4. Olasılıksız'ı bende listeme ekledim. :D Dijital Kale'de film olsa güzel olur gerçekten, güzel kitaptı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esma Tezgi, ikisi de eğer sinemaya iyi uyarlanırsa çok heyecanlı filmler olurlar bence.

      Sil
  5. Dijital Kale güzel kitaptı eğer film olursa bayağı aksiyonlu olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül özdemir, bence de heyecanlı güzel bir film olur :-)

      Sil
  6. Kesinlikle Dijital Kale'yi görmek isterdim. Kaza Kurşununu ilk defa duydum, birazdan yazına bakacağım hatta. Yorumunu o kadar merak ettim ki. Ama seni oyuncu kadrosunu oluşturacak kadar etkileydiyse kesin okunması gereken yapımlardan. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. River, kaza kurşunu güzel bir polisiyeydi. film olarak süre sıkıntısı olabilir ama 13 bölümlük dizi olarak güzel olurdu bence. okumanı öneririm :-)

      Sil
  7. Önerilerin çok güzel.Ben bunlardan daha farklı olarak Kelebek-Kathryn Harvey kitabını öneriyorum.
    Bir genç kadının tüm hayatını intikam için şekillendirmesini izlemek keyifli olurdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cangz, Kelebek kitabını duymamıştım ama konusu bir film olmaya çok uygunmuş. Ben bayılırım intikam temalı filmlere :-)

      Sil
    2. Tavsiye ederim çok güzel bir kitap.

      Sil
    3. Cangz, tamam. Okunacaklar listeme ekledim 😊

      Sil
  8. Güzel bir altılı olmuş şule... alemsin oyuncular bile hazır yani 😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore Fenomeni, ne yapayım kitabı okurken gözümde canlanıverdiler 😊

      Sil
  9. Ruh-i Mücerret kadrona bayıldım. Gerçekten Şener Şen de çok uygun ;) Süper bir aksiyon olurdu...
    Trenin Haydarpaşa' ya çarpış sahnesini de efektlerle hallediversinler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve yanı, yani Türk sineması o kadar efekti yapar herhalde 😊😊

      Sil
  10. Olasılıksız'ı sevmeyen nadir insanlardanım galiba. Hollywood işi aksiyon filmi gibi geldi bana. Çok sıradışı bulmadım nedense. Murat Menteş'in kalemini çok övmüşlerdi sosyal medyada. Merak edip Dublörün Dilemması'nı okumuştum. Değişik bir tarz ama çok başarılı bulmadım. (Anam hiçbir şeyi de beğenmiyorum) Belki Ruhi Mücerret daha güzeldir. Dan Brown'u okumadım ama merak ediyorum. İnşallah okuyacağım. Çok güzel bir yazı dizisi bu. Eline sağlık Şule hatun ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Bektaşi, Murat Menteş'i seven çok seviyor sevmeyen hiç sevmiyor. Ben bayılanlardanım. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim 😊😊

      Sil
  11. Dijital Kale'ye kesinlikle katılıyorum ^^ Çok sevmiştim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nail Art In Wonderland, ben de çok severek okudum.

      Sil
  12. dijital kale'yi film izler gibi okuduğumu hatırlıyorum , neredeyse her sahne gözümde canlanmıştı benim de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAP EYLEMİ, ben de aynı duygular ve heyecanla okumuştum. Eğer güzel bir uyarlama yaparlarsa çok başarılı bir film olur.

      Sil
  13. Adam Fawer Olasılıksız'dan güzel bir bilimkurgu filmi olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdüssamet Karış, bence de. Aslında şimdiye kadar filmi yapılır diye düşünüyordum ama hâlâ yapmadılar.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...