12 Eylül 2019 Perşembe

Emre Kongar-Kızlarıma Mektuplar

sule uzundere blog kitap yorumları.
Remzi Kitabevi, 255 Sayfa, 2.Baskı, 2010. 

Bazı kitapların okunma zamanının gelmesi diye bir şey var. Yaklaşık on senedir okumak istediğim bu kitabı bir kızım olduktan sonra okumak kısmet oldu. Bu yüzden bakış açım tarafsız olmayabilir.
Emre Kongar, eğitim hayatları için yuvadan uçup yurt dışına giden ikiz kızlarına mektuplar yazmış. Hem onlara olan özlemini gidermek hem onlara hayatta yol göstermek hem de belli başlı duygu ve durumlar hakkındaki fikirlerini paylaşmak için yapmış bunu. İyi ki de yapmış. Kitabı okurken keşke benim de kalemim böyle güçlü olsa, ben de kızıma hislerimi böyle güzel ifade edebilsem diye düşündüm.
Emre Kongar’ın ülkemizdeki baba figüründen ne kadar farklı olduğunu bu kitabı okuyarak öğrenebilirsiniz. Altı çizili cümleleri okursanız kitabın içeriğini az çok tahmin edebilirsiniz diye düşünüyorum. Keşke bütün babalar bu bakış açısına sahip olsaydı. O zaman ülkemiz ve dünya kadınlar için daha rahat bir yer olabilirdi.
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Dünya nüfusunun ve her toplumun aşağı yukarı yarısı erkek yarısı da kadın olduğuna göre, erkeklerin sürekli olarak birden fazla kadınla ve kızla ilişki kurması ama kızların ellerine erkek eli değmemiş olarak kalması en başta aritmetik olarak olanaksızdır.
2. Cennet de cehennem de insanın içindedir.
3. İnsanlar, gözlerinin gerçek önemini ve görmenin mucizevi güzelliğini ancak kör olduklarında anlayabilirler.
4. Kıskançlık, hele aşırı kıskançlık, sevginin değil ilkelliğin belirtisidir.
5. Gazeteler ve televizyonlar, erkek katillerin kıskançlık cinayeti haberleriyle dolu
Neden?
Çünkü erkekler, kadınlara, kızlara, mal muamelesi yapıyorlar da ondan.
Kendi malı olan birisinin, başkası ile konuşması, gülüşmesi ya da arkadaşlık etmesi, onların, erkeklerin gururlarını incitiyor da ondan.
6. İyi insan, başkalarının sevinciyle sevinen, üzüntüsüyle de üzülen insandır.
Kötü insan, başkalarının üzüntüsüyle sevinen, sevinciyle de üzülen insandır.
7. Sevgili kızlarım,
Biz, sizleri, insanlıktan nasibini almamış mahlukların malı olasınız diye değil, eğer isterseniz çağdaş ve uygar insanlarla eşit koşullarda yuva kurabilseniz diye büyüttük.
Evlenmek istemezseniz ya da uygun bir eş bulamazsanız ömrünüzün sonuna dek bekar da yaşayabilirsiniz.
Bizim evimiz de gönlümüz de size her zaman açık, tabii bizimle oturmak isterseniz.
8. Dünyada sizden yana olduğunu kesin olarak bildiğiniz insanların sizi eleştirmesi kadar güzel bir şey var mı?
9. Zeki insan, başkalarının deneyimlerinden yararlanmasını bilen insandır.
10. Kendinize saygınız varsa mutlaka bir meslek sahibi, bir iş sahibi olun ve evlenmeden önce ekonomik bağımsızlığınıza kavuşun ve ne olursa olsun para kazandığınız işi bırakmayın; ne evlenmeden önce, ne evlendikten sonra ne de, çocuk sahibi olursanız, anne olduktan sonra.
11. Sanıyorum, bir insanın karşılaşacağı en büyük acı, kendi çocuğunun öldüğünü görmesidir.
12. İnsanlar karşılarındakini, kendini anlatarak değil, asıl onu dinleyerek etkiler.
13. Sevgiye dayalı bir ilişkide yapılabilecek en büyük hatalardan biri, karşınızdakinden de sevgisini, kendinizin gösterdiği aynı biçimde göstermesini beklemektir.
14. Bir insanın hayatta erişebileceği en yüksek makam güvenilir insan olmaktır.
Siz Kızlarıma Mektuplar’ı okudunuz mu? Beğendiniz mi? Okumak ister misiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

55 yorum:

  1. Uzun zaman önce okumuş ve yazarını sırf bu kitap nedeni ile sevmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin,
      yazarın kızlarına bakış açısına bayıldım. Yazarın yaşı da düşünülürse çağının ilerisinde bir adammış.

      Sil
  2. Uzun zaman önce okumuştum ama şimdi iki kızım varken bir daha mı okusam acaba diye düşünmüyor değilim. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      bu sefer bakış açınız farklı olabilir. Yazarın da iki kızı var, ikizler :-)

      Sil
  3. Güanydın, bende çok uzun zaman önce okumuştum. Kuzenim demişti, onun vesilesiyle tanışmıştım.
    Sonra da tvlerde görmeye başlayıp takip etmiştim, sonra da diğer kitaplarını çok beğenerek okudum. Bakış açısı ve yorumlarını çok beğeniyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satır Arası,
      ben yıllar önce Tarihimizle Yüzleşmek kitabını okumuşum ama maalesef detaylarını hatırlamıyorum. Yazarın diğer kitaplarını okumaya devam edebilirim :-)

      Sil
  4. Emre Kongar'ın bu kitabını bilmiyordum.babalar ve duyguları beni hep ilgilendirmiştir.özellikle çocuklarını seven babalar.Okumak isterim, teşekkürler tavsiyeye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtAp,
      bir babanın kız çocuklarına olan yoğun sevgisini yazar çok güzel anlatmış. Bence seversiniz :-)

      Sil
  5. Yıllar önce almıştım bende ama okuyamamıştım. Sanırım benim için daha vakit gelmemiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye,
      aslında başlasan kısa sürede bitirebileceğin bir kitap. Ben bir bebekle bitirebildiysem normal okuma hızı olan biri bir günde bile bitirebilir :-)

      Sil
  6. Okudum ve çok beğenmiştim.

    YanıtlaSil
  7. Kitabı okumadım. Aslında ilk defa da blogunuzda gördüm. Seçtiğiniz satırlar oldukça etkili ve okunmak için davetkar.
    Benimde kitaplığımda her zaman okumak isteyip de on yılı aşan süredir bir türlü okuyamadığım kitaplar var. Bazen onlara haksızlık ettiğimi düşünüyorum. Söylediğiniz gibi, bu kitaplar için belkide en uygun okunma zamanı gelmediği içindir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAPLARA KAÇANLAR,
      on yılı aşkın süredir bende bekleyen kitaplar da var. Evet, henüz okunma zamanları gelmemiş diyebiliriz ama bu şekilde elde okunacak çok kitap birikiyor. Yeni kitaplara sıra gelmiyor. Yeni çıkanları okusak bekleyen kitaplar beklemeye devam ediyor. Sanırım en iyisi az sayıda kitap alıp okudukça yenisini almak :-)

      Sil
  8. Şule Hanım, günaydın.
    Kitap hakkında yazdıjlarınızı sonuna kadar okudum, bence kendinize haksızlık etmeyin sizin de kaleminiz kuvvetli. Çok güzel ifade etmişsiniz kitabın sizde bıraktığı etkiyi.
    Bu kitabı yıllar önce okumuştum ve çok etkilenmiştir ben de. Okuyup bitirdikten sonra hapishanedeki yakınım olan bir babaya göndermiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın :-)

      Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Beni çok mutlu ettiniz. Kitabı sizin de beğenmenize sevindim. Sonrasında ihtiyacı olan birine hediye etmeniz de çok hoş. Sevgilerimle :-)

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. istanbulacilelektrikcisi,
      umarım seversiniz :-)

      Sil
  10. Henüz okumadım hatta senin sayende keşfettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      o zaman okumalısın. Bütün kadınlar ve kız çocuğu olanlar okumalı bence.

      Sil
  11. İlkay Özgür,
    teşekkürler İlkay'cım :-)

    YanıtlaSil
  12. Blog sözlük üzerinde yazınızı görerek geldim ve hızlıca yazınızı okudum. Altını çizdiklerinizin neredeyse hepsine gönülden katılıyorum. Elim ve kitaplığım dolu olmasa listeme eklerdim. İyi okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz,
      güzel yorumunuz ve ziyaretiniz için çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  13. En son İstanbul diye bir kitabı çıktı... Onu aldım şimdi. :)
    Veee, blogum için: Yorumlarınızın hepsini okuyorum, güzel dilekleriniz için çok teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mert (Kafa Dergi),
      son kitabından haberim yoktu. Sayenizde öğrenmiş oldum.

      Yorumlarımı okumanıza sevindim. Yorumlarıma cevap yazarsanız daha da sevinirim :-)

      Sil
  14. okumadım ama okumayı çok istediğim bir kitap Şule'cim dediğin gibi altı çizili yerler fikir veriyor, keyifli okumalar Şule'cim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ren,
      teşekkürler Eren'cim. Umarım sen de okur ve seversin :-)

      Sil
  15. Kongar'ın bu kitabını okumayı ben de yıllardır isterim daha edinemediğim düşünülürse, okumam bir bu kadar daha sürebilir...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      okunacak bu kadar çok kitap varken seni kim suçlayabilir :-)

      Sil
  16. Tam zamanında okumuşsun. :)) Alıntıları çok beğendim, benim listemde yoktu ama ekleyeyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      daha altı çizilebilecek çok cümle vardı ama ben bana göre en güzellerini seçtim. Bence okumalısın :-)

      Sil
  17. Ay şule çok beğendim altını çizdiklerini hiç aklımda yoktu ama sanırım alacağım bu kitabı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevkoz,
      daha altı çizilebilecek çok cümle vardı ama ben bana göre en güzellerini seçtim. Bence okumalısın :-)

      Sil
  18. ilk kez gördüm. merak ettim. güzel bir kitaba benziyor. çağının ilerisini görebilen insanları severim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      Emre Kongar yaşı da hesaba katılırsa kesinlikle zamanının ilerisinde bir adammış.

      Sil
  19. Sosyolojiye ilgim olduğu için Emre Kongar'ı okumayı istiyordum. Tavsiye üzerine bu kitabıyla başlarım :)

    YanıtlaSil
  20. Okuma listemde olan kitap. İnşallah okuyacağım canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      o zaman yorumlarını bekliyorum :-)

      Sil
  21. Listeme ekliyorum, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  22. okudum tatlı kitaptıııı :)

    YanıtlaSil
  23. Öğrenciyken okumuştum bu kitabı.
    Seneler seneler evvel... Türkçe öğretmenim oku demişti. Hala durur kitabım. Yeri ayrıdır. Görünce bir içim burkuldu. Ne zaman evlendim, aile oldum, şimdi çok daha iyi anlıyorum her şeyi... Ah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mels,
      anne olduktan sonra okununca kitap daha anlamlı oluyor bence. Bir gençken bir de anne olduktan sonra okunmalı. İki farklı tat alınacaktır.

      Sil
  24. Güzel ve faydalı bir blogunuz var takip ettim.Sizi de beklerim https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  25. Kitabı okumadım ama alıntılar okunması gerektiğini gösteriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      ben de alıntıları çok sevdim.

      Sil
  26. emre kongar'ın twitinde gördüm sizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu,
      öyle mi? Ben Twitter kullanmıyorum. Sayfasına hızlıca bir baktım ama kendimi ve yazımı göremedim. Siz bulduysanız bana gönderir misiniz?

      Sil
  27. Yazınız sayesinde böyle bir kitap olduğunu öğrenmiş oldum. İlgimi de çekti. Artık fırsat olunca göz atacağım. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cavanşir Gadimov,
      teşekkürler. Umarım seversiniz :-)

      Sil
  28. merhaba ( :
    yazınızdan çok etkilendim. emre kongar hocamızı uzun zamandır takip ederim. hâlen tele1'de hafta içi her akşam saat 20.00'da merdan yanardağ ile gündemi yorumluyor. kendisi 80 yaşına geldi ama maşallahı var. ülkemizin en değerli ilim insanlarındandır. pek çok konuda olduğu gibi babalık konusunda da örnek bir insan olduğunu duymuştum. sayenizde de teyit etmiş oldum. altını çizdiklerim bölünümüzdeki yazılar çok güzeldi. siz de anne olmuşsunuz, biraz geç de olsa kutlarım ( : yazılarınızı henüz pek okuyamadım ama okuduğum kadarıyla harika bir anne olacaksınız, hatta şu anda öyle olduğunuzu düşünüyorum. selamlar. güzel günler dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohen,
      çok teşekkür ederim. Bu yazımı emre Kongar Twitter hesabından paylaşmıştı. Yaşına bakınca klasik babalardan olacağını düşünmüştüm ama çağının ilerisinde bir adammış. Günümüzde bile birçok erkeğin yapmadığı kadar eşine yardım etmiş. Bu durum beni çok etkilemişti.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...