29 Ekim 2020 Perşembe

Şubat Ayında Okuduklarım (2020)

 

Ne kadar da geç kalmış bir yazı. 🙈Geçen yazımda dediğim gibi bu senenin yazılarını gelecek yıla bırakmak istemediğim için bu aralar sık sık görüşeceğiz. Öncelikle birikmiş kitap yorumlarımı yazmayı düşünüyorum.

Şubat ayında dört kitap okudum. Hepsi farklı tarzda olan bu kitapların hepsini severek okudum. Sonda söyleyeceğimi baştan yazayım, hepsi okumayan arkadaşlara önerimdir. Neler okuduğuma gelecek olursak:

Timaş Yayınları, Çevirmen: Zeynep Kürük, 256 Sayfa, 25.Baskı, 2018

Sharon M. Draper-İçimdeki Müzik

Bu kitabı bir arkadaşıma ödünç verdiğim için fotoğrafta yok ama İçimdeki Müzik kitabını da şubat ayında okudum. Bu kitabı yıllardır duyardım. Hep hakkında olumlu şeyler okumuştum ama biliyorsunuz bazen çok övülen kitaplar insanda hayal kırıklığı yaratıyor. Neyse ki İçimdeki Müzik’te bunu yaşamadım. Aldığı bütün övgüleri hak eden bir kitaptı. O kadar güzeldi ki... Elimden bırakamadım. Bedensel engelli Melody, fotografik hafızaya sahip olduğu için hiçbir şeyi unutmuyor. Yaşıtlarına göre çok zeki ama bunu insanlara göstermekte zorluk çekiyor.

Bu kitap yetişkinler kadar çocuklara da hitap ediyor.  Farklı olan kişileri dışlamamaları ve onları oldukları gibi kabul etmeleri için iyi bir yol gösterici olabilir. Ortaokul çağındaki çocuklara okutabilirsiniz.

İçimdeki Müzik bu senenin en iyileri arasına girebilecek bir kitaptı.

Ötüken Yayınları, 308 Sayfa, 61.Basım.

Hüseyin Nihal Atsız-Ruh Adam

İnstagram’da bir anket yapmıştım. Sabahattin Ali’den Markopaşa Yazıları’nı mı okuyayım yoksa Hüseyin Nihal Atsız’dan Ruh Adam’ı mı okuyayım diye. Ruh Adam oyların büyük çoğunluğunu almıştı. Bu sonuca şaşırmıştım çünkü gördüğüm kadarıyla sanal dünyada Sabahattin Ali çok okunan ve sevilen bir isim. Sevgili Austenzede, Ruh Adam’ın çok iyi bir kitap olduğunu, bu yüzden insanların ona oy verdiğini yazmıştı bana. Dediği kadar varmış. Ruh Adam ilk sayfasından itibaren beni yakalayan, diline, anlatımına hayran olduğum bir kitap oldu.

Hüseyin Nihal Atsız’dan daha önce sadece bir şiir kitabı okumuştum. Onu saymazsam yazarla ilk tanışmam Ruh Adam kitabıyla oldu. Üslubunu o kadar sevdim ki diğer kitaplarını da mutlaka okuyacağım. Yazarın siyasi görüşleri birçok kişiye itici gelebilir ama en azından romanlarına şans vermeniz gerektiğini düşünüyorum.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Ummadık yerden gelen iyilik ve nezaket insanları daha çok sarar ve sarsar.

2. Yaşlı insanlar hayatın kötülüklerini göre göre kötüleşiyorlar; gönül saflığını, insan duygusunun bütün iyi taraflarını kaybediyorlar. Bu, belki normaldi ama yürekleri yalnız iyilikle çarpan, dünyada yalnız iyi şeyler bulunduğunu sanan genç kızların da kötü duygulara kapılmış olması korkunçtu.

3. İnsanlar okunmamış birer kitaptır. En basitleri hakkındaki hükmü bile tamamının okunmasına bırakılmalı. Biraz derince olanların ise, iyice okunduktan sonra üzerinde az veya çok düşünmek lazım.

4. Senin herkes dediğin kalabalık, içinde cahilleri, hainleri, budalaları bol bol barındıran bir kuru gürültüdür. Herkes kabul etti diye ben de bu hezeyanları kabul mü edeceğim?

5. Hapse katiller, hırsızlarla beraber fikir ve kanaat sahipleri de giriyor fakat yığın bu iki zümreyi birbirinden ayıramıyor yahut ayırmaya lüzum görmüyordu.

Yapı Kredi Yayınları, 118 Sayfa, 15.Baskı, 2019

Özdemir Asaf-Yalnızlık Paylaşılmaz

Eski adıyla Okuoku, yeni adıyla Kitap Sepeti sitesinden toplu kitap alışverişi yaptığımda bu kitap iki liraya geliyordu. Ben de o kadar uygun fiyata bulunca kaçırmak istemedim. Daha önce Özdemir Asaf’ın Dokuza Kadar On kitabını okumuş ve burada yazmıştım. O kitap da seçme şiirlerinden oluşuyor, bu kitap da. Hatta bazen aynı dizeler iki kitapta da yer almış. Yayınevi neden aynı tarzda iki farklı kitap basmış anlam veremedim. Tabii Özdemir Asaf’ı okumak her zamanki gibi çok keyifliydi. Şairle geç tanıştık ama en sevdiğim şairlerden biri olmayı başardı. Siz de eğer okumadıysanız mutlaka okumalısınız.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Ölümü düşünmek yenilmek,

Sevmek ölümü yenmektir.

2. Her seven / Sevilenin boy aynasıdır

Sevmek / Sevilenin o aynaya bakmasıdır.

3. Sen kocaman çöllerde bir kalabalık gibisin

Kocaman denizlerde ender bir balık gibisin

Bir ısıtır, bir üşütür, bir ağlatır, bir güldürür

Sen hem bir hastalık hem de sağlık gibisin

4. Güldüğümü görenler / Bana bakıyor / Görüyorum

Ağlasam geçer / Biliyorum / Ağlanmıyor

5. Yalnız kaldınız sanırsınız / Biliyorum / Yalnız bırakılmışsınız

Biliyorum / Ötesi yok

6. Yalnızın / Sakladığı bir şey vardır / Boyuna yerini değiştirir

Boyuna onu arar / Biri bulsa diye

7. Yalnız / Hem kaptanı / Hem de tek yolcusudur / Batmakta olan gemisinin

Onun için / Ne sonuncu ayrılabilir / Gemisinden / Ne de ilkin

8. Kirli eller daha temiz / Temiz elli / Kirli gönüllülerden / Ne dersiniz?

9. Gülüş bir yanaşımdır bir öbür bir kişiye

Birden iki kişiyi döndürür bir kişiye

Anılarından kale yapıp sığınsa bile

Yetmez yalnız başına bir ömür bir kişiye

Hayy Kitap, 120 Sayfa, 1.Baskı, 2013.

Atilla Büyükgebiz-Çocukluk Bitmesin

Bu kitaptan ayrı bir yazıda bahsetmiştim. Buradan okuyabilirsiniz.

Bu kitapları okuyalı sekiz ay olduğu için çok detaylı yorumlar yazamadım. Gerçi böylesi daha iyi oldu bence çünkü yeterince uzun bir yazı oldu, daha fazla uzatmaya gerek yok. Sizin bu kitaplar arasında okuduklarınız var mı? Beğendikleriniz, beğenmedikleriniz? Okumak istedikleriniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

8 yorum:

  1. "Kirli eller daha temiz / Temiz elli / Kirli gönüllülerden / Ne dersiniz?" bu alıntın favorim oldu 👏😍
    Bazen şiirlerin az ve öz dili insana çok iyi geliyor😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur,
      kesinlikle. Az lafla çok şey anlatmak çok daha zor.

      Sil
  2. içimdeki müzik bence de harikaydı :) ruh adamı okumak istiyorum şimdi iyice merak ettim :) şiirleri de ayrı ayrı okuyorum şiir kitabı alsam da art arda okumak hoşuma gitmiyor. çok az şiir kitabım var genelde okumak isteyince netten buluyorum ama tabi kitap da almak lazım. güzel bir okuma olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      teşekkürler. Arada şiir kitabı da okumak gerek bence. Yoksa yayınevleri şiir kitapları satmıyor diye basmaya yanaşmıyorlar. İyi şairleri tanıyabilmek için türü desteklemek lazım :-)

      Sil
  3. İçideki müzik'i ben de severek okumuştum Şule. O aralar ruhuma o kadar iyi gelmişti ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat,
      ben de çok beğendim Şebnem. Bu kadar seveceğimi tahmin etmezdim.

      Sil
  4. Aaa, kitap sepeti okuokumuymuş, ben şok :). Bu aralar çok reklamı dönüyor demek ondan :D.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi,
      ben de ismi değişince şaşırmıştım. Baya oldu ama, en azından 4-5 ay olmuştur.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...