25 Aralık 2019 Çarşamba

Özdemir Asaf-Dokuza Kadar On

Sule Uzundere blog

Sevgili Işın’ın çekilişini kazandığımı burada yazmıştım. Dokuza Kadar On o çekilişte kazandığım kitaplardan biriydi. Daha önce Özdemir Asaf’ın bir kitabını okumamıştım. Başlangıç için onun en iyi şiirlerinin seçildiği bir kitabı okumam çok iyi oldu. Şaire özellikle sosyal medyadan aşinayım. Sosyal medyada çok hoş sözleri paylaşılıyor. Tabii günümüzde sosyal medya hesapları bilgi kirliliğine boğulduğu için şaire atfedilen sözler gerçekten onun mudur emin olamıyordum. Bu kitapla gördüm ki gerçekten onun olan sözler okumuşum. Hepsi çok hoş, akılda kalıcı ve esprili. Ben Özdemir Asaf’ı ve tarzını sevdim. Şimdi diğer kitaplarını okuyabilirim.

Sevgili Işın’a bu güzel kitabı okumama ve şairin kalemiyle tanışmama vesile olduğu için tekrar teşekkür ediyorum.

Siz hiç Özdemir Asaf okudunuz mu? Şiirlerini sever misiniz? Okumak ister misiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Aşka gönül ile düşersen yanarsın.
Zekâ ile düşersen kavrulursun.
Akıl ile düşersen çıldırırsın.
Duygu ile düşersen gülünç olursun.
Aşka düşmezsen kalabalığa karışırsın, ezilirsin.
Sersem sersem bakınıp durma, bir yol seç.

2. Tüm dünyayı
Kucaklamak isterdim
Kollarım yetişmedi.

3. Yaşamak değil
Beni bu telaş öldürecek.

4. Benim söylemek için çırpındığım gecelerde
Siz yoktunuz.

5. Şarkı söylüyormuşum
Sokaklarda
Görmüşler
Yere yere bakıyormuşum
Yürürken
Duymuşlar
Sonrasını kendileri uydurmuşlar

6. Bütün renkler aynı hızla kirleniyordu
Birinciliği beyaza verdiler

7. Bir devlete benzetiyorum kendimi
İşim gücüm bitmiyor
Bir türlü yerleşemiyorum odamda
Her istediğim kitabı alamıyorum
Planlar içinde geçiyor ömrüm
Başlayıp tamamlayamıyorum

8. Kim o, deme boşuna
Benim, ben
Öyle bir ben ki gelen kapına;
Baştan başa sen.

9. Bir kelimeye
Bin anlam yüklediğim zaman
Sana sesleneceğim

10. Ölünceye kadar seni bekleyecekmiş,
Sersem.
Ben seni beklerken ölmem ki
Beklersem.

11. Sen gelirken ağlamıştın
Orası için
Bil, gidersen de ağlayacaksın
Burası için

12. Artık beni kimse yalnız bırakamaz.

13. Sen bana bakma
Ben senin baktığın yönde olurum

14. Senin içine girdiğim zaman
Dışımda kalıyorsun
Senin dışından sana bakınca
İçime sığmıyorsun

15. Kendi bahçesinde dal olamayanın biri
Girmiş bahçeme ağaçlık taslıyor

16. Yüzbinler içinde ikimiz ağlıyoruz
Doğrularımız bir yalanlarımız ayrı
Korkarım ki ikimiz de anlıyoruz
Başka başka şeyleri aynı

17. Sana gitme demeyeceğim
Üşüyorsun, ceketimi al
Günün en güzel saatleri bunlar
Sana gitme demeyeceğim
Gene de sen bilirsin
Yalanlar istiyorsan yalanlar söyleyeyim
İncinirsin
Sana gitme demeyeceğim
Ama gitme Lavinia
Adını gizleyeceğim
Sen de bilme Lavinia

18. Ölsen, ilkin yazık oldu diyecekler
Sonra durup neden öldü diyecekler
Dostlar er geç unutacak bir gün ama
Uzun zaman seni anar sevmeyenler

19. Savaş onu okulun kapısında yakaladı
Bir adım kala insanları görmeye
Elinden kalemini aldılar
İttiler ölmeye, öldürmeye
Tam düşünürken vurdular

20. Gülüş bir yanaşımdır bir öbür bir kişiye
Birden iki kişiyi döndürür bir kişiye
Anılarından kale yapıp sığınsa bile
Yetmez yalnız başına bir ömür bir kişiye

21. Çocukluklar, çocuklardan azdır.

22. Seni bende, beni sende arıyorlar
Beni senden, seni benden tanıyorlar
Bir birim gibiyiz tümünün gözünde
Yarım’larımızı bütün sanıyorlar

23. Bir yalan hazırladım; ilk başkasından duydum
Yüzüme susanlardan konuşmayı öğrendim.

24. Sen kocaman çöllerde bir kalabalık gibisin
Kocaman denizlerde ender bir balık gibisin
Bir ısıtır, bir üşütür, bir ağlatır, bir güldürür
Sen hem bir hastalık hem de sağlık gibisin

25. Yalnızlık paylaşılmaz
Paylaşılsa yalnızlık olmaz.

26. Yalnız kaldınız sanırsınız
Biliyorum
Yalnız bırakılmışsınız
Biliyorum
Ötesi yok

27. Ötesi var
Yalnızlık
Müziğin bile seni dinlemesidir
Yalnızlık
İnsanın kendine mektup yazması
Ve dönüp dönüp onu okuması
Yalnızlığın da ötesidir.

9 yorum:

  1. En sevdiğim şairlerden biridir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      ben de çok sevdim Handan. Başka kitaplarını da okumak istiyorum.

      Sil
  2. Özdemir Asaf'ı seviyorum ama ben de kitabını okumamıştım, aklımda olsun alayım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      bu kitabını alırsan sevme ihtimalin yüksek Salıncak. En güzel şiirlerini toplamışlar.

      Sil
  3. Beğenmene sevindim :) Ben zaten severim şairi alıntıları okuyunca da kendimden geçtim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur,
      artık ben de gönül rahatlığıyla seviyorum diyebilirim. Tekrar teşekkür ederim :-)

      Sil
  4. İlkay Özgür,
    o zaman bu kitap tam senlik. Seveceğine eminim :-)

    YanıtlaSil
  5. Özdemir Asaf eeeen sevdiğim <3 çiçek senfonisi kitabında tüm şiirleri var yanılmıyorsam. Okumak isteyince açıp rastgele okuyorum ben şiir kitaplarını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nail Art in Wonderland,
      bu kitapta sadece seçmece olanlar vardı. Bütün şiirlerinin olduğu kitabı alıp okumak istiyorum ben de.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...