27 Aralık 2019 Cuma

Ferzan Özpetek-Sen Benim Hayatımsın

Sule uzundere Blog

Ferzan Özpetek ismen tanıdığım ama hiçbir filmini izlemediğim bir yönetmen. Aslında çok meşhur ve çok beğenilen filmleri var ama nedense yollarımız kesişmemiş. Sen Benim Hayatımsın, yazarın ikinci kitabı.
Ünlü isimlerin yazdığı kitapları okuduğum çok olmuştur. Mesleği yazarlık olmayan, ünlü olduktan sonra kitap çıkaran kişilerde beklentiyi yüksek tutmamak gerekiyor. Ferzan Özpetek bu anlamda beni şaşırttı. Beklediğimden çok daha akıcı, sürükleyici ve etkileyici bir dille karşılaştım. Kitapta çok güzel cümleler ve tespitler vardı. Zaten beğendiklerimin hepsini aşağıya yazdım.
Kitap, Roma’da geçiyor. Bir apartmanın sakinlerini teker teker tanıyor ve hepsinin renkli hayatlarına konuk oluyoruz. İçlerinde çok orijinal karakterler var. Her biri ayrı bir dünya ama birbirlerini oldukları gibi kabul edip beraber mutlu olabiliyorlar.
Karakter fazlalılığı bazen dikkatimi dağıttı ama bunu sorun etmedim. Kendimi kitabın akışına bıraktım. Sanki bir film izler gibi okudum kitabı. Kim bilir, belki yazarın amacı da okurda kitabı okurken bir film izlemiş etkisi bırakmaktır.
Sonuç olarak Sen Benim Hayatımsın sırf indirimde diye aldığım ama okuduğuma çok memnun olduğum bir kitap oldu. Kitaptan sonra yönetmenin filmlerini daha çok merak etmeye başladım. İçimden bir ses filmlerinde kitabından izler ve tatlar bulacağımı söylüyor.
Siz bu kitabı okudunuz mu? Beğendiniz mi? Okumak ister misiniz? Hiç Ferzan Özpetek filmi izlediniz mi? Favori filminiz hangisi? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Korktuğumuz şeyleri uzaklaştırmak için yapabileceğimiz tek şey, onları anlatmaktır.
2. En derin bağlar önemsiz şeyler yüzünden kopabilir. Düşünmeden söylenen önemsiz bir sözcük, anlık bir sinir boşalması, ses tonunda küçük bir değişiklik ya da sana yöneltilmediğini düşündüğün ve bir saniye öncesine kadar emin olduğun şeylerden kuşkulanmana yol açan bir bakış yüzünden.
3. Birbiri için yaratılmış iki insanın karşılaşması o kadar güç ki! Dünya yanlış kişiye âşık olan, yalnız kalan, acı çeken, buruk gözyaşı döken mutsuz insanlarla dolu. Aşkın tadını bildiklerini sanırlar oysa sadece silik bir taklidini tatmışlardır.
4. “Bu dünyada yalnızca iki trajedi vardır: Biri istediğini elde edememek, diğeriyse etmek. İkinci, diğerinden çok daha beter olan gerçek trajedidir.” Oscar Wilde
5. Herkes seni tanıdığını sanır oysa gerçekte kim olduğunu kimse bilemez.
6. Yavaş başlayan hatta geç kavranan aşklar vardır. Yirmi yaşında tanışılır, arkadaş olunur, yaşam akışını sürdürürken görüşülüp konuşulur. Gece yarısı uzun mesajlar yazılır, çekilen duygusal acılar anlatılır, ucuz ama değerli armağanlar alınıp verilir çünkü karşılıklı olarak zevkler çok iyi bilinir. Sonra, tesadüfen bir akşam partide karşılaşılır ve ansızın her şey değişir. Aradığımız aşk oradadır, yıllardır yaşamımızdadır ama farkına varmamışızdır.
7. O gece, birini ayarlama konusunda sadece bir tek şeyin etkili olduğunu anladım: çekici olduğundan emin olmak. Çekici olman ya da olmaman önemli değil çünkü buna inandığın anda zaten dayanılmaz oluyorsun.
8. Sık sık, büyük korkularımızı düşünmemek için küçük korkularımızı beslediğimizi düşünürüm.
9. Zaman, kendine bakmayan insana pek merhamet etmez.
10. Dünya, sevmek ve sevilmek şansına sahip olup onu yakalamayı bilmeyenlerle ya da o şansı yakaladıktan sonra boşa harcayarak ömürlerinin geri kalan bölümünü üzücü biçimde pişmanlık duyarak geçirenlerle doludur.
11. Eğer asla kimseden, güzel ya da başarılı olduğunu duymadan, dünyada kendine rahat bir yer edinmeni sağlayacak destekleyici bir sözcük işitmeden büyürsen o sessizliği ömür boyu hiçbir şey bozamaz. Ne olursa olsun içinde, her zaman çirkin, başarısız ve yetersiz, iyiliğe aç bir çocuk olarak kalırsın.
12. Yaptığımız her şey sadece ölüm düşüncesini aklımızdan atmak içindir.
13. Bazı acıları, eğer yaşamamışsan, anlayamazsın.

10 yorum:

  1. Ferzan ÖZPETEK den hiç bir kitap okumadım. Kutsal Yürek filmini beğenerek izlemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAPLARA KAÇANLAR,
      ben de yönetmenin hiçbir filmini izlemedim. En beğenilenlerden birkaç tanesini izlemek istiyorum. Kutsal Yürek'e de bakayım hemen.

      Sil
  2. Ferzan Özpetek okumadım ama okumak istiyorum. Filmlerini belki izlemişimdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      çok meşhur ve beğenilen filmleri var. Belki denk gelmişsindir. Ben birkaç tanesini izlemeye karar verdim.

      Sil
  3. Alıntıları çok beğendim. Ferzan Özpetek, bilge ve görmüş-geçirmiş bir yönetmen ve yazara benziyor.
    Sayende tanımış oldum, aklımda olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur,
      bu kitabı indirimde 3 liraya almıştım. Sen de indirimde yakalarsan kaçırma derim. Fiyat performans oranı çok iyi.

      Sil
  4. Ben de ne kitabını ne de filmini izledim ama izlemek istiyorum. Alıntıları da sevdim, belki de izlemeden önce bir kitabını okurum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      kitap, film hangisi denk gelirse artık. Ferzan Özpetek'le tanışmalısın bence. Umarım seversin.

      Sil
  5. Yönetmeni tanıyorum ama kitap yazdığını bilmiyordum. Filmlerini de izlemedim, sadece İstanbul Kırmızısı'nı izlemiş ve beğenmemiştim (hem de Haliç Ergenç ve Mehmet Günsür ve Nejat İşler'e rağmen :D Üçünü de çok severim oysa.. ) Yine de yorumunla kitabı merak ettim, denk gelirse belki okurum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      İstanbul Kırmızısı'nın da kitabı varmış. Belki kitabı daha iyidir.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...