25 Mayıs 2018 Cuma

ALEXANDRE DUMAS - KAMELYALI KADIN (#kom2018)

Hasan Ali Yücel klasikleri
Çevirmen: Tahsin Yücel, İş Bankası Yayınları, 234 Sayfa

 “Bana kalırsa, bir dil ancak iyice öğrenildikten sonra konuşulabildiği gibi, roman kahramanları da insanlar iyice incelendikten sonra yaratılabilirler.”

Kitabımız bu cümleyle başlıyor. En güzel roman başlangıçlarından biri sayılabilir.

Dünya edebiyatında iki Alexandre Dumas var. Biri baba diğeri oğul. Baba olan Monte Kristo Kontu, Üç Silahşörler gibi macera kitapları yazmış. Oğlun en bilinen eseri Kamelyalı Kadın.

Kitabı ne zaman okuduğumuz ve okurken hangi ruh halinde olduğumuz kitabı beğenip beğenmememizi direkt olarak etkiliyor. Bunu hep bilirdim de Kamelyalı Kadın’da bir kez daha anladım.

Kitabın klasik Türk filmlerine benzer bir konusu var. İyi aile çocuğu, utangaç erkek; kötü yola düşmüş, arsız kadına âşık oluyor. Kadın başlangıçta adamla alay etse de zamanla onu seviyor. Peki, toplum ve şartlar çiftimizin mutlu olmasına izin verecek mi? Bunu da kitabı okuyarak öğrenebilirsiniz.

Konusu hiçbir orijinallik barındırmayan (Günümüz şartlarında) bu romantik kitabı üslubundan mı yoksa dediğim gibi uygun zamanda uygun ruh haliyle okuduğumdan mı bilmem kitabı çok sevdim. Akşam saatlerinde başladım ve elimden bırakamayıp gece bitirdim. Bir film izliyormuş gibi okudum kitabı ya da tanıdığım birinin aşk macerasını dinliyormuş gibi. Kitap beni içine çekti ve olacakların hepsini tahmin etmeme rağmen elimden bırakamadan okudum.

Klasiklere mesafeli olanlara özellikle öneriyorum Kamelyalı Kadın’ı. Klasiklere hoş ve hafif bir başlangıç için ideal bir kitap. Romantizm sevenler de kaçırmamalı.

Siz Kamelyalı Kadın’ı okudunuz mu? Beğendiniz mi? Okumayı düşünüyor musunuz? Yorumlarınızı bekliyorum.Yeni yazılarda görüşmek üzere.
Camille filmi 1936
Kitap "Camille" adıyla 1936'da beyaz perdeye uyarlanmış. 

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Kadınlar sevmedikleri insanlara karşı acımasızdır.
2. Erkeklerin berbat bir hastalıkları vardır, kendilerini üzecek şeyleri ille de öğrenmek isterler.
3. Bazı bazı bir dakikalık bir olay bütün bir yılı dolduran olaylardan çok daha etkili olur.
4. Mutlu olduğunu bilmeyen ne kadar mutlu insan var.
5. Herhalde doğmadan önce çok kötülük ettik ya da öldükten sonra çok büyük bir mutluluk tadacağız ki Tanrı bu yaşamın kefaretinin tüm işkencelerle, tüm acılarla ödenmesine izin verebiliyor.

27 yorum:

  1. Klasiklerden uzak duran bir adamım, lakin çok beğendiğini söylemen beni cezbetti abla. Kenara not edildi.

    Emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur,
      bu kitapta klasik ağırlığı yok. Güzel bir romantik kitap olarak düşün. Bu tarz bir kitap okumak istersen şans vermelisin.

      Güzel yorumun için teşekkürler :-)

      Sil
  2. Ben de çok çok beğenmiştim

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir klasik esere benziyor. Altını çizdiklerinizden etkilenerek okuyacaklarim listesine ekledim.

    Bloğunuzda başarılar..

    YanıtlaSil
  4. Klasikler her zaman favorim. Tekrar tekrar okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birsen Çendeoğlu Akyol,
      ben de gençlik dönemimde okuduğum birçok klasiği ilerleyen yıllarda tekrar okumak istiyorum.

      Sil
  5. İlkay Özgür,
    okumak istiyorsan en kısa zamanda okumanı isterim. Çok güzeldi. Umarım sen de seversin.

    YanıtlaSil
  6. Klasik kitapların, insanlığa musallat olduğunu düşünüyorum :)
    okudum ama ilerde tekrar okumaya çalışırım...

    YanıtlaSil
  7. Şu an okuyorum... Başlangıç noktasın az ilerideyim... Bu yazının referansyla daha da işgiyle okurum artık... Teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yesillenirim Blog,
      umarım sen de benim kadar seversin :-)

      Sil
    2. Raif efendiyle, madonna arasındaki bağ kadar kuvvetli hislere raslamak mümkün olmadı maalesef ancak genel itibariyle diyaloglar tatmin edici seviyedeydi diyebilirim... sizin kadar sevmiş olmayı isterdim ancak bu benim çok sevmediğim ilk kitaplardan birisi değil... Bunu söylerken eksiklik kitapta değil benim özümseyerek kendimi vererek ve kesintisiz bir okuyucu olmamamdan kaynaklanmış olabileceğini belirtmeliyim... Hatta alıntılarımıza baktım ortak ılıntımıza bile rastlayamadım... :)

      Sil
    3. Yesillenirim Blog,
      çok klişe bir laf ama gerçekten zevkler ve renkler tartışılmıyor. Milletin bayıldığı ama benim sevmediğim çok kitap olmuştur :-)

      Sil
  8. ben yazarın Sappho isimli kitabını okumuştum ve konusu neredeyse aynı, fena değildi..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      öyle mi? O kitabı duymadım. Bakayım hemen.

      Sil
  9. Babadan da oğuldan da hiçbir kitap okumadım henüz ama ikisinin kalemini de çok merak ediyorum. Zaten okumak istediğim bir kitaptı Kamelyalı Kadın, senin bu olumlu yorumlarınla listenin yukarılarına çekme vaktim geldi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      aslında ben babanın yazdığı kitapları çok merak ediyor ve okumak istiyordum ama okumaya oğlundan başladım. Neyse ki kitabı çok beğendim de pişman olmadım.

      Sil
  10. Bu kitap yazarın anılarını da içerdiği için güzel gelmiş olabilir. Evet günümüze göre çok klişe ama oldukça sevdiğim bir romandır. ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      yaşanmış bir olaydan ilham almış galiba. konusu klasik Türk filmleri gibi klişe olsa da ben çok severek okudum :-)

      Sil
  11. Kitap "Camille" adıyla 1936'da beyaz perdeye uyarlanmış.

    Bu bilgi için de ayrıca teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  12. Aşk kitapları mı arıyorsunuz? Tıklayın: aşk romanları

    YanıtlaSil
  13. İlk baskısı 1848 yılında yapılan Kamelyalı Kadın; tüm zamanların en tanınan aşk romanlarındandır.

    Kitaptan gözüme takılan, sevdiğim alıntılar:

    ‘’İnsan bilmediği bir acıyı teselli edemez.’’

    ‘’Zaman ilerledikçe anılar değilse de, ilk izlenimler siliniyordu yüreğimden.’’

    Devamını bloğumda bulabilirsiniz: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/alexandre-dumas-fils-kamelyali-kadin-kitap-yorumu/

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...