13 Şubat 2021 Cumartesi

2020 Yılında Okuduğum En İyi 10 Kitap

2020 Yılında Okuduğum En İyi 10 Kitap
Görsel netten alınmıştır.

2019 yılında okuduğum en iyi 10 kitaba buradan bakabilirsiniz.

2018 yılında okuduğum en iyi 10 kitaba buradan bakabilirsiniz.

2017 yılında okuduğum en iyi 10 kitaba buradan bakabilirsiniz.

2016 yılında okuduğum en iyi 10 kitaba buradan bakabilirsiniz.

2015 yılında okuduğum en iyi 10 kitaba buradan bakabilirsiniz.


Herkese merhaba. 2020’de okuduğum 52 kitabı burada yazmıştım. Tabii okuduğum her kitabı aynı oranda beğenmedim. İleride neleri sevmişim dönüp bakmak için ve sizlere önermek için en beğendiğim 10 kitabı seçtim. Kitapları seçmek yeteri kadar zordu, bu yüzden bir de derecelendirmek istemedim. Okuduğum sıraya göre sıraladım kitapları.

1. CAHİT SITKI TARANCI - OTUZ BEŞ YAŞ

2. SHARON M. DRAPER - İÇİMDEKİ MÜZİK

3. HÜSEYİN NİHAL ATSIZ - RUH ADAM

4. WILLIAM SHAKESPEARE - KRAL LEAR

5. ECE TEMELKURAN - DEVİR

6. ORHAN KEMAL - GURBET KUŞLARI

7. ADALET AĞAOĞLU - ÖLMEYE YATMAK

8. VİCTOR HUGO - BİR İDAM MAHKÛMUNUN SON GÜNÜ

9. REŞAT NURİ GÜNTEKİN - ANADOLU NOTLARI 1-2

10. BRUCE D.PERRY-KÖPEK GİBİ BÜYÜTÜLMÜŞ ÇOCUK

BONUS: ELİZABETH HOYT’un “4 Asker” serisinin 4 kitabı: GÜNAHKÂR ÂŞIK, BANA AŞKINI SÖYLE, SENİ KALBİME YAZDIM ve YABANİ ÂŞIK

Birkaç kitabın bloğumda yorumu yok maalesef. Eğer vakit ayırabilirsem yazmak istiyorum ama yazamasam da hepsini şimdiden size bütün kalbimle önerdiğimi bilin.

Sizin bu kitaplar arasında okuduklarınız var mı? Okumak istedikleriniz? Merak ettikleriniz? Sizin geçen sene okuduğunuz en güzel kitaplar hangileriydi? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.


16 yorum:

  1. Elizabet Hoyt'un dört kitabını, Shakespeare, Victor Hugo ve İçimdeki Müzik kitaplarını severek okumuştum. Geçen yıl hiç iyi bir okur olamadım. Bir iki tanesini şu;
    Henry James, Washington Meydanı
    Javier Marías, Beyaz Kalp
    Dino Buzzati, Tatar Çölü
    Miguel de Unamuno, Sis
    Karl Ove Knausgard, Kavgam
    Viola Shipman, Şans Bileziği

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vintage İnci,
      Sevdiğin kitapları paylaştığın için teşekkürler. Kavgam ve Tatar Çölü'nü okudum. Kavgam'ı o kadar çok sevmedim ama Tatar Çölü benim için çok özeldir. En sevdiğim kitaplardan biridir. Senin de sevmene sevindim.

      Sil
  2. Sadece Victor Hugo ile Elizabeth Hoyt'u okumuşum. 4 Asker serisini beğenmene sevindim😊 Prens serisi de okunduysa Maiden Lane'e geçiş yapılabilir😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      Evet, prens serisini okudum. Maiden Lane serisi için çok heyecanlıyım ama bir yanım da bekletmek istiyor. Hem diğer kitapları da basılsın hem de o kitaplar çok iyiyse daha sonra okuyacağım historicalları çok beğenmem diye korkuyorum. Bana belli olmaz. Canımın sıkıldığı bir günde pat diye başlayabilirim. Kafam karışık yani :-)

      Sil
  3. Neredeyse hepsini okumak istiyorum...

    YanıtlaSil
  4. sadece ölmeye yatmayı okumuşum listenden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      diğerleri de güzel kitaplardır. Bir şans vermeni isterim.

      Sil
  5. Içimdeki Müzik bu ara o kadar çok duydum ki herkes okumuş bi ben kalmışım gibi bir duygudayim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      ben de çok duymuştum Sevim. Kitapla ilgili bir bilgim ya da özel bir ilgim yoktu ama elime geçince okuyayım dedim ve çok hoşuma gitti. Çok severek okudum. Bence sen de bir şans vermelisin.

      Sil
  6. Çok güzel kitaplar okumuşsun. Bir İdam Mahkumunun Son Günü ve Köpek Gibi Büyütülmüş Çocuk en çok merak ettiklerim arasında:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      Köpek Gibi Büyütülmüş Çocuk beni çok etkiledi. Bloğuma detaylı bir yorumunu yazacağım ama şimdiden söyleyeyim, anne babalar başta olmak üzere bence herkes okumalı. Çoğu çocuk yetiştirme kitabından daha çok etkiledi beni.

      Sil
  7. reşat nuri tüm eserlerini okuyorum. hep romanlarını okudum. bunu da okuyum saol :) ölmeye yatmak, o üçleme en sevdiğim roman serisi, bir düğün gecesi ve hayır :) bcp ye de katılmışsın oleeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Adalet Ağaoğlu'nun sadece Ölmeye Yatmak kitabını okudum. Serinin diğer kitapları elimde yok ama ileride alırsam okumak isterim.

      Sil
  8. İçimdeki Müzik benim de sevdiğim kitaplar arasında Şule. Diğer kitaplara da göz atacağım mutlaka ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat,
      senin İçimdeki Müzik'i okuduğunu hatırlıyorum. Gerçekten çok güzel bir kitaptı.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...