3 Şubat 2021 Çarşamba

Kurtcebe Turgul-Bence Katil Öldürdü

Kurtcebe Turgul-Bence Katil Öldürdü

Kurtcebe Turgul, Bence Katil Öldürdü, Mundi Kitap, Çizer: Bora Başkan, 161 Sayfa, 2. Baskı, 2020

Sevgili eşim maalesef pek kitap okumaz. Bu yüzden internette gördüğü, ilgisini çeken kitapları bana alır, okuyup ona anlatmamı ister 😀 Önce bu durumu saçma buldum ama bu sayede hayatımı etkileyen, en sevdiğim kitaplardan biri olan Tatar Çölü’nü okumuş oldum. (Kitabı burada detaylı olarak anlatmıştım) O günden beri önerilerini daha dikkatle dinliyorum.

Tatar Çölü’nü eşim önermese de okurdum belki ama büyük ihtimalle bu kitapla yolum zor kesişirdi. Cem Yılmaz Twitter’dan bu kitabı övmüş sanırım. Eşim de bana aldı ve okumamı istedi.

Yazar, ünlü yönetmen Yavuz Turgul’un oğluymuş. Yavuz Turgul’u tanır ve severim ama internette bu bilgiyi okuyuncaya kadar soyadı benzerliğini fark etmedim.

Kitap önce radyo tiyatrosu olarak yayınlanıyor. Radyo tiyatrosunu dinledikten sonra Murat Menteş, ki o da en sevdiğim yazarlardan biridir, bu metnin kitap olması gerektiğini söylüyor. Yazar kitabın önsözünde Murat Menteş’e bu şekilde teşekkür etmiş:

“Bu, kitap haline gelmeli aziz dostum.” diye ısrar eden, metnin nasıl olması gerektiği konusunda benimle fikir yürüten, üşenmeden ilk taslak üzerinde yorumlarını yazan Murat Menteş olmasa bu kitap olmazdı. Onun yeri ayrı.

Tabii ben bu önsözü okuyunca merakım daha da arttı. Hemen kitaba başladım ve bitirinceye kadar elimden bırakmadım. O kadar eğlenceli bir kitaptı ki. Uzun zamandır okurken bu kadar eğlendiğim, gülümsediğim bir kitap olmamıştı. Hatta birkaç yerde kahkahalar attım.

Kitap bir cinayet vakasını çözmeyi anlatıyor. Klasik bir dedektif romanının parodisi diyebiliriz. Dedektif Antoine Hercule de Potasse, Sherlock Holmes ve Agatha Christie’nin meşhur dedektifi Hercule Poirot’un karması. Çok başarılı bir karakter ama ben asıl Çorumlu Apo’yu sevdim. Muazzamdı. Şimdi bu yabancı isimli dedektifle Çorumlu Apo ne alaka diyeceksiniz. Bunun cevabı da kitapta.

Ayrıca kitabın çizimleri çok çok iyiydi. Buradan Bora Başkan’ı özel olarak tebrik ediyorum.

Eğer sizi dünyadan soyutlayacak, keyifli iki saat geçirtecek bir kitap arıyorsanız Bence Katil Öldürdü doğru bir tercih.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Unutmayın, insanları her şeyin gözünden kaçtığına inandırarak onların gardını düşüren ve gardın düştüğünü gördüğünde rakibine vurmak yerine ona havlu uzatana iyi dedektif denir.

2. Bazen bir yalan insanı gerçeğe birçok doğrudan daha fazla yakınlaştırır.

3. Bana hiçbir borcunuz yok. Masraflar hariç.

4. Duyduklarına inanma. Gördüklerine az inan. Görmeyip de görür gibi olduklarına güvenme. Görürken baktıklarınla duyarken kulağına çarpanları birbirine vur, çıkanı sezgilerine kat, hakikat oralarda bir yerdedir.

5. Hayat, biz tesadüflere hayret ederken akıp giden şeydir.

6. Başmüfettiş Le Mur ağaca çıkmış bir kediyi yere indirmek için onu vuracak kadar mantıksız, kediyi kaçırdığı için sahibini cezalandıracak kadar hukuksuz ve kedi bir daha çıkmasın diye ağacı kökünden kesecek kadar acımasız bir polistir. Onu çağırmak size bir fayda getirmez.

16 yorum:

  1. Vallahi, başkasına okutup özetini istemek çok mantıklıymış hocam :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sokaktaki Asosyal,
      değil mi? Kitap kötü çıkarsa zaman kaybetmemiş olacak :-)

      Sil
  2. Antika Titaniği pek sevemesem de ben de Murat Menteş sevenlerdenim. Merak ettim şimdi. Listeme ekliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix,
      Antika Titanik'i ben de sevmemiştim. Yazar çok daha iyisini yazabilirdi.

      Sil
  3. Açıkçası kitabı duymamıştım ve görmedim de. Merak ettim yorumdan sonra:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      ben de eşim sayesinde keşfettim ama kesinlikle daha çok okunmayı hak eden bir kitap.

      Sil
  4. Ilk duyuyorum kitabı... Eşinin taktik iyiymiş yalnız bütün kitaplari sayende biliyor
    Hayat, biz tesadüflere hayret ederken akıp giden şeydir.sozune de bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      özellikle 2020'de bu sözü canlı olarak yaşadık hepimiz :-)

      Sil
  5. Konusu ilgimi çekti eğlenceli bir hikayeye benziyor not aldım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tozlu Hayaller Kütüphanesi,
      ben okurken çok eğlendim. Hatta birkaç yerde kahkaha attım :-)

      Sil
  6. Normalde hiç ilgileneceğim bir kitap olmazdı ama yazını okuduktan sonra o kadar meraklandım ki! Hemen araştıracağım bunu, tavsiye için kocaman teşekkürler 💕

    YanıtlaSil
  7. Eşinin taktiği iyiymiş Şulecim:)) kitabın konusu da ilginçmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      kitap da çok hoştu Eren. Gülmek istediğin bir anda şans verebilirsin.

      Sil
  8. Eşim de aynısını yapıyor:) ben de bunu fırsat bilip kitap listesi yapıyorum :)
    Yorumlama için emeğinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavinindenizi,
      ben elimdeki kitapları eritmek istediğim için kitap almamaya çalışıyorum ama büyük bir indirim yakalarsam kendimi tutamıyorum :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...