4 Eylül 2022 Pazar

Yaş 35… Yolun Yarısına Geldim

Yaş 35… Yolun Yarısına Geldim
30 Ağustos itibariyle 35 yaşındayım. Yaşta sayıların önemine hiçbir zaman inanmadım. İnsanın hissettiği ve davrandığı yaşta olduğunu düşünürüm. Böyle yazınca benim genç hissettiğimi ve “Ben daha 20 yaşındayım.” diyeceğimi sandıysanız yanıldınız. Ben kendimi yıllardır 60 yaşında gibi hissediyorum 😁

Yine de insan bu yaşa gelince bir durup düşünüyor. Cahit Sıtkı Tarancı’nın meşhur dizeleri nedeniyle sanki hayatımızın yarısına gelmiş gibi hissediyoruz. Tabii ki bu durum herkese göre farklılık gösteriyor ama insan yine de bir dönüp ben ne yaşamışım diye hayatının muhasebesini yapıyor.

Ben kendi hayatıma baktığımda son zamanlarda değiştiğimi görüyorum. Bu değişim olumlu anlamda değil ne yazık ki. Fiziksel olarak, zihinsel olarak, mental olarak her geçen gün kötüye gidiyorum gibi. Önce aylar süren lohusa sendromu, sonra pandemide eve hapsolmanın getirdiği bunalım… Üstünden zaman geçse de benim hayatımdaki izleri geçmedi. Geçmişi geride bırakıp yoluma kaldığım yerden, yeni baştan başlamam gerektiğini biliyorum. Başlıyor gibi oluyorum ama en ufak sorunda, en ufak sıkıntıda tekrar dağılıyorum. Çok basit bir şey bile beni üzmeye yetiyor. Bendeki en kötü değişim de bu. Ben eskiden pozitif biriydim. Olumsuz olaylar canımı sıkmazdı. Kötülüklere, tersliklere şöyle bir üzülür geçerdim. “Demek ki hayırlısı buymuş. Sağlık olsun. Her şey yoluna girecek.” diye düşünürdüm ve gerçekten de her şey yoluna girerdi. Şimdi kötü düşündükçe hep kötü şeyler oluyormuş gibi ama iyi düşünmek de elimden gelmiyor. En azından şimdilik.

Hayatta en sevdiğim şey karar almak olabilir. Karar almaktaki başarımın binde birini o kararları uygulamada gösterseydim şimdi bambaşka bir hayatım olabilirdi. Buraya bundan sonraki hayatım için aldığım kararları yazmayacağım. Yazıp gerçekleştiremeyince daha çok üzülüyorum. Zaten artık eskisi kadar büyük hedefler de koymuyorum kendime. Dediğim gibi “Şunu yapacağım.” diye büyük büyük şeyler hedefleyip yapamayınca kendime olan saygım azalıyor. Sadece seneye bugün, bugünkü hâlimden daha iyi ve daha mutlu olmak istiyorum. Bu bana yeter.

41 yorum:

  1. Sevdiklerinle nice yıllara İnşallah. :)
    Dediğin çoğu şey bende de var. Her şeyi kafaya takan, stresli biriyim, uykum da çok hafif olduğu için sürekli (5 6 yıldır) baş ağrım var. Hiçbir şey yapasım olmuyor çoğu zaman ve kalabalığı kafam götürmüyor; hiç başı ağrımayanlara, gamsızlara çok özeniyorum. :)) Bu durumu atlatırım İnşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Benim hiç başım ağrımazdı biliyor musun? Ağrıyacak gibi olsa hemen çay-kahve içerdim ya da biraz yatardım geçerdi ama son aylarda uzun süreli baş ağrılarım oluyor. İlaç içmek istemiyorum ama dayanamayınca ağrı kesici kullanıyorum. Bu da tamamen psikolojinle alakalı. Ruh halin iyi olmayınca vücut da iflas ediyor.

      Sil
  2. Nice yıllara Şule Abla 🎂 Seni çok iyi anlıyorum. Ben de 1 senedir aralıksız çalışıyorum, pandemiden beri tatil yüzü görmüş değilim, kitap okuma da hak getire 😔Özellikle ağustos her bakımdan sıkıntılıydı benim için. Beklediğimiz mucize bir gün mutlaka gelecek buna inanıyorum, sadece az daha sabırlı olmamız gerekiyor. 🍀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      teşekkürler canım. Seni blogda görmeyi özledim. Yazdıkların çoğu arkadaşın başına gelen şeyler. O kadar yoğun ve uzun süreli çalışıyorlar ki sadece yemek ve uykuya zamanları kalıyor. Bilgisayarın başına oturup bir şeyler yazmak lüks kalıyor. En kısa zamanda güzel bir tatil yaparsın umarım.

      Sil
  3. maşallah sanaa :) işallah 35 yıl daha yazarız blogumuzdaaa :) ya yine iyimser ol ama :) ikigai, tanri ne ister gibi kitapları okusana, tanri ile sohbet gibi, pandemiyi, geçmişi unut ama yaa kotüye gittiğini filan da söyleme öyle tersini söyle bakış açını değiştir hadiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      ikigai'yi sevmiştim. Diğer kitaplara da bakarım. Her zaman burun kıvırdığım kişisel gelişim kitaplarını okumaya başladım son yıllarda. Kendimi iyi hissetmemi sağlıyorlar.

      Sil
  4. Bir şiirinde ""Beni bu havalar mahvetti" diyordu Orhan Veli. Bir başka ünlü şair "Yeter ki gün eksilmesin penceremden" diyordu dizelerinde. Ruhsal yapımızı ne çok şey etkiliyor. Havalar, hastalıklar, hayal kırıklıkları, beklentiler. Pandemi dönemi hepimizin hayata bakışını değiştirdi, alışkanlıklarımızı , farkındalıklarımızı etkiledi.
    Yaşadığınız her yılın kendine özgü güzellikleri var. Bunu zamanla daha iyi anlıyor insan. Kıyaslamalar yaptığımızda nice farklılığı yeniden gülümseyerek hatırlıyor insan. Sadece yıllar değil, her gününüz bir öncekinden daha yaşanabilir olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı,
      güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sözleriniz beni mutlu etti.

      Pandemi hayatlarımızı sadece sağlık ve hastalık anlamında etkilemedi. Psikolojik ve sosyolojik etkileri hâlâ devam ediyor. Daha uzun yıllar devam edecek belki. Bunu her geçen gün daha net görüyorum.

      Sil
  5. sağlıkla mutlulukla sevdiklerin ile birlikte nice senelere

    YanıtlaSil
  6. Mutlu yıllar, doğum gününüz kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
  7. ne yazsam bilemedim yazdım yazdım sildim en güzeli güzel şeyler söylemeye karar verdim sevdiklerinle bir ömür boyu mutlu güzel günler yaşaman dileğiyle nice mutlu yıllara yaşlara :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tozlu hayaller kütüphanesi,
      çok teşekkür ederim canım :-)

      Sil
  8. Doğum gününüz kutlu olsun. Sadece siz değilsiniz böyle hisseden inanınki çoğumuz aynı durumdayız. Ortam yaşadıklarımız bizi soğuttu her şeyden aynı şeyleri ben de hissediyorum çabuk moralim bozuluyor bıkıyorum hiç bir şey yapmak istemiyorum geçecek inşallah sabır. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya,
      Aynı ruh halindeymişiz. Ben de geçeceğini ümit ediyorum. İyi dilekleriniz için teşekkürler.

      Sil
  9. Nice yıllara daha çok gençsin ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya ,
      teşekkürler. Hahahahaha ben hiç öyle hissetmiyorum :)

      Sil
  10. Mutlu yıllar. Sanki 30'lu yaşlar daha bir hızlı geçiyor. Bende 2 haftaya 38 oluyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizlipencere06,
      teşekkürler. Kesinlikle. Bir bakıyorum yine doğum günüm gelmiş :-)

      Sil
  11. Nice mutlu kutlu güzel yaşların olsun, hedefleri gerçekleştirmek ne kelime koşarak arkanda bıraktığın bir yıl olsun dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      umarım. Çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  12. Yeni yaşın kutlu olsun canım.
    Umarım yeni yaşın yenilikler getirir, ve umarım kararlar alıp, şöyle bi silkelen, yaşın gibi hissettiğin duyguların olur. Dönem dönem bizlerde de oluyor böyle. Belki biraz daha zamana ihtiyacın vardır Şule'cim
    Selamlar sevgiler 🎊🙏🏻✨️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satır Arası,
      çok teşekkür ederim Gülşah. Ben de öyle umuyorum. Zaman güzellikler getirerek geçer inşallah.

      Sil
    2. İnşallah canım 🙏🏻✨️

      Sil
  13. Nice mutlu tatlı yıllara:))) iyi ki doğdun:)))) Çok tatlı günler getirsin yeni yaşın sana:)))) Hiç kötü düşünme, her zaman olumlu ol elinden geldiğince:) Evet bazı şeyler can sıkıcı oluyor haklısın, şu an ben de çok kötü bir dönemden geçiyorum, ama sağlığın yerindeyse her şey çok boş inan... Hep gülümse:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      çok teşekkür ederim. Haklısın. Olumlu düşününce güzel şeyler daha sık karşına çıkıyor. Çok şükür büyük bir sağlık problemim yok. En büyük zenginliğim bu.

      Sil
  14. Şule'ciğim nice güzel yaşların olsun. bence 30'lu yaşlar insan evladının en güzel yaşlardır. kişiliğinin ve düzeninin oturduğu ve henüz enerjinin bitmediği yaşlar... bana güvenebilirsin, 40'lı yaşlardan bildiriyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek Eren,
      seni buralarda görmek ne güzel Dilek. Daha sık görüşürüz umarım.

      Ben de öyle düşünürdüm ama ilk beş yıl umduğum gibi geçmedi. İnşallah kalan yıllar güzel geçer. Öpüyorum seni :-)

      Sil
  15. Nice mutlu ve bloglu senelere :) Yeni yaşınız sizlere huzur, mutluluk ve güzellikler getirsin :)

    YanıtlaSil
  16. İlkay ,
    çok teşekkür ederim :-)

    YanıtlaSil
  17. Şule'cim doğum günün kutlu olsun, sevdiklerinle sağlıklı, mutlu, huzurlu nice güzel yıllara.:) Çok haklısın, hayat çoğumuza zor geliyor ama hayatındaki güzelliklere odaklanmaya çalış, neye odaklanırsan onu büyütürsün, küçük mutlulukları yüceltmekle başla, keyifle içilen bir çay, güzel bir gün batımı, kızınla geçirdiğin mutlu bir an... seni mutlu eden şeyleri daha sık yapmaya çalış, olumlamaları da kullanabilirsin, her sabah aynaya bakıp seni motive edecek cümleleri söyleyebilirsin, nefes egzersizleri de seni sakinleştirecektir.. ama bunların hepsinin altında seni üzen temel bir sorun varsa onu bulup çözmeye çalışabilirsin.. sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Güzel yorumun için teşekkürler Eren. Dediklerini yapmaya çalışacağım. Bir fark yaratacağına eminim.

      Sil
  18. merhabalar sevgili yazar
    size tüm sevdiklerinizle birlikte sağlıklı, sıhhatli, neşeli, başarılı çok güzel yaşlar diliyorum. umarım her şey kalbinizin güzelliğinde olur mutlu yıllar 🎄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohen,
      çok teşekkür ederim. Güzel dilekleriniz beni mutlu etti :-)

      Sil
  19. Pandemi ve bebek çok yormuştur seni. Yavaş yavaş toparlanırsın, hiç merak etme. Yaş 45 yolun yarısı bence, 35 daha başları. Biz kadınlar için 40 lı yaşlar kendimizi tanıma, bulma, sevme yaşları .

    Nice harika yılların olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      ben de öyle umuyorum Handan. Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  20. Gecikmeli de olsa doğum günün kutlu olsun, nice sağlıklı senelere. Bazı dönemler gerçekten çok yorucu geçiyor ve ne yazık ki ben de senin gibi düşünüyorum. İnşallah kalan ömrümüz enerji dolu geçer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      çok teşekkür ederim Gül. Çok şükür şimdi daha iyiyim. Çalışmak ve düzenli hayata geçmek iyi geldi.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...