26 Şubat 2021 Cuma

2021’de Her Ay Mutlaka Bir Tuğla Etkinliği

                                          2021’de Her Ay Mutlaka Bir Tuğla Etkinliği

Herkese merhaba. Kitap etkinliklerine katılmayı oldum olası sevmişimdir. Sürekli katıldığım bazı etkinlikler var. Onların dışında bu sene çok yaratıcı, ilginç yeni etkinlikler de başladı. Ben de eğer başarılı olacağımı düşünüyorsam bu etkinliklere katılıyorum. Olamazsam da en azından elimden geleni yaptım diyorum.

İnstagram’da 1kitap1kahve1ayşe hesabı #2021deheraymutlaka1tuğla adında bir etkinlik başlattı. Etkinliğin hedefi her ay en az 500 sayfalık bir kitap okumak. Böylece kalınlığı gözümüzü korkutan, belki de bu sebeple okumayı sürekli ertelediğimiz kitaplardan on ikisini bu yıl içinde okumuş olacağız.

Bu etkinlik benim için çok iyi oldu çünkü son yıllarda okuma hedefimi tutturmak için kolay okunan ince kitaplara yöneldiğimi fark ettim. Kalın kitap okuduğumda da genellikle romantik türde kitaplar seçiyordum. Arada klasikleri okuyorum ama onlar da çok kalın olan kitaplar değildi. Bu yüzden “ağır kitaplar” dediğimiz kalın klasikler kitaplığımda yıllarca bekliyordu. Bunu yavaş yavaş da olsa değiştirmek istedim. Sevgili Ayşe listesini hep klasiklerden oluşturmuş. Ben öyle yapmadım. Klasiklerin dışında kitaplar da seçtim. Amacım yıl bittiğinde bu listeden en azından on ikisini okumayı başarmak.

Siz de isterseniz İnstagram’da Ayşe’nin hesabından bu etkinliğe katılabilirsiniz. İsterseniz bloğunuzda yazı paylaşabilirsiniz. Kalın kitaplar kitaplığımızda yıllanmasın. Onları da okuyalım 😉

NOT: Şu an Oblomov’u okuyorum. 600 küsur sayfası olduğu için Oblomov bu etkinliğe uyuyor. Kitabı masamda unuttuğum için fotoğrafta yok.


22 yorum:

  1. Güzel etkinlikmiş. Ben de seviyorum kitap etkinliklerini. Yazını okurken bir taraftan da düşündüm, kitaplıkta okumadığım hangi kalın kitaplar var diye. Bakaım bir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://adadenizi.blogspot.com/
      etkinliğe katılırsan haber ver. Listeni görmek isterim.

      Sil
  2. Çok güzel bir etkinlik. Kesinlikle öncesinde biraz göz korkutuyor sayfalar. Bazı kitaplar var ki, nasıl okuyup bitirdiğini anlamıyorsun bile. Jojo Moyes'in Ardında Bıraktığın Kadın kitabı çok güzel, yazarını da çok severim:) Martin Eden'i şu ana kadar okumadığım için kendime kızıyorum, her okuyan çok sevdiğini ve etkisinde kaldığını söylüyor. Keyifli okumalar dilerim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      Martin Eden'i ben martta okuyacağım. Eğer kitap elinde varsa erteleme derim. Bu ay beraber okuyabiliriz.

      Sil
    2. Kitap maalesef elimde yok, henüz alamadım. Yoksa beraber okumayı çok isterdim:)))

      Sil
    3. kitapkesfi,
      sağlık olsun :-)

      Sil
  3. güzel bir etkinlikmiş bende kitaplığı bir gözden geçireyim belki katılırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      eğer katılırsan yorumlara yaz. Listeni görmek isterim.

      Sil
  4. ne güzel bir etkinlik olmuşş kalın kitaplar korkutuyor olsa da uzun bir macera ve bize kattıkları çok daha fazla oluyor genelde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      kesinlikle. Ben de artık gözümü korkutmayayım, her ay bir tane de olsa okuyayım dedim.

      Sil
  5. Ben de uzun kitap seviyorum hep tuğla gibi olsunlar kahramanlardan ayrılmayayım:)
    En son 1.100 sayfalık okudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      çok iyi. Ben o kadar kalın olarak en son Harry Potter ve Melez Prens'i okumuştum. Üstünden on beş yıl geçti. Bu etkinliğe katılmayı bu yüzden istedim. Uzun zamandır kalın kitaplara elim gitmiyordu. Şimdi en azından ayda birini okurum diye umuyorum.

      Sil
  6. Martin Eden, Toprak, Gazap Üzümleri başladığım gibi bitmişti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      o zaman onlara öncelik vereyim. Martin Eden'i martta okumak istiyordum zaten.

      Sil
  7. Etkinlik için güzel bir isim seçimi yapılmış. Esprili :) Bayılıyorum tuğla gibi klasiklere :)) Katılan arkadaşlara başarılar ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beş Senede Devrialem,
      teşekkürler. Ben de uzun zamandır tuğla gibi klasik okumamıştım. Bana bahane oldu :-)

      Sil
  8. Etkinlik çok güzel ama ben kalın kitapları okumayı hep erteliyorum, gözüm çok korktuğu için. Belki yazın bir kaç tanesini arada çıkarabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      ben de son yıllarda neredeyse hiç kalın kitap okumadım. Bu yüzden kitaplığımda yıllanıyorlar. Aslında aralarında çok merak ettiklerim de var. Bu yüzden ayda bir tane de olsa okuyacağım. Yavaş yavaş erisinler.

      Sil
  9. Eskiden kalın kitap okumak gözümü korkutmazdı fakat son zamanlarda sürekli kaçıyorum 😅 Umarım hedefini gerçekleştirirsin😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      ben de son yıllarda neredeyse hiç kalın kitap okumadım. Bu yüzden kitaplığımda yıllanıyorlar. Aslında aralarında çok merak ettiklerim de var. Bu yüzden ayda bir tane de olsa okuyacağım. Yavaş yavaş erisinler.

      Sil
  10. Seçimler çok iyiymiş ^^ Eskiden daha iyi okur, böyle bir kitabı bir günde bitirebilirdim. Sonradan bana ne oldu bilmiyorum. Pek çok kişide de benzer sıkıntıyı görüyorum. Tekrar toparlanmak için de güzel olabilecek bir etkinlik. Şimdiden keyifli okumalar dilerim :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...