22 Ocak 2020 Çarşamba

2019 Yılında Okuduğum En İyi 10 Kitap

Sule uzundere blog

2018 yılında okuduğum en iyi 10 kitaba buradan bakabilirsiniz.
2017 yılında okuduğum en iyi 10 kitaba buradan bakabilirsiniz.
2016 yılında okuduğum en iyi 10 kitaba buradan bakabilirsiniz.
2015 yılında okuduğum en iyi 10 kitaba buradan bakabilirsiniz.

2019’da okuduğum 101 kitabı burada yazmıştım. Tabii okuduğum her kitabı aynı oranda beğenmedim. İleride neleri sevmişim dönüp bakmak için ve sizlere önermek için en beğendiğim 10 kitabı seçtim. Kitapları seçmek yeteri kadar zordu, bu yüzden bir de derecelendirmek istemedim. Okuduğum sıraya göre sıraladım kitapları.

7. OĞUZ ATAY-TEHLİKELİ OYUNLAR
8. EMILE ZOLA-GERMİNAL
10. (EN BEĞENDİĞİM HISTORICALLAR) BRENDA JOYCE-GÜLÜN SÖZÜ, MASKELİ BALO, KUSURSUZ GELİN, ELIZABETH HOYT-ÇİRKİNİN ÂŞIĞI, JULIA QUINN-YAŞANACAKSA YAŞANACAK

Birkaç kitap hariç çoğunun bloğumda yorumu yok maalesef. Eğer vakit ayırabilirsem yazmak istiyorum ama yazamasam da hepsini şimdiden size bütün kalbimle önerdiğimi bilin.

Sizin bu kitaplar arasında okuduklarınız var mı? Okumak istedikleriniz? Merak ettikleriniz? Sizin geçen sene okuduğunuz en güzel kitaplar hangileriydi? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

41 yorum:

  1. Oğuz Atay korkutuyor beni çok okumak istiyorum aslinda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      o korkuyu ben Tutunamayanlar için yaşıyorum, hem de yıllardır :-) Bir ara korkumu yenip okuyacağım ama çünkü çok merak ediyorum Tutunamayanlar'ı.

      Sil
  2. Germinal okunmak için kütüphanemde uzun zamandır bekliyor. Bu sene okuyacağım inşaallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAPLARA KAÇANLAR,
      başları sıkıcı demişti arkadaşım ama ben ilk sayfadan itibaren severek okudum. Sadece isimler biraz zorluyor, onun dışında akıcı ve etkileyici bir kitap.

      Sil
  3. Bazılarını okumuşum. Diğerlerine de bakayım. Keyifli okumalar diliyorum...

    YanıtlaSil
  4. Bir yıl daha geçti ve Oğuz Atay okumadım :). Bu sene okusam ne güzel olur :).

    YanıtlaSil
  5. Algernon' a Çiçekler' i okumuştum ve gerçekten bu listede olmayı hak ediyor. Çok duygulandırmıştı. Diğerleri arasında bildiklerim olsa da malesef okumadıklarım çok fazla. 2019 sizin için çok verimli geçmiş anlaşılan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akkurttaha,
      evet, 2019'da okuma hedefime ulaştım. Bu sene diğer hobilerime de zaman ayırmak istediğim için hedefimi yarıya indirdim.

      Sil
  6. İçlerinde okumak istediklerim, alıp bekleyenler var. İnşallah bu sene okuyabilirim bende:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      inşallah. Okursan yorumlarını beklerim :-)

      Sil
  7. ne kadar güzel yapmışsın bu listeyi Şule'cim, her sene de yapıp paylaşmışsın harika olmuş eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      teşekkürler Eren. Seviyorum yıl sonu dökümlerini :-)

      Sil
  8. İçlerinden sadece birini okumuş olmam o da Çirkinin Aşığı keyifle okumuştum.Brenda Joyce merak ettiğim yazarlardan elimdeki historicaller bitince anca sıra gelir sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tozlu Hayaller Kütüphanes,
      Brenda Joyce'u sevgili Belle'nin Kütüphanesi sayesinde keşfettim. Okuduğum ilk kitabını çok sevmedim ama diğer kitaplarını okudukça en sevdiğim yazarlardan biri oldu. Okumadığım üç kitabı kaldı. Elimdeki kitapları bitirmek istediğim için yazarın kitaplarını şimdilik bekletiyorum. Umarım yayınevi başka kitaplarını da çevirir.

      Sil
  9. Tehlikeli Oyunları okumak istiyorum ben de ama önce Tutunamayanlar'la başlarım sanırım Oğuz Atay okumaya. Aslında Tutunamayanlar'ın üzerimde bırakacağı etkiye de bağlı biraz. Selçuk Aydemir'in kitap yazdığını bilmiyordum, kurgu mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      Selçuk Aydemir'in üç kitabı var Gözde. Kendi hayatını esprili bir dille yazıyor. Mahalleden Arkadaşlar (Hatta şu an kitabın filmini çekiyor), Liseden Arkadaşlar ve Evrak Kürek. Mutlaka okumalısın. İnanılmaz komik. Ben okurken birçok yerde kahkaha attığım için ara vermek zorunda kaldım :-)

      Sil
  10. Bu yıl okuduğum en iyi kitap Sineklerin Tanrısı'ydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ceyda,
      o kitap kitaplığımda okunmayı bekliyor bir yıldır. Filmini izlemiş ve çok sarsılmıştım. Bu yüzden kitabını okumayı erteliyordum. Belki bu sene ben de okurum. Yorumunuz için teşekkürler :-)

      Sil
  11. Emile Zola Germinal var listede sevdiğim. İyi Aile Yoktur kitabını da merak ettim. Yorumunu belki yazarsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duo Diyet,
      İyi Aile Yoktur'u mutlaka yazacağım çünkü üzerinde konuşulması gereken bir kitap.

      Sil
  12. Listede sadece Akşam Güneşi kitabını okumuşum. :D Güzel kitaptı gerçekten. Diğer kitaplardan bir kaç tanesi dikkatimi çekti. Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
  13. Algernon'a Çiçekler benim de listemde, ilk 10'una girdiğine sevindim. Nihan Kaya'nın kitabını beğenmiştim ben de, tatilde ikincisini okumayı planlıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Nihan Kaya'ya ben bir süre ara vereceğim. Önce bu kitabını sindirmem lazım. Yeni anne olarak bana biraz ağır geldi :-)

      Sil
  14. Hiçbirini okumamıştım teşekkürler! Kitap önerisi olur da ben durur muyum instagramda gördüm 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pastel,
      umarım senin için faydalı bir liste olmuştur :-)

      Sil
  15. Algernon'a Çiçekler'i çok merak ediyorum. Umarım bu sene okurum. Kısmet. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selen,
      ilginç bir konusu vardı. Etkileyiciydi. Özellikle yakın çevrenizde zihinsel engelli biri varsa daha çok etkilenebilirsiniz.

      Sil
  16. İlkay Özgür,
    senin daha çok okumuş olmanı beklerdim. Sen de çok güzel kitaplar okuyorsun. Demek ki okuduklarımız kesişmemiş.

    YanıtlaSil
  17. Kızlarıma Mektuplar'ı gençkızken okumuştum sanırım, ama hiç hatırlamıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      normaldir. Ben bir iki sene önce okuduğum kitapları bile unutmaya başladım :-)

      Sil
  18. Eskici ve Oğulları geçen sene benim de favorilerime girmişti. Germinal ise okumak istediklerimden. Historicaller ise benim de çok sevdiklerimden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      Elizabeth Hoyt ve Brenda Joyce senin önerilerin sayesinde keşfettiğim yazarlar. İkisi için de minnettarım :-)

      Sil
  19. Şu anda kızıl kitabını okuyorum 😇

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evintekkizimona,
      bugün bitirirsin zaten. Ben sevmiştim kitabı. Umarım sen de seversin :-)

      Sil
  20. her yıl istikrarlı şekilde en sevdiğiniz kitapları yazmanız müthiş :)

    YanıtlaSil
  21. Algernon'a Çiçekler geçen senelerde bir kitap fuarında standdaki görevlinin teşvikiyle aldığım ve maalesef bir türlü elime alamadığım ve kitaplığımda boynu bükük beni bekleyen bir kitap. Eğer uygun bir zamanın olursa, senin incelemeni okumayı çok isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül,
      geçen sene okuduğum için detaylı bir yorum yapmam büyük ihtimalle ama ben kitabı çok sevdim. Konusu çok orijinal. Kolay okunuyor ve etkileyici. Herkese tavsiye ediyorum. Sen de daha fazla bekletmez ve okursun belki :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...