11 Ocak 2020 Cumartesi

2019 Yılında Okuduğum Kitaplar

Sule Uzundere blog

Bu sene başında 2019 için kendime 100 kitap okuma hedefi koyduğumu sanıyordum ama 70 kitap hedeflemişim. Olsun, her türlü hedefimi geçtim. 101 kitap okuyarak hedefimi gerçekleştirmiş bulunmaktayım.

Sene başında doğum iznine ayrıldım. Bebeğim biraz geç gelince kitap okumak için bolca zamanım oldu. İlk 60 kitabı üç aylık sürede okudum. Sonra kızımın doğmasıyla aylarca kitap okuyamadım. Yıl sonunda durumu toparlamaya çalıştım ve hedefime ulaşmayı başardım ama zor olduğunu itiraf ediyorum. Evet, okuduğumuz kitapların sayısı değil kalitesi önemli ama insan kendine bir hedef koyunca onu gerçekleştirmek istiyor. Bu yüzden 2020 hedefimi yarı yarıya indirdim ve 50 kitap okusam yeter dedim. Başka hobilere de zaman kalsın.

Geçen senelerde kaç kitap okumuşum, neler okumuşum ayrıntılı dökümlerini bloguma yazmıştım. Merak edenler için aşağıya linklerini bırakıyorum:

2018 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz
2017 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz.
2016 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz.
2015 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz.
2014 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz.

İşin istatistik boyutuna gelirsek (Bu kısma bayıldığımı daha önce itiraf etmiştim J):

Her 3,5 günde bir, bir kitap okumuşum.

Okuduğum en kalın kitap 624 sayfayla Brenda Joyce’un Bir Avuç Aşk kitabı olurken en ince kitap 48 sayfayla Halit Hüseyni’nin Deniz Duası kitabı olmuş.

Okuduğum kitaplar ortalama 273 sayfa.

Okuduğum kitapların 55’i erkekler tarafından, 44’ü kadınlar tarafından, 2’si ise kadın-erkek  ortak yazılmış.

Bu sene en çok okuduğum ilk beş yayınevi
*16 kitapla Pegasus Yayınları birinci
*14 kitapla Epsilon Yayınları ikinci
*10 kitapla Kırmızı Kedi Yayınları üçüncü
*8 kitapla İletişim Yayınları dördüncü
*6 kitapla Türkiye İş Bankası Yayınları ve Sel Yayıncılık beşinci oldu.

Bu sene tercihimi daha çok kolay okunan historicallardan yana kullandığım için türün demirbaşları Pegasus ve Epsilon ilk iki sırayı fark atarak kazanmışlar. Geçen senenin birincisi Türkiye İş Bankası Yayınları ancak beşinci olabilmiş. Geçen sene listede olan Yapı Kredi Yayınları, Can Yayınları ve Everest Yayınları bu sene listede yok. Diğer ikisi beşinciliği kıl payı kaçırdı ama Yapı Kredi’den bu sene sadece üç kitap okumuşum. Aslında elimde yayınevinin çok kitabı var ama niyeyse elim onlara gitmiyor. Bu sene birikmiş YKY kitaplarını azalmak da hedeflerimden biri olsun.

Bu sene en çok kitabını okuduğum ilk beş yazar:
*8 kitapla Brenda Joyce birinci
*7 kitapla İnci Aral ve Sabrina Jeffries ikinci ve üçüncü
*5 kitapla Barış Bıçakçı dördüncü
*4 kitapla Elizabeth Hoyt ve Orhan Kemal beşinci oldular.

Bloguma henüz bütün kitapların yorumunu girmedim ama yazdıklarımı buraya ekliyorum. Diğerlerini de yazdıkça ekleyeceğim. Kitabın ismine tıklayarak kitapla ilgili yorumuma gidebilirsiniz. 

En beğendiğim 10 kitap listesi ise önümüzdeki günlerde blogumda olacak.

Sizin için 2019 nasıl geçti? İstediğiniz kadar kitap okuyabildiniz mi yoksa performansınızdan memnun değil misiniz? 2020 okuma hedefinizi belirlediniz mi? Yorumlarınızı bekliyorum. Ben 2020 için kendime 50 kitap hedefi koydum. Tabii daha fazlası olursa ne mutlu. 😊 Yeni yazılarda görüşmek üzere… 


YAZARIN ADI
KİTABIN ADI
YAYINEVİ
KHALED HOSSEINI
DENİZ DUASI
EVEREST YAYINLARI
CENGİZ AYTMATOV
SULTANMURAT
ÖTÜKEN YAYINLARI
NAZAN BEKİROĞLU
NAR AĞACI
TİMAŞ YAYINLARI
OĞUZ ATAY
TEHLİKELİ OYUNLAR
İLETİŞİM YAYINLARI
ORHAN KEMAL
EKMEK KAVGASI
EVEREST YAYINLARI
ZÜLFÜ LİVANELİ
GÖLGELER
DOĞAN KİTAP
ELİZABETH HOYT
KALBİMİ SANA VERDİM
PEGASUS YAYINLARI
ELİZABETH HOYT
BİR AŞK MASALI
PEGASUS YAYINLARI
ORHAN KEMAL
DEVLET KUŞU
EVEREST YAYINLARI
İNCİ ARAL
RUHUMU ÖPMEYİ UNUTTUN
KIRMIZI KEDİ YAYINLARI
SABRINA JEFFRIES
BOZULAN YEMİNLER
EPSİLON YAYINLARI
İNCİ ARAL
KIRAN RESİMLERİ
KIRMIZI KEDİ YAYINLARI
ELİZABETH HOYT
ÇİRKİNİN AŞIĞI
PEGASUS YAYINLARI
ADNAN BOSTANCIOĞLU-SEVİN OKYAY
NTV 2014 ALMANAK
NTV YAYINLARI
HÜSEYİN NİHAL ATSIZ
YOLLARIN SONU
ÖTÜKEN YAYINLARI
SABRINA JEFFRIES
YATAĞIMDAKİ SERSERİ
EPSİLON YAYINLARI
ZEKİ KAYAHAN COŞKUN
MEĞER ANNEM HAKLIYMIŞ
KARAKARGA YAYINLARI
HASAN HÜSEYİN GÜNDÜZALP
YUĞ
DESTEK YAYINLARI
ELİZABETH HOYT
BUZ PRENSES
EPSİLON YAYINLARI
OYA BAYDAR
ELVEDA ALYOŞA
CAN YAYINLARI
ORHAN KEMAL
GURBET KUŞLARI
EVEREST YAYINLARI
EMILE ZOLA
GERMİNAL
TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI
SABRINA JEFFRIES
SIR GİBİ SAKLADIM
EPSİLON YAYINLARI
NEIL GAIMAN
YOKYER
İTHAKİ YAYINLARI
SABRINA JEFFRIES
ÖYLE BİR GECEYDİ Kİ
EPSİLON YAYINLARI
SABRINA JEFFRIES
VAHŞİ BİR LORDUN KOLLARINDA
EPSİLON YAYINLARI
SABRINA JEFFRIES
SON ÇAREM
EPSİLON YAYINLARI


35 yorum:

  1. Vallahi harikasın Şule abla! Ortalama olarak üç buçuk günde bir kitap ne demek! Cidden hayran kalıyorum sana :D Ben üç senedir filan okuma performansımdan hiç memnun değilim. Nolduysa oldu 75 kitap okuduğum seneden sonra, nazar mı değdi ne hedeflerime ulaşamamaya başladım. Bu sene 50 kitap hedefi koymuştum, ucu ucuna yetişti o da. Bu konuda canım sıkkın aslında. 2020 için de 50 kitap dedim ama amacım bu sayıyı en az 3-5 kitapla geçmek. Bu sefer kararlıyım, daha planlı okursam olur gibi geliyor. Bakalım... 2020 hep güzel kitaplar okuduğumuz bir yıl olur inşallah ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      Gözde'cim sen çok fazla alanda çalışıyorsun. Kitap okumaya benim kadar zaman ayıramıyorsundur. Geçen yıllarda ben neredeyse hiçbir şey yapmayıp bol bol kitap okudum ama bu sene film ve dizilere de vakit ayırmak istediğim için hedefimi düşürdüm, 50 dedim. Yeterli bence yoksa başka hobilere zaman kalmıyor.

      Sil
  2. Historical festivali gibi olmuş :) İstatistik kısmını okumak keyifli hazırlamak zor olmuştur post emek kokuyor ellerine sağlık **

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tozlu Hayaller Kütüphanesi,
      dediğim gibi bu sene çok ağır kitaplar okuyamadım. Öyle olunca historicalların ağırlıkta olduğu bir sene oldu. Postu hazırlamak biraz zaman alıyor ama çok eğlenceli :-)

      Sil
  3. çok etkileyici bir liste olmuş. Araf, Elif Şafak'ın en sevdiğim romanıdır. Bir de bu sene bir Neil Gaiman romanı okumaya and içtim. Hatta elimde kitabı hazır olduğu için okuyacağım romanı Yokyer olacak gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selen,
      Neil Gaiman'dan ben de Yıldız Tozu'nu okumak istiyorum ama maalesef baskısı yok. Eğer sahaflarda ya da nette bulursam alacağım. Filmini çok sevmiştim. Kitabını da merak ediyorum.

      Sil
  4. Çok güzel bir liste. Hem yayınevi hem de yazarına göre ayırmanız çok iyi olmuş. 101 sayısı için kutluyorum. 2020 hedefinde de 100 kitap mı var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duo Diyet,
      maalesef yok. 50 kitap hedefi koydum kendime. Bu sene film ve dizilere de ağırlık vermek istiyorum.

      Sil
    2. Evet,çeşitleme yapmak da güzel. Kitap film dizi, hepsi ayrı dünya.

      Sil
    3. Duo Diyet,
      kesinlikle :-)

      Sil
  5. Paylaşım için çok teşekkürler, çok güzel bir yıl geçirmişsin. Umarım 2020 de en az bu kadar verimli olur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyülü Ayraç,
      çok teşekkür ederim. Büyük ihtimalle bu kadar çok okuyamayacağım ama güzel kitaplar okumayı diliyorum :-)

      Sil
  6. Tebrikler. Benim hedefim her zaman ayda 4 kitap okumak olur. Daha fazlasını başaramam zaten. Çünkü kitaplarla çok fazla hışır neşir olsam, sürekli kitaplara kaçsam da, çok hızlı kitap okuyabilen (dakikada kelime sayısı Türkiye ortalaması sınırları içinde) biri değilim.
    101 kitap bence çok ciddi başarı. Tebrik ederim. İlk on listenizi bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAPLARA KAÇANLAR,
      maalesef ben de çok hızlı okuyamıyorum. Bu sayıya kitap okumaya çok fazla zaman ayırarak ulaştım. Hızlı okuyan biri benim iki katım okuyabilirdi. Buna da şükür diyelim :-)

      Sil
  7. Maşallah, bu yıl kitap okuma konusunda sizi örnek almalıyım bencee :) Bu yıl sizin için güzel bir olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca'nın Dünyasından,
      güzel yorumunuz için teşekkürler. Umarım 2020 hepimiz için güzel bir yıl olur :-)

      Sil
  8. ayyyy 18 kitap ile yılı bitirdim ama şu an kendimden utandım doğrusu:)))
    Bravo.....
    Bu sene inşallah bende bu rakamın iki katına çıkabilirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatmauzmez.blog,
      inşallah. Blog yazmaya başladığım ilk yıl ben de 36 kitap okumuştum. Şimdi çok az geliyor. Okuma hızı zamanla artıyor. Umarım 2020 çok okuduğumuz bir yıl olur :-)

      Sil
  9. Listeni kaydettim Şule. Olmayan kitapları listeme ekleyeceğim. Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      ben teşekkür ederim Beyda. Özellikle en beğendiğim 10 kitap konulu yazımı beklemeni öneririm. Onların hepsi şiddetle önerdiğim kitaplar olacak :-)

      Sil
  10. İlkay Özgür,
    teşekkürler İlkay'cım. Hepimize bol okumalı yıllar :-)

    YanıtlaSil
  11. Tebrik ederim ne güzel kitaplar okumuşsunuz:)

    YanıtlaSil
  12. Harikasınnn!! Tazecik anne olarak hedefini tamamlamış, geçmişsin. Ben ise hedefime ulaşamadım bile. :/ İlk 10'u bekliyorum.^^ Çok güzel bir yazıydı, emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra Ercan,
      ilk 10'u yazmak için ben de sabırsızlanıyorum ama hiç vakit bulamıyorum bilgisayar başına oturmaya. Yoksa 6-7 yazı fikri var kafamda. Hepsini yazıp iki güne bir yayınlamak istiyorum. Kısmet bakalım:-)

      Sil
  13. Maşallah diyelim, Saramago bu yıl benim de okuyacağım yazarlardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      yazarın çok farklı bir tarzı var. Başlarda yadırgayabilirsin ama alışınca çok seveceğine eminim.

      Sil
  14. Mükemmel, hem hedefini tutturman hem de güzel kitaplar okuman canım benim. Bu sene ben de okumadığım Barış Bıçakçı kitaplarını okumak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi,
      benim okumadım 1-2 Barış Bıçakçı kitabı kaldı sanırım. Kardeşimde seti olunca alıp alıp okudum :-)

      Sil
  15. Bu gerçekten harika bir tablo olmuş, hemen gözüm Oğuz Atay'a kaydı şu an ben de okuyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      ben henüz yorumumu yazamadım. Büyük ihtimalle sen benden önce yazarsın :-)

      Sil
  16. yaa cidden böyle sistematik olarak belirtmen harika. birçok kişiye faydası da dokunur bu listenin. emeğine sağlık :)
    kızınla sana ve eşine de mutlu ve sağlıklı bir ömür dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      çok teşekkür ederim. Ne güzel bir yorum bu böyle. Çok mutlu oldum :-)

      Sil
  17. Aşk kitapları mı arıyorsunuz? Tıklayın: en güzel aşk kitapları

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...