17 Kasım 2019 Pazar

Paulo Coelho - Zahir

Sule uzundere blog kitap yorumları
Can Yayınları, Çevirmen: Ayşegül Hatay, 316 Sayfa, 18.Basım, 2018.

Sevgili Kağıt Salıncak’ın Piedra Irmağı’nın Kıyısında Oturdum, Ağladım yorumunu okuyunca aklıma aynı yazardan okuduğum ve yorumunu yazmadığım Zahir geldi. İşin kötü tarafı ben kitabı okuyalı birkaç ay oldu. Hoşuma giden, altını çizdiğim cümleleri not almıştım ama kitapla ilgili hiçbir şey hatırlamıyorum. Çok kitap okumanın belki de tek kötü tarafı bir süre sonra okuduğun kitapları unutmak ya da başka kitaplarla karıştırmak. Eskiden okumamın üstünden yıllar geçince unuturdum, bu süre şimdi aylara düşmüş 😓 Bunda yazarın neredeyse her kitabında aynı olan üslubunun da etkisi var. Salıncak’ın da dediği gibi, yolculuğa çıkma, kendini bulma, aradığın şeyin aslında sende, içinde olması tarzında kitapları seviyorsanız Paulo Coelho’nun kitapları tam size göre.

Yazdıklarımdan yazarın kitaplarını sevmediğim sonucu çıkmasın. Yazarın on kitabını okudum, şu an on birinci olarak Elif’i okuyorum. Akıcı yazması ve hoş alıntılar yapabileceğim cümleler kurması sebebiyle Paulo Coelho’yu severim. Sadece kitapları pek akılda kalıcı değil 😌

Bu kadar uzatacağıma netten kitabın konusuna bakıp sanki aklımdan yazıyormuş gibi yazabilirdim ama size dürüst olmak istedim. Kitapla ilgilenen kişi, konusuna kendisi de bakabilir.

Siz Zahir’i okudunuz mu? Sevdiniz mi? Paulo Coelho kitaplarını sever misiniz? Favoriniz hangisi? Okumak ister misiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Gazetedeki işimden ayrılacak cesareti bulmak için de savaştım ve kendimi kitap yazma macerasının içine attım. Üstelik benim ülkemde hiç kimsenin yazarlıkla karnını doyuramayacağını bilerek. Bir yıl sonra, binlerce sayfadan fazla yazdıktan sonra pes ettim. Yazdıklarım o kadar dâhiceydi ki ben bile okuyunca anlamıyordum.

2. Her şeyim var ama mutlu değilim.

3. Biz insanların iki sorunu var: Birincisi ne zaman başlamak gerektiğini, ikincisi ise ne zaman duracağını bilememek.

4. Son zamanlarda bir şey öğrendim: İyi şeyler olduğunda bizimle birlikte olanlar gerçek dostlarımız. Bizimle birlikte seviniyor ve kazandığımız zaferlerle mutlu oluyorlar. Yanlış dostlar sadece zor zamanlarda üzgün, destekleyici yüzleriyle ortaya çıkıyorlar. Aslında bizim acılarımız onların mutsuz yaşamlarında bir anlamda teselli görevi görüyor.

5. Geçmişte olduğun kişi olmayı bırak ve şu anda kimsen o ol.

6. Nefret ettiğimiz işleri yapmak zorundayız çünkü düzenli bir toplumun parçasıyız ve herkes istediğini yaparsa dünya durma noktasına gelecektir.

7. Eğer bir yalan yeteri kadar tekrar edilirse sonunda herkes ona inanır.

25 yorum:

  1. Harika bir yorumlama olmuş, işte çok kitap okumanın en önemli yerini söylemişsin hikayeleri karıştırmak... Zahiri listeme aldım bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirler ve Güzel Sözler,
      umarım senin için daha akılda kalıcı bir okuma olur :-) Okursan yorumunu bekliyorum.

      Sil
  2. Paulo Coelho en sevdiğim yazarlardan biri. Zahir de her kitabı gibi çok iyi. Emeğine sağlık 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wednesday,
      Paulo Coelho'yu ben de seviyorum. Üslubunun beni yormaması, güzel alıntılar yapabileceğim cümleleri olmasını seviyorum.

      Sil
  3. Akıntıları beğendim. Elimdekiler tükenince okurum diye düşünüyorum. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      bu yazarın her zaman güzel alıntıları oluyor. En sevdiğim özelliklerinden biri. Umarım severek okursun :-)

      Sil
  4. Bence de çok kitap okudukça unutuyoruz ya da birbirine karışabiliyor, tamamen hatırlamam için çok etkileyici bir kitap olması gerekiyor :// Coelho kitapları benim de pek aklımda kalmıyor, yazarın okuduğum en güzel kitabı Simyacı, onu bile çok genel hatlarıyla hatırlıyorum. Elif'i de okumuştum -yeni çıktığında- şimdi pek hatırlamıyorum. Aslında çıktığı gibi alma nedenim adımın da Elif olmasıydı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Elif her sene Türkiye'de kız çocuklarına en çok koyulan isimlerden biri oluyor. Geçen sene Zeynep isminden sonra ikinci sıradaymış :-)

      Sil
  5. Simyacı kitabını okumuştum sadece. Ki Simyacı'yı okumayan kalmamıştır zaten. Daha önce kitabı ismen duydum. Ama içeriğini bilmiyorum. :)
    Okuduğumuz kitapların hakkında ufak ufak bilgileri bir deftere yazarak veyahut bloga aktararak akılda kalıcık sorununu çözmüş oluruz belki. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nevbahar Durağı,
      ben okuduğum bütün kitapları bloguma yazmaya çalışıyorum. Geri dönüp bakmak istediğimde güzel oluyor. Bu kitabı nisan ayında okumuşum. Yorumunu yedi ay sonra yazmaya çalışınca yazamadım ama nisan ayında bir bebeğim olduğu için kendimi hoş görüyorum :-)

      Sil
  6. ben okumadım. ama dediklerine katılıyorum karışıyor bazen kitaplar. unutmak kolaylaşıyor.
    bu arada seni mimledim. eğer yapmadıysan umman aslan ın başlattığı çocukluğuma mektup mimine katılabilirsin. bloguma yazıp yayımladım az önce. bir göz at :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      çok teşekkür ederim. Uzun zaman önce mimlenmemiştim. Mutlaka yaparım ama yakın zamanda başka bir mimi cevaplandırdığım için seninkini yayınlamam zaman alabilir.

      Sil
  7. Zahir'i henüz okumadım ama yazarın başka iki kitabını severek okudum. Tüm kitaplarını okumak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      bende de var o istek. Sırada Elif ve Portobello Cadısı kitapları var.

      Sil
  8. Ben eğer bloga yorumlamışsam o kitabı kolay kolay unutmuyorum, filmler de aynı şekilde... Sanırım yazıya dökünce daha çok kazınıyor hafızama ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat,
      kesinlikle öyle oluyor. Bu yüzden okuduğum her kitabı bloga yazmaya çalışıyorum ama her zaman zamanında yazamıyorum maalesef.

      Sil
  9. Paulo Coelho'yu ben de çok seviyorum, en son Elif'i okumuştum ben de, çok güzeldi, keyifli okumalar Şule'cim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      senden bunu duyduğuma sevindim eren çünkü yazardan okuyacağım sıradaki kitap Elif :-)

      Sil
  10. Olumlu bir yorum yazmanız dahilinde dost olabiliriz.
    Sizi dost olmaya davet ediyorum.
    https://tr-6.blogspot.com/p/dost-bloggerlar.html

    YanıtlaSil
  11. Ben yazarın Simyacı adlı kitabını ilk yayınlandığı yıl (galiba 1997) okumuştum. O yıllar çok da beğenmiştim. Ancak, bu kitap ne kadar hoşuma gitse de yazardan başka bir kitap okumadım. Benim için yazar Simyacı da kaldı.
    Bu arada Öğretmenler gününüz kutlu olsun. Kitaplarla bu kadar muhabbetli bir öğretmenleri olduğu için öğrencileriniz şanslı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAPLARA KAÇANLAR,
      çok teşekkür ederim. Mesajınız beni çok mutlu etti :-)

      Sil
  12. Yazarın ilk okuduğum kitabı , Simyacı :) Resmen aşık etti kitaba beni. Elimdekileri bitirir bitirmez zahire başlayacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karmajen,
      birçok kişi yazarla Simyacı kitabıyla tanışmış ama onun ayarına çıkan başka bir kitabı yok gibi. Yine de yazarı okumayı seviyorum ben. Aldatmak ve Veronica Ölmek İstiyor kitabını da önerebilirim.

      Sil
  13. İlkay Özgür,
    benim hissim de tam olarak bu. Okumayı seviyorum, kolay ve çabuk okuyorum, alıntı yapabileceğim güzel cümleleri var ama en sevdiğim kitaplar arasına girmiyor yazdıkları. Öyle yani :-)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...