29 Mart 2021 Pazartesi

Blogları Canlandırma Projesi Mart Raporu (Teresa Medeiros-İyi Geceler Tweetaşkım)

Blogları Canlandırma Projesi Mart Raporu (Teresa Medeiros-İyi Geceler Tweetaşkım)

Teresa Medeiros, İyi Geceler Tweetaşkım, Pegasus Yayınları, Çevirmen: Tuba Özkat, 227 Sayfa, 1. Baskı, 2016

Herkese merhaba. Sevgili Okurix’in başlattığı Blogları Canlandırma Projesi’ne geçen ay ben de katılmıştım. Her ay elimden geldiğince katılmaya devam edeceğim. Bu ay sadece kitap yorumumla buradayım. Aslında mart ayı teması çok güzeldi: Kadın. Konuyla ilgili bir de film yorumu yazmak isterdim ama yetiştiremedim. İlerleyen zamanlarda bloğumda film yorumları yazmayı planlıyorum. O zaman kadın temalı, kadınların başrolde olduğu ya da kadınların yönettiği filmler de bloğumda olacak. Hevesimi o yazılara saklıyorum.

Bu kitabı Belle’nin Kütüphanesi’nde görmüştüm. Onun beğendiği ve tavsiye ettiği kitaplar benim için direkt okuma listesine alınır. Kitap Yurdu’nda yazarın bütün kitapları uygun fiyata satılıyordu. Daha önce hiçbir kitabını okumamama rağmen seveceğimi düşünerek o seti satın aldım. Bu alışverişin detaylarını buradan okuyabilirsiniz.

Teresa Medeiros aslında bir historical yazarı. Yani tarihi aşk romanları yazıyor ama bu kitabı günümüzde geçiyor. Adından da anlayabileceğiniz gibi Twetter’da tanışıp âşık olan bir çiftin hikâyesini anlatıyor. Onların mesajlaşmalarını okumak çok keyifliydi. Ara bölümlerde üçüncü tekil anlatıcıyla kadın karakterin hayatındaki olaylar anlatılıyordu. Bu bölümler bence daha iyi yazılabilirdi. Ben bu bölümlerin karakterin ağzından anlatılmasını isterdim. Daha doğru ve okuması daha zevkli olurdu. Hatta o bölümler hiç olmayabilirdi bile. Bu tarzda okuduğum ve bayıldığım Poyraza Çare serisinde sadece iki karakterin mesajlaşmaları vardı. Eğer bu kitabı sevdiyseniz Poyraza Çare serisini de mutlaka okumalısınız.

Kitabın ortalarındaki bir gelişmeden sonra sonunda ne olacağını o kadar merak ettim ki direkt kitabın sonuna baktım 😀

Kitabı bir günde bitirdim. Uzun zamandır bu kalınlıkta bir kitabı bir günde bitirmemiştim, bu durumu özlemişim. Kitabın çoğunluğunun mesajlaşmalardan oluşması okunmasını çok kolaylaştırıyor.

Karakterlerin mesajlaşmaya başlamadan önce birbirlerine yaptıkları kıyafet tarifleri çok iyiydi. Çoğunu Google’da arayıp nasıl göründüğüne baktım.

Kitapta bolca post-it kullanmalı. Bahsi geçen şarkıları dinlemeli, filmleri izlemeli ve benim yaptığım gibi bahsedilen kıyafetleri araştırmalısınız. 

Sevgili Belle’in de dediği gibi kitapta çok fazla popüler kültür göndermesi var:

Friends

The Big Bang Theory

Fraiser

The 70’s Show

Veronica Mars

Buffy

Sex And The City

Gilmore Girls

Cinnet filmi

Benim yakalayabildiklerim. Eminim kaçırdıklarım çok daha fazladır.

Sonuç olarak İyi Geceler Tweetaşkım benim çok eğlenerek, keyif alarak okuduğum bir kitap oldu. Siz de hafif bir şeyler okumak isterseniz tavsiye ederim.

Siz bu kitabı okudunuz mu? Teresa Medeiros’un başka bir kitabını okudunuz mu? Beğendiniz mi? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Abby: Kendimi dindar bir narsist olarak düşünmeyi tercih ediyorum.

Mark: Bu da ne demek?

Abby: Güneş parlıyorsa Tanrı’ya şükrederim. Yağmur yağıyorsa onu suçlarım.

2. Abby: İnsanlar aşkı aramayı asla bırakmaz.

Mark: Evet. Bazıları da bulduktan SONRA bile bırakmaz.

3. Abby: Anlayacağın şu ki Hemingway’in kendini niçin vurduğunu biliyorum.

Mark: Ben de biliyorum. Çünkü içerek kendini yeterince hızlı öldüremedi.

4. Esas kuralı unutmamalısın. İstediğini 140 karakterle söyleyemiyorsan söylemeye değmez demektir.

5. Bana acımandansa nefret etmeni tercih ederim.

6. Nefret bir tür tutku türü. İlişkiyi öldüren şey: Hissizlik.

7. Sana hiç olduğu yaştan beş yaş büyük olduğunu söylediğini anlatmış mıydım? Böylece “Vay! Yaşına göre harika görünüyorsun.” Diyecekler.

8. Bir otopsiyi okuduktan sonraki garip şey: “Sağlığı beklediğimizden çok daha iyiydi.” Şey, evet… Ölü olduğu kısım hariç.

9. Daha önce hiç duymamış olmama rağmen sesini bu kadar özleyebileceğimi hiç bilmiyordum.

10. Hiçbir şey, o zavallı herife, bir erkek olmadan mutlu olabileceğine inandığını söylemekten daha hızlı evlilik teklifi ettiremez, biliyor musun?


44 yorum:

  1. Içinde film kitap şarkı geçen kitapları ben de post it ile okurum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      sonrasında o kitapları araştırmak, şarkıları dinlemek çok keyifli oluyor.

      Sil
  2. keyifli bir hafta sonu kitabına benziyor , paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dlkgzr,
      aynen öyle. Hoş bir tatil ya da şezlong kitabı da diyebiliriz.

      Sil
  3. Çok eğlenceli bir kitap gibi. Aslında şu sıralar çerezlik bir kitap okumaya ihtiyacım var. Bir bakayım buna. :)
    Bir not; etkinliği ben başlatmadım. Bloggerlar arasında konuşurken bir anda ortaya çıktı fikir. Kimin fikri olduğunu tam olarak hatırlamıyorum ama etkinliğin bu denli benimsenmesi çok hoş bir durum. Umarım sürdürülebilir olur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix,
      öyle mi? Tamam, bundan sonraki yazılarımda bunu düzeltirim. Ben de uzun sürmesini diliyorum. Blogların okunması ve yorum alması bayağı düşmüştü. Ayda bir de olsa bu etkinlik bir hareketlilik getirdi. Bunu kaybetmeyelim :-)

      Sil
  4. bu kitabı çok merak ettim Şule'cim bakayım hemen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      eğlencelik, kafa dağıtmalık güzel bir kitap Eren. Romantik komedi tarzında başarılı.

      Sil
  5. Çok merak ettim, hemen listeme eklemem lazım. seviyorum böyle kitapları çünkü. :D Emeğine sağlık, okursam eğer dediklerine ben de bakarım, öyle hayal etmeyi seviyorum. :)

    YanıtlaSil
  6. Güzel bir çalışma, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EĞİTİM PINARI,
      yorumunuz için ben teşekkür ederim :-)

      Sil
  7. Ne kadar güzel bir etkinlikmiş Şule. Belki ilerleyen aylarda ben de katılırım. Ama ilk önce Oscar filmlerini bitirmem lazım
    Keyifli okumaların olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat,
      teşekkürler Şebnem. Her ay bir konu belirleniyor. Sana uyan ayda da katılabilirsin. Bloglar arasında dayanışma için güzel oluyor.

      Sil
  8. ne yalan söyleyim adı kapağı ucuz basit bir kitap gibi duruyor senin yorumunu okumamış olsaydım bu kitabı okumayı düşünmezdim ama yorumun ve göndermeler bu kitabı okumalıyım dedirtti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tozlu Hayaller Kütüphanesi,
      dediğin gibi kapak ve isim basit bir kitap gibi görünüyor ama ben romantik komedi tarzında başarılı buldum kitabı. Yazarın iki historicalını okudum, onlar da çok hoşuma gitti. Yeni favori yazarlarımdan biri oldu. Eğer kitapları denk gelirse okumanı tavsiye ederim.

      Sil
  9. Çok beni açmadı sanki ama senin ellerine sağlıkkk

    YanıtlaSil
  10. Beğenmene çok sevindim. Senden Önce Ben kitabının daha masalsı versiyonu olarak düşünmüşümdür bu kitabı. Benim de aklımda Simpsons göndermesi vardı diye kalmış ama repliği hatırlamıyorum şu an :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      Senden Önce Ben'in kitabını okumadım ama filmini izledim. Romantik eserlerde mutsuz son sevmiyorum. İnsanı mutlu edecek sonlar yazmalılar.

      Sil
  11. Kitabı çok merak ettim ve alınacaklar listesine ekledim😊 Mesajlar, filmler ilgi çekici gelir her zaman, keyifli bir okuma olur. Çok güzel yorumlamışsın😊 Gerçi ben hala Martin Eden yorumu bekliyorum😊😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      valla Martin Eden marta yetişmedi. Nisanda da şüpheli ama en geç mayısta okumayı düşünüyorum. Elime bir alsam kısa sürede bitiririm bence ama kalınlığı gözümü korkutuyor. Şimdilik ona sıra gelmedi.

      Sil
  12. Okumuştum ben bu kitabı, çok tatlıydııı. 💖 Alıntılar harika yalnız, ellerine sağlık. 👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Angel's Books,
      teşekkürler. Ben de bayağı sevdim :-)

      Sil
  13. Çok merak ettim eğlenceli bir kitaba benziyor :) Bakacağım mutlaka kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. Yazarın iki ya da üç tane historical romanceını okumuş ve beğenmiştim. Ama günümüz aşk türündeki bu kitabı ilgimi çekmemişti. Sanki historicaldan sonra olmaz gibi düşünmüştüm ama bir bakacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Tutkusu,
      bende de tam tersi, yazardan önce bu kitabı okudum, sonra iki historicalını okudum. Bazıları Hırçın Sever ve Bazıları Ateşli Sever. Onlar da hoşuma gitti. Artık bu yazarın kitaplarını güvenerek alacağım.

      Sil
  15. Baya merak ettim bakacağım buna emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fulden Ufacık,
      teşekkürler. Umarım seversin :-)

      Sil
  16. Yazarın popüler kültürden alıntılar yaptığı kısmı görünce hemen okumalıyım dedim, yorum için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayalci,
      umarım seversin. Film ve dizileri sevenlerin eğleneceği göndermeler var. Ben hepsini anlamadım ama anladıklarım çok hoşuma gitti :-)

      Sil
  17. hımm keyifli eğlenceli ise peki alayım listeye saol, poyraza da bi bakıyım :)

    YanıtlaSil
  18. Alıntılar çok eğlenceli, denk gelirsem alıp okuyacağım bir kitap oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      ben okurken çok eğlendim. Dizi ve filmlerle ilgili göndermeleri sevenler için eğlenceli bir kitap.

      Sil
  19. Yazarı ve kitabını ilk kez görüyorum. Eğlenceli bir kitaba benziyor, dizi ve filmlere gönderme yapması da hoşmuş. Bu tarz ayrıntıları severim. Kitap aklımda olsun. Yorumun için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      ben okurken çok eğlendim. Dizi ve filmlerle ilgili göndermeleri sevenler için eğlenceli bir kitap. Umarım sen de seversin :-)

      Sil
  20. Yazarı da kitabı da daha önce duymamıştım ama kapağı sempatikmiş :) Kitabı, tam yaz tatillik bir kitaba benzetiyor kapağı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beş Senede Devrialem,
      doğru. Şezlong kitabı da deniyor bunlara. Kafa dağıtmak ve eğlenmek için birebir.

      Sil
  21. yazım tarzı biraz garip gelebilir gibi bana ama bir denerim ilginç olabilir eğlenceli de görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessizgemi,
      ben okurken çok eğlendim. Dizi ve filmlerle ilgili göndermeleri sevenler için eğlenceli bir kitap. Umarım sen de seversin :-)

      Sil
  22. Bende sadece tarihi aşk kurguları var yazarın. Bu kitabı görmüştüm ama konusunu detaylı bilmiyordum. Bazen böyle mesajlaşmalı hikayeler okumak beni yoruyor ama çok eğlenceli anlatmışsın :) Kitaplarda bahsedilen filmleri izlemeyi, şarkıları dinlemeyi vs ben de çok seviyorum bu arada ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benherneysemo,
      bu kitabı historical sanıyorlar ama değil. Günümüzde geçiyor. Mesajlaşma şeklinde gelişen aşk romanlarını okumayı seviyorum. Eğlenceli oluyor. Bunu da tavsiye ederim.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...