28 Mart 2020 Cumartesi

Ocak Ayında Okuduklarım (2020)

Sule Uzundere Blog

Herkese merhaba. Geçen yıl okuduğum kitapların yorumunu bloğuma girmede geç kalmıştım. Aradan zaman geçince içimden yazmak gelmemişti. Bu yüzden kitapların yorumlarını yazmadım, sadece hoşuma giden cümleleri alıntı olarak bloğumda paylaşmaya başladım. Baktım ki bu sene de aynı durumu yaşayacağım kendimce şöyle bir çözüm buldum. Okuduğum her kitabı, hakkında uzun uzun yazacak kadar yorumlamak istemiyorum. Bazen bir cümle bile kitap hakkındaki hislerimi ifade etmeye yetiyor. Bu yüzden hakkında uzun konuşmak istediğim kitapları ayrı bir postta yazıp detaylı olarak anlatacağım. Bunun dışında kalan kitapları ay ay toplu olarak yazacağım. Zaten eskiden de böyle yapıyordum. Bloğumu uzun zamandır takip edenler hatırlar.

Bu sene kendime haftada bir kitap okusam yeter diye düşünerek 52 kitap hedefi koydum. Bu yüzden eskisi gibi yüksek sayılar görmeyeceksiniz. Ocak ayını beş kitapla kapattım.
Arzu Uçar-Bir Küçük Delilik
İthaki Yayınları, 91 Sayfa, 1. Baskı, 2019.
Arzu Uçar-Bir Küçük Delilik
Kitap Ağacı Adana grubumun ocak ayı okumasaydı bu kitap. Hatta yazarını da hem imza hem sohbet için ağırlayacaklardı. Gitmeyi çok istedim ama gidemedim. Yine de kitabı okudum.
Kitap bir öykü kitabı. Yazarı, ilk öykü kitabı Dış Kapının Mandalı ile 2015 yılında Yaşar Nabi Nayır Gençlik Ödülü'nü almış ama maalesef Bir Küçük Delilik bana hitap etmedi, sevmedim. Öykü zaten pek tercih ettiğim bir tür değil. Okuduğum zaman en iyilerini okumak istiyorum.
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Hırsımız yeteneğimizden büyük galiba bu işte. O yüzden başarılı olamıyoruz.
Daniel Glattauer-Poyraza Çare(Penceremde Kuzey Rüzgarı)
Destek Yayınları, 215 Sayfa, Çevirmen: Sencer Aydın, 2018.
Daniel Glattauer-Poyraza Çare(Penceremde Kuzey Rüzgarı)
Blogları en çok bu yüzden seviyorum. Normalde hiç duymayacağımız, bilmeyeceğimiz gizli hazineleri keşfediyoruz. Poyraza Çare kitabını sevgili Eslem’in bloğunda görmüş ve okuma listeme almıştım ama pek umudum yoktu çünkü kitabın baskısı tükenmişti ve bulunmuyordu. Kadere bakın ki Destek Yayınları’ndan bir editör bir uçak yolculuğunda öylesine uğradığı bir sahaftan bu kitabı alıyor ve yolculuk boyunca elinden bırakmadan okuyor. Sonra kitabın devamının da olduğunu ama Türkçeye çevrilmediğini öğreniyor. Kitabın baskısının da olmadığını öğrenince biz bu kitabı basmalıyız diyor ve gerekli işlemlere başlıyor.
Kitap tamamen mesajlaşma üzerine kurulu. Emma ve Leo’nun karşılıklı yazışmalarını okuyoruz. Kitap nispeten eski zamanlarda geçtiği için akıllı telefon yok, her zaman iletişim imkanı yok. Biri bilgisayarını açıp mail atacak da karşı taraf okuyacak. Bu tarz ilişkiler benim çok hoşuma gidiyor. Karakterlerin yavaş yavaş birbirlerini tanımasını ve âşık olmasını okumak çok keyifli.  Hiç beklemediğim birkaç sürpriz de eklenince benim gibi romantizm seven bünyelerin keyifle okuyacağı bir seri çıkmış ortaya. Sizi uyarıyorum. Eğer elinizde ikinci kitap yoksa ilk kitaba başlamayın. İlk kitap öyle bir yerde bitiyor ki devamını hemen okumazsanız kafayı yiyebilirsiniz.
İki kitap da çok akıcı ve sürükleyici kitaplar. Birkaç saatte bitirebilirsiniz.
İşin en güzel tarafı ben bu seriyi kitap fuarından toplam beş liraya aldım. Evet, iki kitabı beş liraya aldım. Sonradan pişman oldum. Keşke birkaç tane alsaydım, arkadaşlarıma hediye ederdim, çekilişlerde verirdim diye düşündüm. İnşallah seneye de böyle uygun fiyatlı olursa bu sefer kaçırmam.
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Kötü hissetmenin ne kadar kötü olabileceğini senin sayende öğrendim (İyi hissetmenin de elbette).
2. Bilgisayar teknolojisi seni ne kadar hızlı bağlarsa o kadar hızlı da ayırır.
3. Şu kural da çok adaletsiz yani: Yeni pantolona ihtiyaç duyanlar, yeni pantolon istemez. Yeni pantolon isteyenlerinse yeni pantolona ihtiyacı yoktur.
4. Neden mantıklı şeyleri mümkün olan en mantıksız zamanlarda yapıyorsun?
5. Ayrılmak için tanışmış gibiyiz.
Daniel Glattauer-Poyraza Çare(Dalgaların Yedincisi)
Destek Yayınları, 208 Sayfa, 1.Baskı, 2018.
Daniel Glattauer-Poyraza Çare(Dalgaların Yedincisi)
Bu kitap serinin devamı yani ikinci kitabı. 
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. İki cins erkeğe tahammül edemiyorum: Ayyaşlara ve içki düşmanlarına.
2. Eğer gerçekten doğru çıkarsa buna katlanabilmek için bağışıklık gücü geliştirmem gerektiğinden, her şeyin en kötüsünü düşünmek zorundayım.
3. Yazmak, dudaklara ihtiyaç duymadan öpüşmektir. Yazmak, zihinle öpmektir.
Cahit Sıtkı Tarancı-Otuz Beş Yaş
Can Yayınları, 276 Sayfa, Derleyen: Asım Bezirci, 61.Baskı, 2019.
Cahit Sıtkı Tarancı-Otuz Beş Yaş
Bu kitabın yorumunu ayrıntılı olarak başka bir postta paylaşmıştım. Buradan okuyabilirsiniz.

Rövşen Abdullaoğlu-Zor Olsa da Hayat Devam Ediyor
Rövşen Abdullaoğlu-Zor Olsa da Hayat Devam Ediyor
Bu kitabın yorumunu ayrıntılı olarak başka bir postta paylaşmıştım. Buradan okuyabilirsiniz.

Evet, benim ocak ayında okuduğum kitaplar bunlar. Aralarında okuduklarınız var mı? İlginizi çeken? Bunu okumak isterdim dediğiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

Not: Bu aralar bütün dünya zor bir dönemden geçiyor. Bunu en az hasarla atlatabilmemiz için lütfen evde kalın. Mümkün olduğunca dışarıya çıkmayın ve başka insanlarla görüşmeyin. İnşallah bu günler de geçecek.

15 yorum:

  1. Zor Olsa da hayat devam ediyor ve Otuz Beş Yaş kitaplarını okudum. Diğerlerini ise görmemiştim, sayende öğrenmiş oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      Poyraza Çare serisini de öneririm. Kafa dağıtmak için birebir.

      Sil
  2. Zor olsada hayat devam ediyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emlakhaber,
      bugünlerimize ne kadar da uyan bir cümle :-(

      Sil
  3. Rövşen Abdullaoğlu-Zor Olsa da Hayat Devam Ediyor kitabını okudum hatta onun sayesinde bir etkinlik aklıma geldi. bence güzel karar almışsın daha kolay olur senin için :)
    #zorolsadakarantinadevamediyor diye bir challenge paylaştım son gönderimde ve seni de bu etkinliğe davet ediyorum Şule abla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      teşekkürler canım. Bu aralar bloğa yazacağım yazılar birikti. Bakayım, yapabilirsem seve seve katılırım :-)

      Sil
  4. Seriyi bu kadar uyguna almış olman harika harika :)) Merak da ettim, karşıma çıkarsa alıp okuyacağım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      özellikle bu aralar çok güzel giderdi. Her şeyi unutup iki kişinin yazışmalarına kapılıyorsun.

      Sil
  5. Fotoğrafta ilk o iki kitap dikkatimi çekmişti ki severek okuduğunu söyledin. Bir ara ben bu kitaplara bakayım Şule ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat,
      umarım sen de benim kadar seversin Şebnem.

      Sil
  6. İlkay Özgür,
    Hepsi bu sene aldığım kitaplar İlkay. Okunacak o kadar kitabım varken tercihim en son aldıklarım oluyor. Bu yüzden kitaplar yeni :-)

    YanıtlaSil
  7. Zor olsada hayat devam ediyor gerçekten dikkatimi çekti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evintekkizimona,
      ismi bugünlerimize ne kadar da uyuyor değil mi?

      Sil
  8. Editörün Poyraza Çare'ye denk gelmesi büyük şans gerçekten, ben de ilk kütüphaneden alıp okumuştum kitabı ve geri verirken içim acıyordu çünkü internette de hiç satışı yoktu. Yayınevi de pek bilinmeyen bir yayınevi olunca ikinci kitap belki de hiç çevrilmez diye düşünüyordum :D Senin de seriyi beğenmiş olmana çok mutluyum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esseve,
      keşke yayınevleri şu baskısı biten kitapları otomatik bassa. Benim de historical toplayacağım diye canım çıkıyor çünkü neredeyse hiçbiri ikinci baskıyı yapmıyor.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...