23 Mart 2020 Pazartesi

Blogdan Kazandığım Parayla Kitap Aldım

Sule Uzundere Blog kitap alışverişi

Bloğumu açtığım günden beri Bumerang sitesine üyeyim. Bazen bloğumda reklam yayınları da yayınladım. Bu yayınlar yılda 1-2 kez ancak geliyordu. Ücret de öyle büyük rakamlar olmuyordu ama damlaya damlaya göl olur demişler. Altı senede bir kitap alışverişi yapacak kadar param birikmiş 😊 Ben de blogdan kazandığım parayı kendime yatırım yapmak için kullanmak istedim ve en sevdiğim yazarların kitaplarından oluşan bir alışveriş yaptım.

(Paramın 50 liraya yakını vergi diye kesildi. Devletin bizden ne kadar fazla vergi aldığı gerçeğiyle bir kez daha yüzleştim.)

Neler aldığıma tek tek bakacak olursak:

Yaşar Kemal’den Çakırcalı Efe, Demirciler Çarşısı Cinayeti ve Fırat Suyu Kan Akıyor Baksana kitaplarını aldım. Çakırcalı Efe dışındakiler seri kitabı. Yaşar Kemal’i çok severim ama uzun zamandır bir kitabını alıp da okumamıştım. Baktım kitap sitelerinde birçok kitabı bulunmuyor. Yeni baskısı yapılmaz, kitapları karaborsaya düşer diye bulduğum kitaplarını aldım. Umarım YKY yakın zamanda yazarın basımı biten kitaplarını tekrar basar yoksa normalde etiket fiyatı 40-50 lira olan kitaplar üç basamaklı fiyatlara çıkar.

Özdemir Asaf’tan Yalnızlık Paylaşılmaz iki liraya geliyordu. Ben de kaçırmadım

Shakespeare’den okumadığım üç oyun aldım:Kral Lear, Fırtına ve Julius Caesar.  En sevdiğim yazarlardan biridir. Bütün kitaplarını okumak istiyorum.

George Orwell’dan iki kitap aldım:Aspidistra ve Wigan İskelesi Yolu.

Halide Edip Adıvar’ı da çok severim ama kitap alışverişlerimde aklıma gelmiyordu. Bu yüzden uzun zamandır bir kitabını okumadım. Takip ettiğim bloglarda üst üste yazarın kitaplarıyla karşılaşınca daha fazla ertelemek istemedim. Tatarcık, Kalp Ağrısı ve Mor Salkımlı Ev'i sepete attım. 

Orhan Kemal’in de bazı kitapları bulunmuyor piyasada. Okumadığım kitaplarından bulduklarımı aldım. Everest Yayınları’nın yeni baskı yapmasını bekliyorum.

Reşat Nuri Güntekin’den elimde okumadığım birkaç kitap olduğu için sadece Tanrı Misafiri’ni aldım.

Kitaplarımı Okuoku’dan aldım. Memnun kaldığım bir alışveriş oldu. Son zamanlarda favori internet kitapçım Okuoku. Aşktan Kareler, Okuoku’nun bana hediyesi oldu. Bu kitap zaten okuma listemdeydi ama Ukitap’tan takasla almıştım. Elimde iki kitap olduğu için birini takasa koyacağım.

Sizin bu kitaplar arasında okuduğunuz var mı? Çok beğendiğiniz? Önce bunu okumalısın dediğiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

31 yorum:

  1. Bumerang'ı görünce bir şaşırdım, sahi ne oldu oraya? Girip baktım, en son 2016 sonunda gelmiş teklif. Ben daha para çekmek için gereken minimum tutarı bile biriktirememişim gerçi :)

    Çok güzel kitaplar almışsınız, keyifli okumalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Kuşu,
      Bumerang duruyor ama Yazar Kafe kapandı. Bana yılda 1-2 teklif ancak geliyor. Altı sene sabredince bir kitap alışverişi parası çıktı. Çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  2. Hiç birini okumamışım. Aspidistra kütüphanem de okunmayı bekliyor.
    Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAPLARA KAÇANLAR,
      çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  3. Bir ara reklam işini denemiştim ama blogumun trafiği çok olmayınca damlaya damlaya bile olmadı bırakıverdim.Güzel bir alışveriş olmuş bir sürü de kitap almışsın ne güzel hepsini keyifle okuman dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tozlu Hayaller Kütüphanesi,
      çok teşekkür ederim canım :-)

      Sil
  4. Çok güzel fikirmiş. Ben de henüz alacak kadar birikmedi para ama dediğiniz gibi damlaya damlaya göl olur :) Kitapların hepsi de çok güzel. Yorumlarınızı da merakla bekleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca,
      çok teşekkür ederim. Birkaçını okudum bile. Zamanı geldikçe bloğumda yazacağım inşallah.

      Sil
  5. ne mutlu sevindim senin adına ....
    bende postbee diye bir uygulamadan kazandığım reklam parasını aynı şekilde harcamıştım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatmauzmez.blog,
      Postbee'yi duymamıştım. Bir bakayım. Teşekkürler :-)

      Sil
  6. Hiçbirini okumadım ama çoğunu merak ediyorum. Bumerang güzel bir şeye vesile olmuş, keyifli okumalar dilerim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  7. Blogdan para kazanabilmişseniz büyük bir başarı. Devamını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cavanşir Gadimov,
      çok teşekkür ederim. Ben de öyle umuyorum. Büyük ihtimal bir beş sene daha beklerim :-)

      Sil
  8. İlkay Özgür,
    Okuoku'nun isim değiştirdiğini sen yazınca öğrendim. Ben yine oradan almaya devam ederim çünkü almak istediğim bütün kitapları oraya ekledim. Alışveriş yapmak kolay oluyor.

    YanıtlaSil
  9. Çok iyi olmuş, bu yerden az para kazanmak zor. :D Bumerang'a bir ara üyeydim ama bıraktım, devam da etmem gibi. Kitaplarını keyifle oku^^ Hiçbirini okumadım bu arada. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra Ercan,
      çok teşekkür ederim. Ben okudukça yorumlarımı yazarım. Sen de ilgini çekerse okursun belki :-)

      Sil
  10. Tatarcık ve Kalp Agrisini okumustum cok guzeldi ikisi de, gule gule oku Sule'cim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      ikisinin de yorumunu senden okumuştum. Zaten Halide Edip sevgimi hatırlatan bloglardan biri de sen oldun. Teşekkürler Eren :-)

      Sil
  11. Güzel günlerde okumalar diliyorum. :)) Ne kadar çok vergi kesmişler oysa ki 1-2 kitap daha olurdu o paraya :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      değil mi? Devlet vergilerle bizi soyuyor sağ olsun :-(

      Sil
  12. Şu reklam işini bi türlü öğrenemedim. Artık uğraşmıyorum zaten. Canım ne isterse bloga yazıp çıkıyorum :)
    Shakespeare'in Fırtına kitabı dikkatimi çekti. Sahiden güzel kitaptır. Okuyunca yorumunu görmek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Metin Kibar,
      Okuduğumda yazarım mutlaka. Ben önce Kral Lear'ı okudum. Birkaç ay sonra Fırtına'yı da okurum.

      Sil
  13. Bumerang'a ben de üyeydim ama bir kaç teklifi yayınlamayınca bir daha teklif gelmedi. Kitapların hayırlı olsun
    Demirciler Çarşısı Cinayeti merak ettiğim bir kitaptı, okuduğun zaman yorumunu bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      Demirciler Çarşısı Cinayeti bir seriye ait olduğu için serinin bütün kitaplarını toplamadan okumaya başlamam. O da ne zamana kısmet olursa artık :-)

      Sil
  14. bereketli kazançlarının devamını dilerim.. keyifli okumalar.. ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Komar,
      çok teşekkür ederim Nilgün :-)

      Sil
  15. Şu an cidden bu yazınız hayalim oldu.. umarım ben de istediğim kadar kitap alabileceğim paraya sahip olabildiğim günleri görürüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azkaban Firarisi,
      umarım. Herkes okumak istediği kadar kitap alabilecek paraya sahip olmalı :-)

      Sil
  16. Blogu ilk görünce tasarımı hoşuma gitti sonra blogspot olduğunu farkettim. Blogspot ile gayet başarılı iş çıkarmışsınız tebrikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. osmanlı,
      teşekkürler. Farklı bir uygulama kullanmadım. En başından beri Blogspot kullanıyorum ve gayet memnunum.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...