21 Mart 2020 Cumartesi

Alıntılar #3

Sule Uzundere Blog

Herkese merhaba. Son zamanlarda okuduğum kitapların hoşuma giden alıntılarını bloğuma yazmaya devam ediyorum. Alıntılar belki size kitapla ilgili bir fikir verir. Eğer içlerinde merak ettiğiniz varsa sorabilirsiniz, kısaca ne düşündüğümü söylerim.
Sule Uzundere Blog
Türkiye İş Bankası Yayınları, Çevirmen: Sevgi Sanlı, 120 Sayfa, 5.Baskı, 2018.
William Shakespeare-Kuru Gürültü
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Ah ile vah ile sararıp solma
Yazık şu geçirilen ömre yazık
Erkekte vefa ne gezer hanımlar
Bozuk hepsinin mayası bozuk
2. Böyledir işte,
Elimizdekinin kıymetini bilmeyiz
Ama bir kez kaybetmeyelim, kıymete biner
Kendisinde bulunmayan erdemleri bile yakıştırırız ona
3. Ondan ölesiye nefret etmeseydim, ömür boyu severdim.
Sule Uzundere Blog
Ötüken Yayınları, Çevirmen: Refik Özdek, 390 Sayfa, 25.Basım, 2017.
Cengiz Aytmatov-Dişi Kurdun Rüyaları
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Kalabalığın içinde insan tektir, kendi kendine kalınca yapayalnızdır.
2. İnsanlar kendileri yaşıyor ama başka canlıların, özellikle onlara bağımlı olmadan yaşamak isteyen ve buna hakları olanların yaşamalarını istemiyorlardı.
3. Kötü, hemen hemen her defasında, niçin “İyi”den daha güçlü olarak ortaya çıkıyor?
4. Dün yaşayanlar bugün olanları bilemezler ama bugün yaşayanlar dün olanları bilirler ve yarın, bugünküler “dünküler” gibi olacaklardır.
Sule Uzundere Blog
Türkiye İş Bankası Yayınları, Çevirmen: Regaip Minareci, 67 Sayfa, 3.Basım, 2018.
Stefan Zweig-Kızıl
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Binlerce insanın arasında yapayalnız olmanın ne anlama geldiğini bilemezsin.
2. Yanına kimse gelmedi, o da kimsenin onu istemediği, sevmediği ve ona ihtiyaç duymadığı gibi alçaltıcı duyguları gitgide daha şiddetli duyumsadı.
Sule Uzundere Blog
Doğan Kitap, 217 Sayfa, Çevirmen: Ali Volkan Erdemir, 1.Baskı, 2016
Haruki Murakami-Kadınsız Erkekler
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Kafuku’ya göre, alkolikler kabaca iki gruba ayrılırdı. İlki, kendisine bir şey katmak için içmek zorunda hissedenler, ikincisi ise, içkinin kendisinden bir şeyler götürmesini istedikleri için içenler.
2. Ölen insanlar için yapabileceğimiz ne var diye soracak olursanız bu, onları olabildiğinde uzun bir süre hatırlamaktır, derim.
Sule Uzundere Blog
Everest Yayınları, 378 Sayfa, 49.Baskı, 2018.
Orhan Kemal-Eskici ve Oğulları
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Hayır dile komşuna, hayır gelsin başına.
2. Zamanın birinde birine sormuşlar: Cehennemde iş var gider misin? Giderim demiş, maaş kaç?
3. Ekmekten, sudan aziz olan uyku, sabah uykusu…
Sule Uzundere Blog
Yapı Kredi Yayınları, 283 Sayfa, 1998.
Burçin Çerezcioğlu-Mavi Saçlı Kız
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. İnsan üzüntüden nasıl ölmüyor anlamıyorum.
2. “Sabaha değin
Oturup bekliyorum
Karanlıkta
Başına
Karanlık şeyler
Gelmesin diye.” Mehmet Çerezcioğlu
3. Aslında ölüm üzücü bir şey değil, insanların üzülmelerinin sebebi, onu özleyişleri, bir daha göremeyecek olmaları.
Sule Uzundere Blog
Monokl Edebiyat, 455 Sayfa, Çevirmen: Haydar Şahin, 1.Baskı, 2016
Karl Ove Knausgaard-Çocukluk Adası
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Zaman asla çocukluktaki kadar hızlı geçmez, bir saat başka hiçbir zaman o denli kısa gelmez.

İçlerinde okuduğunuz bir kitap var mı? Okumak istediğiniz? Merak ettiğiniz? İlginizi çeken? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

16 yorum:

  1. Yine hiçbirini okumamışım. Shakespeare okuyacağım bir gün, du bakalım ne zaman olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      Shakespeare ile tanışmalısın Handan. Önerim Hamlet, Othello, Kral Lear ya da Macbeth'ten biriyle başla.

      Sil
  2. Haruki murakamiyi okumak
    Çok istiyorum.Çocukluk adasını hiç duymamıştım konusu ne acaba?
    William Shakespearedenerkekler hakkında alıntıya bayıldım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeyma Nil,
      Çocukluk Adası bir serinin kitabı. Norveçli bir yazar hayatını 6 ciltlik bir seride anlatmış. İsmi Kavgam serisi. Hayranı ve seveni çok ama hiç sevmeyen de var. Ben orta seviyedeyim diyebilirim. Üçüncü kitapta seriyi bıraktım.

      Sil
  3. Çocukluk Adası kitabından yazdığın alıntıya bayıldım. Bazen düşünürüm çocukluktaki gibi zaman geçirmenin yolunu nasıl bulabilirim diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur,
      özellikle sokakta oynarken ne çabuk akşam olurdu değil mi? Annemiz eve çağırdığında sanki daha yeni oynamaya başlamışız gibi hissederdik :-)

      Sil
  4. Sen de Shakespeare görünce hep okuyasım geliyor, bu kitabını da okumamışım. :)) Kadınsız Erkekler'i de merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Shakespeare çok meşhur bir yazar ama okumayan da çok. Ben şiddetle tavsiye ediyorum. Hele ki tiyatro türünü seviyorsan kaçırma derim. Önerim Hamlet, Othello, Kral Lear ya da Macbeth'ten biriyle başla.

      Sil
  5. ooo çok iyi kitaplar, Aytmatov, Orhan Kemal ve Burçak’ın kitaplarını okumuştum. Yeni yazılarda buluşalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      iki güne bir yeni yazı geliyor. Bu aralar sen de blogda baya aktifsin. Evde kalmak bloglarımıza yaradı :-)

      Sil
  6. Kızıl kitabında ben de aynı alıntıları çizmiştim :) Bütün alıntılar çok güzel :)

    YanıtlaSil
  7. Blog sayfanız güzel olmuş, kendi çapunuzda okuduğunuz kitapları tanıtmışsınız. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kemal,
      ben teşekkür ederim, okuyup yorum yazdığınız için :-)

      Sil
  8. Bin k kitap sayfasından selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kemal,
      selamlar. Yorumlarımı ve alıntılarımı orada da paylaştığım için az da olsa gelen oluyor :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...