15 Kasım 2019 Cuma

Okul Mimi (Mimlendim #37)

sule uzundere blog

Okulların bir hafta tatile girdiği bugün güzel bir mimle karşınızdayım.

İLKOKULDA NASIL BİR ÖĞRENCİYDİN ?
Çok çalışkan, efendi, saygılı, derse katılan kısaca her öğretmenin hayalindeki gibi bir öğrenciydim. Hani şu Amerikan filmlerinde inek denilen tiplerdendim. Hatta ilkokul öğretmenim Zeynep Önder, anneme bir veli toplantısında “Şule dört dörtlük bir öğrenci.” demiş. Aradan çok uzun yıllar geçmesine rağmen bu güzel sözü unutamam.

DOSTLUK KAVRAMINA İNANIR MISIN ?
Tabii ama insanın çok fazla dostu olamayacağını düşünüyorum. En fazla 3-5 kişi olabilir. Hatta bu kadar dostunuz varsa şanlı sayılırsınız bence. (Bu sorunun mimle alakasını çözemedim 😕)

OKUL HAYATINDA EN ÇOK ZORLANDIĞIN DERS VEYA DERSLER HANGİLERİ ?
İlkokulda derslerim hep beşti. Ortaokulda bir ara müzik ve din kültüründen zorlandığımı hatırlıyorum ama zorlandım dediğim notum dörde düşmüştü 😁 Lisede biyoloji, fizik ve tarih karneme üç düşmüştü ki benim için karnede üç gelmesi ilk kez oluyordu. Üniversiteye gelince de dersten kalma olayını tecrübe ettim 🙈 Osmanlıca, ülkeler coğrafyası ve İngilizceden kaldım. Diğerleri neyse de İngilizceyi geçebilirdim çünkü sevdiğim bir dersti ama bizim zamanımızda çan eğrisi vardı. Sınıfta sadece üç kişi düz lise mezunuyduk. Diğer herkes Anadolu lisesi ve Anadolu öğretmen lisesi mezunu olunca ortalamayı yükselttiler, ben de yetişemedim. Yine de üniversiteyi dört senede bitirdim.

ÖĞRETMENİNLE YAŞADIĞIN KOMİK BİR OLAY VAR MI ?
Demin de dediğim gibi üniversitedeyken İngilizceden kalmıştım. İkinci senemde final sınavından sonra kaldım mı geçtim mi emin olamadım. Aynı dersi bir sene daha almak istemediğim için gururumu bir kenara bırakıp dersin hocasıyla konuşmaya gittim. Yazılı kağıdıma baktık. Dersi geçecek notu almışım ama alamamış olsaydım hocadan not isteyecektim. Hoca da bunu fark etti, nereli olduğumu sordu. Adanalıyım deyince “Orada erkekler siyah şalvar giyiyor değil mi? Bana da bir siyah şalvar getirsene.” dedi. Önce gerçekten götürmeyi düşündüm. Sonra bedeni olur mu olmaz mı derken almadım. Hocamı görürsem helallik isteyeceğim 😊

HİÇ SINIF BAŞKANI VEYA BAŞKAN YARDIMCISI OLDUN MU ?
Oldum. Ortaokulda matematik öğretmenimiz sınıf başkanından memnun değildi. Ben de o gün hiç kimsenin bilemediği bir soruyu bilmişti. “Bundan sonra benim dersimde bu kız başkan olacak.” diyerek beni göstermişti. Çok sevinmiştim. Sonra sınıftaki kızlar durumu sınıf öğretmenimize yetiştirince sınıf öğretmenimiz “Her derste ayrı bir başkan olmaz.” diyerek beni görevden almıştı. Şimdi çok komik geliyor ama o zaman ne kadar çok üzülmüştüm 😅

HİÇ ÖĞRETMEN OLMAYI DÜŞÜNDÜN MÜ ?
Lisede edebiyat dersini çok sevdiğim için edebiyat öğretmeni olmak istiyordum. Sınıfımızda Sevinç diye bir kız vardı. Bir gün bana “Ben Türkçe öğretmeni olacağım. İlkokullar çok küçük, liseliler çok büyük. En güzeli ortaokulda Türkçe öğretmeni olmak.” demişti. Tercih döneminde edebiyatın atanması az diye Türkçe öğretmenliği yazdım ve Türkçe öğretmeni oldum. On iki senedir bu mesleği yapıyorum. Şimdi iyi ki edebiyat öğretmeni olmamışım diyorum. Ülkemizdeki liselerin durumu malum.

Hayatı boyunca okula bayılan biri olarak bu mimi severek yaptım. Eğer yapmayan varsa davet ediyorum. Cevaplarınızı yorumlara bırakmayı unutmayın. Neler yazdığınızı okumak isterim. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

17 yorum:

  1. Okul hayatın güzel geçmiş, bide Adanalı çıktın askerliğimi memleketin de yaptım 😅

    YanıtlaSil
  2. İnsanın yaşı büyüdükçe yeni dostluklar kurmak zorlaşıyor sanki...Orta okulda sadece bir kez matematikten zayıf almıştım onda da ağlamaktan gözlerim şişmişti.Sonra lisede alışıyor insan tabi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Camgüzeli,
      yorumuna katılıyorum. Son birkaç yıldır kimseyle tanışıklığımın, arkadaşlıktan ileriye gidemediğini fark ettim ve bu, çevremdeki insanlardan değil benden dolayı olmuyor. Biraz isteğim yok, biraz da enerjim. Belki ilerleyen zamanlarda yeni dostlar edinmek için özel çaba harcarım.

      Sil
  3. Bence de insanın çok fazla dostu olmuyor, olanlar iyi ki varlar :)) Ben de AÖF'den edebiyata başlamıştım bir ara, Osmanlıca'dan kalmıştım :D Şimdi AÖF'e de devam etmiyorum zaten, belki ileride.. :D Üniversitenin ilk yılında da beklemediğim bir dersten düşük alınca bütün gece ağlamıştım, şimdi bu anıya çok gülüyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      benim daha komik bir anım var. Ben ilkokuldayken kuzenlerimle öğretmencilik oynamıştık. Ben bütün soruları bilmiştim, kuzenlerim bilememişti ama öğretmen olan kuzenim diğerlerine yüksek not verip beni sınıfta bırakmıştı. Ben de ağlamaya başlamıştım. Halam gelip "Şule hayatında düşük not mu aldı? Ona niye düşük not veriyorsun?" deyip kuzenime kızmıştı. Bu olay yıllarca aile arasında anlatıldı ve gülündü :-)

      Sil
  4. Ne keyifli cevaplar vermişsin, okurken hem eğlendim hem de kendi anılarımı düşündüm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      okul hayatımla ilgili konuşmak hoşuma gidiyor. Cevaplarıma o keyif yansımıştır :-)

      Sil
  5. Eskiden sınıf başkanlığı ne kadar önemli bir mevzuydu :)
    ben de bir sene seçilememiştim de ne üzülmüştüm :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat,
      biz şimdi neredeyse haftada bir başkan seçiyoruz çünkü çocuklar kimseyi beğenmiyor :-)

      Sil
  6. İlkay Özgür,
    bizim zamanımızda neyse ki Osmanlıca bir yıldı. Bizden sonrakilerde iki yıla çıkardılar. Ben Osmanlıcayı iki yıl görsem üniversiteyi bitiremezdim herhalde. :-)

    YanıtlaSil
  7. çoook benzer okul hayatlarımız olmuş ben de öğretmen olmayı çok istiyordum ama çizmeyi hep daha çok sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimdeki yaz,
      çizmek de benim içimde ukde kalmıştır. Bu konuda çok beceriksizim. Çizimi iyi olanlara her zaman imrenmişimdir.

      Sil
  8. Ne güzel, çok samimi cevaplamışsınız. Sizi yeni keşfettim ve çok memnun oldum. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela,
      güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. O zaman bloguma hoş geldiniz :-)

      Sil
  9. Ben de hep edebiyat öğretmeni olmak istemişimdir ama atanamama korkusundan yanaşamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Austenzede,
      seni öğrencilerine Jane Austen anlatırken hayal edebiliyorum :-) Ama evet haklısın edebiyatın atanması zor. Sen hangi bölümü bitirmiştin Austenzede? Daha önce söylediysen de hatırlamıyorum.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...