6 Kasım 2019 Çarşamba

Romantik Film Etkinliği Başladı

sule uzundere blog
Görsel Sibel'e ait.

Sevgili Eslem, üyesi olduğu Karanlık Şato’nun başlattığı Lanetli Maraton okuma etkinliğini bloğunda paylaşınca, sevgili Sibel bu etkinliği film izleme etkinliğine çevirdi ve kendine korku filmlerinden bir liste yaptı. Hayatında korku filmi izlememiş ve korku filmlerini hiç sevmeyen ben Sibel’e romantik film festivali yapsaydı seve seve katılacağımı yazdım. Hatta bu etkinlik için kasım ayının çok uygun olduğunu da belirttim. Malum kasım geldiği anda hepimizin aklında aynı cümle yankılanıyor: Kasımda Aşk Başkadır J O da sağ olsun beni kırmadı ve çok güzel bir etkinlik başlattı. Sibel’in yazısının detaylarını buradan okuyabilirsiniz.

Etkinlik 4 Kasım’dan yılbaşına kadar sürecek. Bu süreçte istediğiniz kadar film izleyebilirsiniz. Tek şartımız filmlerin romantik türde olması. Filmleri bloğunuzda yorumlamak zorunda değilsiniz ama ben birkaç cümle de olsa fikrinizi yazmanızı isterim. Türü çok seven biri olarak yeni filmler keşfetmek isterim. Sanki eskisi gibi/kadar güzel romantik komediler çekilmiyor gibi. Siz ne dersiniz?

Bu etkinliğe katılmak istememin iki önemli nedeni var. Biri eğlenceli filmler izleyerek ruh halimi iyileştirmek. Diğeri de bu sene yedi aylık kızım sayesinde(!) neredeyse hiç film izleyemedim. Saysam on film bile çıkmayabilir. Bu yüzden saymıyorum J Yılın son iki ayında bir atak yaparak izlediğim film sayısını biraz da olsa artırmak istiyorum. Gerçekçi bir hedef olsun dedim ve kendime iki ayda izlemek için on beş film seçtim. Filmleri beşer beşer olmak zere üç partta yorumlama planım var. Umarım gerçekleştirebilirim.

Benim bu etkinlik kapsamında izlemek istediğim filmler bunlar:

1. ÇİKOLATA
2. BENİ UNUTMA
3. AŞK TARİFİ
4. TEKLİF
5. FRANSIZ ÖPÜCÜĞÜ
6. İLK AŞK İLK DANS
7. BAĞLANMAK YOK
8. DÖRT NİKÂH BİR CENAZE
9. YEŞİL KART
10. AİLE BABASI
11. ÖLDÜREN ŞÜPHE
12. ROMA TATİLİ
13. SABRİNA
14. BENİM TATLI MELEĞİM
15. FRANTZ

İlk on filmi sevgili Handan’ın listesinden seçtim. Sonraki dört film çok sevdiğim oyuncu Audrey Hepburn’ün filmleri. Son film de yine bir blogger arkadaşımın önerdiği, yakın zamanda çekilen ama siyah beyaz olan bir film. Filmdeki bir repliği görüp merak etmiştim.

Gördüğünüz gibi ben tercihlerimi çoğunlukla klasiklerden yana kullandım. Sizin tercihleriniz nasıl oldu/olacak? Etkinliğe katılmayı düşünüyor musunuz? Benim listemde izlediğiniz filmler var mı? “Önce bunu izle” diye önerebileceğiniz güzel bir film var mı? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.


37 yorum:

  1. Özellikle romantik-komedi olduğunu bilmiyordum, listemi oluşturdum ama romantik-dram oldu çoğu sanırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrar,
      sen yazdıktan sonra Sibel'in yazısına baktım da filmlerin romantik olması yeter demiş. Ben romantik denildiği anda romantik komediyi anladığım için elim otomatik öyle yazmış. Yorumundan sonra düzelttim :-)

      Sil
  2. Merhabalar hocam, size kaç yıldır bu blogu yayında tuttuğunuzu sorabilir miyim? Yorum sayınız gerçekten çok iyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Numan Kılınç,
      merhaba. Blogumu 19 Mayıs 2014'te açtım. Beş yılım bitti, altıncı yılımdayım.

      Sil
  3. Çikolata benim de listemde ahhh canım Johnny Depp'im izleyemedim o filmini.
    Fransız Öpücüğü de öyle Meg Ryan'ı çok severim.
    Bir gün Audrey Hepburn filmleri de izlemek istiyorum ya bakalım.
    Beni Unutma duygusal romantik güzeldir.
    Aşk Tarifi çok tatlı bir filmdi.
    İlk Aşk İlk Dans o da çok güzeldir müzikleri filan.Keşke yazın izleseydin tam yazlık bir film.
    Bağlanmak Yok farklı bir romantik komediydi.

    Ben de yakın bir vakitte liste hazırlamayı umuyorum.Şimdiden keyifli seyirler dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik Cümleler,
      sen benim listemin çoğunu izlemişsin. Şimdi hepsini izlemek için daha da sabırsızlandım. Hepimize keyifli seyirler :-)

      Sil
  4. Bu etkinliğe katılabilirim sanırım. Listeni not aldım. Bakalım kaç tanesini izleyebilirim. Blogda da yazacağım canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      senin de katılmana çok sevindim. Listeni merakla bekliyorum :-)

      Sil
  5. Bende katılabilirim, çok severim romantik komedi tarzını." Filmdeki bir repliği görüp merak etmiştim" filmdeki repliği merak ettim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye,
      Repliği hatırlamıyorum. İşin kötüsü hangi blogda okumuştum onu da hatırlamıyorum ama filmin siyah beyaz oluşu, oyuncuların naifliği, zor bir aşkı konu alması vb. tam benlik bir film dediğimi hatırlıyorum :-)

      Listeni yazarsan haber ver, görmek ve yorumlamak isterim. Şimdiden iyi seyirler :-)

      Sil
  6. Süpersin Şule... Bu iki ay oldukça Romance takılacağız hepimiz :)))

    YanıtlaSil
  7. Audrey Hepburn ne güzel bir seçim olmuş! Oldam olası bayılırım siyah beyaz filmlere zaten :)

    Ne güzel böyle bir etkinliğe ön ayak oldun, çok teşekkür ederim. Keyifle izleyelim, yepyeni filmler keşfedelim o zaman!

    Herkesi bekleriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel,
      siyah beyaz filmleri ben de severim. Hele eski tarzda romantik filmlerse ayrı bir seviyorum. Bol izlemeli, bol film keşfetmeli bir maraton olsun :-)

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Handan,
      evde çikolata olduğu bir gün izlemek istiyorum onu. Boşu boşuna çikolata krizine girmeyeyim şimdi :-)

      Sil
    2. Sıcak çikolata da bulundur bir köşede, ne olur ne olmaz :D

      Sil
  9. Ben de katılıyorum ama daha listemi oluşturmadım.Yeniden izlemek istediğim filmler var.Onları da koyacağım listeye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Camgüzeli,
      listeni yazarsan haber ver, görmek ve yorumlamak isterim. İzlemediğim o kadar çok film varken ikinci izlemelere vakit ayırmak istemiyorum şimdilik :-)

      Sil
  10. Ben de katıldım ve hatta ilk filmimi (Tune in for Love, çok tatlıydı) izledim bile :))) Henüz bir liste yapmadım kendime, senin listendekileri de inceleyip listemi oluşturayım ben de :))
    Keyifli seyirler!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eslem,
      Dediğin filmi aradım hemen. Uzak doğu sinemasıymış. Uzak doğu filmleri konusunda çok zayıfım maalesef. Amerikan sinemasından onlara sıra gelmiyor ama bir ara en beğenilen filmlerinden izlemek istiyorum.

      Listeni yazarsan haber ver, görmek ve yorumlamak isterim. İyi seyirler :-)

      Sil
  11. Şule blogda da yazdım canım:)
    https://beydaninkitapligi.blogspot.com/2019/11/romantik-film-etkinligi-baslyor.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      gördüm gördüm. Yorumumu bile yazdım. Buraya cevap vermekte geç kaldım :-)

      Sil
  12. Etkinliğe katılabileceğimi sanmıyorum ama senin izlediklerinin yorumunu merakla bekliyorum umarım hep seveceğin filmlere denk gelirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      umarım. Romantik filmlerin illaki en azından bir yönünü seviyorum :-)

      Sil
  13. Roma Tatili ve Çikolata benim de izleme listemde. Yorumlarını bekliyor olacağım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      ikisinden de beklentim büyük :-)

      Sil
  14. Ben de yorumları bekliyor olacağım :) İyi seyirler tüm katılımcılara.

    YanıtlaSil
  15. Keyfiniz bol olsun, pek severim romantizm :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      teşekkürler Eylem. Ben de pek severim :-)

      Sil
  16. Yanıtlar
    1. SevKoz,
      eski ben olsam çok daha fazlasını izleyebilirdim ama mevcut şartlarda daha bir filme bile başlayamadım :-)

      Sil
  17. hepsi çok tatlı, harika seçimler, iyi seyirler Şule'cim:)

    YanıtlaSil
  18. İlkay Özgür,
    sen film yorumlamayı da seviyorsun. Sayende yeni filmler keşfetmeyi bekliyorum. Şimdiden iyi seyirler :-)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...