7 Haziran 2017 Çarşamba

NİSAN AYINDA OKUDUKLARIM (2017)

sule uzundere blog kitap yorumları
Herkese merhaba. Nisan ayında 13 kitap okudum. Aralarında çok sevdiklerim olsa da pek beğenmediklerim de oldu. Neler okumuşum hep birlikte bakalım.

AZİZ NESİN - HAYVAN DEYİP DE GEÇME
Okul kütüphanesinde Aziz Nesin’in Hayvan Deyip de Geçme kitabının eski bir kopyasını buldum. Kitapta Türkiye’nin dört bir yanından insanların gönderdiği mektuplar derlenmiş. İnsanların, hayvanlarla anılarının toplandığı kitabı okuyunca şimdiye kadar hiç hayvan beslemediğim için eksiklik hissettim. Özellikle bir köpeğim olmasını çok istedim. Ölmeden önce yapılacaklar listeme “Bir köpek sahiplen”i not ediyorum.

OSMAN MÜFTÜOĞLU - YAŞASIN HAYAT
Sağlıklı yaşamaya çalıştığım şu günlerde evdeki Yaşasın Hayat kitabını okumak istedim. Kitaba Süleyman Demirel, Sezen Aksu gibi ünlü isimler ön söz yazmış. Osman Müftüoğlu yıllarca ünlülerin özel doktoru olarak çalışmış. Kitapta sağlıklı beslenme, diyet, egzersiz, vitaminler vb. konu başlıkları altında birçok bilgi bulunuyor. Kitaplıkta bulundurup arada göz atmak isteyeceğiniz türde bir kitap.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Sabit olmayan bir kilo seyri fazla kilodan daha tehlikelidir.
2. Günde 25 gr ya da daha fazla lif gerçek yaşınızı azaltır.
3. Alzheimer tanısı konulmuş kişilerde sorunların B12 ve B kompleks vitaminlerinin eksikliğinden kaynaklandığı bulunmuştur.

JULIA QUINN - YÜREĞE SÖZ GEÇMİYOR
Julia Quinn’in meşhur ve benim de çok sevdiğim Bridgertons serisinin ilk kitabı Yüreğe Söz Geçmiyor’u da nisan ayında okudum. Kitapta ailenin en büyük kızı Daphne’nin aşkı bulma serüveni anlatılıyor. Tarihi romantik kitaplardan hoşlananların kaçırmaması gereken bir kitaptı.

JULIA QUINN - EN ÇOK BENİ SEV
Aynı serinin ikinci kitabını da nisanda okudum. Bu kitapta da Anthony’nin  hikâyesini okuyoruz. Serinin en sevdiğim kitaplarından biri oldu En Çok Beni Sev. Bana göre yazar, ailenin erkeklerinin hikâyesini, kızlarının hikayesine göre çok daha başarılı şekilde yazmış.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Eğer beni daha az sevseydi ben de onu daha fazla sevebilirdim.
2. Aslında amaç oyunu kazanmaktan ziyade, diğerlerinin oyunu kaybetmesini sağlamaktır.
3. Bir kadının içindeki en iyi yanı – ya da bir erkeğin içindeki en kötü yanı – ortaya çıkarmak için biraz rekabet gibisi yoktur.

SUSANE COLASANTİ - NE ZAMAN GELECEKSİN
Sevgili Kitap Eylemi ile Ukitap’ta bir takas gerçekleştirdik. Kendisi takas kitaplarının yanında bana hediye olarak bu kitabı göndermiş. Kendisine bir de buradan teşekkür ederim J Ne Zaman Geleceksin liseli bir kızın kendini bulma öyküsü. Yaşım gereği bana hitap etmese de lise çağındaki gençlerin beğenebileceği bir kitap.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Asla değişmeyeceğini düşündüğünüz şeyleri zamanın nasıl da değiştirdiğini görmek ne tuhaf?
2. Gerçekler hep hayal kırıklığı yaşatacaksa hayal etmenin anlamı ne?

AYŞE KULİN - GECE SESLERİ
Gece Sesleri konu olarak klasik Türk dizileri tadında. (Zaten 2008 yılında dizisi de çekilmiş.) Anadolu’da bir konak… Ağalar, beyler, hanımağalar, konakta çalışanlar, bol dedikodu, entrika, kıskançlık falan filan… Ne demek istediğimi anladınız. Yazar sade bir dil kullanmış. Kitap akıcı, kendini bir şekilde okutuyor. Vaktiniz varsa bir günde okuyup bitirirsiniz. Yazarın hayranı değilseniz okumasanız da olur.

MİHAİL BULGAKOV - GENÇ BİR DOKTORUN ANILARI
İş Bankası Modern Klasikler’i okumayı seviyorum. Gerek eserler gerek çevirileri çok kaliteli oluyor. Genç Bir Doktorun Anıları bu seride olması, ismi ve bloglarda gördüğüm olumlu yorumlarla merak ettiğim bir kitaptı. Kitapta; üniversiteden yeni mezun olmuş, genç ve tecrübesiz bir doktorun ilk atama yeri ücra bir köyde yaşadıkları anlatılıyor. Olayların 1915’te geçtiği düşünülürse doktorun ne zorluklar çektiği tahmin edilebilir. Kitap ve yazarın dili başarılıydı ama ben kitaptan çok da etkilenmedim. Sanırım demin saydığım sebeplerden ötürü beklentim yükselmişti. Bu kitaba konu olarak çok benzeyen Ercan Kesal’ın Peri Gazozu’nun en sevdiğim kitaplardan biri olması da kitabın hayranı olmamı engelledi. Yine de okunması gereken bir klasik olduğunu düşünüyorum. Bu kitabı ve/veya bu türü sevenlere de Ercan Kesal’ın Peri Gazozu kitabını şiddetle tavsiye ediyorum.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Akıllı insanlar mutluluğun sağlığa benzediğini çok önceden fark etmiştir: Mutluyken fark etmezsiniz ama yıllar geçtikçe, geçmişte kalan mutluluğunuza ilişkin anılar, ah, anılar!

CELESTE NG - SANA SÖYLEYEMEDİĞİM HER ŞEY
Sana Söyleyemediğim Her Şey’i İnstagram’da takip ettiğim bir kitap hesabı çok övmüştü. Ben de indirimde çok uygun bir fiyata bulunca almıştım ama kitaptan pek beklentim yoktu. Martı Yayınları’ndan şimdiye kadar çok beğenerek, severek okuduğum kitap sayısı azdır. Günümüz klasik best-seller kitaplardan biridir diyerek başladım ama beklemediğim bir kitapla karşılaştım. Kitap beni çok, çok etkiledi. Zaten kitabın ilk cümlesi “Lydia öldü ama henüz kimse bilmiyor.” olduğu için ilk sayfadan sarsılmaya başlıyorsunuz. Kitabı okurken her karaktere ayrı ayrı üzüldüm. Hiçbirine kızamadım, hepsine acıdım. Sonunda “Keşke böyle bitmeseydi. Lydia ölmeseydi, her şey yoluna girseydi.” dedim ama kitapta mutlu son olmayacağı ilk cümlesinden belliydi. Sanırım bu kitabı uzun süre unutamayacağım.

Şu an keşke kitabı bitirdiğim gün ayrıntılı bir yorum yazsaydım diyorum. Bu kitabı okuyun lütfen. Özellikle anne babalar, çocuk sahibi olmak isteyenler tarafından okunmalı. Neler yapmamanız gerektiğini öğrenmek için okuyun.

sule uzundere blog kitap yorumları

STEPHANİE PERKİNS - PARİS’TE AŞK
Paris’te Aşk’ı sevgili Esseve Rin’in blogunda görmüştüm. Şimdi araştırınca baktım ki Okuyan Muggle da kitabı yorumlamış. İkisi de kitabı övgüye boğmuş. Kitap övülmeyecek gibi değil zaten. Biliyorsunuz ben romantik kitaplar okumayı seviyorum. Paris’te Aşk son zamanlarda okuduğum en güzel romantik kitaptı diyebilirim. Elimden bırakmak istemedim, kısa sürede bitirdim. Etienne âşık olunan kitap karakterleri listesine hızlı bir giriş yaptı J

Kitap; ismi orijinal adından alakasız bir isme çevrildiği, kitapla alakası olmayan bir kapağı ve pek bilinmeyen bir yayınevinde basıldığı için pek bilinmiyor. Yazarın Lola ve Komşu Çocuk kitabı daha çok bilinse de serinin ilk kitabı Paris’te Aşk. Bu seriyi okumak istiyorsanız Paris’te Aşk’tan başlamalısınız.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Bazı insanlar sinemaya yalnız gitmekten hoşlanmazdı ama ben bu insanlardan değildim çünkü ışıklar söndüğü anda film ile baş başa kalırdım.
2. İnsanın evi, bir yer değil de bir insan olabilir miydi acaba?
3. Kim olduğunu ve ne istediğini ne kadar iyi bilirsen bir şeylerin seni üzmesi de o kadar zorlaşır.
4. Ama aşk, hayallerde yaşanamayacak kadar gerçek; hayalleri süsleyecek kadar pembeydi Paris’te.

sule uzundere blog kitap yorumları

YUSUF ATILGAN - AYLAK ADAM
Yusuf Atılgan’ın Anayurt Oteli’ni yıllar önce okumuştum. Kitap bana hitap etmediği için Aylak Adam’a da tereddütlü yaklaştım. Yine de Türk klasiklerinden olduğu için okumak istedim. Başlarda kitabın içine girmekte zorlandım ve acaba bunu da mı sevmeyeceğim diye düşündüm. Neyse ki sayfalar ilerledikçe kitap aktı gitti. Kitabın baş karakteri Bay C. sempati duyulacak bir karakter olmasa da bazı düşüncelerini kendime yakın buldum. Kitap okumayı çok sevmesi ile gözüme girdi J Yazarı okumaya Aylak Adam’dan başlamanızı öneririm.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Yoksa her şey ben olmadığım zaman, benim olmadığım yerlerde mi oluyordu?
2. Herkes onun gibi değil miydi? En az umutlanmaları gerektiği zamanlar en çok umarlardı.
3. Kadınların neden evlendiklerini anlıyorum: Yalnız kalabilmek için.
4. Bence insanın adı, onunla en az ilgili olan yanıdır. Doğar doğmaz, o bilmeden başkaları veriyor ama yapışıp kalıyor ona. Onsuz olamıyor.
5. İkinci konuşmamda “Sen” diyemeyeceğim biriyle bir daha konuşmam.
6. İnsanları yalan söyledikleri zaman dinlemeyi severim. Olmak istedikleri, olamadıkları “kişi”yi anlatırlar.
7. İnsanlar haksızken daha çok bağırırlar.
8. Kızlarda sinir buhranları başladı mı evlendirmeli. Evli kadında başlarsa boşandırmalı. Birebirdir.

ORHAN ASENA - YA DEVLET BAŞA YA KUZGUN LEŞE
Orhan Asena’nın klasikleşen oyunu Ya Devlet Başa Ya Kuzgun Leşe de nisan ayında okuduğum kitaplardan biriydi. Kitapta Kanuni Sultan Süleyman’ın oğulları Selim ve Beyazıt’ın taht kavgaları anlatılıyor. Konuya Muhteşem Yüzyıl’dan aşina olduğum için kim kimdir, bu hangi olaydır diye kafam karışmadı.  Muhteşem Yüzyıl bazı kişiler tarafından eleştirilse de o dönemi akılda kalacak şekilde ele aldığı bir gerçek.

LEV TOLSTOY - İNSAN NEYLE YAŞAR
Tolstoy’un ülkemizde en çok okunan kitabı İnsan Neyle Yaşar yazarın kısa öykülerinin toplandığı bir kitap. İçinde ders veren, güzel ahlaklı olmayı öğütleyen öyküler mevcut. Dünya klasiklerine hafif bir başlangıç yapmak isteyenler için ideal ama ben bu kitabı özellikle çocukların okuması gerektiğini düşünüyorum. Artık bir çocuğa kitap hediye etmek istediğimde ne alsam diye düşünmeyeceğim.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Kıvılcımı söndürmezsen ateşi zapt edemezsin.

AYDIN BOYSAN - UMUT SİMİT
Aydın Boysan’ın kitaplarını okumayı seviyorum. İçinde güzel hikâyeler, espriler, genel kültürünüzü geliştirecek bilgiler ve hayat dersleri oluyor. Umut Simit de beğendiğim kitaplarından oldu. Ben kitabı kütüphaneden ödünç alıp okudum. 1989 basımlı kitabın sanırım yeni baskısı yok. 1000Kitap ve Goodreads’te kitabı araştırdım, tek okuyan benim J

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. “Genç olabilmek için çok uzun zamana ihtiyaç vardır.” Picasso
2. “Bir erkek tecrübeler geçirdikçe akıllanır. Bir kadın ise yaşlanır.” Montherlant
3. –Yahu o çürük diş benim olsaydı çoktan çektirirdim.
-Haklısın. Senin olsaydı ben de çektirirdim.
4. Eski film oyuncularından Adele Sandrock’a yetmişinci doğum gününde bir gazeteci sordu: “Kadınlar sevmekten hangi yaşta vazgeçerler?” Sandrock kızgın, azarladı:
-Nereden bileyim ben? Yaşlı bir kadına sorun.
5. “Erkeklerle tartışmanın anlamı yoktur. Onlar her zaman haksızdır.” Zsa Zsa Gabor
6. Erkeklerde sabır yoktur. Bu nedenle de fermuarı icat etmişlerdir.
7. Erkekler kadınları sevmekten çok saymalı. Kadınlar da erkekleri saymaktan çok sevmeli.
8. Allah insanları, insanlardan korusun.


Sizin bu kitaplardan okuduklarınız var mı? Varsa yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere, şimdilik hoşça kalın. 

25 yorum:

  1. Bir gün çekilişi kazanırsam kitap değilde bu cedayları istiyorum gözüm kaldı

    YanıtlaSil
  2. İnsan ne ile yaşarı okumuştum yıllar önce.Tolstoy'u severim.Bu eserini de sevmiştim.Aylak adam ise okumak isteyip de bir türlü sıranın gelmediği kitap. Umarım okuyabilirim en kısa zamanda. Nisan ne güzel geçmiş sizin oralarda.İmrendim doğrusu.:)Nazarım değmesin maşallah diyeyim.Bol okumalı zamanlar diliyorum size ve herkese.Tabii kendime de.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı, çok teşekkür ederim. Bu sene kitap okumaya ağırlık verdiğim için okuma hızım yüksek ama mayısta bu kadar okuyamadım. Bu ay telafi etmeye çalışıyorum. İkimize de bol okumalar :-)

      Sil
  3. Şimdilerde Paris'te Aşk kitabını Yabancı Yayınları yeniden hazırlıyor, orijinal ismini ve kapağı kullanacaklarmış.

    Yüreğe Söz Geçmiyor serinin en sevmediğim kitabı. Anthony'nin kitabını oldukça sevsem de Anthony'e hala ısınamamışımdır 😅

    Gece Sesleri okuduğuma pişman olduğum kitaplardan biriydi. Fakat yazarı oldukça severim ve hala elimdeki kitabını okumadım.

    Haziran da bolca okumayla geçsin 😊 Kendime not:Benim cidden böyle bir listeye başlamam lazım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi, sen de yazsana bloguna okuduğun kitapları, Ben senin yorumuna göre okuma listesi hazırlıyordum. Kitabı okuduktan sonraki birkaç gün içinde yazmak lazım. Hem hislerinin etkisi geçiyor hem de isteğin azalıyor. Bu yazıyı bile üç günde tamamlayabildim. Keşke kitapları okudukça tek tek yorumlasaydım dedim.

      Paris'te Aşk haberine sevindim. O baskısını da almak isterim.

      Teşekkürler canım. İkimize de bol okumalar.

      Sil
  4. Şu Aylak Adam kitabı ve yanında duran YKY kitapları çok güzel görünüyor, Instagram'da gördüm de çok hoşuma gitmişti, Hasan Ali Yücek klasikleri de aynı şekilde :). Söylyeyim de içimde kalmasın :).

    Aylak Adam'ı ben de sevmiştim ama ben Anayurt Oteli'ni de sevdim aynı adlı filmi de var hala izleyemedim izlemeli. Bir Doktorun Anıları da elimde :) ama bakalım ne zaman okuyacağım çok merak ediyorum. İş Bankası'nın o serisi de gerçekten çok güzel :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi, ah ah hayalimdeki kitaplığı yaptırabilseydim bir raf YKY, bir raf İş Bankası klasikleri, bir raf Can Yayınları vb. kitaplarımı sıralamak isterdim. Olmayanları da almak isterdim. bir gün olur ya :-)

      Anayurt Oteli'ni beş sene önce okudum. Şimdi okusam fikrim değişir mi bilmiyorum ama çok hoşuma gitmemişti. aylak 'adam bana daha çok hitap etti.

      Sil
  5. Genç Bir Doktorun Anıları kitabının dizi uyarlamasına başlamıştım bir sıra, mini diziydi.. Fakat uyarlama olduğunu bilmiyordum. Sırf başrolünde Daniel Radcliffe olduğu için başlamıştım ama sarmamış sanırım, çünkü hiç hatırlamıyorum :D Belki kitabını okursam sonra izlerim diziyi. Anna and the French Kiss cidden çok güzel bir kitaptı, benim için özel bir yeri olmasının sebebi ise blogumda yorumladığım ilk kitaptı, ilk hevesimdi :D Dediğin gibi alakasız bir isim çevirisi, alakasız bir kapak, neden serinin diğer kitapları gibi Yabancı bunu da basmadı anlamıyorum. Çevirisi pek iyi değil diye duymuştum, biraz karıştınca ben de pek hazzetmemiştim ama okuma keyfini engellemiyorsa idare eder demek ki :D Ben mezun olana kadar çevirisi yeniden yapılmazsa el atacağım bu kitaba, öyle bir hayalim var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker, öyle mi? Senin ilk yorumladığın kitap olduğunu bilmiyordum. O ilk yorum çok özel oluyor gerçekten. Ben orijinal dilini bilmediğim için yorum yapamam ama kitabı severek okuduğuma göre o kadar da kötü değil demek ki :-) Bak Bella ne yazmış:"Şimdilerde Paris'te Aşk kitabını Yabancı Yayınları yeniden hazırlıyor, orijinal ismini ve kapağı kullanacaklarmış." O basımı da alıp tekrar okurum belki :-)

      Sil
  6. Birbirinden güzel kitaplar okumuşsun yine ama benim yorumunu en merak ettiğim tabii ki Pariste Aşktı. Beğendiğini okuyunca hem sevindim hem de çok rahatladım. Sevdiğim kitapları önerirken biraz endişeleniyorum ya karşı taraf beğenmezse diye ama endişem boşa çıktığı için şu an çok mutluyum :D Etienne severlere hoş geldin :D

    Sana Söyleyemediğim Her Şey'i a101 indiriminden o kadar uyguna aldım ki okumak için sabırsızlanıyorum. Senin yorumuna da güvenerek bir an önce okuyacağım umarım. Anlaşılan okuduktan uzun bir süre sonra da kendime gelemeyeceğim ama olsun güzel kitaplar buna değer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esseve rin, Sana Söyleyemediğim Her Şey'i ben Real'den 9-10 lira gibi bir fiyata almıştım ve indirimli aldım diye sevinmiştim. A-101'de daha indirimli halini görünce sevincim yarıda kaldı :-)

      Beklentini yükseltmek istemiyorum ama kitap beni çok etkiledi. Özellikle yarısından sonra olayların perde arkasını okudukça içim burkuldu. Belki de duygusal zamanıma denk gelmiştir. Okuyunca yorumunu paylaş mutlaka.

      Sil
  7. Sadece Aylak Adam ı okudum ve çok beğendim. Aylak Adam' ın C karakterini, Albert Camus'nun Yabancı kitabındaki Meursault karakterine çok benzetmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okumasyon, ben de ona benzettim. Hatta yoruma da yazacaktım ama yazı zaten çok uzun oldu diye kısa kestim. Şu kitapları tek tek yorumlasam daha iyi olacak.

      Sil
    2. Buna en çok ben sevinirim :)

      Sil
    3. okumasyon, yakın zamanda olmaz belki ama seneye o şekilde yazmayı planlıyorum.

      Sil
    4. İnşallah planını hayata geçirebilirsin :)

      Sil
    5. okumasyon, inşallah canım :-)

      Sil
  8. nisan ayı bol okumalı geçmiş ne kadar güzel,
    sadece Osman Müftüoğlu "yaşasın hayat" ı okudum bende
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma ÜZMEZ, çok teşekkür ederim. Benden de sevgiler :-)

      Sil
  9. Yine çok güzel kitaplar okumuşsun Şule abla. Veee 13 kitap! Tebrik ederim :) Özellikle Paris'te Aşk'ı merak ediyorum ben de. Yabancı Yayınları'nın baskısını alıp okumak istiyorum ama ne zamana çevrilir bilemiyorum da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay Özgür, evet Paris'te Aşk'ı Yabancı Yayınları da çevirecekmiş. O basımını beklesen daha iyi olur. Ben seveceğini düşünüyorum.

      Sil
  10. Umut simit ve Sana söyleyemediğim herşeyi not ettim ehemn.
    Aydın Boysan keyifli bir adam, eminim kitabı da keyiflidir.
    Tabiki bulabilirsem bu da küçük bir ayrıntı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oytunla Hayat, evet Aydın Boysan keyifli bir adam. Bu kitabını bulamazsan başka bir kitabını da okuyabilirsin. Aynı tarzda yazıyor ve kitaplarının hepsi eğlenceli :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...