6 Aralık 2022 Salı

Alıntılar #17

William Shakespeare&John Fletcher-Cardenio

William Shakespeare-John Fletcher, Cardenio, Türkiye İş Bankası Yayınları, Çevirmen: Özdemir Nutku, 118 Sayfa, 5. Basım, 2021.

William Shakespeare&John Fletcher-Cardenio

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. İnsanın şansını kullanmasını engelleyen hep bir düşmanı oluyor.

En büyük hasmı da kendi düşünceleri.

2. Kadınlar, dostlarına eşlerinden çok daha iyi davranırlar.

Ve çok daha bağlıdırlar.

3. Mutlu olmam için yaşaması, nefes alması yeterliydi.

4. Bir hanımın onuru üzerinde kuşku yaratmak kolaydır

Ama bu kuşkuyu tamamen silmek, aksini kanıtlamak ise zordur

5. Biz kadınların zayıf olduğunu söylediniz.

Oysa en akıllınız bile bizlerin nasihatlerini istersiniz

Ve gördüğüm kadarıyla bizsiz yapamazsınız

6. Arzu en büyük sevgili bu yeryüzünde

7. Dilerim bütün hanımefendiler

Doğumlarından ölümlerine kadar

Onurlu bir hayat sürsünler

William Shakespeare-Windsor’un Şen Kadınları

William Shakespeare, Windsor’un Şen Kadınları, Türkiye İş Bankası Yayınları, Çevirmen: Hamit Çalışkan, 139 Sayfa, 4. Basım, 2021.

William Shakespeare-Windsor’un Şen Kadınları

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Hile yapanlardan ya da doğruyu söylemeyenlerden nefret ettiğim kadar yalancılardan da nefret ederim.

2. Hırsızlıkta beceriksiz şarkıcılar gibiydi. Hep zamansız çalıyordu.

3. Para önden gidiyorsa bütün kapılar açılır.

4. Gölge gibi kaçar aşk, kovalayan maddiyatsa eğer

Kaçanı kovalar, kovalayandan kaçar gider.

5. Hayâsız bir kadın aldın mı hayatın cehenneme döner. Yatağım kirlenecek, kasam talan edilecek, adım lekelenecek, korkunç bir ihanete uğrayacağım yetmiyormuş gibi bana bunları yapacak olan adamın taktığı sıfatlarla anılacağım.

6. Bir Felemenkliye tereyağımı, Galli Rahip Hugh’ya peynirimi, bir İrlandalıya viskimi veya bir hırsıza atımı emanet ederim de karıma güvenip onu kendine emanet etmem.

7. Kadın kısmı kafasına koyduğu şeyi yapar, kafası kırılacak olsa bile yapar.

8. Bir dakika bile gecikeceğime üç saat önce harekete geçerim daha iyi.

9. Kumarbazı zarından, çalışkan öğrenciyi kitabından ayırmak imkânsızı başarmaktır.

10. Ne kabahatte aşırıya kaç ne de teslimiyette

11. Ah, yılda üç yüz poundluk gelir

Onca çirkinliği nasıl da örtüverir

12. Doğumda, kısmette, ölümde tek sayı hayırlıdır derler.

13. Elden bir şey gelmiyorsa

Kabullenmekten başka çare yok

William Shakespeare-Pericles

William Shakespeare, Pericles, Türkiye İş Bankası Yayınları, Çevirmen: Hamdi Koç, 119 Sayfa, 7. Basım, 2021.

William Shakespeare-Pericles

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Nezaket nasıl da saklıyor günahı

İkiyüzlülük her şeye hâkim olunca

Her şey sadece şeklen iyi görünüyor

2. Geceden daha karanlık işler yapıp da utanmayanlar

O işleri ışıktan saklayacak hiçbir yoldan sakınmazlar

Hasan Ali Toptaş-Harfler ve Notalar

Hasan Ali Toptaş, Harfler ve Notalar, Everest Yayınları, 165 Sayfa, 8. Basım, 2020.

Hasan Ali Toptaş-Harfler ve Notalar

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. “Yalan, gerçeğin bizi ezebileceği korkusunun dile gelmesidir çoğu kez.” Kafka

2. “Sevgili çocuklar, hikâye dediğimiz şey kelime kusarak değil, kelime yutarak yazılır.” Herodotos

3. Bizim evimizi bir eşeğe yüklesen götürür ama keyfimizi tren katarları götüremez.

4. “Okumak her zaman azınlık içindi, her zaman da öyle olacak. Herkesten okuma arzusunda olmasını isteyemeyiz.” Jose Saramago

5. İnsan gördüğü şeylerin toplamı kadar uyanık, görmediği şeylerin sonsuzluğu kadar uykudadır.

6. “Nerede değilsem orada iyi olacakmışım gibi geliyor.” Baudelaire

7. “Hiçbir şey hayat kadar şaşırtıcı olamaz, yazı hariç.” İbn-i Zerhani

8. Kırşehir’e Muharrem Ertaş’ın heykeli dikildiğinde Kırşehirlinin biri bir gün heykelin karşısına geçip uzun uzun bakmış ve “Hey kurban olduğum, vatanı kurtardığını, düşmanı yendiğini, bize evimizi, barkımızı verdiğini biliyordum da bağlama çaldığını bilmiyordum.” demiş.

9. Bana göre bir metin okunurken kesinlikle yazar aradan çekilmelidir. Yazılırken de okur aradan çekilmelidir tabii.

10. Bana göre bir başyapıt olan Çürümenin Kitabı’nda “Nerede tükettin ömrünü? Bir hareketin hatırası, bir tutkunun işareti, bir maceranın parıltısı, güzel ve firari bir cinnet-geçmişinde bunların hiçbiri yok; hiçbir sayıklama senin ismini taşımıyor, seni hiçbir zaaf onurlandırmıyor. İz bırakmadan kayıp gittin; senin rüyan neydi peki?” diye soran Cioran’ı okumak her daim iyidir çünkü onu okuduğunuzda kendinizi kötü hissedersiniz.

İçlerinde okuduğunuz bir kitap var mı? Okumak istediğiniz? Merak ettiğiniz? İlginizi çeken? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

25 yorum:

  1. Shakespeare alıntıları ilginçmiş, nedense onu okumaktan hep uzak durdum. Artık Romeo ve Juliet muhabbeti beni nasıl bıktırdıysa. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Shakespeare'e bayılırım ama favorim Romeo ve Juliet değil. Hamlet, Othello gidi tragedyalarını daha çok seviyorum. İkisi de çok güzeldir. Bence okumalısın.

      Sil
  2. "Ne kabahatte aşırıya kaç ne de teslimiyette "

    Bu alıntıyı ayrı bir beğendim :)

    Kitapları anlayabilmek adına güzel alıntılar. Okuduğum kitaplar ve tanıştığım yazarlar değiller ama Shakespeare ile tanışmak gündemimde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakt-i Dem,
      Shakespeare'i bence herkes okumalı. Herkes sevmiyor ama ben bayılıyorum kalemine.

      Sil
  3. Süper alıntılar :D Açıkça söylemek gerekirse taşınma işim vardı bu yüzden blogları çok dolaşamadım. :D
    O yüzden biraz aksatmış olabilirim :D Ama yine geldim tekrardan çay var mı? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SinanGCL,
      hoş geldin :-) Biz buralardayız. Vakit bulunca eski yazılarımızı da okuyabilirsin :-)

      Sil
  4. Merhaba, Shakespeare'yi merak ediyordum uzun zamandır. Ve bi' kitabını aldım elime sonunda, şimdi alıntıladıklarınıza bakıyorum gerçekten ilgimi çekti bu akşam başlayacağım.☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversiniz. Benim en sevdiğim yazarlardan biridir.

      Sil
  5. Shakespeare de okunacak eser bırakmayacağım diye bir yola mı çıkmıştın? :D Hepsi de merak uyandırıcı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Evet :-) Yarısından fazlasını okudum bile. Pek bilinmeyen eserleri kaldı. Onları okuyorum.

      Sil
  6. Shakespeare'in topunun ağzından hep uzak durdum, atılsa henüz yeterince anlamayacağımı düşündüğümden. Sanırım bir süre daha sadece alıntılarını okumakla yetineceğim... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beş Senede Devrialem,
      hiç öyle bir yazar değil biliyor musun? Çok rahat anlarsın ve anladıkların da çok hoşuna gider. Mutlaka bir şans ver derim.

      Sil
  7. cardenio mu bunu hiç bilmiyorum, saol yaa, okuyayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Yazarın en popüler kitaplarını okudum. sıra pek bilinmeyenlere geldi.

      Sil
  8. yayını çok beğendim. sıradan bir anlatım ve bir iki alıntıdan ziyade çok derin ve irdeleyen bir yazı olmuş. emeğinize sağlık gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. japonistkedi,
      güzel yorumunuz için teşekkür ederim :-)

      Sil
  9. İlkay,
    Cioran'ın sözleri beni çok etkiledi. İnsanı uzun uzun düşünmeye sevk ediyor.

    YanıtlaSil
  10. Bazen bana da nerede değilsem orada iyi olacakmışım gibi geliyor 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      böyle hissetmeyen kimse yok sanırım.

      Sil
  11. Selamlar alıntılardan biri fıkra gibiydi. Gerçi anlamam biraz uzun sürdü :) Muharrem Ertaş'lı olan. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. www.filmgundemi.com,
      gerçekten yaşanmış ama fıkra gibi bir olay :-)

      Sil
  12. Para önden gidiyorsa bütün kapılar açılır.
    Bu çok doğru işte....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      o zamandan bu zamana hiçbir şey değişmemiş.

      Sil
  13. okumayı bırak duymamışım bile Cardenio 'yu, alındı anlaşıldı efem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      Yazarın en popüler kitaplarını okudum. sıra pek bilinmeyenlere geldi. O yüzden duymamış olman normal.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...