15 Aralık 2022 Perşembe

Havuçlu, Cevizli, Tarçınlı Kek (BCP EYLÜL) (Favori Tariflerim #1)

Havuçlu, Cevizli, Tarçınlı Kek (BCP EYLÜL) (Favori Tariflerim #1)
Uzun zamandır bloğumda yazmak istediğim bir seri var. İsmi  “Favori Tariflerim” Yemek konusunda asla iddialı değilim ama kek, poğaça, kurabiye, sütlü tatlılarda çok lezzetli yiyecekler yapabiliyorum. Arada sırada onları paylaşmak istiyorum. Belki siz de dener ve yeni lezzetler keşfedersiniz. Ben de sevdiğim tarifleri bloğumda ölümsüzleştirmiş olurum.

Havuçlu, cevizli, tarçınlı keki her zaman çok sevmişimdir. Bizim ailede bu keki en güzel teyzem yapardı. Misafirliğe geldiğinde getirirdi, bayılırdık. Yakın zamanda ben de denemek istedim. Herhangi bir tarif denemek istediğim zaman ilk tercihim Nefis Yemek Tarifleri oluyor. Uygulamasını da kullanıyorum Youtube’tan da izliyorum. Tarifleri kısa ve net anlatıyorlar. Bir kek tarifinin on dakika olmasının anlamı yok. Ben o süreden daha kısa sürede keki yaparım zaten. Hayat hikâyesini anlatan aşçıları sevmiyorum. Nefis Yemek Tarifleri’nde 1,5-2 dakikada işimi hallediyorum.

Bu tarif de Nefis Yemek Tarifleri’nden. Aşağıya detaylı olarak yazıyorum ama siz buradan da izleyebilirsiniz. Bu keki sevenler mutlaka denesin. Yiyen herkes bayılıyor. Deneyenlere şimdiden afiyet olsun.

Malzemeler:

3 yumurta

1 su bardağı şeker

Yarım su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı süt

2,5 su bardağı un

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

3 adet havuç (küçük boyutta)

1 su bardağı kırılmış ceviz

1 yemek kaşığı tarçın (silme)

Yapılışı:

Öncelikle havuçlar yıkanıp soyularak rendelenir.

Derin bir kapta yumurta ve şeker mikser ile köpük köpük olana kadar iyice çırpılır.

Süt ve sıvı yağ eklenir. Un, kabartma tozu ve vanilya elenerek eklenir.

Kıvamına göre un miktarını ayarlayın.

Malzemeler bir kez daha mikserle karıştırılıp içerisine havuç, ceviz ve tarçın ilave edilir.

Tahta bir kaşıkla son kez karıştırılır.

Kullanılacak kek kabı yağlandıktan sonra karışım kaba alınır.

160 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirilir.

İlk yarım saat fırının kapağını açmayınız ki kekiniz daha güzel kabarsın:) Afiyet olsun.

24 yorum:

  1. Bunu yakında deneyeceğim, içindekiler çok faydalı. Yalnız şeker miktarını azaltacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur,
      azaltılabilir. Benim damak tadım çok şekerliye alışık olduğu için ben hep bir bardak koyuyorum.

      Sil
  2. Kitap sevginizle birlikte mutfak sevginizin de olması ne güzel. Ben de mutfakta geçirdiğim saatleri çok severim. Hele o zaman sonucunda yaptıklarınızı sevdiklerinizle paylaşmak ne güzeldir. Mersin' de yaşarken Alzheimer Derneği' nde "İmece Mutfak" adı altında bir ekip oluşturulmuştu. Haftada bir gün ayrıca özel günlerde, kermeslerde ürünler hazırlıyorduk. Çok güzel bir ekp çalışmasıydı. Ürünlerin satışından elde edilen gelir Dernek yararına kullanılıyordu. Blogda o konuda yazılarım da vardır.

    Tarçınlı keki ailece çok severiz. Elinize sağlık, çok net bir tarif olmuş. Şekerin zararlı etkilerini düşünerek ben çok az kullanıyorum. Yarım bardak yeterli oluyor.Zeytinyağı kullanırsam onu da azaltıyorum. Kalıpta da, borcamlarda da pişirilebilen bir kek. Yeni tariflerinizi merakla bekleyeceğim.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı,
      ben tatlı yemeye alıştığım için bir bardak şeker koyuyorum ama tabii ki azaltılabilir. Havuç da tat veriyor zaten. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  3. Eline sağlık:))) Afiyet olsun, çok güzel görünüyor:))) Havuçlu keki tek sevmeyen benim sanırım:) Limonlu üzümlü kek çok yaparım ben de:))) Bir de kekin çiğ hamurunu çok severim ve yerim:)))
    Bence paylaş bizimle, ben mutfağı çok seviyorum, yeni tarifler denemek güzel oluyor:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      kekin çiğ hamurunu çocukken biz de yerdik. Kabı sıyırma görevi kardeşim ve bendeydi. Uzun yıllardır yemiyorum. Sen yazınca hatırladım.

      Ben de limonu tatlılarda pek sevmiyorum. Normalde bayılırım ve neredeyse her yemeğe eklerim ama tatlıda sevemiyorum.

      Sil
  4. Bende genelde yeni bir tarif deneyeceksem Nefis Yemek Tarifleri'ni tercih ederim. :) Arada da açıp bakıcaz artık Şule'nin tariflerine. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      çay saati için güzel tarifler paylaşacağım :-)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      ben de onu zor yemekler için söylüyorum :-)

      Sil
  6. Nefis Yemek Tarifleri çok iyi gerçekten, hep bakarım oraya. Kek güzel görünüyor, afiyet olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Nefis Yemek Tarifleri her zaman birinci tercihim oluyor.

      Sil
  7. Bayılırım, harika bir tarif Şule'cim, deneyeyim ben de, eline sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      bu tarifi sevmeyen yok sanırım. Sevmeyenler bile bir şans verirse hoşlarına gideceğin eminim. Şimdiden afiyet olsun :-)

      Sil
  8. saool kek en sevdiğim şey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      sade kek sevmem ama içine bir şeyler karıştırınca hoşuma gidiyor :-)

      Sil
  9. Benim de favori kekleri den, eşime yaptırayım, canım çekti ya gece gece :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim,
      gece görmeniz iyi olmamış :-) Şimdiden afiyet olsun.

      Sil
  10. yorum yaptım ama kayboldu sanırsam , harika bir kek , havuç ve ceviz kombini muazzam oluyor, kek ise efso görünüyor , ellerine sağlık, devamını dilerim tariflerin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      kaybolmuş Eylem. Spamda da görünmüyor. Bu kek güzel kabarmıştı. Bir daha bu kadar kabarmış kek yapamadım :-)

      Sil
  11. Hiç havuçlu kek yapmadım sanırım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      hadi ya. Bence bir dene Handan. Tadı çok güzel oluyor.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...