24 Ocak 2022 Pazartesi

Venice A. Fulton-Altı Haftada Aman Tanrım

Venice A. Fulton-Altı Haftada Aman Tanrım

                                    Altı Haftada Aman Tanrım, Pegasus Yayınları, Çevirmen: Barış Satılmış, 287 Sayfa, 1.Baskı, 2014.

Herkese merhaba. Notlarım arasında Altı Haftada Aman Tanrım’ın alıntıları dikkatimi çekince artık yorumunu yazayım dedim. Bloğuma baktım, kitabı 2019’da okumuşum. Üç sene gecikmeyle yorumumu yazıyorum 😊

Bu kitabı Kitap Yurdu’ndan indirimle dört ya da beş liraya almıştım. Sağlıklı beslenme ile ilgili kitap okumaya bayılırım. Uygulama kısmında berbat olduğum için kitap okumak vicdanımı rahatlatıyor sanırım. En azından bilinçleniyorum diye düşünüp kendimi kötü hissetmiyorum. Tabii her şeyin doğrusunu, sağlıklısını bilip yine de yanlış ve kötü tercihler yapmak insanın canını sıkmıyor değil.

Bu aralar 7397. kez sağlıklı beslenmeye ve kilo vermeye karar verdim. (Bloğumda 2015 yılında bir yazımda da kilo vereceğim demişim. Kilo vermeyi geç şu an o yıldaki kiloma dönmek için çalışıyorum. 😢) Bu kitabı hatırlamak, notlarımı okumak ve üstüne düşünmek bir işarettir belki. Ay hadi inşallah!

Kitap doğru beslenmek ve birkaç yöntem kullanmakla altı haftada bile gözle görülür bir fark yaratılabileceğini anlatmış. Anlattıkları bana çok mantıklı gelmişti. Hepsi uygulanabilir mi emin değilim, en azından ben soğuk duşu asla uygulayamam ama uygun fiyata güzel tavsiyeler almak isterseniz okuyabilirsiniz. Ara ara bu tarz kitaplar okumak insanın motivasyonunu korumasında etkili olacaktır.

Siz bu kitabı okudunuz mu? Beğendiniz mi? Okumak ister misiniz? Sağlıklı beslenme ile ilgili kitap okumaktan hoşlanır mısınız? En çok sevdiğiniz kitap hangisi? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

Sağlıklı beslenmekle ilgili yazdığım diğer yazıları okudunuz mu?

Özge Bezirci Dikici-Şekersiz 21 Gün

Canan Karatay-Anne Adayları ve Hamileler İçin Karatay Diyeti

Werner Bartens-Cahillikler Kitabı 3 (Sağlık)

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Doktorlar, birçok yetişkin hastalığının gençken başladığını ve çoğunun şişman olmakla ilgili olduğunu gösteren araştırmadan haberdar. Ve gençken sıska kalırsanız şişman bir yetişkin olmanızın daha az olası olduğunu da biliyorlar.

2. Sıska olmak istiyorsanız günlük karbonhidrat alımınızın başarınızı etkileyecek en büyük etken olduğunu anlamalısınız.

3. Bunları (Kitapta anlatılanları) anlamak önemlidir. Âksi hâlde yaşamak yerine hayatınız boyunca diyet kitapları okursunuz.

4. Ne zaman bir bileşenin sonunda “…oz” görürseniz o, şekerdir. Birkaçını saymamı ister misiniz? Sukroz, früktoz, laktoz, dektroz, maltoz… Liste devam ediyor. Sadece “Oz” harflerine bakın.

5. İnsan yapımı şekerler yiyeceğin kokainidir, yani en kötünün en kötüsü.

6. Günde bir defa uyuyun. Kestirmeler kediler içindir! İnsanlar en derin tek uzun uyku sırasında uyurlar.

7. Bir şeyin “Sağlıklı” olduğuna dair iddialara kanmayın. En sağlıklı yiyecekler için kimsenin BAĞIRMASINA gerek yok. Bağıran yiyecekler çoğu zaman sağlıksız şeyleri de içinde barındırır.

8. Günde altı kere yemenin hiçbir anlamı yok. Diğer bir deyişle atıştırmalık yemeyin. Tüm gün tuvalette kalırsınız, dişçiye daha sık gidersiniz ve daha da şişman olursunuz. Günde üç kere yemek eski moda gibi görünse de kimin umurunda, işe yarıyor.

9. Soğuk su banyosu vücut yağ yakımını %367 artırıyor.

10 yorum:

  1. :)) ben de sağlık kitaplarını okumakla bile daha sağlıklı olacağına inananlardanım Şule'cim yalnız değilsin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      henüz hayatımı değiştirme aşamasına gelemiyorum ama en azından bilgilenme kısmı tamam :-)

      Sil
  2. Kitabı bilmiyorum, okumadım. Sağlıklı beslenme kitapları güzel ama ben uzak duruyorum onlardan, okuyamıyorum. Çünkü senelerdir yaşanılan sağlık sebeplerinden dolayı artık bıktım da diyebilirim:) Şeker konusunda kesinlikle katılıyorum, beyin ve vücut için en zararlı şey. Soğuk duş çok faydalı ama ben de yapamam. Aslında bilinçli olmak, kendine dikkat etmek çok güzel şeyler:))) Bence senin için işaret olabilir dediğin gibi:))) Aslında beyninde bitirdiğin zaman yani tam anlamıyla karar verdiğin zaman her şey daha kolay olur. Bence sen yaparsın, ben buna eminim, bu konuda fazlasıyla başarılı olacağını biliyorum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      teşekkürler canım. Sözlerin beni çok mutlu etti.

      Ben karar alma konusunda çok iyiyim ama onu gerçekleştirmek, sürdürmek çok zor. Hemen motivasyonum bozuluyor. Bu sene hayatımı değiştirmek istiyorum. Şu an o modda değilim ama eminim en kısa zamanda toparlayacağım. Desteğin için teşekkürler :-)

      Sil
  3. ah vejateryen adlı uzakdoğu romanını öğütlerim, vejateryen olmaya karar veren bir kadının yaşımı, çok çarpıcı roman, diğer bir uzakdoğu romanı, kasiyer, gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      ya Vejeteryan'ı uzun zamandır okumak istiyorum ama bir türlü okuyamadım. Şimdi sen yazınca yine aklıma geldi. Alayım ben bu kitabı, elimde olursa okurum.

      Sil
  4. hahahahaaa :))
    dün gece eski fotolarıma bakarken ay ben niye zayıflayamıyorum dedim ve pat senin yazın :))
    Soğuk duşu bana bir doktor da söylemişti. Banyodan çıkmadan önce mutlaka soğuk su tut tüm vücuduna öyle çık. hem yağ yakımın hızlanacak hem de dinç hissedeceksin diye. Ama kışın yapamıyorum :)))
    Haaa bir de kat kat giyinme soğuğa alışır vücudun, daha fazla kalori yakarsın da demişti ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat,
      Ben de soğuğa hiç gelemiyorum Şebnem. Adana'da temmuz ayında bile banyo suyum ılık olmalı. Aslında soğuk suyun faydalarını bir ara denedim ve gördüm. Taşındığımız evde iki hafta şofben bağlatamamıştık. İki hafta soğuk suyla yıkanınca vücuduma o kadar iyi geldi ki. Hani banyodan sonra bir uyuşukluk olur, mayışırsın. Soğuk su kullanınca o olmuyor işte, dipçik gibi oluyorsun :-)

      Zayıflama kitapları konulu daha çok yazı yazacağım. Eğer becerebilirsem tecrübelerimi de yazarım ama bu tembellik ve iştahla zor görünüyor :-(

      Sil
  5. okumadım ama buna benzer kitaplara bir zamanlar ben de dadanmıştım, sonra mutluluğun formulünü buldum, :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      ben de o aşamaya gelmeye çalışıyorum :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...