6 Ocak 2022 Perşembe

2021 Yılında Okuduğum Kitaplar

2021 Yılında Okuduğum Kitaplar

Herkese merhaba. Bu yazıyla birlikte 2021 yılı değerlendirmelerime devam ediyorum.

2020 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz.

2019 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz.

2018 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz

2017 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz.

2016 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz.

2015 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz.

2014 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz.

2021 yılında 120 kitap okudum. Aslında hedefim çok daha azdı ama okudukça daha çok okumak istedim. Elimde biriken kitapları hızlıca eritmek istedim. Bu nedenle genelde ince ya da kolay okunan kitapları seçtim. Böylece okuduğum kitap sayısı arttı. Yeni yılda tercihlerimi daha nitelikli kitaplardan yana kullanacağım için bu sayıyı uzun zaman göremem herhalde.

Toplam 26.078 sayfa okumuşum. Okuduğum kitapların ortalama sayfa sayısı 217.

120 kitabın 76’sı yabancı yazarlara, 44’ü Türk yazarlarına ait.

120 kitabın 78’i erkek yazarlara, 42’si kadın yazarlara ait.

En çok okuduğum beş yayınevi:

1. Türkiye İş Bankası: 35

2. Pegasus Yayınları: 12

3. Can Yayınları: 6

4. Epsilon Yayınları: 5

4. Destek Yayınları: 5

En çok kitabını okuduğum yazarlar 6 kitapla Anton Çehov ve Teresa Medeiros, 5 kitapla William Shakespeare ve Jack London oldu.

Bloguma henüz bütün kitapların yorumunu girmedim ama yazdıklarımı buraya ekliyorum. Diğerlerini de yazdıkça ekleyeceğim. Kitabın ismine tıklayarak kitapla ilgili yorumuma gidebilirsiniz.

En beğendiğim 10 kitap listesi ise önümüzdeki günlerde bloğumda olacak.

Sizin için 2021 nasıl geçti? İstediğiniz kadar kitap okuyabildiniz mi yoksa performansınızdan memnun değil misiniz? 2022 okuma hedefinizi belirlediniz mi? Yorumlarınızı bekliyorum. 

Ben 2022 için kendime kitap hedefi koymuyorum. Benim için bir ilk 😀 Güzel kitaplar okumak tek amacım olacak, ne kadar okuduğum önemli değil. Yeni yazılarda görüşmek üzere…

NOT: 2021 yılının sonunda okunmamış 487 kitabım var. Hedefim seneye bu sayıyı azaltmak. 

YAZAR ADI

 

KİTAP ADI

YAYINEVİ

MURAT MENTEŞ

 

DERDE DEVA RANDEVU 2

ALFA YAYINCILIK

AMELİE NOTHOMB

 

ACIYLA ÇARP KALBİM

TURKUAZ YAYINEVİ

KURTCEBE TURGUL

 

BENCE KATİL ÖLDÜRDÜ

MUNDİ YAYINLARI

ŞERMİN YAŞAR

 

OYUNCU ANNE

ELMA YAYINEVİ

MİNE SOYSAL

 

EYVAH KİTAP

GÜNIŞIĞI KİTAPLIĞI

WİLLİAM SHAKESPEARE

 

YETER Kİ SONU İYİ BİTSİN

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

HARUKİ MURAKAMİ

 

KOŞMASAYDIM YAZAMAZDIM

DOĞAN KİTAP

EMRE TİMUR

 

ŞİZOFREN

AZ KİTAP

WİLLİAM SHAKESPEARE

 

ANTONİUS VE KLEOPATRA

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

NAZIM HİKMET

 

YAŞAMAK GÜZEL ŞEY BE KARDEŞİM

YAPI KREDİ YAYINLARI

AMİN MAALOUF

 

ÖLÜMCÜL KİMLİKLER

YAPI KREDİ YAYINLARI

TARRYN FİSHER

 

FIRSATÇI

ASPENDOS YAYINLARI

TARRYN FİSHER

 

TEHLİKELİ KIZIL

ASPENDOS YAYINLARI

TARRYN FİSHER

 

HIRSIZ

ASPENDOS YAYINLARI

IVAN GONÇAROV

 

OBLOMOV

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

HALİDE EDİB ADIVAR

 

KALP AĞRISI

CAN YAYINLARI

KEMAL SAYAR

 

BENİ SESSİZ DE SEVEBİLİR MİSİN

TİMAŞ YAYINLARI

İRVİN D. YALOM

 

ÖLÜM KORKUSUNU YENMEK

PEGASUS YAYINLARI

NEVAL EL SEDDAVİ

 

SIFIR NOKTASINDAKİ KADIN

METİS YAYINLARI

HAN KANG

 

ÇOCUK GELİYOR

APRİL YAYINLARI

EYÜP BULUN

 

REŞAT NURİ GÜNTEKİN

SİYAH BEYAZ YAYINLARI

SHİRLEY JACKSON

 

BİZ HEP ŞATODA YAŞADIK

SİREN YAYINLARI

GABRIEL GARCIA MARQUEZ

 

BENİM HÜZÜNLÜ OROSPULARIM

CAN YAYINLARI

IAIN REİD

 

HER ŞEYİ BİTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORUM

HEP KİTAP

AİSKHYLOS

 

ZİNCİRE VURULMUŞ PROMETHEUS

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

FRANZ KAFKA

 

BABAYA MEKTUP

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

TERESA MEDEİROS

 

İYİ GECELER TWEETAŞKIM

PEGASUS YAYINLARI

VADULLAH TAŞ

 

ORHAN GENCEBAY FİLMLERİNİ ANLATIYOR

KABALCI YAYINLARII

DUNCAN BEEDİE

 

UTANGAÇ AYI MONTİ

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

MELANİE JOYCE

 

HORTUMUMA ÇÖREK KAÇTI

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

ALPER GERMİYANLIOĞLU

 

CAHİT SITKI TARANCI

SİYAH BEYAZ YAYINLARI

DERYA ÖZMEN

 

ORHAN VELİ

SİYAH BEYAZ YAYINLARI

KNUT HAMSUN

 

AÇLIK

VARLIK YAYINLARI

İRFAN YALÇIN

 

YORGUN SEVDA

H2O KİTAP

PEYAMİ SAFA

 

BİR TEREDDÜDÜN ROMANI

ÖTÜKEN NEŞRİYAT

SERKAN KARAİSMAİLOĞLU

 

BEYİNDE ARARKEN BAĞIRSAKTA BULDUM

ELMA YAYINEVİ

TERESA MEDEİROS

 

BAZILARI ATEŞLİ SEVER

PEGASUS YAYINLARI

TERESA MEDEİROS

 

BAZILARI HIRÇIN SEVER

PEGASUS YAYINLARI

FAKİR BAYKURT

 

YILANLARIN ÖCÜ

LİTERATÜR YAYINLARI

FAKİR BAYKURT

 

KARA AHMET DESTANI

LİTERATÜR YAYINLARI

FAKİR BAYKURT

 

IRAZCA'NIN DİRLİĞİ

LİTERATÜR YAYINLARI

JACK LONDON

 

MARTİN EDEN

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

REFİK HALİD KARAY

 

TÜRKÇENİN TADI VE AHENGİ

İNKILAP YAYINLARI

BUKET UZUNER

 

KUMRAL ADA MAVİ TUNA

EVEREST YAYINLARI

MARKUS ZUSAK

 

KİLDEN KÖPRÜ

MARTI YAYINLARI

MEMDUH ÜN

 

MEMDUH ÜN FİLMLERİNİ ANLATIYOR

KABALCI YAYINLARI

HİPPOKRATES

 

AFORİZMALAR

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

JACK LONDON

 

KIZIL VEBA

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

SUN TZU

 

SAVAŞ SANATI

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

DEMİR ÖZLÜ

 

İŞTE SENİN HAYATIN

YAPI KREDİ YAYINLARI

STEFAN ZWEİG

 

ÜÇ BÜYÜK USTA

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

FERİT EDGÜ

 

TÜM DERS NOTLARI

SEL YAYINLARI

SDYNEY LANDON

 

HER YERDE SEN

NEMESİS KİTAP

İSMAİL HAKKI AYDIN

 

BEYİN FIRTINASI

GİRDAP YAYINLARI

TERESA MEDEİROS

 

UNUTULMAZ ÖPÜCÜK

PEGASUS YAYINLARI

TERESA MEDEİROS

 

UNUTULMAZ GECE

PEGASUS YAYINLARI

HERMANN HESSE

 

SİDDHARTHA

CAN YAYINLARI

MARK HADDON

 

SÜPER İYİ GÜNLER

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

DENİZ ERBULAK

 

ADAM VE KIZ

DOĞAN KİTAP

ANTON ÇEHOV

 

KAŞTANKA

BORDO SİYAH YAYINLARI

KEMALETTİN TUĞCU

 

YETİMLER GÜZELİ

DAMLA YAYINEVİ

SEVİM AK

 

TOTO'NUN SINIFI

CAN ÇOCUK YAYINLARI

ELEANOR COERR

 

SADAKO VE KÂĞITTAN BİN TURNA KUŞU

BEYAZ BALİNA YAYINLARI

R. J. PALACİO

 

MUCİZE

PEGASUS YAYINLARI

ALBERT ESPİNOSA

 

EĞER BİZ, BİZ OLMASAYDIK OLABİLECEĞİMİZ DİĞER HER ŞEY

PEGASUS YAYINLARI

JOHN BOYNE

 

ÇİZGİLİ PİJAMALI ÇOCUK

TUDEM YAYINLARI

MİCHAEL ENDE

 

DİLEK ŞURUBU

PEGASUS YAYINLARI

LİSA KLEYPAS

 

O YAZ

EPSİLON YAYINLARI

LİSA KLEYPAS

 

BEN BÖYLEYİM

EPSİLON YAYINLARI

AHMET BATMAN

 

SOĞUK KAHVE

DESTEK YAYINLARI

HANS FALLADA

 

NEDEN UCUZ SAAT TAKIYORSUN

CAN YAYINLARI

HECTOR GARCIA-FRANCESC MİRALLES

 

İKİGAİ

İNDİGO KİTAP

LİSA KLEYPAS

 

SEVGİM SANA AİT

EPSİLON YAYINLARI

AHMET BATMAN

 

SABAH UYKUM

DESTEK YAYINLARI

NİL KARAİBRAHİMGİL

 

KELEBEĞİN HAYAT SIRLARI

DOĞAN NOVUS YAYINLARI

WİLLİAM SHAKESPEARE

 

2.RİCHARD

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

İRVİN D. YALOM

 

ANNEM VE HAYATIN ANLAMI

PEGASUS YAYINLARI

LİNDA HOWARD

 

FIRTINA

MARTI YAYINLARI

JULİA LONDON

 

GİZEMLİ ÂŞIK

MARTI YAYINLARI

TESSA DARE

 

AŞK CEPHESİ

PEGASUS YAYINLARI

JOHANNA LİNDSEY

 

ZORLA GÜZELLİK OLMAZ

EPSİLON YAYINLARI

NİL KARAİBRAHİMGİL

 

NİL'İN KELEBEKLERİ

DOĞAN KİTAP

ATTİLA İLHAN

 

TUTUKLUNUN GÜNLÜĞÜ

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

NEİL GAİMAN

 

MEZARLIK KİTABI

İTHAKİ YAYINLARI

DENİZ ERBULAK

 

YANSIMA-LANDE

DEX YAYINLARI

DENİZ ERBULAK

 

YANSIMA-LUDA KUKA

DEX YAYINLARI

TERESA MEDEİROS

 

GÜLLERİN FISILTISI

PEGASUS YAYINLARI

DENİZ ERBULAK

 

YANSIMA-NADVEN

DEX YAYINLARI

RAY BRADBURY

 

FAHRENHEIT 451

İTHAKİ YAYINLARI

JACK LONDON

 

ATEŞ YAKMAK

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

ANTON ÇEHOV

 

VANYA DAYI

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

ASLI İPEKLİ

 

SÖZLEŞME

EPSİLON YAYINLARI

CARLO COLLODİ

 

PİNOKYO

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

HALİL CİBRAN

 

KUM VE KÖPÜK

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

F. SCOTT FİTZGERALD

 

BENJAMİN BUTTON'IN TUHAF HİKÂYESİ

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

JACK LONDON

 

BİR KUZEY MACERASI

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

JULES VERNE

 

DOKTOR OX'UN DENEYİ

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

AZRA KOHEN

 

DESTEK YAYINLARI

ANTON ÇEHOV

 

VİŞNE BAHÇESİ

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

HALİL CİBRAN

 

GEZGİN

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

ANTON ÇEHOV

 

MARTI

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

FERİT EDGÜ

 

YAZMAK EYLEMİ

ALFA YAYINCILIK

FERİT EDGÜ

 

EYLÜLÜN GÖLGESİNDE BİR YAZDI

ALFA YAYINCILIK

AZRA KOHEN

 

Çİ

DESTEK YAYINLARI

ANTON ÇEHOV

 

ÜÇ KIZ KARDEŞ

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

HERMAN MELVİLLE

 

KATİP BARTLEBY

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

ZEYNEP SELVİLİ ÇARMIKLI

 

PEMBE FİLİ DÜŞÜNME

İNKILAP YAYINLARI

JACK LONDON

 

BİR DİLİM BİFTEK

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

LEWIS CARROL

 

ALİCE HARİKALAR DİYARINDA

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

YAŞAR KEMAL

 

HÜYÜKTEKİ NAR AĞACI

YAPI KREDİ YAYINLARI

ANTON ÇEHOV

 

KARA KEŞİŞ

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

HALİDE EDİB ADIVAR

 

MOR SALKIMLI EV

CAN YAYINLARI

AZRA KOHEN

 

DESTEK YAYINLARI

WİLLİAM SHAKESPEARE

 

VERONALI İKİ SOYLU DELİKANLI

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

ERDAL ÖZ

 

YARIN NASIL BİR GÜN OLACAKSIN

CAN YAYINLARI

SERHAT YABANCI

 

BENSİZ BİZ OLMAZ

MONA KİTAP

LOU ANDREAS-SALOME

 

FENİÇKA

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

STEFAN ZWEİG

 

SAHAF MENDEL

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

JOHN BUCHAN

 

39 BASAMAK

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

WİLLİAM SHAKESPEARE

 

NASIL HOŞUNUZA GİDERSE

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

9 yorum:

  1. Merhabalar.
    2021 yılında okuduğum kitaplar başlıklı yazınızı okudum ve istatistiklerini inceledim. Okumaya bu kadar zaman ayırabildiğiniz için sizi tebrik ederim. Ben kaç yıldır elime alıp da hala bitiremediğim kitaplarım var. MaşAllah diyelim de size nazar değmesin. Bazı gözler ve sözler nazara sebebiyet verir. Gerçi ben nazarı olan ve nazarı değen biri değilim.

    Maalesef ben kitap okumak için sizin gibi bir hedef koyamam, mümkün değil. 2021 yılında da bir kitabı bile okuyup bitiremedim. 2022 yılında inşAllah yarım kalan kitaplarımı okur ve bitiririm. Okuduğum şeyleri artık hafızamda tutamıyorum.
    Size başarılar dilerim. Selam ve saygılarımla birlikte sağlıklı ve mutlu bir yeni yıl dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun,
      çok teşekkür ederim. Size de mutlu yıllar. Umarım 2022 daha çok okuyabildiğiniz bir yıl olur.

      Sil
  2. Ne güzel analiz çıkarmışsın:))) Çok güzel bir yıl geçirmişsin okuma anlamında, tebrik ederim. Kendim için aynı şeyi söyleyemeyeceğim, inşallah bu sene güzel bir okuma yılı olur benim için de:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      umarım. Her yıl aynı seviyede okuyamıyor insan. Ben de bu sene çok okuyabileceğimi sanmıyorum. Bak on gün oldu yeni yıla gireli, daha bir kitap bitirmedim. Bu sene başka şeylere yoğunlaşacağım.

      Sil
  3. Hiç yıllık okuma hedefi koymadım kendime, az okudum diye hayıflanmam da pek. Ne kadarsa o kadar. Sadece okuyabileceğim zamanda internette vakit öldürürsem kızıyorum. Bu sene onu azaltmaya çalışacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      bu sene ben de o kafadayım. Güzel kitaplar okuyayım yeter, illaki şu kadar okuyacağım demiyorum. Hedef koyarsam hep ince kitaplara yöneliyorum çünkü. Bu sene kalın kitaplarımı eritmek istiyorum.

      Sil
  4. İlkay ,
    bu sene ben de kendime şu kadar okuyacağım diye bir hedef koymadım. Güzel kitaplar okuyayım yeter, illaki şu kadar okuyacağım demiyorum. Hedef koyarsam hep ince kitaplara yöneliyorum çünkü. Bu sene kalın kitaplarımı eritmek istiyorum.

    YanıtlaSil
  5. Mükemmel :) Yıllık dökümleri okumak hep keyifli oluyor. Birkaç senedir istediğim gibi okuyamadığım için pek döküm yapamıyorum ama bu döküm çok hoşuma gitti. Umarım bu sene dilediğim gibi okurum ve böyle bir döküm yapabilirim <3 Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benherneysemo,
      yıl sonu raporlarını okumayı ben de seviyorum. O yıl gözümün önünden geçiyor sanki. Sen yazarsan seninkini de keyifle okurum :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...