4 Nisan 2022 Pazartesi

Deniz Erbulak-Yansıma Serisi (Seri Kitapları Seri Okuyoruz #2021)

Deniz Erbulak-Yansıma Serisi
Beni Deniz Erbulak’la ilk kez tanıştıran sevgili Kitap Eylemi olmuştu. Onun önerisiyle yazarın Adam ve Kız kitabını okumuş ve çok sevmiştim. Yazardan başka kitaplar okumaya karar verince tercihim Yansıma serisinden yana oldu çünkü bu kitapla ilgili Okuma Günlüğüm, Esra Ercan, Okurix gibi blogların yazdığını hatırlıyorum. Yazarın başka kitaplarını da yazmış olabilirler, emin değilim. Hem seri okumayı sevdiğim için hem de kitaplarını internette çok uyguna bulduğum için Yansıma serisini okumaya karar verdim.

Seri, üç kitaptan oluşuyor. Okunma sırası şu şekilde:

1. Lande

2. Luda Kuka

3. Nadven

Seri, fantastik türde yazılmış. Gelecekte, belirsiz bir zaman diliminde geçiyor. Hayali bir ülkede. Hayali yaratıkların yaşadığı bir yer olan Lande’de geçiyor.

Ben bu seride de yazarın kalemini, üslubunu sevdim. Diğer kitaplarını da okuyacağım mutlaka.

Yazarın okuduğum dört kitabında da en sevdiğim özelliği iki karakterin birbirine âşık olma sürecini çok güzel anlatması. Ben pek romantik biri değilim. Okuduğum kitaptaki aşka inanmıyorsam o kitaptan etkilenmiyorum. Kitaplarda iki karakterin pat diye birbirine âşık olması, birbirinden nefret ederken deli gibi âşık iki sevgiliye dönüşmeleri, karakterlerin daha iki gündür tanıdığı insan için kendinden geçmesi vb. beni sinir eder ve bu durumu inandırıcı bulmam. Deniz Erbulak’ın kitaplarında böyle olmuyor işte. Birdenbire kara sevdaya düşmüyorlar. Zamanla, birbirlerini tanıdıkça, beraber hatıralar biriktirdikçe birbirlerini seviyorlar ve ben o süreci okumaya bayılıyorum.

Dex Yayınları’nın baskıları güzel ve kaliteli. Dediğim gibi internet sitelerinde serinin kitaplarını %70 indirimle bulabiliyordunuz ama bu dediğim geçen seneydi. Ben kitapların tanesini on lira civarında bir fiyata almıştım, bu sene ne durumdadır bilmiyorum.

Türk bir yazardan böyle başarılı bir fantastik seri okuduğum için mutluyum. Umarım daha güzellerini okuruz. Sadece iğrenç ve mide bulandırıcı sahnelerin biraz daha az olması beni mutlu ederdi. Bu kadar ayrıntılı tasvirlere gerek yoktu bence. Yazar başka şekillerde de insanı korkutabilir, gerebilir. Sürekli canavarların ne kadar vahşi olduğuyla ilgili bölümler okumak bir yerden sonra beni rahatsız etti.

Siz bu seriyi okudunuz mu? Beğendiniz mi? Okumak ister misiniz? Yazarın başka bir kitabını okudunuz mu? Bana yazardan hangi kitapları önerirsiniz? Bildiğiniz başka Türk fantastik serileri var mı? Yorumlarınızı bekliyorum, yeni yazılarda görüşmek üzere.

(Yansıma/Luda Kuka ) ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Duyulduğunu bilince insan kelimelerine dikkat eder ve gerçekleşeceğini bilince de ne dilediğine.

2. Yaşlılar hep hatırlar. Onların en iyi yaptığı şeydir bu aslına bakarsan. Hatta hanımefendi, ölüm yaklaştıkça en iyi yaptıkları bir bu kalır.

*Deniz Erbulak, Yansıma-Lande, Dex Yayınları, 425 Sayfa, 1. Baskı, 2015.

*Deniz Erbulak, Yansıma-Luda Kuka, Dex Yayınları, 320 Sayfa, 1. Baskı, 2016.

*Deniz Erbulak, Yansıma-Nadven, Dex Yayınları, 408 Sayfa, 1. Baskı, 2017.

27 yorum:

  1. Günaydın canim 🌸
    Hep görürüm Deniz Erbulak kitaplarını ama hiç okumadım. Şimdi yazını okuyunca, bir şans vermek gerek diye düşündüm.
    Uyu haftalar 🎊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günlük Bloğu,
      kesinlikle bir şans vermelisin Gülşah. Adam ve Kız romanıyla başlayabilirsin okumaya.

      Sil
  2. Yazarın kitaplarını hiç okumadım. Kitapları merak ettim, ilk alıntıya bayıldım:))) Zamanla, birbirini tanıdıkça olan aşk bana da hep daha anlamlı gelir:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      kesinlikle. İlk görüşte aşk, sadece dış görünüşten etkilenme oluyor. Birbirini tanıdıkça seven insanların ilişkisi daha uzun soluklu oluyor.

      Sil
  3. Yazarın bir de Derindekiler serisi var. Ben de geçen sene aldım. Fiyatları hala çok uygun. Bu sıralar sürekli elim bu seriye gidiyor. Başlayayım ben de. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix,
      evet aldığını görmüştüm. Yakın zamanda kitap almayı düşünmüyorum ama alırsam mutlaka yazarın kitaplarına da bakacağım. Bazen çok indirimli denk geliyor.

      Sil
  4. Ayrıca aşk konusunda söylediklerine katılıyorum. :)

    YanıtlaSil
  5. Çok beğenmişsin okunacak kitabım olmasa eklerdim hemen kütüphaneme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      Adam ve Kız'ı daha çok beğendim. Önce onu tavsiye ederim.

      Sil
  6. Deniz Erbulak hep duyduğum ama hiç okumadığım bir yazar. Türk yazarlar fantastikte benim diğer yazarlardan alışık olduğum seviyeye pek çıkamıyorlar. Ama Deniz Erbulak o kadar duydum ki bir şans vereceğim sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      yabancılarda o kadar iyi fantastik eserler var ki söylediklerinde haklısın. Bizim o seviyeye gelmemiz için onlarca yıl geçmese gerek ama Deniz Erbulak güzel bir başlangıç yapmış diyebilirim.

      Sil
  7. Yazarın başka bir kitabını okumuştum ama gerçekten başarılı bir yazar Şule'cim, beni de andığın için çok teşekkür ederim sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      sayende çok güzel kitaplar keşfettiğim için her seferinde seni de anıyorum Eren :-)

      Sil
  8. dex çok severim, bu yazarı duydum ama hiç okumadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Dex son zamanlarda çok pahalı kitap satmasa ben de seveceğim :-)

      Sil
  9. Kitap isimleri ne değişik :) Aşk konusuna ben de katılıyorum, ilmek ilmek işlenenler her zaman bana daha çok işler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure,
      ilk ikisi yer adı, sonuncusu karakter adı.

      Kesinlikle. O tarz aşk öykülerini okumak çok daha keyifli.

      Sil
  10. Ya ama Deniz Erbulak kalp ben :) Şule ya sevmene o kadar sevindim ki anlatamam :) Adam ve kız sanırım yine okuyacağım zamanlar geliyor , kaçıncıya okusam da her defasında farklı geliyor, Erbulak kalemindeki o naiflik çekiyor bizi, alışık değiliz biz, dediğin gibi sebepsiz aşklar falan, ya da çıkar kokusu hep ama onun karakterleri hatta karakterlerin isimleri bile :) Ayy bak Deniz Hanım deyince bende kayış fena :) sevmeni sevdim, keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      şimdi senin önerilerinde yeni kitaplarını okumak için sabırsızlanıyorum. Şanslıyım ki daha okuyabileceğim çok kitabı var :-)

      Sil
  11. Bu seriyi ben de çok sevmiştim, ilk kitabının yeri ayrı ama. Zaten genelde serilerde en çok ilk kitapları seviyorum :D Adak ve Kıyametle Savaşanlar'da çok güzel :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      onlar da aklımda. Yakın zamanda kitap almayı düşünmüyorum ama alışveriş yaptığım zaman yazarın kitaplarından da alacağım mutlaka.

      Sil
  12. İlkay,
    yazarın birkaç serisi daha var. Üretken bir yazar. Benim de okumadığım bir sürü kitabı var.

    YanıtlaSil
  13. Yazınız sayesinde iyi bir yazarımızı ilk defa öğrenmiş oldum.Bunun için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...