27 Nisan 2022 Çarşamba

Ortaokul Öğrencileri İçin Okuma Listesi (30 Mutlu Gün #26)

Öğrencilerim çoğu kez benden kitap önerisi ister. Çocuklara kitap tavsiyesi vermek zor çünkü hem yaşına uygun olacak hem içinde küfür, cinsellik, olumsuz örnek oluşturabilecek davranışlar vb. olmayacak hem de çocuğun keyifle okuyabileceği kadar sürükleyici, akıcı olacak. Takdir edersiniz ki bu özelliklerin hepsine birden sahip olan kitap sayısı fazla değil. Neyse ki Facebook’ta bulduğum bir liste imdadıma yetişti. 5,6,7 ve 8.sınıflar için ellişer kitap önerisi bulunan listeyi öğrencilerime gönderdim geçen haftalarda. Birkaç kişiden geri dönüş almaya başladım. Bana o listeden bir iki kitap okuduklarını ve çok beğendiklerini söyleyerek teşekkür ettiler. Bu beni hem çok mutlu etti hem de duygulandırdı.

Listeleri incelemek isteyenler için burada da paylaşıyorum. Ortaokul öğrencisi tanıdıklarınıza gönderebilirsiniz.

 

Ortaokul Öğrencileri İçin Okuma Listesi (30 Mutlu Gün #26)

Ortaokul Öğrencileri İçin Okuma Listesi (30 Mutlu Gün #26)

Ortaokul Öğrencileri İçin Okuma Listesi (30 Mutlu Gün #26)

Ortaokul Öğrencileri İçin Okuma Listesi (30 Mutlu Gün #26)

21 yorum:

  1. Güzel bir liste, daha önce görmüştüm. En azından kitap hediye etmek isteyenler fikir sahibi olur. :) Bazı kitaplar ağır ya da sıkıcı gelebilir gibi geldi, yaş aralığına göre.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      olabilir. Yeni nesil çabuk sıkılıyor. Artık okuyup neyi sevdiklerini kendileri keşfedecekler.

      Sil
  2. Harika liste..Okuma alışkanlığını kazandırabilmek çok önemli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soyal cafe,
      evet. Küçük yaşta başlanırsa daha kalıcı oluyor.

      Sil
  3. Öneriler güzel, aralarında hem bizim çocukluklarımızdan hem de son dönemlerin sevilen kitaplarından bolca eser var. Bu yaş aralığında en sevdiğim yazar Jules Verne idi, listede de sıkça adını gördüm kendisinin ve mutlu oldum :) Ama bence Ömer Seyfettin'in eserleri 5. sınıf öğrencilerine kesinlikle uygun değil. Kendisi benim çocukluk kabusumdu, hala açıp okuyamam. Kendisi çok sevildiği için ortalık yerlerde pek dile getirmiyorum ama Gülten Dayıoğlu'nun da okuduğum eserleri olumsuz anlamda beni çok etkilemişti, onu da pek sevmem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure,
      Ömer Seyfettin'in öyküleri çocuklara pek uygun değil, katılıyorum. Özellikle Bomba, Beyaz Lale, Başını Vermeyen Şehit gibi öyküleri korku öyküsü gibi. Yetişkinlerin bile okuyunca psikolojisi bozulur. Bize hep okuttular, neyse ki şimdilerde çok tercih edilmiyor.

      Gülten Dayıoğlu'nun çok fazla kitabını okumadım ama okuduklarımı çok sevmedim. Günümüze göre çok demode kalmış. Kafa yapısı çok eski ve kabul edilemez bazı fikirleri var. Kitaplarını çocuklara okutmadan önce bir yetişkinin okuyup onaylaması gerek bence.

      Sil
  4. Güzel listeler. Teşekkür ederim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      ben de yorumun için teşekkür ederim :-)

      Sil
  5. güzel seçkiler için teşekkkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bademlebuduk,
      güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  6. Harika oldu bu listeler Şule'cim eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel listeler, sınıf sınıf ayrılmış:) Çocuklara kitap önerirken gerçekten çok dikkatli olmak gerekiyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      yoksa anında şikâyetler almaya başlıyorsun :-)

      Sil
  8. bu listeler faydalı olabilir saol :)

    YanıtlaSil
  9. İlkay, önereceğim kitapları önceden okumaya çalışıyorum ama bu da çok zaman alıyor. Kendi okumalarım da var çünkü. Bu yüzden bu liste benim için kurtarıcı oldu.

    YanıtlaSil
  10. Çok faydalı bir liste, insan gerçekten ne alacağını bilemiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      senin önerilerini de not alıyorum Handan ama henüz okumadığım için paylaşamıyorum. Özellikle erkek öğrenciler maceralı kitaplar istiyor. Sen bu konuda güzel fikir veriyorsun.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...