26 Aralık 2021 Pazar

“2021’de Her Ay Mutlaka Bir Tuğla Etkinliği” Sonucum

“2021’de Her Ay Mutlaka Bir Tuğla Etkinliği” Sonucum
Bu listeden sadece dört kitap okumuşum. 

Son zamanlarda blogda çok fazla etkinlik sonucu paylaştım ama ne yapayım, bulduğum kitap etkinliğine katılmışım J

Katıldığım en güzel etkinliklerden biri buydu aslında. Amaç her ay en az 500 sayfalık bir kitap okumaktı. Son yıllarda sırf okuma hedeflerim tutsun ya da okuduğum kitap sayısı çok görünsün diye genellikle kısa kitaplara yöneliyorum. Anne olmam ve pandeminin getirdiği psikolojik sorunlar da eklenince kalın kitaplar gözümü korkutmaya başlamıştı. Halbuki ben üniversite yıllarımdan itibaren tam metin çeviriler kovalamaya ve cilt cilt dünya klasikleri okumaya başlamıştım. 20’li yaşlarımda bu okumaları yapabildiysem şimdi daha rahat okuyabilmem lazım. Aslında sorun başlayamamak. Bir başlasam, eğer kitap da güzelse tabii, çok keyif alarak okuyorum.

Etkinlik sonucunda bu yıl yedi kitap okudum:

YAZAR ADI

KİTAP ADI

YAYINEVİ

SAYFA

REFİK HALİD KARAY

TÜRKÇENİN TADI VE AHENGİ

İNKILAP YAYINLARI

704

AZRA KOHEN

DESTEK YAYINLARI

701

IVAN GONÇAROV

OBLOMOV

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

632

MARKUS ZUSAK

KİLDEN KÖPRÜ

MARTI YAYINLARI

608

AZRA KOHEN

DESTEK YAYINLARI

598

JACK LONDON

MARTİN EDEN

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

520

BUKET UZUNER

KUMRAL ADA MAVİ TUNA

EVEREST YAYINLARI

500

Kitap ismine tıklayarak kitapla ilgili yorumuma ulaşabilirsiniz. Yazmadıklarımı da yeni yıldan sonra yazmaya çalışacağım.

Ben bu etkinliği çok sevdim. Etkinlik bahanesiyle yıllardır kitaplığımda okunmayı bekleyen tuğla kitapları eritebilirim. Bu yüzden yeni yılda da devam edeceğim. Umuyorum en az on iki kitap okuyabilirim. Etkinliği düzenleyen 1kitap1kahve1ayşe hesabına teşekkür ediyorum.

Bu kitaplar arasında okuduklarınız var mı? Merak ettikleriniz? Kalın kitaplar gözünüzü korkutur mu? Kalın kitapları mı ince kitapları mı daha çok seversiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

28 yorum:

  1. Martin Eden'i okumuştum ve bir cırpıda bitirmiştim , umarım sizde sevmişsinizdir. Kilden köprüyü merak ettim ama ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dlkgzr,
      Kilden Köprü'den beklentim büyüktü ama çok sevemedim. Yine de okunabilir.

      Sil
  2. Yine de okumaya zaman ayırmak güzel,ben pek yapamıyorum. Bu arada takipçi butonunu bulamadım telefondan?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten,
      telefondan girince görünmüyor. Nasıl ekleyeceğimi de bilmiyorum ama en altta "Web sürümünü yükle" yazısı var. Onu yüklerseniz sağ üst köşede takipçi butonunu bulabilirsiniz.

      Sil
  3. Kalın kitaplar biraz göz korkutuyor ama akıcı olduğu zaman da hiç anlamadan bitiriyorsun:))) Ben hala senden Martin Eden yorumu bekliyorum heyecan ve merakla:))) Ardında Bıraktığın Kadın benim de listemde:))) Kumral Ada Mavi Tuna alınacaklar listemde:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      Martin Eden yorumu birkaç ay daha bekleyecek :-( Yazacağım o kadar konu var ki iki ay boyunca bu senenin dökümünü, yorumlarını yazacağım. Marttan sonra yeni yılda okuduklarımı, izlediklerimi yazabilirim sanırım.

      Sil
  4. marissa meyer okuyayım ben de, hiç okumadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Cinder serisi çok güzledir Deep. Mutlaka okumalısın. Ben çok severek okumuştum.

      Sil
    2. tamam okuycam, ilk kitap cinder de mi onu alcam :)

      Sil
    3. deeptone,
      Evet, ilk kitap Cinder. Serinin okunma sırası şu şekilde:
      1.Cinder (1.Kitap)
      2.Scarlet (2.Kitap)
      3.Cress (3.Kitap)
      4.Levena (Ara kitap)
      5. Winter (4.Kitap)
      6.Uzak Yıldızlar (Ara kitap)

      Sil
  5. Harikasiniz cok yaratici bir etkinkik, tuğla etkinligi deyince başlıkta aklıma kitap gelmedi bir an. Yaziya tiklayinca anladim :) ben genelde sayfa sayisina bakmam. Haftaya ne okuyacağımı bu hafta okudugum kitap belirler. Bu nedenle önceden bir liste hazırlayamam tabi ama sene sonu gelince bir bakarim kac tane tuğla olmuş :)

    Bu yıl ise okuduğum 6 kitap 500 sayfayi geçmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize Her Yer Okul,
      Çok iyi. Tebrikler. Ben seneye daha çok kalın kitap okumak istiyorum bakalım.

      Sil
  6. Martin Eden ve Kumral ada mavi tuna yı okudum. Eskiden kalın kitaplar severdim, şimdi kısa kitaplar daha çok hoşuma gidiyor. Ama satın alırken veya okumaya karar verirken kalınlığına bakmam,, ilgimi hangisi çekiyorsa onu seçerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur,
      insanın zevkleri de zamanla değişiyor. Kalınlığı satın alırken benim için de önemli değil. Okumak istersem alıyorum ama iş okuyacak kitap seçmeye gelince elim hep incelere gidiyor maalesef :-)))

      Sil
  7. Fi Pi Çi'yi bir haftada bitirmiştim sanırım. Martin Eden'ı da elimden bırakmadan bir iki günde bitirmiştim. Kitaplar beni sarıyorsa hemen bitiyorlar ama sarmadıysa minicik bir kitap bile sürünüyor elimde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      ben de günde 300-350 sayfa okuduğum günleri hatırlıyorum ama şimdi kitap ne kadar hoşuma giderse gitsin okumak için o kadar vakit bulamıyorum :-(

      Sil
  8. Kalın kitap candır ama dediklerine katılıyorum bilhassa pandemi psikolojilerimizi altüst etti, :( Yine de harika listelerine bayılıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      yavaş yavaş toparlıyorum Eylem. Toparlanmam lazım. Hayatımdan iki sene gitti, daha fazlası gitmesin. Bununla yaşamayı öğreneceğiz.

      Sil
    2. "Hayatımdan iki sene gitti, daha fazlası gitmesin." kocaman bir inş diyorum Şule, en kocamanından hem de...

      Sil
  9. eskiden gercekten cok okurdum. ya yaşlandığım için(45) ya da artık internet ve sosyal medya alışkanlıkları bizi değiştirdiği için ,bir diğeri hayat benim kafamı fazla doldurup da okudugumu anlamakta zorlandığım için midir bilmem ,malesef okuma gücüm eskisi gibi değil.1000 küsür sayfalık Anna Karaninayı okuyorum su an,aynı zamanda roman olmayan iki kitap daha var eşzamanlı okudugum. Evet,kalın kitaplar korkutuyor artık ,Anna Karenina nasıl bitecek bilmiyorum.20 sene önce olsa 1 haftada bitmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içim dışım sobe,
      ben de Anna Karanina'yı genç yaşta, 20 yaşımda, okumuş ve çok sevmiştim. 40'tan sonra tekrar okumak istiyorum. İnsanın zamanla zevkleri ve düşünceleri değişebiliyor. Bakalım o zaman ne düşüneceğim?

      Sil
  10. Etkinliğin adı ne hoşmuş :)) Yazılarını okumayı özlemişim Şule. Okuduklarından Notre Dame'ın Kamburu, Kumral Ada Mavi Tuna, Mansfield Park ve Fidye'yi okumuşum. Martin Eden listemde, belki bu sene okurum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      hoş geldin Elif. Özlemiştik seni. Saydığın kitapların hepsini okuyamadım maalesef. Okumaya niyet ettim ama hepsini bitiremedim. Bu sene okumaya çalışacağım. Sevgiler :-)

      Sil
  11. Tuğla kitaplar gözümü aşırı korkutuyor, bol boş zamanım olduğunda nadir de olsa okumaya cesaret ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      bende şöyle bir durum var. Ben bir kitaba başlayınca en geç 3-5 gün içinde bitirmek istiyorum. Eğer kitap elimde sürünürse o kitaptan soğuyorum ve kitabı sevemiyorum. Kalın kitaplar ne kadar akıcı olursa olsun okuyabilmek için zaman lazım. O da genellikle bende olmuyor. Belki bu sene daha çok zaman ayırabilirim.

      Sil
  12. Kumral Ada Mavi Tuna'yı okumuştum. Güzel bir kitapti akıcı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      bence de. Kalın bir kitap ama kısa sürede okumuştum.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...