11 Temmuz 2021 Pazar

Alıntılar #8

Herkese merhaba. Son zamanlarda okuduğum kitapların hoşuma giden alıntılarını bloğuma yazıyorum. Alıntılar belki size kitapla ilgili bir fikir verir. Eğer içlerinde merak ettiğiniz varsa sorabilirsiniz, kısaca ne düşündüğümü söylerim.

Hippokrates-Aforizmalar
Türkiye İş Bankası Yayınları, Çevirmen: Eyüp Çoraklı, 74 Sayfa, 5. Baskı, 2020

Hippokrates-Aforizmalar

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Hangi hastalık olursa olsun hastanın aklının yerinde ve yemekle arasının iyi olması iyiye işarettir, tersiyse kötüye.

2. Yaşam kısadır, sanat uzun, fırsat gelip geçici, tecrübe güvenilmez, kararsa zor.

3. Yaşlılar gayet kolay dayanırlar perhize, sonra orta yaşlılar; gençler pek dayanamaz, çocuklarsa hiç. Hele bir de normalden daha hareketli çocuklar söz konusuysa.

4. Yiyeceklerin haz mı yaz ve sonbaharda çok zor olur, kış ve ilkbahardaysa çok kolay.

5. “Çok kişiye bedeldir tek bir hekim.” Homeros

6. Haddini aşması durumunda uyku da uykusuzluk da kötüdür.

7. Doğal olandan fazlaysa eğer ne tokluk iyidir ne açlık ne de başka bir şey.

8. Kendiliğinden oluşan bitkinlikler hastalıkların habercisidir.

9. Bir anda ve hızlı şekilde doyuran besinlerin boşaltımı da hızlı olur.

10. Birden gelişen hastalıklarda hastalığın ölümle mi yoksa sağlıkla mı sonuçlanacağı konusunda yapılan tahminler hiç güvenilir değildir.

11. Belirli bir nedeni olmaksızın kendilerini sürekli ve son derece bitkin hisseden kişiler aniden hayatlarını kaybederler.

12. Ani ölümler zayıf kişilerden ziyade yapı itibariyle son derece şişman kişileri bulur.

13. Gençken iri yapılı olmak muhteşem bir şey olup hoşa gider ama yaşlıyken külfet demektir bu, hatta ufak tefek olmaktan daha kötü sayılır.

14. Hastalıkların en şiddetli ve genellikle en ölümcül olduğu mevsim sonbahardır, ilkbaharsa en sağlıklı ve ölümcül hastalıkların en az görüldüğü mevsimdir.

15. Sıcak olsun soğuk olsun sürekli akan aşırı ter hastalık belirtisidir; terin soğuk olması ağır hastalığa işaret eder, sıcak olmasıysa hafif hastalığa.

16. Kemikler, dişler, sinirler, beyin ve omurilik için soğuk zararlıdır, sıcaksa yararlı.

17. Erkek çocuğa gebe kadınların teni güzel olur, kız çocuğa gebe kadınların teniyse çirkin.

18. Aşırı derecede şişman olup da gebe kalamayan kadınlarda bağırsak askısı rahim ağzına baskı yapıyordur, dolayısıyla bu kadınlar zayıflayamadıkları sürece gebe kalamazlar.

19. Hıçkırık tutmuş bir kişi aksırırsa hıçkırığı kesilir.

20. Haddini aşması durumunda uyku da uykusuzluk da hastalık demektir.

21. İlaçların iyi edemediği hastalıkları demir iyi eder, demirin iyi edemediği hastalıkları ateş iyi eder, ateşin iyi edemediği hastalıklarıysa artık iyi edilemez saymalı.

Sydney Landon-Her Yerde Sen
Nemesis Kitap, Çevirmen: Nihal Akçan, 650 Sayfa, 1. Baskı, 2015 

Sydney Landon-Her Yerde Sen

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Belki de her kadının hayatının bir döneminde kötü bir çocuk tarafından kalbinin kırılması gerekiyordu. Bu sayede iyi olanlarla karşılaştıklarında onların değerini bilirlerdi.

2. Ailem hakkında ben konuşabilirim ama başka hiç kimse konuşamaz.

Demir Özlü-İşte Senin Hayatın
Yapı Kredi Yayınları, 79 Sayfa, 2. Baskı, 2016

Demir Özlü-İşte Senin Hayatın

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Yaşlılık başlayınca kavranan korkunç bir şey vardı: Artık bir yol vardı önünde. Bu yol, ölüme doğru giden bir yoldu. Sadece o vardı artık ulaşılacak olan. Yaşlılık başlamadan önceyse insan, önünde gidilebilecek birçok yol olduğunu sanıyordu.

Markus Zusak-Kilden Köprü
Martı Yayınları, Çevirmen: Selim Yeniçeri, 607 Sayfa, 1. Baskı, 2018

Markus Zusak-Kilden Köprü

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. En iyi şeyler de hep biz doğmadan önce olur.

2. Michael dönüp baktığında filmleri hatırlıyordu. Cuma günleri sinemaya gittiklerinde bütün salonun, Michael’la birlikte, kahkahalara boğulduğu anlarda Abbey’nin hiç etkilenmeden nasıl izlemeye devam ettiğini hatırlıyordu. Sonra bütün sinemaseverler sessizleştiğinde Abbey sadece perdeyle kendisinin arasında bir şeye sessizce gülümsüyordu. Aynı anda gülebilseler belki de bir şeyler düzelebilirdi.

3. Yaşasaydı onu bu kadar sevmezdik.

İçlerinde okuduğunuz bir kitap var mı? Okumak istediğiniz? Merak ettiğiniz? İlginizi çeken? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

12 yorum:

  1. Belirli bir nedeni olmaksızın kendilerini sürekli ve son derece bitkin hisseden kişiler aniden hayatlarını kaybederler.

    Okuynca korktum ben oyleyim bu ara ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      hahahahaha ben de çoğu zaman böyleyim :-)

      Sil
  2. Kitapları okumadım. İlk kitap Aforizmalar'dan 1. alıntı beni çok başka yere götürdü bazı yaşadığım şeylerden dolayı. Okuyunca bir kötü oldum. Çok güzel alıntılar var. Kitabı çok merak ettim. Her Yerde Sen kitabını da çok gördüm ve merak ediyorum:))) Bu arada senin yorumundan sonra Savaş Sanatı kitabını aldım, okuyacağım en kısa zamanda:)))) Senin kitap yorumlarını ayrı seviyorum, emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      güzel yorumun için ben teşekkür ederim canım :-)

      Savaş Sanatı çağının çok ilerisinde bir kitap. Ben çok beğendim. Her yerde Sen çerezlik kitap olarak başarılı. Eğer devam kitaplarını bulursam onları da okuyacağım.

      Sil
  3. "Ailem hakkında ben konuşabilirim ama başka hiç kimse konuşamaz." tam da benim felsefem olan bir cümle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur,
      çoğu insan böyle hissediyor bence.

      Sil
  4. "Belki de her kadının hayatının bir döneminde kötü bir çocuk tarafından kalbinin kırılması gerekiyordu. Bu sayede iyi olanlarla karşılaştıklarında onların değerini bilirlerdi." Kötü bir erkek kırdı kalbimi, öyle biri olduğunu bilmiyordum, şimdi farklı biriyle mutluyum ama o zaman çok üzülmüştüm. İnsanları bazen tanıyamıyoruz ama tanıdığımızı zannediyoruz o yüzden kırılıyoruz. Bir de kimden hoşlanacağımıza kendimiz karar veremiyoruz galiba, duygular kendiliğinden gelişiyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur,
      bazı insanlar kendilerini olmadıkları biri gibi gösterme konusunda çok başarılı maalesef.

      Sil
  5. Kitapların hiçbirini okumadım ama Kilden Köprü ve Aforizmalar ilgimi çekti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      Kilden Köprü ortalama bir kitaptı Gül. Yazarın Kitap Hırsızı kitabını öneririm. Ondan başka okuduğum bütün kitapları vasat buldum.

      Sil
  6. kitaplardan okuduğum yok. alıntı eklemen güzel fikir dediğin gibi merak ettiriyor alıntılar okumamıza önayak olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      eğer merak ettiğin bir kitap varsa sorabilirsin. Ne düşündüğümü söylerim.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...