28 Aralık 2021 Salı

“2021 Klasik Kitap Okuma Maratonu” Sonucum

“2021 Klasik Kitap Okuma Maratonu” Sonucum
Yıl bitmeden bütün kitap etkinliklerimin sonucunu paylaşmaya çalışıyorum. Bu yılın dökümünü çıkarıp yeni yıla temiz bir başlangıç yapacağım. Kitap ve film yazılarım beklemede. Ocak ayından itibaren onları yazmaya döneceğim.

Sevgili Okuyan Muggle’ın gelenekselleşen Klasik Kitap Okuma Maratonu’na bu yıl da katıldım. Geçen yıllara göre daha iyi bir performans gösterim. Tabii bunda Türkiye İş Bankası Yayınları’nın Modern Klasikler serisinin payı büyük. Size de oluyor mu? Hangi kitap klasik hangisi değil diye düşünürken zorlanıyorum. Türkiye İş Bankası aklımızda o kadar yer etmiş ki onların bastığı bütün Hasan Ali Yücel klasikleri ve Modern klasikler dünya klasiği, diğer yayınevlerinin bastıkları değilmiş gibi geliyor. Türk klasiklerini gene daha iyi tespit ediyorum ama dünya klasiği kavramı benim için biraz karışık. Bu yüzden listemde olmaması gereken kitaplar olabilir.

Önce okuduğum dünya klasiklerini paylaşıyorum. Kitabın ismine tıklayarak kitapla ilgili yorumuma ulaşabilirsiniz.

YAZAR ADI

KİTAP ADI

YAYINEVİ

WİLLİAM SHAKESPEARE

YETER Kİ SONU İYİ BİTSİN

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

WİLLİAM SHAKESPEARE

ANTONİUS VE KLEOPATRA

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

IVAN GONÇAROV

OBLOMOV

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

AİSKHYLOS

ZİNCİRE VURULMUŞ PROMETHEUS

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

FRANZ KAFKA

BABAYA MEKTUP

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

KNUT HAMSUN

AÇLIK

VARLIK YAYINLARI

JACK LONDON

MARTİN EDEN

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

HİPPOKRATES

AFORİZMALAR

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

JACK LONDON

KIZIL VEBA

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

SUN TZU

SAVAŞ SANATI

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

STEFAN ZWEİG

ÜÇ BÜYÜK USTA

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

HERMANN HESSE

SİDDHARTHA

CAN YAYINLARI

ANTON ÇEHOV

KAŞTANKA

BORDO SİYAH YAYINLARI

WİLLİAM SHAKESPEARE

2.RİCHARD

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

RAY BRADBURY

FAHRENHEIT 451

İTHAKİ YAYINLARI

JACK LONDON

ATEŞ YAKMAK

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

ANTON ÇEHOV

VANYA DAYI

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

CARLO COLLODİ

PİNOKYO

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

HALİL CİBRAN

KUM VE KÖPÜK

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

F. SCOTT FİTZGERALD

BENJAMİN BUTTON'IN TUHAF HİKÂYESİ

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

JACK LONDON

BİR KUZEY MACERASI

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

JULES VERNE

DOKTOR OX'UN DENEYİ

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

ANTON ÇEHOV

VİŞNE BAHÇESİ

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

HALİL CİBRAN

GEZGİN

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

ANTON ÇEHOV

MARTI

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

ANTON ÇEHOV

ÜÇ KIZ KARDEŞ

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

HERMAN MELVİLLE

KATİP BARTLEBY

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

JACK LONDON

BİR DİLİM BİFTEK

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

LEWIS CARROL

ALİCE HARİKALAR DİYARINDA

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

ANTON ÇEHOV

KARA KEŞİŞ

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

WİLLİAM SHAKESPEARE

VERONALI İKİ SOYLU DELİKANLI

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

 Bunlar da okuduğum Türk klasikleri:

YAZAR ADI

KİTAP ADI

YAYINEVİ

NAZIM HİKMET

YAŞAMAK GÜZEL ŞEY BE KARDEŞİM

YAPI KREDİ YAYINLARI

HALİDE EDİB ADIVAR

KALP AĞRISI

CAN YAYINLARI

PEYAMİ SAFA

BİR TEREDDÜDÜN ROMANI

ÖTÜKEN NEŞRİYAT

FAKİR BAYKURT

YILANLARIN ÖCÜ

LİTERATÜR YAYINLARI

FAKİR BAYKURT

KARA  AHMET DESTANI

LİTERATÜR YAYINLARI

FAKİR BAYKURT

IRAZCA'NIN DİRLİĞİ

LİTERATÜR YAYINLARI

REFİK HALİD KARAY

TÜRKÇENİN TADI VE AHENGİ

İNKILAP YAYINLARI

FERİT EDGÜ

TÜM DERS NOTLARI

SEL YAYINLARI

ATTİLA İLHAN

TUTUKLUNUN GÜNLÜĞÜ

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

FERİT EDGÜ

YAZMAK EYLEMİ

ALFA YAYINCILIK

FERİT EDGÜ

EYLÜLÜN GÖLGESİNDE BİR YAZDI

ALFA YAYINCILIK

YAŞAR KEMAL

HÜYÜKTEKİ NAR AĞACI

YAPI KREDİ YAYINLARI

HALİDE EDİB ADIVAR

MOR SALKIMLI EV

CAN YAYINLARI

ERDAL ÖZ

YARIN NASIL BİR GÜN OLACAKSIN

CAN YAYINLARI


“2021 Klasik Kitap Okuma Maratonu” Sonucum
Seçtiğim 24 kitaptan 12'sini okumuşum. Hedefi %50 tutturmak benim için büyük başarı :-)

Sevgili Okuyan Muggle’a bu güzel etkinlik için teşekkür ediyorum. Yeni yılda yeni ve güzel kitaplarla buluşmak üzere.

11 yorum:

  1. Yasasin klasikler :))) benim %90 i yine klasiklerdir liste yapiyorum persembe yayimlarim ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      klasik okuma konusunda beni en motive eden hesaplardan birisin. Sende gördükçe okuyasım geliyor, kitap elimde yoksa alasım geliyor :-)

      Sil
  2. Vaaaov tebrik ediyorum Şule abla! Muhteşem kitaplar okumuşsun, bu listenin niceliği de niteliği de harika! Jack London, Çehov ve Shakespeare'e takıldı hep gözlerim. Klasik tanımlaması bazen benim de kafamı karıştırıyor. Kime göre neye göre klasik diyoruz, diyorum. O yüzden artık sadece yazıldıkları yıla bakıyorum ben mesela. Çünkü şöyle düşünüyorum, belki de klasikleşmiş devler arasında değeri bilinmemiş bir sürü kitap vardır ve onların da belki bizim gözümüzde klasikleşme ihtimali vardır. Bu yüzden yabancı edebiyatta sınırım 1940 civarları mesela, fakat bu yerli klasikler için geçerli değil, çünkü biliyorsun kurmaca alanında geç dönemde eserler vermeye başlayan bir edebiyatımız var. O yüzden yerli edebiyatta da 1970lere kadar yazılmış ve büyük bir kitle tarafından kalitesi tartışılmaz olmuş kitapları klasik sayıyorum kendi adıma. Böyle bir sınırlandırmayla etiketliyorum kitapları yani, ihtilafa düştüğüm zaman :D Tekrardan tebrik ediyorum ablacım ve teşekkür de ediyorum bu maratonda beni yalnız bırakmadığın için. Umarım 2022'de de müthiş kitaplar okuruz. Şimdiden mutlu yıllar diliyorum sana, sevdiklerine ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      cevabın için teşekkürler Gözde. Benim için çok aydınlatıcı oldu. Bundan sonra tereddüte düşersem buna dikkat edeceğim. O zaman gelsin 2022 listesi :-)

      Sil
  3. çok fena kıskanmakla birlikte, tebrik ederim. Bu kadar düzenli olabildiğin için de her an senden nefret edebilirim :D yaaa ama yani ne yapayım ki bir türlü olmuyor benim ama bak bu yıl söz ben de toparlayacağım blogu ve okuduklarımı bir miktar:D kolay gelsin o halde her ikimize de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      bunu duyduğuma sevindim Eylem. Birbirimizi gaza getirelim. Zaten blog dünyasına girmeden önce ben bu kadar okumuyordum. Senin, diğer arkadaşların performanslarını gördükçe daha çok okumaya başladım :-)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Handan,
      kitapların yarısından fazlası incecik olduğu için böyle. Yoksa bu sayılara hayatta ulaşamazdım :-)

      Sil
  5. Çok güzel kitaplar okumuşsun, tebrikler :)

    YanıtlaSil
  6. İlkay ,
    ben de aynı senin gibi düşünüyorum. Farklı yayınevlerini deneyip risk almıyorum. Belki onlardan da iyileri çıkacaktır ama bildiklerimden şaşmıyorum.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...