20 Ağustos 2021 Cuma

Alıntılar #9

Herkese merhaba. Son zamanlarda okuduğum kitapların hoşuma giden alıntılarını bloğuma yazıyorum. Alıntılar belki size kitapla ilgili bir fikir verir. Eğer içlerinde merak ettiğiniz varsa sorabilirsiniz, kısaca ne düşündüğümü söylerim.

Sezgin Kaymaz-Bugün Bize Kim Geldi

Sezgin Kaymaz-Bugün Bize Kim Geldi

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. “Allah gözünü kör etmesin inşallah. Başka da bi şeycikler demem.” Böyle der der, sonra bi sürü bi şeycikler daha derdi hep.

2. “Dayak Korkusu” diye bir sanat filmi mi yapacaksın, hiç uğraşma, çeşitli açılardan çek bizim suratlarımızı, götür istediğin festivale, ödülü kap. O derece.

3. Ben de aynı şeyi düşünüyordum, kendime bile pek söyleyemeden. Ölene bir şey yapmıyor ölüm, kalana yapıyor.

4. Hayatta iki kişiye laf anlatamazsın mümkün değil. Bilene bir de cahile. Bilen zaten biliyor, nasıl anlatacaksın? Cahil zaten cahil, ne anlayacak?

Sally Thorne-%99 Benim

Sally Thorne-%99 Benim

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Bazen fikirlerini gizlemenin en iyi yolu onları açıkça dile getirmekti.

2. –Eh, alınma ama…

-Tam da bu esnada birileri mutlaka alınacağım bir şey söyler.

3. Şekersiz bir hayat mı? Neden yaşam bir şeyleri bırakmak üzerine kuruluydu? Sevdiğim şeyleri de bırakırsam elimde ne kalacaktı?

4. Kötü çocuklar iyi kızlardan hoşlanırlar.

5. Eğer ilk giden ben olursam kimse beni terk edemez.

6. Her kötü kahramanın okşayacağı pofuduk bir kediye ihtiyacı vardır.

Knut Hamsun-Açlık

Knut Hamsun-Açlık

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Dünyada nefret ettiğim bir şey varsa o da on iki olmadan yatağa girmektir.

2. Yaşamak öyle güzel ki!

3. Üfff! Çekingen insanlar ne zor. Onların yanında her şeyi bizim yapmamız, bizim söylememiz gerek.

4. Fazla gururdan ölebilirdi insan.

5. Yıkılmak istemiyor, ayakta ölmek istiyordum.

6. Öyleleri vardır ki ufak tefek şeyler onları yaşatır da sert bir söz onları öldürür.

Hermann Hesse-Siddhartha

Hermann Hesse-Siddhartha

 ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Dünyada kendim kadar az bildiğim başka hiçbir şey yok.

2. Sevgi avuç avuç dilenilebilir, para pulla satın alınabilir, armağan olarak sunulabilir sana, sokakta bulunabilir ama haydutlukla ele geçirilemez.

3. Yumuşak sertten güçlüdür, su kayadan güçlü. Sevgi, zorbalıktan güçlüdür.

4. Bir kimse arıyorsa gözü aradığı şeyden başkasını görmez çokluk, bir türlü bulmayı beceremez, dışarıdan hiçbir şeyi alıp kendi içine aktaramaz çünkü aklı fikri aradığı şeydedir hep çünkü bir amacı vardır, çünkü bu amacın büyüsüne kapılmıştır. Aramak, bir amacı olmak demektir. Bulmaksa özgür olmak, dışa açık bulunmak, hiçbir amacı olmamak. Sen, ey saygıdeğer kişi, belki gerçekten arayan birisin, çünkü amacının peşinde koştuğundan hemen gözünün önündeki bazı şeyleri görmüyorsun.

5. Bilgi bir başkasına aktarılabilir, bilgelikse hayır. Bilgelik keşfedilebilir, bilgelik yaşanabilir, bilgelik el üstünde taşıyabilir insanı, bilgelikle mucizeler yaratılabilir ama bilgelik anlatılamaz ve öğretilemez.

6. Sözcükler gizli saklı anlamı zedeliyor, dile getirilen her şey o an değişiyor biraz, biraz çirkin, biraz aptalca niteliğe bürünüyor. Evet, bu da çok iyi bir şey. Bu da çok hoşuma gidiyor. Bir insanın hazinesini ve bilgeliğini oluşturan şeyin bir başkasının kulağına her zaman aptalca gelmesine de hiç diyeceğim yok.

Deniz Erbulak-Adam ve Kız

Deniz Erbulak-Adam ve Kız

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. İnsanların kendilerini zavallı göstermeyi ne kadar sevdiklerini düşündü kız. Nefret ediyordu böyle sızlanıp duran ama hayatının niye yolunda gitmediğini asıl kendine soramayan aptal insanlardan.

2. Fazlalıklar da eksiklikler gibi çürütüyordu hayatı.

İçlerinde okuduğunuz bir kitap var mı? Okumak istediğiniz? Merak ettiğiniz? İlginizi çeken? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

8 yorum:

  1. Başka da bişeycik demem kısmı beni de çok eğlendirmişti :)

    Deniz Erbulak okumak istiyorum bir gün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      ben çok sevdim Handan. Bir kadın ve erkeğin birbirlerini tanımasını ve sevmesini anlatmış ama kalemi çok iyiydi. Şimdi Yansıma üçlemesini okumayı planlıyorum.

      Sil
  2. Umarım bu alıntı doğru çıkar günün sonunda "Yumuşak sertten güçlüdür, su kayadan güçlü. Sevgi, zorbalıktan güçlüdür."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur,
      umarım. Bunun doğru olmasına hepimizin ihtiyacı var.

      Sil
  3. Kitaplar birbirinden güzel görünüyor ve ilgi çekici:))) En çok %99 Benim ve Adam ve Kız dikkatimi çekti ve not aldım bile:))) Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      ikisi de güzel aşk öyküleri. %99 Benim daha komik ve erotik, Adam ve Kız daha gerçekçi ve edebi.

      Sil
  4. hepsi çook ilginç kitaplarmış Şule'cim eline sağlık, Adam ve Kız'ı merak ettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Adam ve Kız çok güzel bir kitaptı Eren. Aslında ona ayrı bir yazı yazmak istiyordum ama hemen yazamadım, üstünden zaman geçince de detaylı bir yazı yazamam diye vazgeçtim. Yoksa çok sevdiğim bir kitap oldu.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...