17 Aralık 2021 Cuma

Nil Karaibrahimgil-Nil’in Kelebekleri

Nil Karaibrahimgil-Nil’in Kelebekleri

Nil Karaibrahimgil, Nil’in Kelebekleri, Doğan Kitap, 320 Sayfa, 8. Baskı, 2017.

Herkese merhaba. Eylül ayında “İlk Defa Sahaftan Alışveriş Yaptım” yazımda Nil Karaibrahimgil’in iki kitabını aldığımı yazmıştım. Gelen yorumlara baktığımda şarkıcının kitaplarından haberi olmayanları gördüm. Kendisi dört kitabı olan bir yazar. Gazete ve dergilerde yayınlanmış yazılarını bu dört kitapta toplamış. Aralarında sadece kitap için yazdığı, daha önce başka bir yerde yayınlanmamış yazılar da vardır belki. 

Ben o alışverişte iki kitabını almıştım. Kelebeğin Hayat Sırları’nı okudum ve yorumladım. Buradan okuyabilirsiniz. Şimdi Nil’in Kelebekleri’ni yorumlayacağım ama ilk kitap yorumumdan çok farklı şeyler söylemeyeceğim. Aynı tarz, aynı konular, aynı okuma zevki… Büyük ihtimalle bütün kitapları bu şekildedir. Bu nedenle bir kitabını okuyarak başlayabilir, eğer severseniz diğer kitaplarına da şans verebilirsiniz. Ben Kelebeğin Hayat Sırları’nı öneririm. Onu daha çok sevmiştim.

Deneme türünü çok severim. İnsanların düşüncelerini okumak hoşuma gider. Bu kitabı da, genellikle okulda olmak üzere, keyifle okudum. Nil’in o insanın sinirini bozacak orandaki iyimserliği kitabın her sayfasına yansımış. Youtube'ta şarkıcı Aydilge için “Hayatında hiç mutsuz olmamış gibi şarkı söyleyen” diye bir yorum duymuştum. Bence o yorum Nil için de yapılabilir. Çevremdeki negatif insanlarda çok sıkıldığım için böyle pozitif birinin yazılarını okumak bana iyi geldi. Benim gibi düşünenlere kitabı öneriyorum ama tabii “Mutlaka okumalısınız.” kategorisinde bir kitap değil.

Siz bu kitabı okudunuz mu? Beğendiniz mi? Okumak ister misiniz? Nil Karaibrahimgil’in kitaplarını sever misiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Büyümemize rağmen “Büyüyünce” kelimesiyle başlayan cümlelerimiz bitmek bilmedi. Bitmedi çünkü küçükken ileride yapmak istediklerimizle şu an yaptıklarımız bir türlü örtüşmüyordu.

2. Toprağa verilince ilk kayıp

Anladım ki yaşarken

Kıymet bilmemek ayıp

3. Düne de yarına da asla “Görüşürüz” deme. Mahcup olursun. İkisini de bir daha hiç görmeyeceksin. Geçmişte silgi kullanmak gelecekte kalem kullanmak yasaktır. O yüzden silmeye, yazıp çizmeye çaba boşunadır. Kelebekten kanat hariç bir farkın olmadığını bilseydin bugün nasıl koştururdun bir düşün. Ne ertelemek olurdu ne yinelemek.

4. Tanrım beni kırıştırma

Yere doğru yaklaştırma

Sarkıtma ve buruşturma

Hep gergin olayım hep taze

Beni herkesle karıştırma.

Amin.

5. “Para yalnızca ucuz şeyleri alır.” Meksika atasözü

6. Kadınlar, çok seyrek olarak söylediklerini kast ederler. Asıl demek istediklerini bulmak için sakın “Ne demek istiyorsun?” diye sormayın. Bu soru, kastedilmeyecek, başka bir cümleye yönlendirir ve aslolandan gitgide uzaklaşmanıza sebep olur. Bu sebeple sonuç ilişkisi kurulamaz.

7. “Kelime silahı olan, onu asla kullanmamalı. Bir ömür boyu sakat bırakabilir insanı.” Murathan Mungan

8. Aşkta, en yanlış şeyler bile mantıklı gelir insana.

9. İnsan, sevdiğiyle geçen zamana doyamadığı kadar âşıktır.

10. Ağzımızdan tam olarak demek istediğimiz çok seyrek çıkar. Korkular, gurur, bilirsiniz işte.

11. Kardeşlik ilişkilerin en ideali. Bence ikinci ideal ilişki türü de arkadaşlık.

12. İnsan ruhuna en kötü gelen bakteriler, hayattan, kendinden ve sevdiklerinden mükemmellik bekleme virüsü. Onları, görmek istediğimiz hâle getirene kadar rahat etmemek.

13. Gençlik çok şapşal bir zaman aynı zamanda çünkü bir sürü yenilgiyi gururla ve büyük bir enerjiyle taşıyorsun.

14. Mutlu bir çocukluk için hiçbir zaman geç değildir.

15. Duymak istemediğin şeyi, ağzından çıkarma.

16. Okumak istediğin kitapların çoğunun sayfalarında gezinemeden kapanacak gözlerin.

Söylemek istediğin bir dolu şey dökülmeyecek hiç ağzından.

Yerin iki metre üzerinde uzanıyor olacak o “Ölmeden Önce Görmen Gereken 1001 Yer”

Babil’in Bahçeleri’ni içine ekmek için onca çaban.

Kalbini gümbür gümbür attıran başka kalpler de yanında, artık sessiz.

Elbet torunum yapar diye ümit ettiğin ama onun da kaçamayacağı tek kader.

Budur.

İnsan dediğin ölür durur.

17. Tek sayfalık bir kitap çıkarmalı. Kapağında “Ölmeden Önce Bilmeniz Gereken Tek Şey” yazmalı. İçini açınca da sayfanın ortasında koca koca şu okunmalı: Öleceksiniz.

10 yorum:

  1. Sanırım almam kitabı ama sahafta veya kütüphanede rastlarsam okuyayım :)

    YanıtlaSil
  2. Selam canım. 🌸
    Kendisini, duruşunu, şarkı sözlerini ve yorumlarını çok seviyorum. Bir önceki kitabını keyifle okumustum. Resmen duygularımı kağıda dökmüş demiştim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günlük Bloğu,
      selam canım :-) O zaman bu kitabını da seversin. Aynı tarz yazılara devam ediyor.

      Sil
  3. Nil Karaibrahimgil'i çok severim, müziğini, tarzını:))) Bir önceki kitap yorumunu okuduğumda not almıştım, bu kitabı da not alıyorum. Hiç okumadım kitaplarını, merak ediyorum. Alıntılar çok güzel, çok güzel yorumlamışsın:)))) 3. alıntı çok hoşuma gitti:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      çok teşekkür ederim canım. Sevgiler :-)

      Sil
  4. Hala içerisinde bir çocuk yattığına inandığım, severek dinlediğim bir sanatçı. Kitabının olduğunu yeni öğrendim bir şans verebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DUYGUBLOG,
      dört kitabı varmış, ben ikisini okudum. Okunabilecek kitaplar. Kafa yapısını sevdim.

      Sil
  5. Nil'in kitaplarını biliyorum ama henüz hiç bir kitabını okumadım. Elime geçerse okurum sanırım ama özellikle alacağımı sanmıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      bu pahalılıkta özellikle satın almaya gerek yok. Kütüphaneden ya da bir arkadaşından ödünç alarak okuyabilirsin.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...