11 Haziran 2021 Cuma

Alıntılar #7 (#kom2021)

Herkese merhaba. Son zamanlarda okuduğum kitapların hoşuma giden alıntılarını bloğuma yazıyorum. Alıntılar belki size kitapla ilgili bir fikir verir. Eğer içlerinde merak ettiğiniz varsa sorabilirsiniz, kısaca ne düşündüğümü söylerim.

Oğuz Atay-Eylembilim

Oğuz Atay-Eylembilim

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Yaşayışını tasarruf üzerine kurmuştur: Kelimelerini bile israftan çekinir.

2. Bu ülke, Soruların yanlış sorulması yüzünden batıyor zaten.

3. Bu aklıma zamanında gelmeyen şeyler yüzünden çok kaybım oldu.

4. Büyük bir şairimizin dediği gibi ölüm bile insanlara adaletli davranmıyor.

5. Onu pek sevmediğim halde - bunu da kabul etmezdim - beni sevmediğini anlayınca çok üzülmüştüm. Yalan! Kızmıştım.

6. Bu yalnızlık denilen bela olmasaydı insanların çoğu evlenmezdi.

7. İnsanlar birbirlerini anlamıyorlardı (Allah’tan anlamıyorlardır)

8. “Bu ülkede haksızlıkların hesabını soracak makamlar olduğuna inanıyorum.” dedi Ayhan hafiye. Hayır, inanmıyordu.

9. Rivayet ederler ki Ömer Hayyam, cebirsel ifadelerle bilinmeyen için Arapça “şey” sözcüğünü kullanırmış. Hayyam’ın İspanyolcaya çevrilen eserlerinde bu sözcük İspanyolca x, ş diye okunduğu için “xay” olarak yazılmış. Gel zaman git zaman “xay”, x’e dönüşmüş ve cebirsel denklemlerde bilinmeyeni simgeleyen ve en yaygın kullanılan harf olmuş.

Nazım Hikmet-Yaşamak Güzel Şey Be Kardeşim

Nazım Hikmet-Yaşamak Güzel Şey Be Kardeşim

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Kadınların yakışıklı bulduğu erkekleri erkekler yakışıklı bulmaz; erkeklerin güzel bulduğu kadını kadınlar güzel saymaz.

2. Bana hep öyle olur, bir şeyi söyleyeyim mi söylemeyeyim mi diye karşılaştırmaya vakit kalmadan şeytan dürter ve damdan düşer gibi söylerim, sorarım.

3. Cevat bana düşman. Ben ona düşmanlık duymuyorum. Tiksiniyorum ondan. Ben düşmanlık duygusunu önemli, ciddi, kolay harcanmaması gerekir sayıyorum anlaşılan.

Han Kang-Çocuk Geliyor

Han Kang-Çocuk Geliyor

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Bazı anıların açtığı yaralar kapanmaz. Zaman geçtikçe anılar bulanıklaşmıyor, aksine geriye bir tek o anı kalıyor ve diğer her şey yavaş yavaş yok oluyor.

İrfan Yalçın-Yorgun Sevda

İrfan Yalçın-Yorgun Sevda

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Her şey gibi fotoğraflar da rezil oluyor insanlar ölünce. En iyisi çektirmemek.

Sdyney Landon-Her Yerde Sen

Sdyney Landon-Her Yerde Sen

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Kendi hikâyenizden sıkıldığınızda romantik bir kitap okumak iyi gelir.

2. Görünüş göre sessiz sakin görünenler her zaman bir şeyler saklıyordu.

Shirley Jackson-Biz Hep Şatoda Yaşadık

Shirley Jackson-Biz Hep Şatoda Yaşadık

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Elimde değil, korkak insanları hep daha fazla korkutmak istiyorum.

2. Çocuklar yanlışları için cezalandırılmalı ama yine de sevildikleri hissettirilmeli.

William Shakespeare-Antonius ve Kleopatra

William Shakespeare-Antonius ve Kleopatra

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Sen ne kadar kalsan da geliyorsun benimle;

Ben ne kadar gitsem de kalıyorum seninle.

2. Başa geçen geçtiği güne kadar istenir

Varlığında sevilmeyi hak edip de hor görülen

Yokluğunda başlar sevilmeye.

3. Dün sevilmeyenler güçlendikçe

Sevilir olmaya başlamışlar bugün

4. İnsan deli olmalı ki kansın

O yalnız ağızdan edilen

Edilir edilmez de bozulan yeminlere

5. Hor görüp başından attığını

Yok olunca yeniden bulmak istiyor insan

Bugün en çok sevdiğimiz şey dönüp dolaşıp

En az sevdiğimiz şey oluyor yarın

6. Hep korku içinde yaşattığımız insan

Nefret eder sonunda bizden

7. Karıma gelince o huyda bir başka kadın

Bul da göster sen bana: Dünyanın üçte birini

İncecik bir yularla çekip çevirebilirsin

Ama öyle bir kadını zor yola getirirsin

8. Ne kadar dürüst de olsa

Kötü haber getiren iyi karşılanmaz

Müjde verirken çöz dilinin bağlarını

Ama kötü haberi bırak kendi gelsin

9. Evet, yaradılışımızın garip bir cilvesi de bu:

En isteyerek yaptığı şeylerden

Pişmanlık duyuyor insan

10. Olmayacak şeyler yaratmakta

Doğa yaya kalır düşlerin yanında

11. Dünya bilsin ki biz en büyükler

Başkalarının yaptıklarıyla kötüleniriz

Düştüğümüz zaman da bizim sırtımıza yüklenir

Başkalarının sorumlulukları

Acınacak insanlarız bu yüzden

12. Kadınları bilirsiniz: Bütün söylediklerine

İnandınız mı yarıdan çok aldandınız demektir.

İçlerinde okuduğunuz bir kitap var mı? Okumak istediğiniz? Merak ettiğiniz? İlginizi çeken? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

18 yorum:

  1. merhabalar ( :
    yine çok güzel alıntılar paylaşmışsınız. arşivime ekledim bu değerli kitapları. içlerinden en az birini okumayı istiyorum. umarım bu değerli eserleri yakında okuma fırsatım olur. çok selamlar. güzel günler diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohen,
      Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Sevgiler :-)

      Sil
  2. Harika bir paylaşım özellikle Oğuz Atay'a ait olan alıntılar ne kadar kıymetli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelam-ı Kibar,
      Oğuz Atay çok özel bir isim. Bütün eserleri, bütün cümleleri çok kıymetli.

      Sil
  3. Hiçbirini okumadım ama alıntılar birbirinden güzel. :) Favorim;
    ''Görünüş göre sessiz sakin görünenler her zaman bir şeyler saklıyordu.''

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix,
      bunun birçok örneğini gördük değil mi:)

      Sil
  4. Her şey gibi fotoğraflar da rezil oluyor insanlar ölünce. En iyisi çektirmemek.
    Bu cok hakli.bizim.burada antika pazarjnda satilan fotolar var cok üzülüyorum görünce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      doğrudur. Bazen ben de düşünüyorum. Ben ölünce günlük, anı defteri vb. sakladığım anılar benden sona kalanlara ne ifade eder diye. Büyük ihtimalle hepsi çöp olur :-(

      Sil
  5. Alıntıların hepsine bayıldım, çok güzeller. William Shakespeare-Antonius ve Kleopatra kitabındaki alıntıların hepsini çok sevdim özellikle 6.alıntıya bayıldım ve çok doğru:))) Oğuz Atay-Eylembilim kitabında özellikle 5.alıntı:))) Her Yerde Sen ve Yorgun Sevda kitaplarını da merak ettim fazlasıyla:))) Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      güzel yorumun için teşekkürler. Yazılarımı okuyup yorumlaman benim için çok değerli. Sevgiler :-)

      Sil
  6. Kitap alıntılarını pek severimmm :)
    Blog'umda sürpriz bir duyuru var! :)

    YanıtlaSil
  7. Evet, yaradılışımızın garip bir cilvesi de bu:

    En isteyerek yaptığı şeylerden

    Pişmanlık duyuyor insan
    en sevdiğim bu oldu sanırım. Ve bu kitabı okumak isterim, Shakespeareçok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sude,
      ben de çok severim Shakespeare'i. Bütün kitaplarını okumaya çalışıyorum.

      Sil
  8. Biz hep şatoda yaşardık sanırım daha önce yine bir öneride görmüştüm.
    İsmi ilgi çekici aslında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat,
      ben o kitabı çok beğendim aslında. Ayrı bir yorumunu yazacaktım ama zaman bulamadım. Güzel bir kitaptı. Ben beğendim. Tavsiye ederim.

      Sil
  9. Ara vermeden sonuna kadar okudum ve hayallere daldım. Emeğiniz için ayrıca teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görkem CAN,
      güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...