14 Kasım 2022 Pazartesi

Ruth Ware- Bayan Westaway'in Ölümü (Blogger Kitap Kulübü - Ekim)

Ruth Ware- Bayan Westaway'in Ölümü

Ruth Ware, Bayan Westaway’in Ölümü, İthaki Yayınları, Çevirmen: Aslıhan Kuzucan, 406 Sayfa, 1. Baskı, 2020.

Herkese merhaba. Sevgili Dövüşürken Hanımefendi Değilim’in kurduğu Blogger Kitap Kulübü ekim ayında Sevgili Eren’in seçtiği Bayan Westaway'in Ölümü kitabını okudu.

Eylül kitabını okuyamayınca ekim kitabını kaçırmak istemedim ve hemen Bayan Westaway'in Ölümü’ne başladım. Öncesinde yazar ya da kitap hakkında hiçbir bilgim yoktu ki bu durum benim için istisnadır. Genellikle öncesinde kitapla ilgili her türlü bilgiye sahip olurum, hatta spoiler bile yerim. Böyle sıfır bilgiyle uzun zamandır bir kitap okumamıştım. Bana iyi geldiğini fark ettim. Merak duygum had safhadaydı.

Zaten kitap sonuna kadar merak duygusunu körüklüyor. Özellikle başlarda çok hızlı ve keyifli okudum. “Acaba ne olacak, nasıl bir pislik çıkacak, bu işi kim yapmış olabilir?” soruları sayfaları hızlı hızlı çevirmemi sağladı. Kendimce birçok tahminde bulundum. O kadar çok şey tahmin ettim ki birisi tuttu ama yine de sonunun beni tatmin etmediğini söylemeliyim. Yazar, şaşırtmaca olsun diye en olmayacak senaryoyu yazmış ve bunu sağlam bir temele oturtmadığı için insanda buruk bir tat bırakıyor.

Kitap 408 sayfa. Konusuna göre bence çok. Daha kısa olsaydı daha etkileyici olurdu diye düşünüyorum. Biraz uzatılmıştı. Uzatılmış kitapların sonunun birkaç sayfada bağlanmasına her zaman sinirlenmişimdir. Oraya kadar okuduk, sonunda neler olduğunu/olacağını detaylı olarak okuyup kitabı kafamda bitirmek isterdim. Bu kitapta o bitmiştik duygusunu tam olarak hissedemedim.

Yine de benim için keyifli bir kitaptı. Gerilim-polisiye benim çok fazla okuduğum bir tür değil. Dediğim gibi hiç bilgim olmayan kitapları da pek okumam. Bu yüzden özellikle ilk yarısında çok merak ederek, keyif alarak okudum. Türü sevenler bir şans verebilirler.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. En çok acele ettiğimiz zamanlarda tökezleriz.

Siz bu kitabı okudunuz mu? Beğendiniz mi? Okumak ister misiniz? Yazarın okuduğunuz bir kitabı var mı? Gerilim-polisiye türünü sever misiniz? Bu türde en sevdiğiniz kitaplar hangileri? Yorumlarınızı bekliyorum.

Ekip arkadaşlarımın yorumları için isimlerine tıklamanız yeterli. Ben onların etkisinde kalmamak için yorumlarını okumamıştım, şimdi hepsini ziyaret etmeye gidiyorum 😊

Dövüşürken Hanımefendi Değilim

Okuma Günlüğüm

Kaplan Diary

Yüreğimin İklimi

Su’nun Harikalar Diyarı

Sevimli Kitaplar

Okuyan Koala

Tosbağa Günlüğüm

NOT: Kasım ayında benim seçtiğim Babalar ve Oğullar kitabını okuyacağız. Çok uzun zamandır okuma listemde olan bir kitaptı. Blogger arkadaşlarımla beraber okursam daha keyifli olacağını düşündüğüm için onu seçtim. Bazı arkadaşlar ikinci kez okuyacaklar. Yorumları çok iyi olan kitabı çok merak ediyorum. Evet, henüz başlamadım 🙈 İsteyen herkes bize katılabilir. Yeni yazılarda görüşmek üzere. Hoşça kalın.

33 yorum:

  1. Bu etkinlik çok güzelmiş, kitaplar elimde olmadığı için katılamadım ama devam eden süreçte katılabilirim belki :)
    Kitap hakkında pek bilgim yoktu, yorumunuz sayesinde fikrim oldu. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      bir senelik okuyacağımız kitaplar belli. Hepsine olmasa bile istediklerine katılabilirsin :-)

      Sil
  2. ben de Ekim'i okuyamayacağımı anlayınca Kasım'ı okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      iyi yapmışsın Eylem. Bir kaybın yok.

      Sil
  3. Bu etkinliği takip etmek güzel oluyor. Kitabı ben de duymamıştım ama şimdi okumuş kadar oldum, herkesin yorumunu okuyunca. :) Çok uzatılıp sonu birden biten romanlar beni de gıcık ediyor. Bir de şaşırtmak için çok zorlama yapıyorlar.
    Gerilim polisiye severim ben, en şaşırdığım ise Stigma adlı kitaptı. Onun dışında popüler kitaplarda var sevdiklerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Stigma'yı ilk kez duydum. Hemen bakıyorum.

      Sil
  4. Çabuk biten çerez bir kitaptı bence. Olayları tahmin etmek biraz kolaydı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      bence de çerezlik bir kitap. En azından elimde sürünmedi diye seviniyorum.

      Sil
  5. Vallahi az miktarda da olsa seven birisi çıktığına sevindim inan ki. :) Babalar ve Oğullar güzel gidiyor şimdilik. Herkesin en çok seveceği kitap bu olabilir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      ay hadi inşallah :-)

      Sil
  6. Kitabı etkinliğinizden takip ettim:))) Seven de var, sevmeyen de var, bilemedim ben de:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      bence okumazsan bir şey kaybetmezsin canım. Okunacak daha güzel çok fazla kitap var :-)

      Sil
  7. Etkinliği biliyorum, uzaktan takip ediyorum. Şato'yu okudum mesela. Elimde kitap olduğu ve bu ara biraz okumalarım yavaşladığı için bu kitaba bakamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ada Deniz,
      isabet olmuş bence. Okumazsanız da bir şey kaybetmezsiniz.

      Sil
  8. Merak unsurunu bozmadan götürmeyi başarması güzel :) Bu türden kitapları uzun zamandır okumuyorum ama türü ne olursa olsun, sonu birkaç sayfada hemen bağlanan kitaplar sinir eder beni de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beş Senede Devrialem,
      o kadar emek vermişiz, sonuna kadar okumuşuz, sıkıcı yerleri bile atlamamışız tatmin edici bir sonu hak ediyoruz bence. Şu oldu, bunun sebebi de bu deyip pat diye bitirmelerine sinir olan tek ben değilmişim, yorumlardan onu anladım :-)

      Sil
  9. Baya bir yorumlayan oldu hemen hemen hepsini ziyaret ettim, güzel etkinlik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim ,
      Evet, bu ay neredeyse bütün üyelerimiz okumuş. Katılım çok olunca konuşmak da keyifli oluyor :-)

      Sil
  10. "Yazar, şaşırtmaca olsun diye en olmayacak senaryoyu yazmış ve bunu sağlam bir temele oturtmadığı için insanda buruk bir tat bırakıyor." Şu şaşırtmalar bana okuru kandırmaca gibi geliyor. Önce faili sakla, olmadık kişileri hedefe koy, dikkatleri onun üzerine çek, sonra sürprizzz. Yok ben sevmiyorum bu oyunları, dolayısıyla böyle ucuz polisiyeleri.
    Okumaya başladığım kalın bir kitap vardı, geç kalmamak için önce onu bitirdim. Babalar ve Oğullara başladım, ay sonu gelmeden bitiririm sanırım. Seçtiğiniz kitap okumak istediklerim arasındaydı. Dostoyevski pek sevmezmiş yazarı. Konusunu da çok sevdim. Ay sonunu sabırsızlıkla bekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Babalar ve Oğullar uzun zamandır listemde. Ben de ilk kez okuyacağım. Henüz başlarındayım, bu hafta başka işlere yoğunlaştım ama haftaya birkaç gün içinde bitirmeyi planlıyorum. Umarım o bizi hayal kırıklığına uğratmaz.

      Sil
  11. Şule'cim eline sağlık, sana katılıyorum sonu beni de hiç tatmin etmedi, dediğin gibi daha kısa olsa daha etkileyici olurdu:) olsun, kasımda Babalar ve Oğullar'da görüşmek üzere, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Babalar ve Oğullar'dan beklentim büyük. Umarım hepimizi mutlu eden bir okuma olur. Görüşmek üzere canım :-)

      Sil
  12. Uzun suredir bu tarz bir kitap okumadim ben. Yalniz yazinizi okurken heyecanlandim; Ne hoş bir aktivite, hemen bu aktiviteye atlama istegi uyandi icimde ☺ su siralar yogun bir cevresel tarih okumasi yapiyorum ama okuma cesitliligimi bu gibi yollarla cesitlendirmek de istiyorum. Kasim ayi icin gec kaldim ama sartlara bir bakayim uygunsa belki aralik ayina ben de katilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel olur. Her ay katılmak zorunda da değilsin. İstediğin aylarda katılabilirsin. Beraber okuma yapmak ve yorumlamak çok keyifli oluyor.

      Sil
  13. Deminki yorumu yazarken yine anonim yazmisim 😒 benim blogda bir sorun var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz,
      Sinan Bey'e bir danışsan. Belki o çözümü biliyordur.

      Sil
    2. Dövüşürken hanımefendi değilim bloğuna da hiç yorum yazamadım. Belki de riayada taşındığım içindir garip internet kısıtlamaları olabiliyor.

      Sil
    3. Deniz,
      umarım en kısa zamanda çözülür bu sorun.

      Sil
  14. genelde olumsuz oldu arkadaşlarımızın düşünceleri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      maalesef. Vasatın biraz üstünde bir kitaptı bence.

      Sil
  15. İlkay ,
    aynen öyle İlkaycığım.

    YanıtlaSil
  16. Sonunu beğenmediysen hiç bulaşmamak lazım, yorumun için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      bence de bulaşma Gül. Daha güzel nice kitap var.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...