11 Ekim 2021 Pazartesi

Ahmet Batman-Soğuk Kahve (BCP Ağustos Raporu)

Ahmet Batman-Soğuk Kahve

                                                                    Ahmet Batman, Soğuk Kahve, Destek Yayınları, 224 Sayfa, 6. Baskı, 2013.

Herkese merhaba. Annemlerde akşama kaldığım bir gün yanımda okuyacak kitabım yoktu. Bu yüzden kardeşimin kitaplığında kitap avına çıktım. Beni bilenler bilir, bu durumda okunması en kolay, en çabuk bitecek kitabı seçerim. Gözüme Soğuk Kahve kitabı takıldı. Uzun zamandır yazarın kitaplarını görüyordum ama içimden hiç okumak gelmemişti. Günümüz basit popüler kitaplarından biri olduğunu düşünüyordum. Yine de bir şans vermek istedim. Hiç olmazsa bir günde bitirir, okuma hedefime katkıda bulunurum diye düşündüm J

Kitabı okula da götürdüm. Okulda böyle kısa ve devamlılığı olmayan yazılardan oluşan kitaplar güzel okunuyor. Ağır kitaplara yoğunlaşamıyorum.

Her gün 10-20 sayfa okunursa o kadar kötü gelmiyor ama benim gibi bitireceğim diye ara vermeden okursanız bir yerden sonra bayıyor kitap. Hayatının merkezine aşkı koymuş ergenler hayranlıkla okuyabilir belki, ki benim öğrencilerim okuyor, 30’u geçmiş, hayatta başka bin bir türlü dert olduğunu deneyimlemiş insanlar okurken fenalık geçirebilir. Öyle ki notlarımı temize çekerken “Bunu niye not etmişim?” dediğim birkaç alıntı da oldu. Sonuç olarak okumazsanız bir şey kaybetmeyeceğiniz ama bir günde bitireceğim kitap lazım, okuma hedefime çok uzak kaldım diyerek okuyabileceğiniz bir kitap. Tavsiye etmiyorum.

Siz bu kitabı okudunuz mu? Beğendiniz mi? Okumak ister misiniz? Ahmet Batman’ın kitaplarını sever misiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Belki de kaybettiklerine üzülmek için ayıracağın zamanı, kazanabileceklerin için harcamalısın.

2. Yediğim kazıkları toplamayı düşünüyorum. En azından matematiğim gelişir.

3. O bile bilmesin, onu ne kadar sevdiğimi. Birinin eline düşersen yanarsın.

4. Nasıl âşık oluyorduk? Unutmuşum ben.

5. İnsan unutmak istediklerini değil, hayatının ona unutturduklarını unutur.

6. İnsanların çoğu sizi hiçbir zaman anlamayacak. Hayatta bizi anlayacak birkaç insan var belki de. Onlar da çok uzakta.

7. Bir kızı çok severek mutlu edemezsiniz. Ona diğerlerinden farklı olduğunu hissettirin.

8. Şarkılar olmasa gerçekten yalnız kalırdık.

9. Beddua etmeye vakti kalmamalı insanın.

10. Başkalarına beddua etmek için harcadığın zamanı, kendi haline şükretmek için dua ederek harcamalısın.

11. Hayat, hayatımızda olan insanlara rağmen yalnız olduğumuzu anladığımız anda başlar.

12. Eğer bir düşersem bir tekme de sen vurma. Ayağın acır, kıyamam.

13. Doğum tarihimle ölüm tarihimin arasındaki o kısa çizgiye bir aşk sığdırabilirsem ne âlâ. Geri kalan her şey başkalarının olsun.

14. Hoş geldin dememeli insan, kalbin her evet dediğine. Akıl olmazdı, eğer kalp her zaman doğruyu söyleseydi. Şimdi düşününce her ilişki bir merhaba ile bir hoşça kal arasında yaşanır ve kalp genelde hayır demez. Özüne inersek işin, herkes sevilebilir. Herkes sevildiği kadar değişebilir de ve yine herkes değiştiği kadar ayrılığa mecbur kalır. O yüzden kalbime çok şans tanımadım. Benim her şeyden önce bir aklım var.

15. Sıkılmak çağımızın hastalığı ve ilacı henüz bulunmadı.

16. İlişkilerimizin çoğu karşımızdakinin yerine düşündüğümüz için bitti. Bazen kendi yerimize bile düşünemezken. Bence sen ayrılmak istiyorsun… Sen beni sevmiyorsun… Sen beni anlamıyorsun… Sen kesin olmaz dersin… Sen zaten hep kendini düşündün… Evet, bitti işte, çünkü biz çok düşündük.

17. Sevmek mi, sevilmek mi diye sorma bana. İkisi de yalnız başına mutsuz eder. İkisi de ayrı ayrı bildiğin keder. Çok duydum bu soruyu, neden sorulur onu da anlamam pek. Sevmek güzeldir, sevilmek de güzel. Ayrı ayrı olunca pek tadı olmaz. O yüzden en güzeli severken sevilmek. Sevilirken sevebilmek.

18. Aslında sevdiğimiz kadar seviliyoruz. Biz birini çok seviyoruz. Başka biri bizi çok seviyor. Sorun sevgide değil, sadece denk getiremiyoruz.

19. Sabah uykusu kadar sevebileceği biri lazım insana.

20. Bazı yazıların içindeki bir cümle, bir romana eşittir.

21. “Sen böyle değildin, çok değiştin.” derler. Aramızda sırf bu soru yüzünden değişmeyenler var. Öylece hayata hep aynı tutunanlar var.

22. Değişmek kolay değildir çünkü her değişim alışkanlıklara karşı açılan bir savaştır ve o savaşı kazanmak kolay değildir.

23. Ben aynı ben ama eksildim biraz, kısacası senin dönecek yüzün olsa bile benim seni koyacak bir yerim yok.

16 yorum:

  1. Bu kitabı lise 1 de okumuştum sanırım ve o zamanlar tumblr diye bir site vardı benimde iyi takipçim vardı hatta Ahmet Batman da beni takip etmişti 😄😄😄 ss i var mıdır bilmem 😀 ama kitabı bende çok sevmemiştim o zaman çok popülerdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pastel,
      5 sene önce öğrencilerim okuyordu. Sanırım popüler olduğu zamanlar o zamanlar.

      Sil
  2. Kitabı okumadım ama tanıtımı okuyunca bana hitap etmeyeceğini anladım. Kapağı da sevimli ve sıcakmış bir de. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      kapak ve isim güzel ama içerik zayıf maalesef.

      Sil
  3. Çok okundu ama hafif bulmuş okurlar Şule 'cim eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      ben de öyle buldum Erencim. Okunmasa da olur.

      Sil
  4. Yazarın kitaplarına çok fazla rastladım ama henüz okumadım. Bazen çerezlik kitaplara ihtiyacı oluyor insanın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix,
      kesinlikle. Ben bu durumlarda daha çok romantik kitapları tercih ediyorum ama o an bulamadım :-)

      Sil
  5. Ben de geçenlerde Ahmet Batman kitabı okumuş, aynı senin gibi düşünmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      30 yaş üstü kitap seven çoğu kişi eminim bizim gibi düşünecektir.

      Sil
  6. Bu yazarın kitaplarını okumadım hiç, alıp okumak gelmedi hiç içimden. Çerezlik kitap olarak düşünebilirim. Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      teşekkürler canım. Evet, çerezlik ama bana o açıdan bile basit geldi.

      Sil
  7. Sanki ilk ciktiginda okumustum dedigin gibi fazla genc isi gelmişti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevkoz,
      gençlik yıllarımda okusaydım daha çok severdim büyük ihtimalle ama artık bu tarz kitaplar çok çekmiyor beni.

      Sil
  8. hiç okumamıştım yazardan bu tutumuma devam edeceğim yazından sonra :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      en güzelini yaparsın Eylem :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...