13 Ekim 2021 Çarşamba

Asabiyim Ben Film Yorumu (IMDB #2)

Uzun zamandır IMDB’nin En İyi 250 Film listesini tamamlama hedefim var. Şu an o filmlerin %79’unu izlemişim. Her sene listeye yeni filmlerin eklenmesi, listedeki her filme kolayca ulaşamamam ve film izlemeye çok fazla zaman ayıramamam gibi nedenlerle yıllardır bu hedefimi tutturamadım. Sorun etmiyorum ama. Yavaş yavaş, tadını çıkararak ilerlemek istiyorum. Listede yer alan filmlerin hepsi belirli bir seviyenin üstünde. Arada çok sevmediğim filmler oluyor tabii ama en kötüsü bile belli bir kalitede olduğu için şikâyet etmiyorum.

Asabiyim Ben (Orijinal adıyla Relatos Salvajes) bir Arjantin yapımı. Birbiriyle alakasız altı kısa filmden oluşuyor. Genelde bu tarz filmlerde bilirsiniz karakterlerin yolları bir yerde kesişir. Bunda öyle bir şey yok. Bölümler tamamen alakasız. Hepsinin ortak noktası öfke sorunu yaşayan insanların olması. Bazen bir sinirlenme, olayları bambaşka yerlere götürebiliyor. Spoiler vermeden her bölüm hakkında kısa kısa fikirlerimi yazmak istiyorum çünkü hepsi konuşulmaya değer. Yine de ben film hakkında hiçbir şey öğrenmek istemiyorum diyenler, direkt son iki paragrafa zıplayabilirler.

Asabiyim Ben Film Yorumu (IMDB #2)
En iyi açılış sahnelerinden biri 
Film mükemmel bir açılış sahnesiyle başlıyor. Sizi anında etkisi altına alan bir bölüm. Hayatımda gördüğüm en etkileyici intikamlardan biri. Kim hoşlanmadığı kişilerden böyle bir intikam almayı hayal etmemiştir ki?

Asabiyim Ben Film Yorumu (IMDB #2)
2. bölüm bence filmin en zayıf halkası. Senaryo ve ilerleyişte sıkıntılar var. Kötü değil ama diğerleri o kadar iyi ki onların yanında hayal kırıklığı yaratıyor.

Asabiyim Ben Film Yorumu (IMDB #2)
Bu bölümü trafikte agresifleşen bütün erkeklere izletmek lazım. 
3. bölüm beni gerim gerim gerdi. Korku, gerilim filmlerinden bile bu kadar gerilmemişimdir. Şimdi ne olacak duygusu, işlerin her an daha kötüye gitmesi ve kahkaha attıran ama bir yandan kara kara düşündüren finaliyle müthiş bir iş. En etkileyici yanı çok gerçekçi olması. Anlatılanların sizin benim başımıza gelmesi çok kolay. Trafik, sanırım sinirlenmenin en tehlikeli olduğu yer.

Asabiyim Ben Film Yorumu (IMDB #2)
4. bölümde daha önce Gözlerindeki Sır filmini yorumladığım Ricardo Darin oynuyor (O film de mükemmeldir. Mutlaka izleyin). Bloğumda üç sene içinde IMDB 250 film listesinden sadece iki film yazmışım, ikisinde de bu adam var. Devlet dairelerindeki bürokrasinin insanı nasıl delirtebileceğini çok güzel anlatıyor. Yine bize çok tanıdık gelecektir.

Asabiyim Ben Film Yorumu (IMDB #2)
Paran mı var derdin var :-)
5. bölüm en eğlendiğim bölümdü sanırım. İşlerin sürekli sarpa sarması. Baba karakterinin bir noktada isyan etmesi ve vurucu final. Allah kimseyi evladıyla sınamasın diyorum.

Asabiyim Ben Film Yorumu (IMDB #2)
Filmin finali aynı zamanda en uçuk bölümü. Bir düğünde en fazla ne olabilir ki diyorsanız burayı izleyin. Gelin rolündeki oyuncu çok iyi.

Sonuç olarak benim çok çok beğendiğim bir film oldu Asabiyim Ben. Herkese şiddetle tavsiye ediyorum.

Siz bu filmi izlediniz mi? Beğendiniz mi? İzlemek ister misiniz? İspanyol-Arjantin sinemasıyla aranız nasıl? IMDB’nin listesi film seçiminizi etkiliyor mu? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

18 yorum:

  1. İlginç görünüyor, güzel bir tanıtım olmuş. Netten pek film izlemem tvde denk gelince arada bakıyorum. Hangi film hangi ülkeye ait bilmem, araştırmadığım için. IMDB puanlarına bakarım ama çok etkilemez. Çok güzel bulduğum bir yapım kötü bulduğum yanımdan daha düşük puan almış olabiliyor orada. O yüzden sadece sevdiğim tür ve tarzla ilgili yapımları dikkate alırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      ben genellikler tür, oyuncu ve yönetmene göre tercih yapıyorum. Birisi film önerdiğinde mutlaka puanına bakarım. Çok düşükse izlemiyorum.

      Sil
  2. O ne ya 6 ayri bolum ama alakasiz :)
    Nasil tarzım disi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      skeç tarzı. Normalde ben de bu tarzı pek sevmem ama bölümler çok iyi olduğu için rahatsız olmadım.

      Sil
  3. Film seçerken IMDB'nin listesine pek bakmıyorum açıkçası. Okuduğum kitaplarda bahsi geçen filmleri mutlaka izlemeye çalışıyorum. Bazen de bahsedilen müzisyenler favorim oluyor. Hep iyi çıkıyor, hiç şaşmıyor :) Bu filmi değil de Gözlerindeki Sır'ı not aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur,
      yazını okuyunca aklıma Murat Menteş geldi. Onun kitaplarında güzel şarkı önerileri olurdu. Çok iyi birkaç şarkıyı sayesinde keşfettim.

      Sil
  4. Merhaba, yazınızla ilgili değil ama sizin görmeniz için yazıyorum bu yorumu... Konuşmuştuk zaten yine. :) Kitapları sevdiğinizi biliyorum, benim de yeni kitabım yayımlandı, blog'umdaki en son yazımda linkini bıraktım. Polisiye ve romantizm. Bir kış romanı. Okursanız uzun uzun detaylı kitap eleştirinizi mutlaka beklerim blog'unuzda. Çok sevgiler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mert (Kafa Dergi)
      yolunuz açık olsun. Okursam mutlaka yazarım. Başarılar.

      Sil
  5. İlgimi çekti, bakacağım mutlaka:))) Son zamanlarda hepsini not alıyorum:))) Kitaplar, filmler birikti:))) Çok güzel ayrıntılı anlatmışsın, emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      teşekkürler. Ben de bloglarda öneriler gördükçe not alırım. Bazen yıllar sürüyor okuması izlemesi ama aklımda kalıyor.

      Sil
  6. Bu filmi hiç duymadım, oysa ben de 250 filmi izlemeyi amaçlarım. Dünya daha zahmetsiz bir yer olsaydı, hepsini ayrı ayrı irdelemek isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Özbek,
      ben de. İzlemek, yorumlamak vs. günlük iş güçten bunlara zaman ayırmak o kadar zor ki.

      Sil
  7. "İzle" butonuna basmak istiyordum, bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Özbek,
      sağda en üstte, kitap okuyan kız görselinin altında izleme butonu var. "Sen de Katıl Bize" başlığı altında.

      Sil
  8. vayy iyiymiş, ben de netten film izlemek konusunda biraz savsak olduğumu itiraf etmeliyim, eskiden her hafta sinemaya giderdim :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      ben en son üç sene önce sinemaya gittim :-( Bu sene bitmeden gitmek istediğim filmler var ama bakalım.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...