19 Ekim 2021 Salı

Alıntılar #10

Herkese merhaba. Son zamanlarda okuduğum kitapların hoşuma giden alıntılarını bloğuma yazıyorum. Blogda yazılacak çok kitap biriktiği için hepsinin yorumunu yazamayacağım. Bazı kitapların alıntılarını yazmakla yetineceğim yoksa işin altından kalkamayacağım. Alıntılar size kitapla ilgili bir fikir verir. Eğer içlerinde merak ettiğiniz varsa sorabilirsiniz, kısaca ne düşündüğümü söylerim.

Mark Haddon-Süper İyi Günler
Mark Haddon-Süper İyi Günler

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. İnsanlar kafamı karıştırıyor.

Bunun iki temel nedeni var:

İlk neden, insanların hiç kelime kullanmadan bir sürü şey söylemeleri.

Siobhan ağzını kapatıp burnundan yüksek sesle nefes vermenin hem rahatlamış olduğun, hem sıkıldığın, hem de kızgın olduğun anlamına gelebileceğini söyledi. Bütün bunlar burnundan ne kadar hava çıktığına, havanın ne kadar hızlı çıktığına ve ağzının o anda aldığı şekle ve oturuş şekline ve bunu yapmadan hemen önce ne söylediğine ve bunun gibi birkaç saniye içinde ayırt etmen gereken yüzlerce değişik ve karışık şeye bağlıymış.

İkinci neden insanların konuşurken çoğunlukla metafor kullanmaları. İşte metafor örnekleri:

*Gülmekten kırıldım.

*Adam, kadının gözbebeğiydi.

*Şeytanın bacağı kırıldı.

2. Ben yalan söylemem. Annem bunun iyi bir insan olmamdan kaynaklandığını söylerdi ama bunun nedeni iyi bir insan olmam değil. Bunun nedeni yalan söyleyememem.

3. İyi bir şeyin olacağını biliyor olmak muhteşemdir; ayın tutulacağını veya Noel’de sana mikroskop hediye edileceğini bilmek gibi. Ve kötü bir şeyin olacağını bilmekse çok kötüdür; dolgu yaptıracak olmak ya da Fransa’ya gidiyor olmak gibi. Ama bence en kötüsü, olacak olan şeyin iyi mi kötü mü olacağını bilmiyor olmaktır.

4. “Dünya hiç kimsenin asla fark edemediği apaçık şeylerle dolu.” Sherlock Holmes

5. İnsanlar “Her zaman doğruyu söylemen gerek.” der. Ama bunu gerçek anlamda kullanmazlar çünkü yaşlı insanlara yaşlı olduklarını, kötü kokanlara kötü koktuklarını ve yetişkin biri gaz çıkardığında gaz çıkardığını söylemen yasaktır. Ve sana korkunç davranmadığı sürece birine “Senden hoşlanmıyorum.” demen de yasaktır.

Michael Ende-Dilek Şurubu

Michael Ende-Dilek Şurubu

 ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Bir şeye aklım bir türlü ermiyor: Neden kötüler dünyada bu kadar güçlü oluyor da iyiler hep kaybediyor?

2. Doğanın imdat çağrılarına insanlar, kendi yararlarına olduğu hâlde tamamın duyarsız kalmışlardı. Birçok hayvanın kanlı gözyaşlarını gördükleri hâlde bildiklerinden hiçbir zaman şaşmamışlardı.

3. Herkes bilir ki birinden istenecek en zor şey, hiçbir şey düşünmemesidir.

4. İyi biten her şey iyidir.

Albert Espinosa- Eğer Biz, Biz Olmasaydık Olabileceğimiz Diğer Her Şey

Albert Espinosa- Eğer Biz, Biz Olmasaydık Olabileceğimiz Diğer Her Şey

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. İnsanlar istediğini anlar, işlerine geleni.

2. Yine de size aşka inanmadığımı söylemem lazım. Âşık olmaya inanmıyorum, aşktan ölmeye inanmıyorum, başka biri için yanıp tutuşmaya, özel biri için yemeden içmeden kesilmeye inanmıyorum.

3. Ölüm nedense bütün insanların kırılgan, masum ve naif görünmesini sağlıyor.

4. Uzun zamandır benim daha fazla arkadaş istemediğimi bilmiyordu. İnsan tanıma kotam yıllar önce haddinden fazla dolmuştu.

5. “Gülümsemeyi bilmiyorsan dükkân açma.” Çin atasözü

6. Ağlamak, en az iki ya da üç damla gözyaşı damlasıyla olur, bir damla sadece kederdir.

7. Galiba benim en büyük başarım da bu: Zekâ ya da ilgi yetersizliğinden dolayı ulaşamayacağın noktayı bilmek.

8. Ama dememesine sevinmiştim. “Sana inanıyorum ama…”, “Üzgünüm ama…” Sonuna getirildiği hislerin etkisini sıfırlayan korkunç bağlaçlar.

Hans Fallada-Neden Ucuz Saat Takıyorsun?

                            Hans Fallada-Neden Ucuz Saat Takıyorsun?

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Henüz çocuğum olmadığı için açık açık söyleyebilirim: Sınavlardan vasat notlarla, ucu ucuna geçmiştim. Çocuklarım bir olsun da onlara sınavlarımı en üst dereceyle geçtiğimi, beni tebrik etmesi için Eğitim Bakanlığından bir temsilci gönderdiklerini, adamın gururdan sözleri yaşararak elim sıktığını ve “Delikanlı, bu eğitim müessesesi, kuruluşundan bu yana böyle başarı görmedi.” Dediğini söyleyeceğim.

2. Talihsizlikler asla teker teker gelmez.

3. İnsanın bir şeye gerçekten ihtiyacı olduğu zaman onu elde ettiği nerede görülmüş?

İçlerinde okuduğunuz bir kitap var mı? Okumak istediğiniz? Merak ettiğiniz? İlginizi çeken? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

20 yorum:

  1. Hiçbirini bilmiyordum. 1 ve 3. daha ilgimi çekti. Alıntılar güzelmiş. Not alayım kitapları, belki okuma fırsatım olur. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      ben teşekkür ederim. Özellikle Süper İyi Günler'i öneririm. Ben en çok onu sevdim.

      Sil
  2. Dünya hiç kimsenin asla fark edemediği apaçık şeylerle dolu.... cidden şahane söz önünden geçip gittiğimiz görmedğimiz ne çok şey var

    YanıtlaSil
  3. bazıları anlamlı çoğu da keyifliymiş :)

    YanıtlaSil
  4. sanırım hiçbirini okumamış olmamı ağlak bir şekilde itiraf etme zamanı, oyy okunacak çok şey var :D izlenecek, dinlenek, gezilecek....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      önceliği Süper İyi Günler'e verebilirsin Eylem. En çok onu beğendim.

      Sil
  5. Açıkçası kitapları bilmiyordum, alıntılar çok güzel. Albert Espinosa kitabındaki alıntıları daha çok sevdim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      kitap vasattı ama cümleleri güzeldi :-)

      Sil
  6. Kitaplar ne güzel ne sadık arkadaşlar. İnsan okumaya başlayınca o dünyaya giriveriyor bir anda. 4. Kitabı merak ettim inceleyeceğim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mrs Crumplebottom,
      eğer öykü okumayı seviyorsanız kesinlikle tavsiye ederim.

      Sil
  7. Dilek Şurubu'nu okumak için bir kenara koymuştum aylar önce ama unutmuş kalmışım :) Sayende hatırlamış oldum ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adamkarga,
      HAFTA SONU İÇİN İYİ BİR TERCİH OLABİLİR :-)

      Sil
  8. Teşekkürler, not aldım zaman oldukça okurum umarım.

    YanıtlaSil
  9. Niye yazıları okuyamıyorum ben, karecikler halinde gözüküyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      telefondan girdiğin için olabilir Handan. İlk kez bağlantı verdim. Orası Türkçeleşmemiş olabilir. Bilgisayardan grince sorun olmuyor.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...